Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19771)

Vierailija
581/19771 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaapit on hyvä järjestää, ja jatkossa pitää siisteinä siten, että mietit tarkkaan kuinka paljon tarvitset kutakin vaatekappaletta. Esim 5 farkut, 5muut housut, 20 paitaa, 30 alusvaatteet 30 sukat jne. Määriä miettiessä älä ala miettimään, kuinka monet lempihousut sinulla on, vaan kuinka monia oikeasti tarvitset. Sitten kun olet saanut vaatekaappisi karsittua näiden lukujen sisälle, myös pidät sen siinä. Jos mielesi tekee ostaa uusi neule, joudut heittämään vanhan pois. Mieti myös kaupassa, minkä jo olemassa olevan vaatteesi kanssa tätä uutta vaatetta käyttäisit? Ei ole mitään järkeä ostaa kympin toppia, jos sen seuraksi joutuu ostamaan myöa uudet housut ja jakun.

Vierailija
582/19771 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Me asumme omakotitalossa jossa on 3 kerrosta, mutta edes sukulaisia saati sitten muita vieraita en kehtaa kutsua tänne tavarapaljouden keskelle! Leluja, vaatteita, sisustustarvikkeita, turhaa elektroniikkaa, lehtiä yms. JOKA PUOLELLA ja kaapit pursuaa :( Onko Suomessa jotain Himohamstraajat-tyyppistä ohjelmaa? Voisin ilmoittautua ilomielin. Meillä on lapset 14v, 12v ja 8v, tavaramäärä sen mukainen.

Ostoksilla käyminen on minun ja vanhempien tyttärieni lempipuuhaa & kuukausipalkka menisi kevyesti päivän aikana, jos oikein innostuisin (ja on itseasiassa mennytkin). Meillä suurimpana ongelmana on varmaan se, ettei mitään kehtaa heittää pois. Meiltä löytyy mm. 2 rikkinäistä läppäriä, mutta jostain syystä niitäkään ei saa heitettyä pois, vaikka uusia on hankittu tilalle. Rikkinäisiä vaatteitakaan en saa heitettyä menemään, uskokaa tai älkää, ne vaan lojuvat nurkissa vaikka niillä ei ole mitään käyttöä enää. Olen koittanut kylmästi heittää menemään turhaa roinaa, mutta lopputuloksena on aina se, että pengon niitä sitten roskiksesta omatunnon kolkuttaessa.

T. kovan luokan hamsteri, jonka mies on asian tiimoilta uhannut erollakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/19771 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitäis olla jotkut nimimerkit, niin tiedettäis kuinka kenenkin raivaus etenee:D

178:n jo tunnen, ja ap:n toki:)

Hyvä ap, edistystä! Nyt vaan pitää oppia luopumaan, parempi edes se jokunen euro kuin että makaavat käyttämättöminä kaapissa nuo kengät.

Itse en tänään edes varsinaisesti raivannut, mutta ihan ohimennen nappasin vaatekaapista jotain pois - ja siitä tuli taas kassillinen Pelastusarmeijalle vietäväksi. Mistä tuota tavaraa oikein riittää?

Painiskelen myös kirpputoriasioiden kanssa, ajatuksellisesti siis. Täällä olisi lauantaina yksi kirpputoritapahtuma, johon paikkamaksu vain 5 euroa. Mutta, mutta... minulla tulee ristiriita siitä, kun toisaalta haluaisin myydä halvalla, jotta oikeasti pääsisin tavarasta eroon. Mutta sitä saa kyllä myydä tosi monta tavaraa eurolla tai parilla, jotta saisi edes jokusen kympin kasaan. Ja sitten mietin onko se vaivan arvoista?

Pitäisi olla jotain arvokkaampaakin myytävää, niin sitten voisi myydä tuota sälää siinä sivussa, ja tuntuisi mukavammalta.

No, ehkä jos olisi kaunis päivä ja saisi kaverin mukaan, niin noinkin voisi aikaansa viettää.

Vierailija
584/19771 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 18:54"]Oh lord. Itse oon ihan täysin anti-hamstraaja, entisessäkin asunnossa oli yli puolet kaapeista tyhjiä kun ei ollut mitään tavaraa. Mutta. Muutin vuosi sitten mieheni omistamaan taloon, jossa hän on asunut exänsä kanssa. Mies on hamstraaja ja miehen ex vasta olikin. Ei jumalauta tämä tavara ei koskaan lopu?! Lisäksi mies ei haluaisi heittää mitään pois, mutta ei myöskään tunnu ymmärtävän että täällä ei ole säilytystilaa, eikä kukaan edes käytä tavaroita jotka on pyörineet laatikoissa monta vuotta. Sitten samoja laatikoita siirrellään vaan pois edestä sinne sun tänne. Ja välillä tuntuu että ihan järjetöntä kamaa, tänäänkin edessä pyöri valtava laatikollinen erilaisia kaupoista saatuja henkareita, varmaan 50kpl. 

Onneksi mulla on nyt kesäloma, oon raivannu ihan omassa rauhassa. Enkä edes aatellut kysyä mieheltä kaikista tavaroista, kunhan hävitän. Ei se edes lopulta huomaa niiden poissaoloa. 

[/quote]

hei, haluatko vielä enemmän eritellä mitä kämpästä löytyy? :) ehkä saan inspiraatiota, etten 10v päästä ole samassa tilanteessa tavaroiden suhteen kuin sinä nyt (vaikka et itse hamsteri olekaan!)

-ap-

[/quote]

Viime aikoina on pois viety (kirpparille, roskiin) mm. iso laatikollinen astioita, jossa oli esim. lähemmäs 20 erilaista mäkkäristä saatua cocacola-lasia, vanhoja kattiloita joissa oli kaikissa iso reikä (varmaan ajateltu että tämän voi vielä hitsata kasaan), valtava pussillinen tosi vanhoja pakasterasioita, kannettomia ja rikkinäisiä ja iso kokoelma kaikkia mahdollisia erilaisia kahvikuppeja. Astiat on selvästi ollut keräilyn kohde, koska kokonaisen hyvän astiaston lisäksi on ollut aivan käsittämätön määrä erilaisia juomalaseja ja kahvikuppeja, osa vielä avaamattomissa pakkauksissa. Pois olen vienyt myös n. 5 kg (punnitsin!) erilaisia vanhoja aterimia. Lisäksi kaikissa laatikoissa on aina ollut jotain ihan sattumanvaraista rompetta pohja täynnä, vanhoja parittomia sukkia, koirien puoliksi syötyjä luita, avattuja karkkipusseja jne.

Ihan vaan terkut miehen exälle jos tunnistat itsesi tästä, mulla on tosi kivaa. 

Vierailija
585/19771 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisku! Lauantaina oli vaatteidenvaihtopaiva, eli toimme ystavapiirissa kaiken maailman tavaroita yhteen kasaan, josta itse kukin sai ottaa mita halusi. Jossain mielenhairiossa otin omien vaatteideni (joita en siis enaa edes kayttanyt) toisenlaisia vaatteita, joista vain muutamaa tulen varmasti pitamaan. Paasin kuitenkin eroon pienesta maarasta omia alkuperaisia vaatteitani, kotiin tullessa oli vain samankokoinen pussi mukana :D

Laitoin kuitenkin myytavat tavarat omaan pinoonsa, niita on nyt pieni laatikollinen. Ajattelin myos karsia vaatekaapista oikeasti kaikki ne paidat ja housut joita en tule koskaan kayttamaan. Ihme, kun naita kierroksia voi tehda vaikka kuinka monta ja aina loytyy jotain poisheitettavaa. Heikkoukseni ovat myos viherkasvit, niita taitaa olla jo 15 nain pikaisesti laskien... eilen juuri poikkesin kukkakuppaan ja ostin auringonkukan ja piene kaktuksen, mutta pitaisiko nyt vastavuoroisesti pitaa yt-neuvottelut aikaisimmille kasveille?

Voi huoh. En voi uskoa etta muutama vuosi sitten omaisuuteni mahtui kahteen matkalaukkuun. Kai tavaran keraaminen on joku kotiutumisriitti.

Vierailija
586/19771 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vaatteiden kanssa oikein tehosiivouksen!

Ensin hävitin kaikki vaatteet, joita en ole vuoden sisään käyttänyt.

Toisekseen rikkinäiset jotka eivät ole korjattavissa/jotka olen kuvitellut joskus korjaavani, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Huonosti istuvat lähtivät myös pois, ja sellaiset, joilla on tunnearvoa (otin kuvan ja sitten hävitin).

Eniten vaatteiden karsinnassa auttoi, kun otin itsestäni itselaukaisimella kokovartalo kuvan, edestä, takaa ja sivulta. Kävin näin läpi kaikki muusta karsinnasta jäljelle jääneet vaatteet. Oli sitten helppo vertailla, mitkä vaatteet istui ja oli väriltään hyviä.

Laitoin kameran pinottujen pahvilaatikoiden päälle ja menin mahdollisimman kauas kamerasta kun otin kuvan itselaukaisimella. Tuntuu että kokovartalo kuvan ottamalla sai paremman käsityksen vaatteiden istuvuudesta, kuin peilistä, tai ylävinkkelistä peilin kautta otetuista kuvista.

Sain vaatteita pois useamman jätesäkillisen ja olo on ihan mahtava!

Vierailija
587/19771 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa "Vimmainen keräilijä"!

Itsekin keräilen jollain tasolla vanhoja astioita. Tämän harrastuksen alkuvaiheessa  kelpuutin hyllyilleni kaikenlaista sekalaistakin, ennen kuin suunta täysin selkiintyi. Olenkin myynyt jotain niitä sekalaisia juttuja eteenpäin, sillä kaiken kerääminen nyt yksinkertaisesti on mahdotonta. Tällä hetkellä kaapeissa on jo niin paljon astioita, etten enää uusia juurikaan osta. Olen sallinut itselleni erityisen hyvät ja halvat löydöt, jotka koskevat jotain tiettyä sarjaa tai mallia, esim tiettyjä purkkeja. Tiedän kuitenkin, ettei niihin törmää juuri milloinkaan, eli astiamäärä pysyy sikäli hyvin hallinnassa. 

Koen lisätilan hankkimisen hieman ongelmalliseksi ajatukseksi, sillä oletko varma ettet ostelisi mahdollisesti tyhjiksi jääville hyllyille lisää astioita? Näin mahdollistaisit ainoastaan tavaramäärän kasvun, jonka vuoksi kohta olisi ostettava taas lisää kaappia. Ymmärrän kuitenkin, että kauniiden sarjojen myyminen kirpaisisi. Voisitko sen sijaan rajata keräilyäsi jotenkin tavaravirran katkaisemiseksi? Saattaisit silloin ehkä huomata, että kokoelmassasi olisi jotain siihen sopimatonta, jonka voisit myydä eteenpäin? 

Itse olen ratkaissut käyttämättömien keräilyastioiden probleeman siten, että päätän aina välillä kattaa pöydän vähän hienommin. Näin kauniit astiat pääsevät esille. Tuntuisi typerältä, että kauniit astiat makaisivat kaapin pohjalla käyttämättöminä ja piilossa. Voisitko järjestää vaikka juhlia kavereiden kesken, jotta astioille tulisi käyttöä? 

Hienoa, että olet onnistunut luopumaan turhista sisustustavaroistasi! :) 

Terveisin nro 264, "Sivustaseuraaja" :)

Vierailija
588/19771 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hamstraajien suvusta ja nyt vanhemmalla iällä, ja joka vuosi muuttaneena, kokenut valaistuksen. Tavaramäärästä on vain haittaa! En ole kunnolla oikeastaan edes tajunnut, miten paljon turhaa tavaraa omistan, ennen kuin olen koettanut mahduttaa niitä mahdollisimman vähään tilaan pahvilaatikoihin, ja sitten pakettiautoon.

Olen päätynyt tulokseen että vaatteet, keittiötarvikkeet ja muut taloustarvikkeet ovat pakollisia (vaikka myöskin karsittavissa) ja kaikki muu on vain ekstraa.

Huonekaluista omistan vain levitettävän sohvan ja ruokapöydän tuoleineen (talossa on vaatehuone). Koriste-esineiden sijasta käytän koristeellisia sisustustarroja (vie vähempi tilaa, ja helpompi pyyhkiä pölyt). Joulukoristeet ym askartelen joka vuosi paperista ja käytön jälkeen vien paperinkeräykseen tms.

Harrastan paljon, mutta olen karsinut niihin liittyvät tavarat minimiin. Esim. kotona ompelukone, mutta en päästä itseäni hamstraamaan kotiin kuin yhteen ompelukseen tulevat kankaat kerrallaan (ennen omistin kokonaisen hyllyn kankaille).

Tavaraa karsiessa yritän aina miettiä, onko tästä esineestä minulle enemmän haittaa vai hyötyä. Mummolta lahjaksi saatu posliininen koristekissa voi olla nätti, ja sillä on tunnearvoa. Nuoruuden lempikirjasarjat omistaa nostalgian takia, mutta niitä ei oikeastaan koskaan tule luettua. Mutta kun vastaavanlaisia tavaroita kerää pinoksi, niin alkaa huomaaman miten paljon sellaiset "turhat" esineet vie tilaa vaikka paistinpannuilta, imurilta ja arkivaatteilta. Yritän laittaa tuntet syrjään tavaraa karsiessa ja miettiä raa'asti onko niistä hyötyä.

Vierailija
589/19771 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

266, minäkin olin keräilijä!

Keräilin ennen leffoja, konsolipelejä ja kirjoja, joiden säilömiseen olin omistanut kolme isoa hyllyä. Loppujen lopuksi kirjat luin kerran, pelit pelasin kerran ja leffat katsoin kerran, jonka jälkeen ne vain odottivat hyllyssä seuraavaa kertaa, jota ei koskaan tullut.

Sen lisäksi keräsin 80-luvun leluja, joista suurimman osan säilöin häkkivarastoon. Minulla ei ollut mitään muistikuvaa mitkä lelut jo omistin, hyvä kun muistin edes ne jotka olivat kodissani esillä.

Ostin paljon vintagevaatteita, joita en kuitenkaan koskaan käyttänyt. Vaatteet joko istuivat huonosti, tai pelkäsin että rikkoisin/sotkisin ne. Vaatekaappini oli täynnä vaatteita, mutta ei mitään päällepantavaa.

Keräilyn lisäksi tykkäsin luoda jotain. Piirsin, ompelin, kudoin ja askartelin, eikä mitään tekemääni saanut hävittää. Häkkivarastossa oli useita laatikollisia tuotoksiani, kun niitä ei enää saanut mahtumaan kämppääni.

Ensin tuntui kamalalta alkaa hävittämään tavaraa, jonka keräämiseen olin käyttänyt niin paljon aikaa ja rahaa, mutta tuskastuin jatkuvaan tilanpuutteeseen.

Otin uudeksi intohimokseni käyttää aikaa ja saada rahaa, ja myin tavarani huutonetissä.

Vielä on esineitä mitä karsia pois, mutta olen edennyt jos siihen pisteeseen, että häkkivarastoni on ihan tyhjä!

Vierailija
590/19771 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pitää mielessäni erään muuttoyön, josta tuli poikkeuksellisen hyvä fiilis.

Olin pakannut kaikki tavarani pakettiautoon. Asunnossani oli vain petauspatja ja lamppu lattialla, läppäri sylissä, pyyhe kylppärissä sekä laukku jossa oli lompakko, avaimet ja seuraavan päivän vaihtovaatteet.

Kiertelin asuntoa ja kurkkailin tyhjiin kaappeihin. Vietin yhden yön lähes tavaravapaassa asunnossa.

Tuntui niinkuin joku paino olisi pudotettu harteiltani, niin uskomattoman vapaa olo.

Omistin niin paljon tavaraa, että se tuntui jo taakalta. Tavaraa jota täytyy huoltaa, siivota ja säilyttää. Tämän muiston olen yrittänyt pitää mielessä tavaraa hävittäessäni.

Vierailija
591/19771 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa te tehokkaita - *raakaa* ja *karua* meininkiä! Kiitos neuvoista!

Minulla on siis kesän PTS laittautua (ensimmäisen kerran) ylimääräisistä huonekaluista eroon tori.fi:ssa. Alkukesään tuli nyt yllättäen eräs muu (ihmisiin, ei elottomiin esineisiin liittyvä) velvollisuus. Toivon ja uskonkin, että energiani riittää silti vielä myös tori-projektiin. (Lähinnä kauhistelen, että ilmoituksen laatimisessa valokuvaamiseen ja mittojen yms. tarkistamiseen menee tolkuttomasti aikaa.)

Ap:lle erityisesti tämä kokemukseni: ehdottomasti helpointa on ollut luopua kaikenkarvaisista koriste-esineistä (designia tai ei), ylimääräisistä astioista sekä (ihmeellistä kyllä) kirjoista. Minulla on isohko kirjasto, mutta kahtena viime vuonna tehdyn karsinnan jälkeen se vain laadultaan parani. Poistin kaiken, mitä en haluaisi lukea uudestaan tai jostakin henkilöhistoriaani liittyvästä syystä tahdo ehdottomasti omistaa. Jotkut kirjoista olivat ns. keräilykamaa, myin ne (naurettavaan hintaan) antikvariaattiin. Osan vaihdoin divarissa. Monta kirjaa olen myös lahjoittanut ystäville, jotka vieraisilla ollessaan ovat jotakin teosta hyllyssä huokailleet. Mielelläni hienon elämyksen olen antanut eteenpäin.

Ja kuten olen aikaisemmin kertonut, koristeet ja kipposet ja joulupalloset olen iloisena kiikuttanut lahjoituskirpparille.

Yhtään mitään en ole jäänyt kaipamaan enkä kaihoamaan.

Nimim. Kasoja päin

Vierailija
592/19771 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen raivannut omaa ja lasten vaatekaappia. Todella vapauttavaa nähdä vajaita hyllyjä! Iso homma on kyllä vaatteiden kuvaamisessa ja myynti-ilmoitusten teossa. Osan laitan suosiolla uffin laatikkoon. Mietin myös muita tavaroita, kaikkea epämääräistä kamaa kaapit täynnä.

Vierailija
593/19771 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa kanssa olla kaapit siivottuina (ensimmäinen kierros), mutta kirjoja ja lehtiä on vielä liikaa, vaikka kolmisen metriä paperitavaraa olen saanut jo heivattua pois. Eiköhän tämä ole ikuisuusprojekti. Seuraavaksi käyn läpi hamstraamani ruokareseptit, olen lajitellut ne 12 pinoon, joista käyn yhden pinon lävitse joka kuukausi ja kokeilen ohjeita ja heitän turhat pois. Vaatekaapeissakin on vielä turhia vaatteita, mutta koska kaikki mahtuvat kaappeihin, en ole saanut vielä lopullista karsintaa tehtyä. Noin puoleen vuoteen ei ole mahdollista ostaa uusia vaatteita, joten parempi pitää hätävaraa sen aikaa...

Vierailija
594/19771 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:59"]

Netissä jos myy tavaraa esim. torissa tai fb kirppareilla, niin kuinka kauan kannattaa pitää myynnissä ennen kuin olisi hyvä aika luopua tavarasta kierrätykseen tai kirpparille?

[/quote]

Yleisesti ottaen varmaan ihan niin kauan kuin jaksaa ja viitsii. Jos hermostuttaa kaikki nurkissa pyörivät säkit niin helpointa on suoraan viedä ne kierrätykseen, varsinkin jos on vaarana että tavaraa päätyy sieltä taas hiljalleen takaisin omiin kaappeihin. Itse kuitenkin myyn kaiken millä näen yhä olevan jotain arvoa, siitä huolimatta että siihen menee enemmän aikaani. Sälän ja ihan turhat tavarat laitan joko Facebookin Roskalavalle tai esim. H&M vaatekierrätykseen. Aika harvan tavaran olen projektin aikana joutunut heittämään roskiin ja haluankin välttää sitä viimeiseen asti. Facebookin kirppareilla ja Torissa tavara kyllä liikkuu vaihtelevalla nopeudella, monia kirjoja olen esimerkiksi myynyt helmikuusta asti... Fb kirppareilla kannattaa päivittää myynti-ilmoitusta (eli kommentoida sitä) säännöllisin väliajoin, vaikka parin päivän välein. Torissa laitan joskus vanhan ilmoituksen tilalle uuden ilmoituksen, että se nousee korkeammalle ja ostajat näkevät että tuote on yhä myynnissä, eikä vain roiku sivulla. Lisäksi kausituotteissa kannattaa suosiolla odotella vuodenajan vaihtumista. Minulla olisi nurkissa odottelemassa luistimet, mutta eihän niitä kukaan osta keväällä lumien sulaessa tai ainakaan näin kesällä.

En ole hetkeen jaksanut kuvata uusia tuotteita Fb kirppareille tai Toriin, mutta on ollut mukava huomata että vanhatkin ilmoitukset ovat alkaneet kerätä kiinnostuneita ostajia. Myin tällä viikolla espanjan kirjani ja joitain vaatteita, molemmat olivat ilmoituksista jotka olin julkaissut pari viikkoa - kuukausi sitten. Myymisessä on oma vaivansa, mutta tällä hetkellä olen tienannut kirpparimyynneistä 540 euroa tämän vuoden aikana :) Itselläni kirpparisäkkien tyhjentämisessä taitaa tulla takaraja vastaan elokuun lopuilla, kun muutamme uudelle paikkakunnalle. Jos en ole siinä vaiheessa saanut tavaroita myytyä, annan ne varmaan ilmaiseksi pois.

-178

Vierailija
595/19771 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki Kasoja päin raportoi:

Iski vimma kello seitsemän juhannusaamuna. En ole vähään aikaan ehtinyt mitään projektini eteen, joten otin varhaisesta hetkestä (ja omasta rauhasta) kaiken irti. Tästä ketjusta saamani H&M vinkin ansiosta perkasin vaatekaappia - vielä kerran.

Tulos: kaksi Ikea-kassillista (se muuten taitaa nykyään olla ihan virallinen tavaran vetomitta ;-)

Kuskaan Henkkamaukkaan ensi viikolla. Ja "ansaitsemillani" ale-kupongeilla hankin korkeintaan uusia sukkia.

Ai niin, heitin ihan roskiin myös kahdet mustat korkokengät, joilla ei ole hyvä kävellä sekä yhden mustan laukun, joka on ollut rakas, mutta nyt noin kymmenessä vuodessa ns. tehtävänsä tehnyt.

Kylläpäs oli energinen puuska. Saa kehua!

Vierailija
596/19771 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:59"]

Netissä jos myy tavaraa esim. torissa tai fb kirppareilla, niin kuinka kauan kannattaa pitää myynnissä ennen kuin olisi hyvä aika luopua tavarasta kierrätykseen tai kirpparille?

[/quote]

Olen myynyt huutonetissä, ja yleensä olen saanut tavarat kaupattua kuukaudessa tai kahdessa. Se vaan on vaatinut ehkä pientä hinnan alennusta, mutta eipä se ole haitannut.

Vierailija
597/19771 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, hyvä, Kasoja päin!

Hauska aika saada inspiraation puuska:)

Ja totta, kaikki tietää, mistä on kyse, kun puhuu Ikea-kassillisesta :D

Teille keräilijöille sanoisin, että tuohan kuulostaa toisaalta mukavalta harrastukselta, ja jos niistä esim. astioista nauttiin, niin en tiedä ovatko ne silloin turhia? Keräily varmaan vaan kannattaa pitää tiukasti joissain rajoissa, ja sitten taas toisaalta pitää huolta, että muu tavaran määrä kodissa on kohtuullinen.

Itse en osaa pitää ylimääräisiä lakanoita ja pyyheliinoja ongelmana, koska ennemmin tai myöhemmin ne menevät rikki, ja olisi sitten hullua ostaa uusia. Toki joku kohtuus näidenkin määrässä, mutta tuntuu, että meillä on nyt pienehkön ajan kuluessa alkanut esim. juuri lakanat hajoamaan.

Ja numero 178, tuohan on hyvin, 540 euroa, sillähän jo tekee aika paljonkin!

Hyvä idea kirjata ylös myynnit, otan saman tavan, se varmaan palkitsee ja motivoi.

Itse sain nyt lainattua Hyvän mielen vaatekaappi -kirjan, en ole vielä aloittanut. Viime viikolla meni (taas) kassillinen Pelastusarmeijalle ja kassillinen kirjoja kirjaston kierrätyspisteeseen. Mistä tätä tavaraa riittää?

Jään kohtapuoliin lomalle, ja tarkoituksena on raivata mm. vaatehuonetta. Siellä on kaikkea ihme sälää, huoh. Esim. joulukoristeet voisi käydä läpi ja hävittää osan, siellä on mm. lasten askartelemia, joista toki osa on oikein kivoja, mutta osa joutaa pois.

Ja toivon kovasti, että paikkakunnallani heinäkuussa järjestettävien ilmaiskirppisten ajaksi ei osu sateisia päiviä, kirpputorikassit on jo pakattu ja taisin aikaisemminkin mainita, että sain jo ystävänikin seuraksi kirpputorille.

Nimim. Raivaajatar

Vierailija
598/19771 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä muitakin juhannusraivaajia. :) Olen käynyt taas läpi vaate- ja liinavaatekaappia. Roskiin meni kaksi huonoksi mennyttä varatyynyä, rikkinäinen pyyhe ja pari niin kulahtanutta trikoopaitaa. Pelastusarmeijalle tai konttiin liian suuria kesävaatteita ja käyttämättä jääneitä pyjamia.

Millainen raivauspolitiikka teillä on vääränkokoisiin vaatteisiin? Laihdutan, ja minulla on joka kokoa jonkun verran kaapissa. Nyt olen huomannut, että kun laihdun johonkin vaatteeseen sopivaksi, raaskin kierrättää sen vasta silloin. Vaatteessa oli muukin vika kuin liian pieni koko. En yhtään harmittele, että olen suurimman osan liian pienistä vaatteista jo hävittänyt. Liian suuria olen hävittänyt sitä mukaa kun olen mahtunut pienempään vastaavaan.

Vaatevarasto taitaa mennä aika lailla uusiksi kun olen tavoitepainossani ollut lähes kymmenen vuotta sitten viimeksi. Aion yrittää luoda yksinkertaisen vaatevaraston, jossa vaatteiden lukumäärä on niin pieni kuin mahdollista, esim. Project 333:n tapaan.

Vierailija
599/19771 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 10:08"]Mummolta lahjaksi saatu posliininen koristekissa voi olla nätti, ja sillä on tunnearvoa. Nuoruuden lempikirjasarjat omistaa nostalgian takia, mutta niitä ei oikeastaan koskaan tule luettua.

...

alkaa huomaaman miten paljon sellaiset "turhat" esineet vie tilaa vaikka paistinpannuilta, imurilta ja arkivaatteilta.

[/quote]

Luen tätä ketjua yrittäessäni saada siivousinspiraatiota, mutta kun te kaikki olette tällaisia "muistoilla ja tunnearvolla ei ole mitään väliä. Kyllä imuri ja paistinpannu sentään on jotain", niin en tule kuin surulliseksi :/

Vierailija
600/19771 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään, että ettehän te kuitenkaan varmasti edes säilytä jotain koristekissaa samassa paikassa kuin paistinpannua. En siis ymmärrä, miten sen pois heittäminen auttaa tilassa.

286

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä