tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19856)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kaatopaikalla on noin kallista? Meillä pirkanmaalla saa viedä kaatopaikalle peräkärrykuorman tai täyden farmarariautolastin 7 eurolla. Pienempi lasti esim auton takapenkillä maksaa noin 5e. Vai oliko niissä tyynyissä jotain miksi oli hankalampaa hävittää tms, en ole ikinä vienyt kaatopaikalle sellaisisia.
Oho, onpa teillä halpaa! Meillä maksaa Joensuussa Kontiosuon jäteasemalla henkilöauto + peräkärry max 2 kuutiota ja max 300 kg 30 euroa. Siis se on kiinteä veloitus, olipa siinä peräkärryssä tavaraa kuution verran tai kahden. Jos viet pari patjaa peräkärryllä, maksaa siis 30 euroa. Jos on enemmän kuin 2 m2 tai enemmän kuin 300 kg, maksaa tonni 129 euroa plus punnitusmaksu reilut 12 euroa.
Tuo on ihan normaali hinta. Täällä Helsingissä maksaa 20€/ kuutio. Palava jäte siis. Palamaton jäte, esim vessanpönttö tai eristevilla on 50€/kuutio. Jos haluaa säästää, voi tunkea sekajätettä jatesäkkeihin ja yksi säkki maksaa 4€. Keväällä just vietiin jätteitä, joten hinnasto roikkuu jääkaapin ovessa.
Tampereella Nextiili ottaa vastaan rikkinäisetkin tekstiilit, Lempäälässä Leveteks.
Nämä tekevät todella hyvää työtä kierrättämällä kaiken mahdollisen.
Selvittäkää oman paikkakuntanne tilanne!
Tekisi mieli oikeasti tehdä tuo raivaus Konmarin tyylillä. Mutta itsestäni ei ole kerralla isoon raivaamiseen. Jäisi homma puolitiehen ja hirveät sotkut vain jäljelle. Pakko jatkaa siis tällä hitaalla, mutta toimivalla keinolla.
Nyt tajuaa kuinka paljon turhaa on tullut lapsillekin osteltua. Ihan järkyttäviä määriä vaatetta jne. Onneksi tästä voi viisastua ja seuraavia kokoja hommata paljon vähemmän. Meillä siis muutossa huomasin, että lapsilla oli 2,5 jätesäkillistä vaatetta per nenä. Minulla oli 2 ja miehellä 1 säkki. Ja lapsemme kyllä kerkeävät käyttää vaatteitaan pitkään, eivät ole kasvaneet vauhdilla vaan tasaisesti pikkuhiljaa, tämä ehkä myös ollut syynä kertymiseen kun aina löytynyt jotain kivaa..
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin muutto meneillään! Myin tosiaan kesäkuussa tavaraa kirpparilla ja sain 140 e. Konttiin kannoin kaiken muun paitsi noin kymmenen esinettä, jotka ajattelin saavani kaupaksi Torissa. Nooh, onhan sieltä kaapeista löytynyt muutama muukin tavara myytäväksi... Laitoin ne tänään paikalliselle facebook-kirpparille myyntiin ja ihan kivasti menivät. Netissä myyminen on tuskallisen hidasta, mutta kun laskeskelen myyntejä yhteen, olen saanut ylimääräisistä tavaroista ihan kivan summan rahaa.
Vaikka olen myynyt lähivuosina röykkiöittäin tavaraa, tuntuu sitä olevan vieläkin jäljellä aivan järjettömän paljon. Olen raahannut lähikaupasta banaanilaatikoita pakkausta varten ja tajusin, miten vaikeaa on hahmottaa tavaran vievää tilaa. Yksi laatikko täyttyy aivan huomaamatta ja vielä olisi paljon tavaraa jäljellä. Ajattelin, että pakko käydä tuo kama vielä läpi uudessa asunnossa ennen paikalleen laittoa ja luopua osasta. Tuntuu jotenkin surulliselta, että yhdellä, perheettömällä ja suhteellisen nuorella ihmisellä on näin paljon omaisuutta. Tuleeko teillekin vastaavanlainen tavaraähky?
Sivustaseuraaja
OMAISUUTTA=rihkama muovisia koruja ja koriste-esineitä, halppisketjujen rääsyjä ym...HaHHaa
Haluaisin kampaajalle ja uudet kestoripset
En hoardaa kirppiksillä
Inhottaa koko ketju
Käyn töissä enkä osta p...kaa
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen jonkinlaista "muistojen arkkua", esim. äitiyspakkauksen pahvilaatikkoa. Sinne voi laittaa lasten piirustuksia, valokuvia, kirjeitä ym.
Sisustusesineitä, varsinkin kotimaista designia, voi laittaa välillä varastoon. Ja tuoda toisia näytille.
En hävittäisi suvussa kulkeneita kuonekaluja, käsitöitä jne. Toki pitää arvioida, voiko kaikkea säilyttää. Omakin maku muuttuu ja kehittyy - vanhat tavarat saattavat myöhemmin viehättää.
en usko että Virtasten perheen huonekaluja tarvii säilyttää jälkipolville...
Kotisi on varmasti viehättävä mixi lastulevyä, ikeaa ja 70 luvun värimaailmaa...
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt kyllästynyt siihen, että minulla on iso vaatekaappiyhdistelmä + walk-in vaatehuone + häkkivarasto yhä täynnä vaatteita. Ajattelin yksinkertaisesti tyhjätä kaapit eli siirtää suoraan säilytyslaatikkoihin n. 80 prosenttia vaatteista ja katsoa mitä tapahtuu. Eli saan ainakin kokea sen tunteen, kun kaapissa roikkuu 5 paitaa ja kahdet housut ja sitten katson miten pärjään.
Pidän kyllä kaikista vaatteistani. Minä en vaan käytä niitä. Ehkä niille olisi olemassa parempi koti jossain.
Pidän kyllä kaikista vaatteistani ,mutta en pidä niitä.
Trikoo on riskillä ruma?
Vierailija kirjoitti:
Täällä kolmihenkinen perhe ja reilu 70 neliötä...
Tällaista löytyy:
- kaksi 40" TV:tä oheislaitteineen, pelikonsoli, stereot, LP-soitin, puolimetriset kaiuttimet, kaksi läppäriä, yksi vanha tietokone, 2 näyttöä, vanha VHS-nauhuri, vanhat kännykät, korvalappustreot ym. säilytetty, 2 isoa filmikameraa, digijärjestelmä ja muut kamerat
- piano, keyboard, pari kitaraa
- noin 300 LP-levyä
- noin 600 CD-levyä
- noin 50 tv-sarjaboxia
- noin 350 DVD/bluray-levyä
- vajaa 50 videopeliä koteloineen
- lautapelejä noin 15 ja Stiga-jääkiekkopeli
- reilu 250 kirjaa
- aikakauslehtiä reilun 10 vuoden ajalta (noin 300?)
- edelleen suurimmaksi osaksi 2 ihmisen kotitalousvälineet, esim. yksi pesukone ja mikro käytössä, yhdet vaatekomerossa säilössä sekä 5 paistinpannua jne.
- lisäksi minulla laihtumisen/lihomisen seurauksena käytännössä 3 eri kokoisen ihmisen vaatekerrat
Herättääkö ajatuksia? :)
Syömishäiriö? Bulimia?
Vierailija kirjoitti:
En hoardaa kirppiksillä
Inhottaa koko ketju
No mene hyvä ihminen sinne kampaajalle.
Vein taas pari kassillista hyväntekeväisyyskirpparille. Pakko yrittää pysyä positiivisena ja uskoa että pääsen vielä tavoitteeseen, eli roinattomaan kotiin, missä kaikella on oma paikka ja kaapit ovat ihanan väljiä. Nyt kun katsoo laatikkopinoja ja säkkejä joka huoneen nurkassa, se tuntuu vain niin kaukaiselta haaveelta ja tämä kuukausia jatkunut tavaroiden kanssa säätäminen on niin uuvuttavaa, varsinkin kun sitä voi tehdä vain vähän kerrallaan muun elämän tullessa tielle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hoardaa kirppiksillä
Inhottaa koko ketju
Ei oo rahaa..mut kirppis shittin ois:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hoardaa kirppiksillä
Inhottaa koko ketju
Kyllä työssäkäyvä kampaajalle pääsee, jos ei mitään ylimääräistä ostele. Pysy nyt poissa sieltä kirppiksiltä ja tästä ketjusta, jos noin ahdistaa. Hyvää kesää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hoardaa kirppiksillä
Inhottaa koko ketju
Kyllä työssäkäyvä kampaajalle pääsee, jos ei mitään ylimääräistä ostele. Pysy nyt poissa sieltä kirppiksiltä ja tästä ketjusta, jos noin ahdistaa. Hyvää kesää!
https://www.vauva.fi/keskustelu/3208519/mies-ei-halunnut-treffeille-kuu…
Ehkä rahat menee asumiseen ja ruokaan..
Inhottaa nää hullut romun kerääjät..shittii saa parilla eurolla.
Jättäkää romut kirppikselle!!!
Paljon parempi olisi raivota niille, jotka kantavat kaupasta uutta kamaa. Kirppikseltä ostaessaan ei sentään kasvata ryönän kokonaismäärää. Toki vain tarpeeseen sieltäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan säästelty opiskelupapereita, minä enemmän mies vähemmän. Esim. minulla on tallessa kaikki materiaali (kirjat, kansiot yms.) lukiosta ja yliopistosta, peruskouluajoiltakin löytyy jotain.
Oikeesti 😂💦
Olen taas yrittänyt löytää raivattavaa, sillä lapset ovat tarvinneet yhtä ja toista ja uusille asioille on täytynyt tehdä tilaa. Huomasin tekeväni raivaamista tavallaan höyläämällä. Tämä sopii luonteelleni, mutta joskus toivoisin nopeampaa edistymistä.
Edellisellä kerralla olin vain kerännyt yhteen hiusten muotoilulaitteet ja pakannut ne siististi kaappiin. Nyt kyseenalaistin niiden tarpeellisuuden ja saavat lähteä Konttiin
Minä otin käsitöihin liittyvien kierrätysmateriaalien käytölle aikarajan. Jos en siinä ajassa saa aikaiseksi tehdä, niin en säästä pidempään, sillä suurella todennäköisyydellä jäisivät vain olemaan vailla käyttöä tai tarkoitusta.
Työn alla olisi kassi miehen vanhoista farkuista sekä yksi lakana kukkapenkin alle. Kassille olisi käyttöä heti, sillä minulla ei ole ostoskassiksi soveltuvaa kangaskassia. Ruokakaupan muoviset kestokassit taas ovat minusta niin rumia ja isoja, ettei tee mieli niiden kanssa kuljeksia pidempään. Ruokaostoksilla ne toki ovat mainioita.
Ja vaikka olenkin hillinnyt kotiin tulevan tavaran määrää, niin pitää silti käydä välillä ostoksilla. Lapsille isompaa vaatetta, apteekissa, uusia alusvaatteita ja hajonneiden tilalle uutta. Disclaimer, ettei nyt luulla että ensin harrastan huvin vuoksi shoppailua ja sen jälkeen raivaan 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen jonkinlaista "muistojen arkkua", esim. äitiyspakkauksen pahvilaatikkoa. Sinne voi laittaa lasten piirustuksia, valokuvia, kirjeitä ym.
Sisustusesineitä, varsinkin kotimaista designia, voi laittaa välillä varastoon. Ja tuoda toisia näytille.
En hävittäisi suvussa kulkeneita kuonekaluja, käsitöitä jne. Toki pitää arvioida, voiko kaikkea säilyttää. Omakin maku muuttuu ja kehittyy - vanhat tavarat saattavat myöhemmin viehättää.
en usko että Virtasten perheen huonekaluja tarvii säilyttää jälkipolville...
Kotisi on varmasti viehättävä mixi lastulevyä, ikeaa ja 70 luvun värimaailmaa...
Ei kaikilla tavara ole arvotonta rojua. On paljon ihmisiä, joilla on suvun esineistöä, jolla on kyllä joku arvo. Tämä on oma ostolinjani. Pyrin ostamaan vain asioita, jotka vielä lapsenlapsenikin voivat halutessaan myydä. Yleensä ne ovat järjestäen myös ekologisempia ja kestävämmin tuotettuja asioita muutenkin. Mutta tällaisia tavaroitakin voi olla eri syistä yksinkertaisesti liikaa. Niiden kertahävittäminen olisi kuitenkin liian radikaali teko. Meillä on esim. ihan taidetta, josta en pidä, mutta jolla on kyllä joku arvo. Niitä sitten säilötään milloin missäkin, koska lapseni tai lapsenlapseni ehkä pitää. Osassa myös arvo saattaa kasvaa. Kymmenistä isoäidin tauluista joku voi vuosikymmenten jälkeen olla oikeasti arvokas. On siis ihan arvotaidetta, ei mitään ikea-julisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vein taas pari kassillista hyväntekeväisyyskirpparille. Pakko yrittää pysyä positiivisena ja uskoa että pääsen vielä tavoitteeseen, eli roinattomaan kotiin, missä kaikella on oma paikka ja kaapit ovat ihanan väljiä. Nyt kun katsoo laatikkopinoja ja säkkejä joka huoneen nurkassa, se tuntuu vain niin kaukaiselta haaveelta ja tämä kuukausia jatkunut tavaroiden kanssa säätäminen on niin uuvuttavaa, varsinkin kun sitä voi tehdä vain vähän kerrallaan muun elämän tullessa tielle.
Jatka vain, kyllä se vielä palkitsee. Joku päivä vain yhtäkkiä huomaat, että siivoaminen on helpompaa, pakkaaminen enenn matkaa on helpompaa, kaikki sujuu sutjakammin. Sitten paluuta entiseen ei enää ole, vaikka aina johonkin nurkkaan pesitytyy tavararöykkiöitä.
Oho, onpa teillä halpaa! Meillä maksaa Joensuussa Kontiosuon jäteasemalla henkilöauto + peräkärry max 2 kuutiota ja max 300 kg 30 euroa. Siis se on kiinteä veloitus, olipa siinä peräkärryssä tavaraa kuution verran tai kahden. Jos viet pari patjaa peräkärryllä, maksaa siis 30 euroa. Jos on enemmän kuin 2 m2 tai enemmän kuin 300 kg, maksaa tonni 129 euroa plus punnitusmaksu reilut 12 euroa.