Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19772)

Vierailija
621/19772 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
622/19772 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, tämän ikihienon ketjun ap!

Ethän ole antanut periksi, kun sinusta ei ole pitkään aikaan mitään kuulunut ... ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/19772 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin käyn täällä aina välillä lukemassa vaikka oma raivaaminen ei ole ollut kovin tehokasta. Hyvä ketju, pidetään tämä pystyssä ja kannustamassa meitä kaikkia.

terveisin: aiemminkin kommentoinut

Vierailija
624/19772 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:50"]

minäkin käyn täällä aina välillä lukemassa vaikka oma raivaaminen ei ole ollut kovin tehokasta. Hyvä ketju, pidetään tämä pystyssä ja kannustamassa meitä kaikkia.

terveisin: aiemminkin kommentoinut

[/quote]

Joo! Luen tätä ketjua omaksi kannustukseksi usein. Nyt kesällä en ole saanut aikaiseksi paljon mitään, mutta oottakaas kun helteet hellittää.

terv. Minäkin tänne joskus kommentoinut

Vierailija
625/19772 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ne vanhat vaatteet nyt isoihin  roskasäkkeihin, ja kiikutat UFF:n laatikkoon. Siitä et saa rahaa, mutta et sinä sinä kirpparipöytää kuitenkaan hanki. Jos joskus innostut ompelemaan lapselle vaatteita, voit ostaa ihan uusia kankaita kangaskaupasta.

Vierailija
626/19772 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ap, kokemuksesta tiedän:

Ei ole järkevää "säästää vanhoja käyttämättömiä/pari kertaa käytettyjä paitoja yms ja ajatella, että joku päivä tekee niistä lapselle vaatteita".

Minulle sitä "joku päivä" ei koskaan tullut. Ja nyt on kova homma selviytyä eroon kaikesta, mistä vuonna X vielä kuvittelin "joku päivä" askartelevani ties mitä ihanuuksia (uusio)käyttöön.

Olen "hillonnut" turhaa tavaraa X vuotta. Nyt loppui. Komerot ja kaapit ja vinttikomerot kaipaa tuuletusta.

Vierailija
627/19772 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin pari vuotta sitten paikalliseen päiväkotiin KAIKKI askartelu-materiaalini - ja voi siskot hyvät, sitä piisasi!

Niistä minun antamistani matskuista on nyt virkattu ja väsätty ja maalattu ja liimattu ja laitettu ja kudottu ja leikattu ja... en edes tiedä!

Kovasti kiitollisia ovat ohjaajat - ja lapset. Kiitokseksi sai mm. foliopaperista ja sinisistä kankaanpaloista tehdyn" kukkaruukun", semmoisia annansilmiä! Ikikukkia!

Vierailija
628/19772 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. jos  vähääkään tykkäät ostella uutta tai käydä kirppiksillä tai sinulla ei ole ilmaista kodin ulkopuolista säilytystilaa roinillesi niin lahjoita ne tavarat ja vaatteet pois!!  Jos joskus haluat ommella lapsellesi jotain kivaa, niin kierrelkää kirppiksillä tai kangaskaupan alessa ja valitkaa juuri silloin mielesiä kuoseja ja värejä. Tiedän tavaran kerääjänä, että sitä haluamaa tavaraa ei kuitenkaan löydy kaaoksesta tai sitä ei muista edes omistavansa ja joka tapauksessa on kiva ostaa uutta (vaikka käytettynä). Tiedän myös, että siisti koti siivoaa myös sotkut päästä. Täältä saamani oivallus auttaa myös hävittämään tavaroita; mieti onko tavaran todellinen arvo sen vievän neliöhinnan arvoinen?

Vierailija
629/19772 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ajatus siitä, että kuolen odottamatta ja omaiset joutuvat käymään kaikki roinat läpi, mikä työ ja mikä muisto minusta jäisi!"

Kyllä minustakin jäisi vähintään Kummallinen muisto...! Eli mainio ajatus omaan roinanraivaustani kannustamaan! Kiitos!

Vierailija
630/19772 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koti valkoinen -blogissa hyvä postaus vaatteiden karsimisesta, kannattaa lukea.

http://omakotivalkoinen.casablogit.fi/lue/2014/08/vaatteiden-karsimisen-abc

Minulla on paljon laihdutusvaatteita, joista en halua luopua. Ajattelin ottaa vinkistä onkeeni ja pakata ne varastoon. Onko teillä auttanut tuo poissa silmistä poissa mielestä-asia? Onko luopuminen tosiaan helpompaa jos säilyttää tavaraa väliaikaisesti varastossa?

Vierailija
631/19772 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mistä aloitan?! Joka paikka pursuaa tavaraa. Äsken imuroin pahimmat murut lattioilta.

Vierailija
632/19772 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:47"]

Apua, mistä aloitan?! Joka paikka pursuaa tavaraa. Äsken imuroin pahimmat murut lattioilta.

