Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19891)

Vierailija
3701/19891 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole minimalisti vaan sopivalisti. Koen että on tärkeää olla sopiva määrä tavaroita jotta tulee toimeen.

Koin oudoksi erään blogistin kertoman ettei omista kuin yhden lakanan ja yökyläilijän tullessa joutuivat lainaamaan lakanaa naapurista. Tuntuu että mennyt vähän överiksi kun lakana kuitenkin jatkuvassa käytössä.

Kyllä tuollaisessa tilanteessa itse kipaisisin kauppaan ostamaan uuden lakanan ennemmin kuin lainailisin sitä keltään ulkopuoliselta. Lakanat kuitenkin kuluu joskus. Tai sitten pesisin sen ainoan ja antaisin vieraan käyttöön ja olisin itse ilman. Tai tietysti ennen vierailua tiedottaisin että ottakaa omat petivaatteet mukaan. Kuinkas muut?

Meillä on kahdet lakanat/tyynyliinat/pussilakanat jokaiselle perheenjäsenelle ja erikseen vierasvara. Ollaan muut hajusteyliherkkiä, joten säilytän vierasvaran erillään muista petivaatteista. Ennen vieras toi mukanaan omat petivaatteet, mutta ne oli aivan liian hajusteisia, että oli parempi varata meiltä omat. Tälle järjestelylle on tilaa, mutta vaikka ei olisikaan niin tekisin tilaa, koska helpottaa elämää sen verran paljon eikä tarvitse stressata.

Kyllä itseä hävettäis mennä naapurilta kysymään lakanoita lainaksi :D Johan se pitäisi minua rutiköyhänä tai vähintään luottotiedottomana. Jos joku tulisi minulta kysymään en todellakaan lainaisi, vaan kehottaisin menemään kauppaan. Voihan lakanaksi laittaa vaikka isoja pyyhkeitä tai jonkun peiton hätätilassa. Hiukan on mennyt joillakin överiksi tuo minimalismi. Tervettä järkeä kaiketi saa ja pitää käyttää elämässä. Ja missäkähän arvon leidi itse nukkuu kun sen ainokaisen lakanansa pesee eikä mahdollisesti ehdi kuivua päivän aikana?

Jos on se bloggaaja, jota arvelen, niin hän esim. konmaritti ison kylpypyyhkeen, koska pärjää yhdellä reppuun sopivalla pyyhkeellä. Vanhan kylpypyyhkeen säilytys ei varmaan tuonut iloa vaan aiheuttaa turhaa lisävaivaa jne. Ja lakanat varmaan konmaritti, koska heillä ei koskaan käy vieraita ja on kätevämpää pestä petivaatteet aamulla ja laittaa sitten illalla takaisin sänkyyn. Oksennustaudin tms takia pitäisi sitten hakea kaupasta uudet vaihtolakanat, mukava lähteä sairaana ostoksille...

Ja mihin vanhat lakanat/pyyhkeet edes kelpaa kuin eläinsuojiin tai hyväkuntoisemmat kodittomien asuntolaan tms tai sitten teksiilikeräykseen mikä on vähän turha kierrätyspaikka käyttökelpoiselle tavaralle.

Itsekään en ymmärrä tuota pakonomaista tavaroiden karsimista kuten en sitäkään, että säilytetään ilmiselvät roskat tai viedään ne kirppikselle myyntiin.

Oksennustaudin vuoksi tarvitsee enemmän lakanoita? Kommentoimasi kirjoittajahan asui yksin, ei aikuisilla yleensä mitään oksennustauteja ole. Esim itse olen tainnut olla oksennustaudissa viimeksi 90-luvulla. Ja jos lapsiperheeltä tartunnan saisikin, niin eiköhän aikuinen osaa mennä oksentamaan muualle kuin sänkyyn. Aika kaukaa haettu tarve siis.

Oksennustauti ehkä huono esimerkki, mutta itse olen joskus pahassa kuumeessa esim. hikoillut niin paljon, että mukava vaihtaa petivaatteet ilman pyykkäystä. Ja sairaana ollessa vaihdan pyyhkeitä tavallista enemmän. Joskus matkoilta saatu esim. vatsatauti. Hygienialla voi jonkun verran pienentää tartuntariskiä, jos vain yksi perheestä sairastunut.

Vierailija
3702/19891 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa H&M:stä lakanoita, ei todellakaan voi odottaa että ne kestää vuosia 😂

H&M:stä ja järkevistä ostoksista ei voi edes puhua samassa lauseessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3703/19891 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakanoita 10 settiä, 4- henkinen perhe. Vähempää ei mielestäni voisi olla. Vaihtovara pyykkipäiviksi. Tyttärillä menkat joskus falskaavat jne. Yövieraitakin joskus käy. Pyyhkeitä on aika reilusti, mutta mahtuvat kaappiin ja kuluvat sit vähitellen loppuun.

Astiasto tosin on 50:lle, tykätään pitää juhlia.

Kuulostaa isolta määrältä! Pitääkö kaikki pyykätä yhtäaikaa ja että ne vieraatkin tulee just lakanapyykkipäivänä? Tarkoitan että eikö ne vaihtolakanat käy samalla vierasvarana.

Pyyhkeet kuluu todella hitaasti, jos on laadukkaita. Itselläni on säilynyt Finlaysonin pyyhkeet jo yli 10 vuotta hyvänä. Asun yksin ja pyyhkeitä on 3 isoa, 5 pientä, 2 keittiöpyyhettä.

Onko juhlissa oltava 50:lle astiat yhtäaikaa käytössä? Missä mahtuu 50 ihmistä syömään samaan aikaan?

Jotkut meistä tykkää vaihtelusta. Tänään tälläinen lakana, ensi kuussa keväisempää, syksyllä tummempaa jne.

Vanhat lakanat kestää. Ostin vajaa 5 v sitten h et m.stä lakanoita, kaikki on jo lumppukeräyksessä.

Minun vanhemmilla on 50 hengelle astiasto. On ollut kaikissa kodin juhlissa, samoin nyt veljeni, siskoni ja meidän perheen. Fiksu temppu oli ostaa aikoinaan Teemaa. Iso raha ollaan säästetty, kun on ollut astiat omasta takaa.

Mulla on kolme lakanasettiä, kyllä siinä on tarpeeksi vaihtelua. Ihan höpöhöpöä "vaihtelun vuoksi" olla isoa lakanavarastoa, juuri tällaisista syistä sitten sitä tavaraa kertyy ja on ongelmia tavarapaljouden kanssa!

Vierailija
3704/19891 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanoista: meillä on vain yhdet flanellilakanat, ja niitä pidetään koko talvi. Pesupäivänä aamulla koneeseen ja illalla taas sänkyyn. Muita lakanoita on parit/nukkuja, niitä käytetään muu vuosi.

Vierailija
3705/19891 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään muutaman tunnin yksin kotona, ja kävin kaikki paidat ja housut läpi. Paljon lähti ihan roskiin, olen kiitettävästi käyttänyt vaatteita "loppuun" 🙂. Osa menee fidaan.

Kävin myös lapsen vaatteet läpi, ja sama tulos.

Vierailija
3706/19891 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttanut kun katsonut vaatteita läpikäydessä niistä kokonaisuuksia. Varmistaa että housujen/hameiden kanssa on sopivia yläosia ja toisinpäin. Itsellä oli aiemmin monia yhteensopimattomia vaatteita. Kun kävi läpi asukokonaisuudet oli helpompi valita päälle pantavaa.

Monesti jäi jokin kiva vaate käyttämättä kun sille ei ollut oikeanlaista alaosaa. Epäonnistui shoppailla puuttuvia asuja kun en tuntenut omaa kehoa, mikä parhaiten sopi siihen. Oli vääränvärisiäkin asuja jotka ei näyttäneet hyvältä päällä.

Oli unelmaminän vaatteita joihin en sopinutkaan. Oli ne -5kg vaatteet odottamassa, joihin en sitten enää sopinutkaan kun kilomäärä oli pudonnut. Eli ois pitänyt kuitenkin heti heivata ne kaapista kun eivät enää sopineet.

Ja tajusin ettei niitä vaatteita tarvii olla suurta määrää. On tietyt vaatteet töihin, jotkut kotiin, lenkille, jne. Ennen oli viikon joka työpäivälle eri yläosa. Ei ne niin nopeasti likaantuneet, mut oli ajatus ettei ilkeä pitää samaa vaatetta useampana päivänä. Höh, eihän kukaan edes katso mitä toisella on päällään!

Toki kannattaa olla osa vaatteista ylähyllyllä poissa silmistä välillä, jotta voi vaihdella käytössä pidettäviä vaatteita. Kun on vähemmän vaihtoehtoja vaatekaapissa, ei kestä kauaa valita mitä laittaa päälle.

Pääasia ettei uutta vaatetta tule lisää ennenkuin se on tarkkaan harkittu ostos.

Vierailija
3707/19891 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin raivasin vanhempieni jäämistöä ja vintiltä löytyi kaikki koulutavarat nätisti arkistoituna. Aapisen otin muistoksi, kaikki muu tutkimatta roskalavalle. Omat lapseni ovat itse hävittäneet koulutavaransa, ala-asteen jälkeen, yläasteen jälkeen. Lukion kirjoista saivat suurimman osan myytyä eteenpäin.

Olen tehnyt samalla tavalla. En vaan näe mitään syytä säilöä vanhoja lukion jaksotodistuksia tai peruskoulun englanninvihkoja. Tietenkin lukion päättötodistus ja tutkintotodistukset siitä alkaen ovat tallessa, mutta se on eri juttu.

Postikortit ja kirjeet olen nekin hävittänyt melkein kaikki. Olen säästänyt vain joitain yksittäisiä kortteja kuten viimeisen joulukortin papaltani ja muita vastaavia. Päiväkirjat hävitin jo nuorena enkä ole niitä kaivannut. Taktiikkani monessa asiassa on laittaa se kierrätykseen tai kiertoon ennen kuin siihen alkaa kiinnittyä tunne- tai nostalgia-arvoa. Muistot eivät ole kiinni esineissä.

Näin me ihmiset ollaan erilaisia, sillä minulla muistot nimenomaan on kiinni esineissä.  Vanhoja tavaroita kun käy läpi, tulvii mieleen muistoja ja tapahtumia siitä mistä/keneltä/milloin mikäkin tavara saatu. Saman huomaa muistisairaista vanhuksista kun näkevät jonkun tutun esineen. Tulee usein mieleen että nuori ihminen kommentoi noin "muistot ei ole kiinni esineissä" ja jonain päivänä katuu kun kaikki on hävitetty.

Ihanaa etten ole ainoa! Olen aina ihmetellyt tätä "muistot ei ole kiinni esineissä", koska itselläni nimenomaan esineen tuntu kädessä ja sen näkeminen fyysisesti tuo mieleen vahvoja tunnemuistoja jotka ovat muuten painuneet unohduksiin. Siksi annan itseni säilyttää laatikollisen tavaraa, jolla ei ole muuta kuin tunne- ja muistoarvoa.

Vierailija
3708/19891 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli viikonlopun yökylässä 3 vierasta, hyvin pärjäsi kun omistan tasan neljä lakanasettiä, neljä tyynyä, neljä isoa pyyhettä. Tietysti piti katsoa että kaikki oli puhtaana ennen kuin tulivat (yleensä aina on, en jätä pyykkikoriin lojumaan vaan laitan heti pyykkiin).

Astianpesukone tietysti pyöri useammin kuin normaalisti, jotta riitti puhtaita astioita joka aterialle.

Ihan turhaa säilöä isoja tavaramääriä vierasvarana, tarvittaessa sanoa vieraille että tuoda mukana oma lakanasetti. Luulen että kaikki ymmärtää, ettei yksin/kaksin asuvalla välttämättä ole useita pyyhkeitä tai lakanoita. Eikä tilaakaan useammalle yövieraalle.

Vierailija
3709/19891 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok.

Vierailija
3710/19891 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ok.

ok2.

Vierailija
3711/19891 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole minimalisti vaan sopivalisti. Koen että on tärkeää olla sopiva määrä tavaroita jotta tulee toimeen.

Koin oudoksi erään blogistin kertoman ettei omista kuin yhden lakanan ja yökyläilijän tullessa joutuivat lainaamaan lakanaa naapurista. Tuntuu että mennyt vähän överiksi kun lakana kuitenkin jatkuvassa käytössä.

Kyllä tuollaisessa tilanteessa itse kipaisisin kauppaan ostamaan uuden lakanan ennemmin kuin lainailisin sitä keltään ulkopuoliselta. Lakanat kuitenkin kuluu joskus. Tai sitten pesisin sen ainoan ja antaisin vieraan käyttöön ja olisin itse ilman. Tai tietysti ennen vierailua tiedottaisin että ottakaa omat petivaatteet mukaan. Kuinkas muut?

Meillä on kahdet lakanat/tyynyliinat/pussilakanat jokaiselle perheenjäsenelle ja erikseen vierasvara. Ollaan muut hajusteyliherkkiä, joten säilytän vierasvaran erillään muista petivaatteista. Ennen vieras toi mukanaan omat petivaatteet, mutta ne oli aivan liian hajusteisia, että oli parempi varata meiltä omat. Tälle järjestelylle on tilaa, mutta vaikka ei olisikaan niin tekisin tilaa, koska helpottaa elämää sen verran paljon eikä tarvitse stressata.

Kyllä itseä hävettäis mennä naapurilta kysymään lakanoita lainaksi :D Johan se pitäisi minua rutiköyhänä tai vähintään luottotiedottomana. Jos joku tulisi minulta kysymään en todellakaan lainaisi, vaan kehottaisin menemään kauppaan. Voihan lakanaksi laittaa vaikka isoja pyyhkeitä tai jonkun peiton hätätilassa. Hiukan on mennyt joillakin överiksi tuo minimalismi. Tervettä järkeä kaiketi saa ja pitää käyttää elämässä. Ja missäkähän arvon leidi itse nukkuu kun sen ainokaisen lakanansa pesee eikä mahdollisesti ehdi kuivua päivän aikana?

Jos on se bloggaaja, jota arvelen, niin hän esim. konmaritti ison kylpypyyhkeen, koska pärjää yhdellä reppuun sopivalla pyyhkeellä. Vanhan kylpypyyhkeen säilytys ei varmaan tuonut iloa vaan aiheuttaa turhaa lisävaivaa jne. Ja lakanat varmaan konmaritti, koska heillä ei koskaan käy vieraita ja on kätevämpää pestä petivaatteet aamulla ja laittaa sitten illalla takaisin sänkyyn. Oksennustaudin tms takia pitäisi sitten hakea kaupasta uudet vaihtolakanat, mukava lähteä sairaana ostoksille...

Ja mihin vanhat lakanat/pyyhkeet edes kelpaa kuin eläinsuojiin tai hyväkuntoisemmat kodittomien asuntolaan tms tai sitten teksiilikeräykseen mikä on vähän turha kierrätyspaikka käyttökelpoiselle tavaralle.

Itsekään en ymmärrä tuota pakonomaista tavaroiden karsimista kuten en sitäkään, että säilytetään ilmiselvät roskat tai viedään ne kirppikselle myyntiin.

Tämä sama minimalistibloggaajahan on nyt lähdössä Koronavirus-alueelle reppureissailemaan, eli taitaa olla kohta jo niin minimalisti, ettei häntä ole enää ollenkaan olemassa.

"pallonenä

19.2.2020 klo 10:25

Vietnamissakin on jo koronavirusta ja yksi karanteenialue on Hanoin lähellä, mutta ehkä taudin leviäminen ehtii pysähtyä ennen reissuanne."

"Virve Fredman

19.2.2020 klo 13:55

Joo, me viime viikolla kauhulla katsottiin tuota uutista, mutta päätettiin että mennään nyt silti, kun ei siltä enää voi oikein missään välttyä."

Vierailija
3712/19891 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei ole vaikea luopua tavarasta ja varsinkaan olla ostamatta mitään uutta rojua, mutta vaatteita on liikaa ja liian helppo ostella lisää. Tiedän kyllä keinot saada tämäkin kuriin, en vain hillitse itseäni tai saa aikaiseksi mitään.

Vierailija
3713/19891 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun vanhana vakiokirjoittajana ja jatkuvasti kolme pienen lapsen perheen tavaravirtaa pyörittävänä haluan kertoa lohdullisen tarinan siitä, kuinka olen edistynyt.

Meiltä hajosi juuri pölynimuri. Varasimme uuden verkosta. Kun mies lähti noutamaan uutta imuria, lykkäsin hänelle mukaan ison kestokassin, johon olin pakannut tiiviisti vanhan imurin kaikki osat (kyllä, myös ne harvinaisemmat suulakkeet, joita ei ollut käytetty ikinä) ja pari muuta rikkonaista elektroniikkahärpäkettä, jotka imurikauppa saa luvan ottaa vastaan. Muistin ottaa jopa paristot pois kaikista!

Kaivelin myös esiin imurin käyttöohjeen laatikosta, jossa kaikki manuaalit ovat, ja siirsin sen paperinkeräysastiaan. Siivouskomerosta otin vanhan imurin käyttämättömät pölypussit (niitä oli kahdessa eri paketissa), yhdistin paketit, teippasin kiinni ja siirsin Kontti-kassiin.

Ehkä nämä toimet ovat teille muille itsestäänselvyyksiä, mutta minä tajusin, että entinen minäni olisi hautonut näitäkin tavaroita monta kuukautta, ja lopulta ihmetellyt, mitkä osat kuuluvat uuteen ja mitkä vanhaan imuriin. Nyt ne tuli hoidettua ennen kuin uusi imuri tuli edes taloon. Eli kyllä ihminen oppii.

T. Ilman verhoja, aktiivinen tässä ketjussa joskus tuhat viestiä sitten.

Vierailija
3714/19891 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn vaatteet läpi 2 x vuodessa.

Itselläni vaatteiden keski-ikä on yli 10 v ja niillä ei ole mitään myyntiarvoa. Käytän itse vaatteet loppuun. Olen voinut mennä pyörällä koko talven.

Viimeksi ostin kk lipun maaliskuussa. Viime vuonna.

Pyöräilessä on minulla uggin kopiot, ohut untsikka ja jos tarvitaan lämpöä, alla villapaita. Kommandopipo ja villapipo, paksut housut ja ikivanhat kollarit. Alla on pitkät kalsarit, tai kahdet.

Kollarit olen paikannut takapuolen kohdalta lukemattomia kertoja, mutta vielä menee.

Seuraavat ovat valmiina, mutta luulen pärjään noilla vielä vuoden, tai 2.

Sukat ovat ala Lenita Airisto. Kaikki parittomat, rikkinäiset käy.

Lumppujätettä minulla tulee max 2 muovipussillista vuodessa ja tämä todellakin on jätettä.

Kaaosta ei meillä saa tekemälläkään ja jos muutamia yksittäisiä tavaroita ei lasketa mukaan, meillä on irtaimiston arvo muutama tonni.

Paljon tämä on vaatinut, mutta olen tyytyväinen lopputulokseen.

Kodin päivittäinen siivous kestää max 15 min.

Lapset ovat tottuneet itse säännölliseen siivoukseen, sekä tavaroiden karsimiseen. Oltiin viime viikolla Tukholmassa ja kumpikin sai sen, mitä halusi. Heidän isä ja isovanhemmat olivat antaneet vähän matkarahaa. Kumpikin sai pari vaatetta ja karkkia.

Vierailija
3715/19891 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn vaatteet läpi 2 x vuodessa.

Itselläni vaatteiden keski-ikä on yli 10 v ja niillä ei ole mitään myyntiarvoa. Käytän itse vaatteet loppuun. Olen voinut mennä pyörällä koko talven.

Viimeksi ostin kk lipun maaliskuussa. Viime vuonna.

Pyöräilessä on minulla uggin kopiot, ohut untsikka ja jos tarvitaan lämpöä, alla villapaita. Kommandopipo ja villapipo, paksut housut ja ikivanhat kollarit. Alla on pitkät kalsarit, tai kahdet.

Kollarit olen paikannut takapuolen kohdalta lukemattomia kertoja, mutta vielä menee.

Seuraavat ovat valmiina, mutta luulen pärjään noilla vielä vuoden, tai 2.

Sukat ovat ala Lenita Airisto. Kaikki parittomat, rikkinäiset käy.

Lumppujätettä minulla tulee max 2 muovipussillista vuodessa ja tämä todellakin on jätettä.

Kaaosta ei meillä saa tekemälläkään ja jos muutamia yksittäisiä tavaroita ei lasketa mukaan, meillä on irtaimiston arvo muutama tonni.

Paljon tämä on vaatinut, mutta olen tyytyväinen lopputulokseen.

Kodin päivittäinen siivous kestää max 15 min.

Lapset ovat tottuneet itse säännölliseen siivoukseen, sekä tavaroiden karsimiseen. Oltiin viime viikolla Tukholmassa ja kumpikin sai sen, mitä halusi. Heidän isä ja isovanhemmat olivat antaneet vähän matkarahaa. Kumpikin sai pari vaatetta ja karkkia.

Kuulostaa kamalalta. Mihin pyöräilet tuon näköisenä?

Vierailija
3716/19891 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea löytää sopivia vaatteita. Olen siis 36 ja 38 koon välissä. Jos ostan koon 38 housut, ne on liian löysät että tarvii vyön, mutta 36 puristaa. Parempi kuitenkin 36, koska käytössä usein löystyvät sen verran että ovat siedettävät. Mutta käytössä myös muutenkin kuluvat ja käytän housut siten loppuun että polvet on puhki ja myös haaroista rikki. Jostain syystä nykyajan housut (edes levis farkut) ei vaan kestä.

Nyt on kolmet mustat suorat housut käytössä, parhaassa kunnossa olevat on ns. edustushousut, joilla ei saa kontata lasten perässä. Toiset on asiointihousut joilla ilkeää vielä käydä asioilla ihmisten ilmoilla sekä pystyy liikkumaankin. Ja kolmannet on ne kuluneimmat ja osin polvista reikäisetkin jotka on kotona ja lenkillä käytettävät, ns. rönttähousut.

Kotona useimmiten tulee käytettyä legginsejä kotiasuna.

Vierailija
3717/19891 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tehtyä Sen! Nyt lomalla perkasin monta kaappia ja laitoin melkeinpä kaiken järjestykseen. Vaatteet, laukut, huivit, hanskat, pipot, kengät, paperit, kosmetiikka. Surutta heitin paljon pois. 2 jätesäkillistä meni kierrätykseen ja varsinainen roska päälle, ainakin 1 jätesäkki. Olin jo mielessäni tehnyt jotain ajatustyötä selvästi kun kaikki kävi niin helposti.

Romun määrä on ahdistanut minua jo pitkään ja aina silloin tällöin olen heittänyt jotain yksittäistä menemään, enimmäkseen vaatteita. Eli tavaraa ei ollutkaan ihan niin paljon kuin luulin, mutta kaikki oli todellakin epäjärjestyksessä ja monessa eri paikassa niin etten tiennyt paljonko oikeasti on mitäkin. Ja missä on minkäkin paikka. Ihme kasoja ja röykkiöitä joka pöydällä. En kehdannut edes kutsua vieraita, yllätysvieras suorastaan kauhistus. Pölyjen pyyhkimien oli hankalaa tai mahdotonta. Sellaista tavaraa joka paikassa mille ei ole paikkaa ja joka on vaan jäänyt lainehtimaan.

Vielä tietysti on ylimääräistä mutta enää ei ole semmoista ihme rompetta. Vielä pari kaappia käymättä läpi. Ja tietysti keittiön kaapit mutta niissä ei ole kauheasti ylimääräistä, muuton jälkeen sen sortin tavaraa ei ole päässyt kertymään.

Mä kun olen sellainen katastrofiajattelija ja pelkäsin työttömyyttä ym niin tulin kaiken päälle yhdessä vaiheessa vielä hamstranneeksi hiustenhoitotuotteita ja muuta sellaista joista pelkäsin ettei mulla ole niihin varaa kohta. No työt jatkui, eli hyvä hamstraus meni hukkaan. Eli purkkeja siis on, ja näen nyt heti jos joku loppuu ja myös sen mitä ei tarvitse ostaa, kun kaikki on samassa paikassa. En käsitä miksi mulla on ollut niin huono logiikka joissain asioissa. Selasin myös jokaisen avatun pullon ja yhdistelin monta hoitoaineen jämää toisiinsa. Muka on aina niin kiire/ei jaksa/ei muista että suihkussa ei voi saksia purkkia auki niin että saa loputkin käyttön. Käyttämäni merkin putelit ei tyhjene kunnolla vaan ne pitää tosiaan leikata jos haluaa käyttää kaiken.

Heikkoja kohtia on pari joita en kovin rankalla kädellä vielä kohdellut. Eli (talvi) takit ja kaiken maailman kosteusvoiteet. Voiteita saan joka vuosi lahjaksi monta törppöä ja takkeja on moneen lähtöön. Juhlaan, arkeen ja harrastuksiin. Mikään kuitenkaan ei ole nukkavieru vaan on aika uusiakin, ja olis sääli heittää rahan arvoista tavaraa kierrätyslaatikkoon. Myydäkään en nyt jaksa. Joten olkoon vielä. No luovuin minä yhdestä takista sentään. Eikun kahdesta!

Vierailija
3718/19891 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eteisessä monta laukkua ja reppua viemässä tilaa (juhla, kauppa, arki) joissa jokaisessa oli sisällä jotain ihan käsittämätöntä roinaa niin että sitä lopulta kertyi yhteensä puolilkas Prisman muovikassi. Ihan uskomatonta. Nyt laitoin kaikki laukut ja reput kaappiin pois näkyviltä. Eteisessä on nyt vaan tämänhetkinen käyttölaukku ja treenireppu. Vois vieläkin ehkä karsia laukkuja pois pari, vaikka ei niitä jäänyt sillä tavalla montaa. Tai siis yhteen käyttötarkoituksen jäi yksi laukku, juhlalaukkuja tietysti jokunen. Koska väri :D Mulla on tapana vähän joka lähtöön hankkia kaikkea. Taustalla on varmaan joku turvattomuus.

Mulla on myös kenkiä vieläkin aika paljon, mutta nyt pärjään niiden kanssa. Tosin muutamat parit vielä joutaisi, jos miettii. Olen joskus unettomina öinä shoppaillut netistä kaikkea.

Oikeastaan koko siivousurakka lähti siitä kun heitin risat talvikengät pois. Olin ajatellut käveleväni niillä vielä tämän talven mutta alkoivat päästämään vettä läpi ja haisemaan. Onneksi heitin.

Vierailija
3719/19891 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaravirran hillitsemiseen auttaa se, kun alkaa pitää listaa kaikista ostamistaan tavaroista. Todella herättävää katsoa sitä ostettujen tavaroiden luetteloa! Ei sitä tajua jos kerran viikossa ostaa pari uutta tavaraa, että mikä se kokonaismäärä on kuussa jne. Ei tee mieli ostaa mitään.

Vierailija
3720/19891 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärh ostin huonekalumyymälästä heräteostoksena naulakon, kun oli - 50%. Se oli kyllä kiva ja laadukas, mutta ei kuitenkaan mun tyylinen. Tai sellainen minkälaisen naulakon oikeesti haluan. Pitää laittaa myyntiin ja nyt muistaa jatkossa taas että EI HERÄTEOSTOKSIA. Menin halpaan kun heillä oli "alen viimeinen päivä" mutta koko ajanhan noita aleja tulee ja menee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä