Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19856)

Vierailija
2241/19856 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vietyä pari pahvilaatikollista tavaraa kierrätykseen. Yksi laatikollinen odottaa vientiä. Tuntuu hyvältä, että projekti etenee pikkuhiljaa.

Uusia vaatteita tarvitsisin kipeästi, mutta rima on nykyisin niin korkealla etten tahdo löytää mieleisiä. Kaapissa olisi reilusti poistettavaa huonokuntoista, mutten voi hävittää näitä kaikkia ennen kuin löytyy korvaavat. Mutt sitten kyllä lähtevät samoin tein. Tämä toki lähinnä päivittämistä, eikä raivaamista, mutta tällä tavalla "one in one out" metodilla tavaramäärä ei myöskään lisäänny.

Mulla on tämä sama ongelma. Tarvisin vaikka mitä uusia vaatteita, mutta en löydä täydellisiä. Kaapeissa on kymmenittäin epämiellyttäviä vaatteita, joita en voi heittää pois ennen kuin löydän täydelliset korvaavat.

Vierailija
2242/19856 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaapissa suurin osa vaatteista isoksi jäänyttä. Olen ajatellut, että jos myisi niitä parilla eurolla ja saisi siitä rahaa ostaa oman kokoisia.

Tajusin, että hyvä idea, mutta ei tule koskaan tehtyä. Tänään otan jätesäkin (jätesäkkejä) ja alan käydä läpi hylly kerrallaan. Säkit kierrätykseen.

Helpotti kun tajusin tämän. Ihanan viileä ilma vielä tänään, juuri sopiva tämmöiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2243/19856 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viekää lumppuihin puhtaat huonottekstiilit. Ne laitetaan hyötykäyttöön. Ei tarvi olla ehjiä. Hajuttomia kyllä.

Kaikki parittomat sukatkin joutaa sinne.

HSY kerää laatikoihin. KS. REKKI.

Itse en raaski roskiin laittaa vaan mieluummin kiertoon.

Missä kerää? Meidän paikkakunnalla ei ole mitään keräyspisteitä. UFF:n laatikkoon voi viedä vain ehjät vaatteet.

Myös H&M ottaa vastaan vaatelumppua. Mutta ei noitakaan liikkeitä tietysti jokaiselta paikkakunnalta löydy.

Vierailija
2244/19856 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viekää lumppuihin puhtaat huonottekstiilit. Ne laitetaan hyötykäyttöön. Ei tarvi olla ehjiä. Hajuttomia kyllä.

Kaikki parittomat sukatkin joutaa sinne.

HSY kerää laatikoihin. KS. REKKI.

Itse en raaski roskiin laittaa vaan mieluummin kiertoon.

Missä kerää? Meidän paikkakunnalla ei ole mitään keräyspisteitä. UFF:n laatikkoon voi viedä vain ehjät vaatteet.

Myös H&M ottaa vastaan vaatelumppua. Mutta ei noitakaan liikkeitä tietysti jokaiselta paikkakunnalta löydy.

H&M ottaa vastaan vanhat tekstiilit. Saat siitä alennuskupungin , jolla voit ostaa samanlaista kestämätöntä lumppua lisää kotiisi vanhojen tilalle. Lapsityövoimalla tehtyä.

Vierailija
2245/19856 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain vietyä pari pahvilaatikollista tavaraa kierrätykseen. Yksi laatikollinen odottaa vientiä. Tuntuu hyvältä, että projekti etenee pikkuhiljaa.

Uusia vaatteita tarvitsisin kipeästi, mutta rima on nykyisin niin korkealla etten tahdo löytää mieleisiä. Kaapissa olisi reilusti poistettavaa huonokuntoista, mutten voi hävittää näitä kaikkia ennen kuin löytyy korvaavat. Mutt sitten kyllä lähtevät samoin tein. Tämä toki lähinnä päivittämistä, eikä raivaamista, mutta tällä tavalla "one in one out" metodilla tavaramäärä ei myöskään lisäänny.

Mulla on tämä sama ongelma. Tarvisin vaikka mitä uusia vaatteita, mutta en löydä täydellisiä. Kaapeissa on kymmenittäin epämiellyttäviä vaatteita, joita en voi heittää pois ennen kuin löydän täydelliset korvaavat.

Hienoa, ettet osta sellaista, joka ei alun alkaenkaan miellytä. Mutta vähän särähtää korvaan tuo täydellisyyden etsintä. Täydellisyyden tavoittelija harvoin löytää haluamaansa. Itse asiassa täydellisyyden tavoittelu on usein yksi syy tavaraongelmien takana.

On totta kai tilanteita, joissa on tarpeen ostaa koko vaatekaappi uusiksi, kuten merkittävät muutokset vaatekoossa, työnkuvassa tai asuinmaan ilmastossa. Mutta jos pienestä hienosäädöstä puhutaan, vaatteista saa merkittävästi parempia opettelemalla silittämään ne ja ehkä laihduttamalla muutaman kilon. Sitten taas jos vartalo on haastava, kannattaa ottaa yhteyttä ompelijaan ja teettää alusta saakka.

Vierailija
2246/19856 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa oman paikkakunnan jätteenlajitteluohjeet. Ainakin meillä päin rikkinäisten keinokuituvaatteiden (kyllä, 2% elastaania tekee puuvillasta kierrätyskelvotonta) paikka on energiantuotannossa. Kokonaisuuden kannalta parempi että ne poltetaan Suomessa kuin että kuin että H&M myisi ne firmalle, joka vie ne maan X riesoiksi.

Vierailija
2247/19856 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin olemassa on muoti, naisilla tarve käyttää joka päivä eri vaatekertoja jne. on turha kuvitellakaan, että pystyy järkevästi  elämään  vaatteidensa kanssa. Vaatteiden poisraivaaminen saa teidät taas ostamaan uutta tilalle, joka vähän ajan kuluttua taas on liikaa.

Vierailija
2248/19856 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus koitin myydä ylimääräisiä tavaroita torissa ym. muuton takia. Eipä mennyt kaupaksi puoli-ilmaiseksikaan. Nakkasin ison määrän suoraan roskikseen, parhaimmat tavarat lahjoitin uffille ja fidalle ym. Ei enää tee mieli ostaa turhaa rojua.

Vierailija
2249/19856 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newsflash: Sitä H&M:n alennuskuponkia jonka saa tekstiilijätettä vastaan ei ole pakko ottaa vastaan tai käyttää ollenkaan. Olen kantanut sinne tekstiilijätettä aika monta pussia ja kerännyt nipun alekuponkeja, mutta en käytä niitä kun a) en tarvitse uusia vaatteita b) H&M:n vaatteet ovat muutenkin aika kamalaa kuraa. Kuponkeja en enää huoli ja nuokin laitan paperinkeräykseen.

Vierailija
2250/19856 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tämän ketjun nyt alusta alkaen ja tämä on motivoinut mua todella paljon tyhjentämään kaappeja ja kierrättämään..

On uskomatonta miten kahden ihmisen ja kahden kissan asuttama kolmio vie tavaraa sisuksiinsa. Nyt kuukauden päästä on muutto, enkä haluaisi kantaa uuteen asuntoon mitään turhaa.

Tänään tyhjensin keittiön kaapeista rikkinäisiä keittiövälineitä. Uskomatonta, kuinka kauan olen niitäkin muhitellut.

Kissanainen

Vierailija
2251/19856 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin olemassa on muoti, naisilla tarve käyttää joka päivä eri vaatekertoja jne. on turha kuvitellakaan, että pystyy järkevästi  elämään  vaatteidensa kanssa. Vaatteiden poisraivaaminen saa teidät taas ostamaan uutta tilalle, joka vähän ajan kuluttua taas on liikaa.

Tunge pyllyysi yrityksesi alistaa naisia. Anteeksi, tarkoitin tietysti, että konmarita se.

Vierailija
2252/19856 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus koitin myydä ylimääräisiä tavaroita torissa ym. muuton takia. Eipä mennyt kaupaksi puoli-ilmaiseksikaan. Nakkasin ison määrän suoraan roskikseen, parhaimmat tavarat lahjoitin uffille ja fidalle ym. Ei enää tee mieli ostaa turhaa rojua.

Roskaa ei tietenkään osteta. Lisäksi Facebook-ryhmät voivat toimia paremmin. Aina kannattaa kuitenkin kokeilla ennen roskiin heittämistä.

Vierailija
2253/19856 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunge pyllyysi yrityksesi alistaa naisia. Anteeksi, tarkoitin tietysti, että konmarita se.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta eikös se juuri ole muoti, joka alistaa naisia.

Vierailija
2254/19856 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskaa ei tietenkään osteta. Lisäksi Facebook-ryhmät voivat toimia paremmin. Aina kannattaa kuitenkin kokeilla ennen roskiin heittämistä.

Me saimme myytyä nopeasti torissa isoimmat tavarat, osa jopa samalle päivälle ilmoituksesta. Joissakin tavaroissa meni joitakin päiviä.

Vierailija
2255/19856 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sinulla on sellaista tavaroiden määrää mitä tiedän vähän sukulaisella olevan  että olohuoneessa on pienikäytävä mitä kulkea ja autonromuja ja osia sisällä ja ulkona.Saanet käskyn siivota jo kahdesta talon pihasta romuja pois koska valuvat öljyjä pitkin pihaa.Siinä lapsille perintöä.Joutuvat varmaan maksamaan tonttien siivoamisen.Tämä on Pälkäneellä.

Vierailija
2256/19856 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kait tässä ole mikään tavarapaljous-kisa menossa, kenellä on eniten. Moni tuskailee tämän asian kanssa, suosittelen fb-n Paikka kaikelle-, Konmari- ja minimalismi - ryhmiä, mistä saa ideoita ja tsemppiä karsintaan (vaikka ei "marittaisi oikeaoppisesti" tai pyrkisi ihan minimalismiin asti). 

Vierailija
2257/19856 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

konmaritus on juurikin naisten kaikista epärationaalisinta toimintaa, jossa ensin shoppaillaan vuosikausia kaikkea mautonta ja turhaa ja sitten saadaan iso oivallus kuinka se kaikki itselle ja muksuille haalittu roju pitää heittää roskalavalle tai pahimmassa tapauksessa kiertoon jonnekin rojutorille tuhansien muiden rojujen sekaan jatkamaan kiertokulkuaan. Tilalle ostetaan heti  uutta paskaa oli se sitten designia tai vintagea tai made in china.

Vierailija
2258/19856 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kait tässä ole mikään tavarapaljous-kisa menossa, kenellä on eniten. Moni tuskailee tämän asian kanssa, suosittelen fb-n Paikka kaikelle-, Konmari- ja minimalismi - ryhmiä, mistä saa ideoita ja tsemppiä karsintaan (vaikka ei "marittaisi oikeaoppisesti" tai pyrkisi ihan minimalismiin asti). 

Facen ryhmiä? Minä suosittelen Redditin keskustelufoorumilta esim.

minimalism

the konmari method

live better with less

Vierailija
2259/19856 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on monta kertaa tullut esille se, miten on vaikeaa luopua lahjaksi saaduista tavaroista. Miten ajattelette itse lahjanantajana? Mitä ajattelisitte, jos joku luopuu antamastanne tavarasta, kun sille ei ollut käyttöä tai ei pitänyt tyylistä?

Minä en ainakaan usein edes muista, mitä olen pari vuotta sitten jollekin lahjaksi hankkinut. Yleensä ostan lahjaksi jotakin kuluvaa, kuten käsintehtyä suklaata, suihkugeelejä tms. hemmottelutuotteita, jotka luultavasti menevät heti käyttöön. Jos lahjansaaja kuitenkin mieluummin antaa lahjan eteenpäin kuin käyttää sen itse, ei se minua haittaa. Pääasia että lahja menee jollekin käyttöön :)

Sisaruksilleni olen useammin ostanut tavaralahjoja jos jotain osuvaa on sattunut eteen, mutta heidän makunsa tunnen aika tarkasti. Heille olen myös usein sanonut, että antamani lahjan saa antaa eteenpäin, jos se ei ole itselle mieleen.

Vierailija
2260/19856 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin inspiroiduin tästä ketjusta ja vein monta kassillista vaatteita ym. kirpputorille. Vielä olisi myytävää, mutta odottelen kylmempiä ilmoja, koska loput ovat lähinnä talvivaatteita, luistimia ym. Konmarituksesta on turha puhua, koska nämä kamppeet eivät sovi kenellekään meistä enää.