[/quote]

Sulla on mun nähdäkseni kaksi vaihtoehtoista päälinjaa: joko pienten pistemäisten alueiden raivausta pieteetillä yksi toisensa perään tai suurisuuntainen koko huushollin pääpiirteisempi raivaus, joka kannattaa tehdä vähintään 2-3 kertaan (koska uudet roinat näkyvät paremmin, kun ilmiselvät roinat on ensin kuskattu pois).

Mulla on hoidettuna pääpiirteinen raivaus. Nyt askartelen pistemäisten tilojen kanssa, tänään olen käynyt lipaston alalaatikoiden kimppuun,m kohdannut suuren määrän menneisyyttä, papereita, todistuksia, valokuvia ja yllättävästi hirveän määrän silkkaa roskaa. Nyt mulla on yksi kokonaisnen tyhjä laatikko, ja aion alkaa säilyttää siinä sellaista kosmetiikkakamaa, jota käytän samalla kun katselen telkkaria. Nyt ne tavarat ovat sirosti sohvapöydällä kaikkien ihmeteltävänä.

Vierailija
633/19772 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:47"]

[/quote]

Tähän vastaukseni on nimerkkini. Siis eiku Kasoja päin!

PS Itse siis nyt menossa jo pistemäisistä pieteeteistä kohti suurisuuntaista pääpiirteistä ;-)

Vierailija
634/19772 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos murut mahtuu imuriin niin hätä ei ole likikään....

Vierailija
635/19772 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki varasto, siirrä kaikki tavara sinne, vie tyhjään kotiisi vain se mitä jaksat kantaa kerralla. Toista muutaman päivän välein, kunnes et enää jaksa / näe tarpeelliseksi. Vuoden päästä anna jollekin tehtäväksi tyhjentää/hävittää/myydä/kierrättää varasto.

Vierailija
636/19772 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden päästä, mun kunnollani :-)

Vierailija
637/19772 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole mikään minimalisti, mielestäni kotona saa olla tavaraa, myös näkyvillä...kunhan ne vain olisivat hyvässä järjestyksessä! Minulla on paha tapa unohtaa tavaroita lojumaan paikkoihin, jonne ne eivät kuulu, ja yritän päästä siitä eroon. Samoin yritän päästä eroon siitä ajattelutavasta, että "jos vielä joskus tarvitsenkin tätä...", sillä harvoin oikeasti kuitenkaan tarvitsee! Tahtoisin oppia heittämään turhat tavarat surutta roskiin tai kierrätykseen :-)

Vierailija
638/19772 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua, joten sama vinkki on ehkä tullut jo. Kaveri selitti, miten ihmisellä syntyy tunneside tavaraan kosketuksen kautta, joten vaikka vaatekaappia raivatessa kannattaisi katsomalla päättää mikä lähtee kiertoon ja sitten vaan kerätä ne kasaan kun päätös on jo tehty. Tätä kosketuksen voimaa käytetään hyväksi markkinoinnissa, esimerkiksi maistiaisten tarjoaminen perustuu osin tähän.

Vierailija
639/19772 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta käyttökelpoista käyttötavaraa ei kannata heittää pois - sellaista, josta tietää, että sitä vielä joskus lähivuosina käyttää. Esim. kenkiä ja housuja (olettaen että kummissakin koko ja tyyli pysyy samoina). Mielummin hankkiutuisin eroon jostain sellaisesta, jolla ei tee yhtään mitään - ei nyt eikä todennäköisesti myöhemminkään. Suurimmalla osalla ihmisistä on sellaistakin tavaraa runsaasti. Käyttökelpoisen käyttötavaran poisheittäminen on mielestäni tyhmää, koska esim. vaatteet ja kengät kuitenkin kuluvat ajan mittaan ja uusille on tarvetta, ja jos varastossa on hyviä ja ajanmukaisia, mieleisiä varakappaleita, säätyy aikaa ja rahaa, kun ei tarvitse hankkia sitten myöhemmin uusia.

Vierailija
640/19772 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Siivouspäivävinkistä - ja vertaistuesta!

Havahduin myös hellehorroksesta huomaamaan syksyn saapuneen - ja projektieni olevan "vaiheessa". Vähän uuvahtanut olo, mutta tämä ketju taas auttoi: en taida olla ainoa.

Pitäisi ehdottomasti tehdä ainakin neljä ilmoitusta Toriin (huonekaluja, kun ei mahdu meille, niin ei mahdu) sekä pakata ainakin pari kassillista vaatteita, kenkiä ja laukkuja lahjoitettavaksi paikalliselle hyväntekeväisyyskirpparille.

En jaksa millään yrittää myydä mitään pikkutavaraa, koska kallein "tavarani" on oma aika.

Toivotan kaikille reipastuvaa syksyä!

PS Tämä ketju on mielestäni parempi kuin minimalistiblogit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi