tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn vaatteet läpi 2 x vuodessa.
Itselläni vaatteiden keski-ikä on yli 10 v ja niillä ei ole mitään myyntiarvoa. Käytän itse vaatteet loppuun. Olen voinut mennä pyörällä koko talven.
Viimeksi ostin kk lipun maaliskuussa. Viime vuonna.
Pyöräilessä on minulla uggin kopiot, ohut untsikka ja jos tarvitaan lämpöä, alla villapaita. Kommandopipo ja villapipo, paksut housut ja ikivanhat kollarit. Alla on pitkät kalsarit, tai kahdet.
Kollarit olen paikannut takapuolen kohdalta lukemattomia kertoja, mutta vielä menee.
Seuraavat ovat valmiina, mutta luulen pärjään noilla vielä vuoden, tai 2.
Sukat ovat ala Lenita Airisto. Kaikki parittomat, rikkinäiset käy.
Lumppujätettä minulla tulee max 2 muovipussillista vuodessa ja tämä todellakin on jätettä.
Kaaosta ei meillä saa tekemälläkään ja jos muutamia yksittäisiä tavaroita ei lasketa mukaan, meillä on irtaimiston arvo muutama tonni.Paljon tämä on vaatinut, mutta olen tyytyväinen lopputulokseen.
Kodin päivittäinen siivous kestää max 15 min.
Lapset ovat tottuneet itse säännölliseen siivoukseen, sekä tavaroiden karsimiseen. Oltiin viime viikolla Tukholmassa ja kumpikin sai sen, mitä halusi. Heidän isä ja isovanhemmat olivat antaneet vähän matkarahaa. Kumpikin sai pari vaatetta ja karkkia.
Kuulostaa kamalalta. Mihin pyöräilet tuon näköisenä?
Täh? Mitä väliä on ulkonäöllä pyöräillessä? Tärkeintä että on pukeutunut sään mukaan. Ohis
Ei pyöräillessä vaan juuri siinä, että mihin menee pyörällä tuon näköisenä. Töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni vaatteiden keski-ikä on yli 10 v ja niillä ei ole mitään myyntiarvoa. Käytän itse vaatteet loppuun. Olen voinut mennä pyörällä koko talven.
Pyöräilessä on minulla uggin kopiot, ohut untsikka ja jos tarvitaan lämpöä, alla villapaita. Kommandopipo ja villapipo, paksut housut ja ikivanhat kollarit. Alla on pitkät kalsarit, tai kahdet.
Kollarit olen paikannut takapuolen kohdalta lukemattomia kertoja, mutta vielä menee.
Lumppujätettä minulla tulee max 2 muovipussillista vuodessa ja tämä todellakin on jätettä.
Kaaosta ei meillä saa tekemälläkään ja jos muutamia yksittäisiä tavaroita ei lasketa mukaan, meillä on irtaimiston arvo muutama tonni.Paljon tämä on vaatinut, mutta olen tyytyväinen lopputulokseen.
Lapset ovat tottuneet itse säännölliseen siivoukseen, sekä tavaroiden karsimiseen. Oltiin viime viikolla Tukholmassa ja kumpikin sai sen, mitä halusi. Heidän isä ja isovanhemmat olivat antaneet vähän matkarahaa. Kumpikin sai pari vaatetta ja karkkia.
Täh? Mitä väliä on ulkonäöllä pyöräillessä? Tärkeintä että on pukeutunut sään mukaan. Ohis
Ei pyöräillessä vaan juuri siinä, että mihin menee pyörällä tuon näköisenä. Töihin?
No ihan normaaleilta vaatteilta nuo kuulosti. Ja jos töissä tarvii fiinimpää niin varmaan vaihtovaatteet on mukana.
No mitäs nämä ekotekoilijat ovat tänään heittäneet roskikseen, jätelavoille? Maksatatte tavaraneuroosinne luonnolla.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs nämä ekotekoilijat ovat tänään heittäneet roskikseen, jätelavoille? Maksatatte tavaraneuroosinne luonnolla.
No jos ihan oikeasti kiinnostaa, niin mulla roskiin menee nyt tietokoneen pahvilaatikko, muutama tyhjentynyt kosmetiikkapurkki, joulukalenteri vuodelta 2018 ja naarmuuntuneet aurinkolasit. Kamalaa luonnon tuhoamista, vai?
Kierrätyskeskukseen huomenna menevä pino on huomattavasti isompi.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. En ole edes ostanut mitään tavaraa koko vuonna vielä, ruokaa, saippuaa yms kuluvaa tietysti, mutta en mitään esineitä/tavaroita.
Kuulostaa kamalalta. Mihin pyöräilet tuon näköisenä?[/quote]
Täh? Mitä väliä on ulkonäöllä pyöräillessä? Tärkeintä että on pukeutunut sään mukaan. Ohis[/quote]
Ei pyöräillessä vaan juuri siinä, että mihin menee pyörällä tuon näköisenä. Töihin?[/quote]
Ajan pyörällä töihin suunnilleen variksenpelättimen näköisenä. Tultuani töihin, käyn suihkussa, puen jakkupuvun, korkkarit jne sekä meikkaan ja laitan hiukseni.
Vapaa-ajallani saanen olla niin räjähtäneen näköinen kuin haluan.
Muutimme 120 neliön omakotitalosta 80 neliön kerrostalokotiin ja tavaraa ja rojua laitettiin pois paljon! Ihan mahtavaa, tuntuu hyvältä. Vieläkin on paljon pois laitettavaa, pitää nyt kevään aikana käydä toinen kierros. :)
Tänään annoin pois tauluja ja kehyksiä, säilytysrasioita, pari kirjaa, Iittalan kynttilälyhdyn, heijastimia.
Lisäksi heitin roskiin/kierrätykseen risaisen hyppynarun, huonot askartelusakset, vanhan puhelimen, epämääräisiä johtoja ja latureita joita en ole käyttänyt ikinä tai joille ei ole käyttöä.
Aina löytyy jotain turhaa tavaraa kun vaan vaivautuu penkomaan kaappeja.
Minäkin keksisin vaikka mitä heitettävää mut aina joku muu täällä asuva sanoo että ei sitä saa heittää pois, voi tarvita vielä! Vaikka olisi kyseessä vanhat verhonipsut jotka ei sovi tänne asuntoon vaan ovat kulkeutuneet jostain vanhasta vuokrakämpästä. Joku neropatti muuttoapuri oli jättänyt ne verhoihin kiinni.
Pitäisi salaa pistää kamaa pois, mut pelkona on että tonkivat roskiksesta ne takas. Tai huomaavat kadonneet jutut ja ostavat tilalle uudet ihan vaan varalle vaikkei tarvetta ole.
Vanhat kännyt ovat ”keräilyharvinaisuuksia” vaikka kyseessä ne yleisimmät Nokia mallit.
Ihailen näitä minimalistikoteja, mutta mahdotonta saada sellaista meille. Jopa kotoa muuttavat lapset haluaa omien romppeiden tilalle uutta ja jättää vanhat tavarat tänne. Ukko tietysti vaan mielissään siitä että täällä on pian monta museohuonetta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin keksisin vaikka mitä heitettävää mut aina joku muu täällä asuva sanoo että ei sitä saa heittää pois, voi tarvita vielä! Vaikka olisi kyseessä vanhat verhonipsut jotka ei sovi tänne asuntoon vaan ovat kulkeutuneet jostain vanhasta vuokrakämpästä. Joku neropatti muuttoapuri oli jättänyt ne verhoihin kiinni.
Pitäisi salaa pistää kamaa pois, mut pelkona on että tonkivat roskiksesta ne takas. Tai huomaavat kadonneet jutut ja ostavat tilalle uudet ihan vaan varalle vaikkei tarvetta ole.
Vanhat kännyt ovat ”keräilyharvinaisuuksia” vaikka kyseessä ne yleisimmät Nokia mallit.
Ihailen näitä minimalistikoteja, mutta mahdotonta saada sellaista meille. Jopa kotoa muuttavat lapset haluaa omien romppeiden tilalle uutta ja jättää vanhat tavarat tänne. Ukko tietysti vaan mielissään siitä että täällä on pian monta museohuonetta.
Lämmittää mieltäni lukea, että muillakin on samanlaisia miehiä kuin minulla.
Jos joudun jäämään karanteeniin, niin ehkä saisin aikaiseksi siivota ja raivata varaston ja kaapit. Ellen tule kipeäksi.
No nyt on kyllä todella hyvä hetki aloittaa raivaus ym., kun kaikki menot on melkeinpä peruttu. Itse ajattelin käydä lävitse papereita ja kuolinpesästä tulleita tavaroita. Selata vanhat lehdet läpi ja heittää ne sit menemään. Samoin ajattelin, että saan parit verhot lyhennettyä ja käyttöön. Jeiii, jotain hyvää tässä "tylsyydessä".
Hyvää vointia ja rauhallista hiljentymisen aikaa kaikille. Siivotkaa ja järjestelkää sydämenne kyllyydestä, mutta älkää dumpatko juuri nyt tavaroitanne hyväntekeväisyysjärjestöjen laatikoihin. Siellä ei ole todennäköisesti sen paremmin henkilökuntaa kuin avuntarvitsijoitakaan.
-Ilman verhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ! Menen töihin.
Työpaikalla odottaa vaihtovaatteet ja suihku.
Oikeestiko luulen menen paikatuilla kollarihousuilla töihin ?
Kun housujen takapuoli on pyörän satulaa vasten, kukaan ei tiedä montako kertaa ne on paikattu.
Vaatteet toimii tarkoituksessaan, eli on mukava ajella.
Kiinnostaisi kuulla, miten toimitte esim lahjojen kanssa? Mulla on tuolla pari ylimääräistä mukia pyörimässä jotka oon saanu lahjaksi, ja siksi en raaski laittaa niitä kierrätykseen vaikka en erityisemmin niistä pidä tällä hetkellä.
Olen aika tyly epämieluisien lahjojen suhteen. Pois.
Hjkjh kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla, miten toimitte esim lahjojen kanssa? Mulla on tuolla pari ylimääräistä mukia pyörimässä jotka oon saanu lahjaksi, ja siksi en raaski laittaa niitä kierrätykseen vaikka en erityisemmin niistä pidä tällä hetkellä.
Mukit on helppo viedä vaikka työpaikalle yhteisen kahvitilan varamukeiksi. Silloin niihin säilyy vähän kontakti eikä ole niin huono omatunto :)
Nyt ei oikein kannata heittää mitään käyttökelpoista pois, koska saattaa tulla ennennäkemätön lama koronakriisin takia. Laittaisin kaikki ylimääräiset tavarat pahvilaatikossa varastoon. Koskaan ei tiedä, millä voi olla arvoa vuoden kuluttua. Silloin monet saattaa olla työttömiä ja niin köyhiä, että ostavat ainoastaan käytettyä tavaraa. Jos koronavirus jää kiertämään maailmalla, vanhoista tekstiileistä voi olla tarpeen tehdä hengityssuojia. Nyt ei ole konmarituksen aika.