Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20758)

Vierailija
5981/20758 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Love People,

Use Things:

Because the Opposite Never Works

Vierailija
5982/20758 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhuoneongelmaan: vie noin kerran-kaksi kuukaudessa joku tavara sieltä piiloon (joku paikka jota mies ei tajua) ja katso, huomaako mies mitään. Jos saa kohtauksen kun huomaa, voi käydä ihastelemassa tavaroitaan siellä piilopaikassa. Eihän tuossa ole yhtään minkäänlaista järkeä. Opiskelumateriaalitkin 30 vuoden takaa??? Huhhuh.. Hae jostain vaikka isoja pahvilaatikoita ja kippaa loput kamat niihin, ja jätä laatikot huoneen nurkkaan. Hankkiudu samalla eroon säilytyskalusteista, joissa nämä romut on säilytetty, jotta mies ei voi laittaa niitä takaisin paikoilleen. Itsekin käytän tätä taktiikkaa, eli turhalle tavaralle ei edes olisi säilytystilaa. Nytkin keittiön pöytä notkuu ruokatavaroita jotka pitäisi käyttää, ainakin ne on esillä ja muistuttavat itsestään joka hetki kotona.

Kuulostaa ihan yhden tutun mieheltä, joka polkee pyöräänsä läpi vuodet rikkinäisissä trikoissa, kun ei halua ostaa uusia. Vihaisena pakotettava kauppaan ennen kuin pöksyt laukee päältä kokonaan. Muutenkin ihan kummallisia juttuja tyypillä. On koodari joka tienaa tosi hyvin. Pakkomielteitä mm. siinä että käyttötilillä oltava aina vähintään 4000 euroa rahaa. Ja sosiaalisesti aivan käsi juttujensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5983/20758 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpien hamstereiden kohdalla voi aivan ilman tunnontuskia laittaa tavaraa pois, koska hamsteri ei tule huomaamaan mitään. Ja siis kyse on ihan pilalle menneestä tavarasta, esim. perheen talvikengät on säilötty mökille vuosikausien ajan mahdollista tarvetta varten. Siis vanhat kengät, sen sijaan et olisi laitettu roskiin. Ne voi mainiosti kerätä roskasäkkeihin ja viedä pois. Todennäköisesti niitä on jo joku jyrsijä käynyt maistelemassa.

Vierailija
5984/20758 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutulla on kirppis.

Oon töissä siellä pari krt vuodessa ja saan jokaista työtuntia kohti tuoda banaanilaatikollisen tavaraa.

Hinnoittelen ne ja vien. Kun omistajalla on tyhjä pöytä, vie niitä mun tavaroita myyntiin.

Myytävät tulevat mun ystäviltä, vanhemmilta, muilta sukulaisilta ja taloyhtiön kierrätyshyllyltä.

Veljen lapset muuttivat pois kotoa.

Muuttivat 300 neliön omakotitalosta 75 neliön kolmioon.

10 vuoden aikana on tuonut yli 100 banaanilaatikkoa.

Eihän noilla juuri mitään tienaa, mutta tavara ei mene roskiin ja kodit pysyy siistimpänä.

Nyt appivanhemmat ilmoittivat aikovat muuttaa pois omakotitalosta.

Vierailija
5985/20758 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin vielä jotenkin jos mies keräilisi jotain yhtä loogista asiaa. Jos vaikka kaikki tuo elektroniikka olisi vanhoja pelikonsoleita, joilla välillä pelailee ja fiilistelee, se olisi jotenkin helpompi käsittää. Nyt se on vain satunnaista tavaraa.

Useammankin kuin kerran olen meinannut vetää jonkun "tavarat tai minä"-tyylisen itkupotkuraivarikohtauksen, mutta en usko siitä syntyvän mitään kovin rakentavaa jatkoa. En mä nyt tällaisen syyn takia ala perhettä rikkoa. Kyse on selkeästi jostain psykologisesta ongelmasta, ei laiskuudesta.

=========

Hoarder. Hamstraaja.

Huono juttu, ovat aika vaikeahoitoisia.

Luuletko etten tiedä tätä, kun olen tässä 15 vuotta asunut?

En mä kaipaa neuvoja, halusin vaan purkaa tätä hirveää turhautumista, voimattomuutta ja ihan vihantunteitakin johonkin.

Tuo hoardaus on vielä aika lievää. Tiedän koska olin itse sellainen. Luulen, että koska olen itse nainen, jouduin jotenkin useammin katsomaan niitä roinakasoja silmiin kuin jos olisin ollut ns. perinteinen mies, jonka arvoa ei mitata kodin siisteydellä niin kuin naisen.

Omalla kohdallani vyyhti alkoi purkautua, kun löysin oman juttuni elämässä ja minulle tuli tunne, että riitän itselleni enkä tarvitse tavaroita luomaan turvaa enää. Tähän liittyi myös joidenkin menneisyyden haamujen selkiytyminen, ja jollain tavalla siinä samalla pää selkeni niin, että lakkasin elämästä menneisyydessä niiden tavaroiden kautta.

Mun on hankala pukea sitä sanoiksi, mutta kyse oli siis sellaisesta, että takerruin ikään kuin menneisyyteen ja turvallisuuteen niiden kamojen kautta, koska menneisyydessäni oli traumaattinen aika josta en tavallaan koskaan jatkanut henkisesti eteenpäin.

Vieläkin mulla on vaikeuksia joskus erottaa itseäni tavaroistani, ikään kuin näen itseni niiden kautta koska minuuteni jäi aikoinaan hauraaksi. Veikkaan että miehelläsi on jotain samanlaista myös, hän näkee itsensä noiden nuoruuden tavaroidensa kautta.

Nykyisin aina kun hamsteriahdistus iskee, leikin ajatusleikkiä, että mitä ottaisin mukaan jos pitäisi yhtäkkiä lähteä evakkoon, eikä kaikkea saisi millään mukaan. Tai jos talo palaisi, mitä ottaisin kun voisi ottaa vain sen mitä voi kantaa kerralla. Ja että miltä tuntuisi menettää sitten ne kaikki loput.

Vierailija
5986/20758 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ehkä niitä remppapaitoja vois hukata sieltä rikkinäisemmästä päästä. Tosin entäs jos joku niistä on just se lempipaira ja sitä sitten etsitään kissojen ja koirien kanssa. Käykö niin, että viskaa mun jo aika minimaalista vaatevarastoa roskiin. En tiedä uskallanko ottaa sitä riskiä. Mun kaapissa ei ole enää kovin montaa kulahtanutta vaatetta ja nyt kyllä huomaisin aika nopeasti yhdenkin paidan puuttumisen.

========

Vaikka kuinka ärsyttäisi toisen (turhat? ) ja liiat tavarat, niin kehoitan varovaisuuteen, ennen kuin lähtee hävittämään toisen omaisuutta.

Onko tyhmä ehdotus, mutta jos miehelläsi on leegio kauhtuneita t-paitoja ja sinulta ne alkavat olla loppu, niin pyytäisit häntä lahjoittamaan muutaman sinulle, jos tarvitset lenkkeilyyn, remonttiin tai vastaavaan. Tietysti teidän pitää olla tarpeeksi samankokoisia. Jos paidat ovat liian isoja, niin voit helposti ompelukoneella ottaa vähän saumoista sisään. 

Vierailija
5987/20758 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 30 vuotta vanhoja opiskelumateriaaleja. Sekä japanin että espanjan opiskeluista. Tosin olen säästänyr vain tärkeimmät.

Nythän helposti kaikki löytyy netistä esim.YouTube-videoista. Mutta kun poikani matkusti pari vuotta sitten Japaniin, oli helppo lainata hänelle pari monistetta, jossa käytiin tärkeimpiä sanoja ja lausuntoja läpi. Myös japanilaismerkkejä. Nopeammin ne monisteista lukee, kun alkaisi etsiä netistä.

Viime viikolla ystävättäreni kysyi lainaksi koulukirjaa, joka minulla oli käytössä vuonna 1999. Joo, olisi hän ehkä voinut lainata sen kirjastosta, mutta hän tarvitsi sen heti, ja kirjastossa olisi joutunut jonottamaan.

Tottakai tavaroita ei voi alkaa hamstraamaan sillä  perusteella, että mitä jos joku joskus tarvitsee niitä. Mutta siksi esim.kirjoja karsimalla voi aloittaa niistä, joita ei tule enää lukemaan, ja joita on helppo löytää kirjastosta.

Vierailija
5988/20758 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen tavaroita ei pidä missään nimessä hävittää. Se on vaan yksiselitteisesti väärin ja lisäksi saattaa pahentaa hamstraamista.

Vierailija
5989/20758 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ehkä niitä remppapaitoja vois hukata sieltä rikkinäisemmästä päästä. Tosin entäs jos joku niistä on just se lempipaira ja sitä sitten etsitään kissojen ja koirien kanssa. Käykö niin, että viskaa mun jo aika minimaalista vaatevarastoa roskiin. En tiedä uskallanko ottaa sitä riskiä. Mun kaapissa ei ole enää kovin montaa kulahtanutta vaatetta ja nyt kyllä huomaisin aika nopeasti yhdenkin paidan puuttumisen.

========

Vaikka kuinka ärsyttäisi toisen (turhat? ) ja liiat tavarat, niin kehoitan varovaisuuteen, ennen kuin lähtee hävittämään toisen omaisuutta.

Onko tyhmä ehdotus, mutta jos miehelläsi on leegio kauhtuneita t-paitoja ja sinulta ne alkavat olla loppu, niin pyytäisit häntä lahjoittamaan muutaman sinulle, jos tarvitset lenkkeilyyn, remonttiin tai vastaavaan. Tietysti teidän pitää olla tarpeeksi samankokoisia. Jos paidat ovat liian isoja, niin voit helposti ompelukoneella ottaa vähän saumoista sisään. 

Hyvä idea, täytyy kysyä jos saisin jonkun sieltä kokoelmasta omaan käyttöön.

Muuten ei hamstraan, mutta vaatteita on.

Vierailija
5990/20758 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempien koti on täynnä.

Oon aina kertonut mitä olen myynyt ja sanonut jos heillä on vst, voin myydä sitäkin.

Kun olin raskaana, kysyin onko heillä lastenvaatteita.

Niitä tuli aivan järkyttävästi.

Pesin, paikkasin ja ison osan myin pois.

Saimme ikivanhat vaunut, kaukalon jne

Vaunut olivat loistavat, kun kävimme maalla, kaukalosta otettiin kiinnikkeet pois, oli loistava vauvauinnissa ja kelpasi myös seuraavalle perheelle.

Olen ottanut noita vastaan vähän kerralla, ei rasita ketään ja tulee oikeasti käyttöönkin osa.

Oma koti on karsittu.

Vierailija
5991/20758 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hienoa että osa on valjastanut tavarankarsimisen supervoimat myös muiden kotien tavarakasojen pienentämiseen 👍

Vierailija
5992/20758 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen tavaroita ei pidä missään nimessä hävittää. Se on vaan yksiselitteisesti väärin ja lisäksi saattaa pahentaa hamstraamista.

puhumattakaan siitä mitä se tekee parisuhteelle (epäluottamus, pettymys, halveksunta)

Vierailija
5993/20758 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

puhumattakaan siitä mitä se tekee parisuhteelle (epäluottamus, pettymys, halveksunta)

Onneksi käyttämällä yhteistä kotia kaatopaikkana ja estämällä toista tekemään itselleen tarvitsemaansa työpistettä, rakennetaan suhteeseen luottamusta ja rakkautta.

Vierailija
5994/20758 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne toisen "tavarat" ovat pilaantuneita, homehtuneita tai ihan selkeästi roskaa niin kyllä ne voi hävittää. Kuvitellaan esimerkkien kautta:

1. Perheen hamsteri on säilönyt lasten kengät 70-luvulta lähtien kesämökin varastoihin ja vinteille, missä niitä on pidetty vuosikymmeniä. Osa on homeessa, osa hiirien pesinä ja osa vain laatikoissa. Ne voi viedä roskiin. Niitä ei tarvita koskaan, eikä hamsteri niitä kaipaa, eikä hänelle tarvitse kertoa asiasta. Roska on myös terveysriski.

2. Perheen hamsteri on kerännyt tyhjiä jogurtti- ja maitopurkkeja 80-luvulta lähtien. Niitä on kaapeissa, pusseissa, komeroissa, kellarissa jne. Niistä voi siivota 90% roskiin eikä hamsteri huomaa mitään.

Vierailija
5995/20758 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi käyttämällä yhteistä kotia kaatopaikkana ja estämällä toista tekemään itselleen tarvitsemaansa työpistettä, rakennetaan suhteeseen luottamusta ja rakkautta.

Höpsis, ihan samalla tavalla tuossa käy.

Vierailija
5996/20758 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö siivoaminen tähän tavaroiden karsintaan sen verran, että voin vähän aiheesta kirjoittaa?

Olen viime vuosina ollut kiinnostunut minimalismista ja ekoelämästä, jonka myötä olen vaihtanut pesuaineet ja -välineet (niiden loputtua) etikaksi, ruokasoodaksi ja vanhoiksi rievuiksi. Asumme talossa, jossa muodostuu pölyä, ja esim vessaa pestessä sitä pölyä on yleensä melko paljon vessan päällä, jota ne vanhat rievut vain levittelee kasoiksi.

Olen ollut nyt niin eko olevinani, että olen luopunut mikrokuituliinoista ja siis alkanut pesemään vessaakin rikkinäisillä sukilla :D ne vain siirtävät pölyä, mutta eivät ota sitä pois.

Olen vaihtanut mopin lankamopiksi, mutta en ollut tyytyväinen, niin hankin lisäksi Kärcherin höyrypesurin, jolla voi mopata lattioita. Sitä vaan ei tule otettua kovin usein esille. Haluan siivoamisen olevan vaivatonta ja helppoa.

Koin ahaa-elämyksen, minähän olen ollut vuosia sitten useana kesänä siivoamassa. Otan sieltä parhaat vinkit käyttöön, joita opin paljon. Todella tyhmä olo tuli siitä, että silloin kuvittelin ylläpitosiivouksen olevan vain toimistojen ja työpaikkojen juttu, mutta miksei sitä voisi tehdä kotonakin samankaltaisilla välineillä ja metodeille, sisällytettynä arkeen.

Aloin jo netistä katselemaan ammattilaisvälineitä, ei mieletöntä määrää, vaan yhtä jonka kuvittelen olevan ratkaisu itselleni. Onko tämä innostus nyt taas vaan yksi mahdollisuus epäonnistua vai uskotteko, että uuden kunnollisen siivousvälineen avulla saisin virtaa ja innostusta alkaa siivoamaan säännöllisesti?

Olen siis ajatellut korvaavani mopin lastalla, johon voi kiinnittää lattialiinan. Sellaista käytimme töissä vessan lattian pesuun, sekä moppaamisen jälkeen erillisten tahrojen poistoon lattiasta. Ajatukseni on, että korvaisin kotioloissa koko mopin tällä lasta+liina-systeemillä

Yhden poikaystävän äiti oli ollut siivousalan yrittäjänä, hän oli antanut pojalleen siivousvälineitä. Eipä ollut ennen niin hyviä välineitä tullut itselle vastaan, oli lähes ilo siivota.

Tavaroiden raivaamisen paras puoli omasta mielestä on siivoamisen helpottuminen. Ennen siivosin 2h. 1,5h siivosin tavaroita paikoilleen ja 0,5h siivosin. Nykyään siivoan joka päivä 5-10minuuttia, kun ei ole sitä jatkuvaa tavaravuorta siirrettävänä. Vaatteita on varmaan vielä liikaa, kun niitä kertyy pitkin poikin.

Minulla on viledan moppi, jossa varressa pesuaine ja kahvasta puristamalla suihkii lattialla. Otan sen lähes päivittäin ulos pyyhin keittiön ja jos kun muualtakin. Sitten takaisin kaappiin. Kerran viikossa laitan mikrokuitumoppiosan pesuun ja puhtaan tilalle. Ajaa siis saman asian kuin lasta ja liina, todella kätevä, eikä tartte mitään kastella, puristella, huuhdella tai muuta.

Toi moppijuttu on varmaan kätevä, mutta kun on se koira jonka karvoja löytyy imuroinninkin jälkeen joka paikasta. Se on suurin syy miksi en halua samalla mopilla karvoja siirrellä ympäriinsä. Pitkään yritin, mutta ei toiminut. 

Aivan paras on Sinin lattiakuivain, jolla voi ensin vetää pölyt ja karvat lattioilta ja sen jälkeen kiinnittää pidikkeisiin mikrokuituinen siivousliina ja pyyhkäistä lattiat puhtaiksi. Mahtuu kalusteiden alle ja ahtaisiin koloihin hyvin.

Tarkoitan tätä mallia:

https://sinituote.fi/tuote/sini-siivousvalineet/vaihto-ja-varaosat/latt…

Vierailija
5997/20758 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö siivoaminen tähän tavaroiden karsintaan sen verran, että voin vähän aiheesta kirjoittaa?

Olen viime vuosina ollut kiinnostunut minimalismista ja ekoelämästä, jonka myötä olen vaihtanut pesuaineet ja -välineet (niiden loputtua) etikaksi, ruokasoodaksi ja vanhoiksi rievuiksi. Asumme talossa, jossa muodostuu pölyä, ja esim vessaa pestessä sitä pölyä on yleensä melko paljon vessan päällä, jota ne vanhat rievut vain levittelee kasoiksi.

Olen ollut nyt niin eko olevinani, että olen luopunut mikrokuituliinoista ja siis alkanut pesemään vessaakin rikkinäisillä sukilla :D ne vain siirtävät pölyä, mutta eivät ota sitä pois.

Olen vaihtanut mopin lankamopiksi, mutta en ollut tyytyväinen, niin hankin lisäksi Kärcherin höyrypesurin, jolla voi mopata lattioita. Sitä vaan ei tule otettua kovin usein esille. Haluan siivoamisen olevan vaivatonta ja helppoa.

Koin ahaa-elämyksen, minähän olen ollut vuosia sitten useana kesänä siivoamassa. Otan sieltä parhaat vinkit käyttöön, joita opin paljon. Todella tyhmä olo tuli siitä, että silloin kuvittelin ylläpitosiivouksen olevan vain toimistojen ja työpaikkojen juttu, mutta miksei sitä voisi tehdä kotonakin samankaltaisilla välineillä ja metodeille, sisällytettynä arkeen.

Aloin jo netistä katselemaan ammattilaisvälineitä, ei mieletöntä määrää, vaan yhtä jonka kuvittelen olevan ratkaisu itselleni. Onko tämä innostus nyt taas vaan yksi mahdollisuus epäonnistua vai uskotteko, että uuden kunnollisen siivousvälineen avulla saisin virtaa ja innostusta alkaa siivoamaan säännöllisesti?

Olen siis ajatellut korvaavani mopin lastalla, johon voi kiinnittää lattialiinan. Sellaista käytimme töissä vessan lattian pesuun, sekä moppaamisen jälkeen erillisten tahrojen poistoon lattiasta. Ajatukseni on, että korvaisin kotioloissa koko mopin tällä lasta+liina-systeemillä

Yhden poikaystävän äiti oli ollut siivousalan yrittäjänä, hän oli antanut pojalleen siivousvälineitä. Eipä ollut ennen niin hyviä välineitä tullut itselle vastaan, oli lähes ilo siivota.

Tavaroiden raivaamisen paras puoli omasta mielestä on siivoamisen helpottuminen. Ennen siivosin 2h. 1,5h siivosin tavaroita paikoilleen ja 0,5h siivosin. Nykyään siivoan joka päivä 5-10minuuttia, kun ei ole sitä jatkuvaa tavaravuorta siirrettävänä. Vaatteita on varmaan vielä liikaa, kun niitä kertyy pitkin poikin.

Minulla on viledan moppi, jossa varressa pesuaine ja kahvasta puristamalla suihkii lattialla. Otan sen lähes päivittäin ulos pyyhin keittiön ja jos kun muualtakin. Sitten takaisin kaappiin. Kerran viikossa laitan mikrokuitumoppiosan pesuun ja puhtaan tilalle. Ajaa siis saman asian kuin lasta ja liina, todella kätevä, eikä tartte mitään kastella, puristella, huuhdella tai muuta.

Toi moppijuttu on varmaan kätevä, mutta kun on se koira jonka karvoja löytyy imuroinninkin jälkeen joka paikasta. Se on suurin syy miksi en halua samalla mopilla karvoja siirrellä ympäriinsä. Pitkään yritin, mutta ei toiminut. 

Aivan paras on Sinin lattiakuivain, jolla voi ensin vetää pölyt ja karvat lattioilta ja sen jälkeen kiinnittää pidikkeisiin mikrokuituinen siivousliina ja pyyhkäistä lattiat puhtaiksi. Mahtuu kalusteiden alle ja ahtaisiin koloihin hyvin.

Tarkoitan tätä mallia:

Laita mulle vielä linkki minkälainen liina tuohon kiinnitetään ja voiko sen siis pestä koneessa? Mä niin tarvitsisin pölyapuja omaan talouteeni.

Vierailija
5998/20758 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan tätä mallia:

Laita mulle vielä linkki minkälainen liina tuohon kiinnitetään ja voiko sen siis pestä koneessa? Mä niin tarvitsisin pölyapuja omaan talouteeni.

Klikkaa linkistä aukeavasta jutusta kohtaa lattialiina.

Vierailija
5999/20758 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on tavarahalvaus iskenyt. En saa mitään aikaiseksi. Ja nyt ois vielä vähänkäytetyssä päivän verran tarjouksena ilmaiset lähetyskulut jos laittaa vähintään 20 tavaraa erään. Saisko vähän kannustusta ja tsemppiä palstailijoilta?!

Vierailija
6000/20758 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan tätä mallia:

Klikkaa linkistä aukeavasta jutusta kohtaa lattialiina.

Itse olen käyttänyt myös mikrokuituliinoja, joita kotona valmiiksi sattunut olemaan. Ne vain pitää kiinnittää kulmittain, koska lasta on niin leveä.

Toimii niilläkin ihan hyvin.  :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän