tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21721)
Vierailija kirjoitti:
Taas tuli yksi Tori-myynti lisää. Lyhyessä ajassa tullut jo kolmet kaupat. Huomenna teen taas vähintään yhden myynti-ilmoituksen lisää. Pikkurahoja tästä saan, mutta pääasia, että meiltä lähtee turhia tavaroita palvelemaan uusia käyttäjiä.
Se on juuri näin. Pyrin laittamaan lauantaisin 10 tavaraa myyntiin. Mulla on iso tila näille. Keväällä ja syksyllä käyn siivouspäivällä myymässä näitä, mitä en oo saanut myytyä ja ne mitä ei mene, tiputan fidaan.
Koti, vanhempieni koti ja mökki on perattu. Appivanhemmat tuovat aina myytävää, kun tulevat käymään
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten käytellään näitä tavaroitamme loppuun sukupolvi pari. Tulevat sukupolvet tuskin enää turhaa tavaraa ostaa. Sen näkee nyt jo osasta valveutunutta nuorisoa ja muutamista meistä keski-ikäisistäkin.
Valitettavasti se on vain pieni osa nuorisosta, joka on valveutunutta. Iso osa temuttaa, ostelee halpamuotia ja juoksee uusimpien Labubu-keräilytrendien perässä siinä missä vanhemmatkin.
Muutenkaan en ymmärrä, mistä tulee tämä käsitys, että nykypäivän nuoret olisivat jotenkin erityisen valveutuneita ja antimaterialistisempia. Nuorissa on aina ollut aktivisteja ja maailmanparantajia, oli se sitten 30-luvulla, 70-luvulla, ysärillä tai 2000-luvun alussa. (Voisi jopa sanoa, että nykypäivän aktivismi on muuttunut omituisen "symboliseksi" ja realiteeteista irronneeksi - harvemmin enää mennään protestoimaan vaikka ihan oikean metsän hakkuuta, vaan mieluummin väitellään somessa 24/7 tai heitellään maalia taideteosten päälle, millä ei ole oikeastaan mitään konkreettista yhteyttä asiaan, jota protestoidaan.)
Vanhempien sukupolvien materialismi oli ensisijaisesti pahan päivän varalle keräilyä: piti säästää ne jugurtipurkitkin, jos joskus sattuu tarvitsemaan. Suurilla ikäluokilla se tuntui olevan tietynlaista mukavuuden varmistamista: esimerkiksi äitini oli melkoinen hamstraaja, ja hänelle se tuntui pohjautuvan siihen, ettei hän halunnut kokea enää koskaan samanlaista puutetta kuin lapsena.
X-sukupolven materialismista en osaa oikein yleistää (ehkä se on samankaltaista kuin millenniaaleilla), mutta väittäisin, että omalla sukupolvellani - millenniaaleilla - se on tietynlaista luksuksen jahtaamista. Ei ehkä kirjaimellisesti minkään ökyluksuksen, vaan että aina on aidan takana jokin entistä hienompi juttu, joka pitäisi saada. Yksi haluaa aina uuden käsilaukun, toinen aloittaa sisustusprojektin aina alusta, kolmannen remontti ei ole ikinä valmis, ja neljäs kulkee levottomana lomakohteesta toiseen. Koskaan ei ole sellaista tunnetta, että tämä riitttää.
Samalla millenniaalit tuntuvat olevan myös niitä, jotka herkimmin hurahtavat minimalismiin. Kaikki pitää ensin saada, ja sitten siitä kaikesta pitää päätä eroon, jotta pääsee aloittamaan taas puhtaalta pöydältä.
Z-sukupolvella sitten taas ainakin somessa näkyy olevan tosi paljon ihan vanhanaikaista materialismia ja hamstraamista. Nojatuolipsykologina jopa sanoisin, että materian kerääminen ympärille on tietynlaista turvan hakua. Joku aloittaa uuden harrastuksen, ja ostaa heti kaikki mahdolliset välineet, joita ei edes tarvitse. Meikkiharrastajalla on 500 eri sävyä luomiväriä, taiteilijalla kaapillinen värikyniä, muoti-influensserilla 1000 paria kenkiä. Toki somessa korostuvat ääritapaukset, mutta kertoo sekin jotain, että näitä tyyppejä ihaillaan ja seurataan juuri siksi, että heillä on överisti ja näyttävästi kaikkea.
Ja jos ihan nuorista teineistä puhutaan, kouluissa kiusataan jos sinulla ei ole samoja tavaroita kuin muilla, ja teinit jopa varastavat merkkituotteita toistensa päältä. Ei tuo nyt ainakaan materialismin vähentymisestä kerro.
Minun mielestäni sekään ei ole mitään "ei-materalismia", jos hilloaa kaapissa tyhjien jugurttipurkkien tai Muumi-mukien sijaan kokoelmaa Labubuja. Materialismi ei ole mennyt mihinkään, ainoastaan halutut tavarat muuttuvat, ja jostain syystä meillä on taipumusta ajatella, että nuorten haluamat asiat ovat aina jotenkin hienompaa kuin kelkasta pudonneiden tätien meganolot pölyyntyneet kokoelmat.
Tavaravuorien kanssa kamppailevat nimenomaan nykyajan ihmiset. Vielä 2000-luvun alussa ei ollut tavaravirrat näin valtavia ja muodin kierto näin nopeaa. Erityisesti TikTok on supernopeasti kiertävien mikrotrendien mekka, eikä TikTokissa vanhukset roiku.
Ei kyllä nuoret osta temusta mitään. Merkkivaatteita vintedistä lähinnä. Kolme teiniä kotona, joten hyvin on näkemystä. Temu koetaan todella nolona juttuna.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä nuoret osta temusta mitään. Merkkivaatteita vintedistä lähinnä. Kolme teiniä kotona, joten hyvin on näkemystä. Temu koetaan todella nolona juttuna.
Tämä on hyvin tyypillistä tällä palstalla: omat nuoret ovat maailman fiksuimpia, jotka pitävät typeriä ihmisiä noloina, ergo, koko sukupolvi on fiksuja ja kaikki muut sukupolvet ovat typeriä.
Minkä sukupolvien luulet ostavan massoittain niitä polyesterisiä Shein-rättejä, joita kirpparit ovat niin täynnä, että jotkut ovat jopa kieltäneet niiden tuomisen myyntiin? Mummelitko niihin napapaitoihin, bilemekkoihin ja mikroshortseihin pukeutuu?
Lukiolaiset eivät tietenkään tilaa Temusta mitään "kätevää" (ja vaarallista) kodinelektroniikkaa tai koristetyynyjä tai siivousvälineitä, kuten viisikymppiset mummot. Sen sijaan kirpparillakin näkyy teinejä, jotka tilaavat Temusta - tai Sheinistä, tai Aliexpressistä, niitä on paljon muitakin kuin Temu - myyntiin kaikenlaista söpöä krääsää, ja niiden myyntipaikkojen ympärillä parveilee aina lauma teinityttöjä. Myynnissä on pörröisiä maskotteja, kawaii-koruja, hiusklipsejä, kaikenlaista söpöä krääsää.
Sama nuori (en väitä, että juuri sinun nuoresi) voi myös sanoa, että temuttaminen on noloa, ja ostella muualta ihania juttuja, joiden alkuperä on Temu. Kuten nuo valistuneet kirppistelijätytöt. TikTok, nuorten mekka, sen sijaan on kaikista kaupallistetuin somealusta ikinä. TikTok Shop jatkaa räjähdysmäistä kasvuaan, ja mikrotrendejä seurataan jatkuvasti, jotta suositut influensserit voivat tuutata myyntiin juuri tämän viikon trendien mukaista halpiskrääsää: https://ads.tiktok.com/business/creativecenter/top-products/pc/en (Tällä viikolla kantsii myydä kynttilöitä ja kaulakoruja!)
Ja muistutetaan nyt vielä, että 70% TikTokin käyttäjistä on alle 35 v.
Kyllä minunkin mielestä nuorien mielenkiinto suuntautuu nyt enemmän juuri sinne Vintedin puolelle. Merkkivaatteet kiinnostavat ja Temu koetaan kauheana krääsäpaikkana. Itsellä tosin vaan poikia, joten voi olla, että tytöt sitten enemmän sortuvat halpoihin kertakulutustavaroihin -ja merkkeihin.
Muistan iltalehdestäkin jutun, että suurin osa temuttajista ovat yli 50-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten käytellään näitä tavaroitamme loppuun sukupolvi pari. Tulevat sukupolvet tuskin enää turhaa tavaraa ostaa. Sen näkee nyt jo osasta valveutunutta nuorisoa ja muutamista meistä keski-ikäisistäkin.
Valitettavasti se on vain pieni osa nuorisosta, joka on valveutunutta. Iso osa temuttaa, ostelee halpamuotia ja juoksee uusimpien Labubu-keräilytrendien perässä siinä missä vanhemmatkin.
Muutenkaan en ymmärrä, mistä tulee tämä käsitys, että nykypäivän nuoret olisivat jotenkin erityisen valveutuneita ja antimaterialistisempia. Nuorissa on aina ollut aktivisteja ja maailmanparantajia, oli se sitten 30-luvulla, 70-luvulla, ysärillä tai 2000-luvun alussa. (Voisi jopa sanoa, että nykypäivän aktivismi on muuttunut omituisen "symboliseksi" ja realiteeteista irronneeksi - harvemmin enää mennään protestoimaan vaikka ihan oikean metsän hakkuuta, vaan mieluummin väitellään
No minunkin lähipiirissäni on sitten erilaisia nuoria ihmisiä. Ovat todella minimalistisia, eivät keräile mitään, eivätkä ikimaailmassa ostelisi mitään mistään Temuista. Ovat ihanan vapaita sieluja. Itse omaan muuten samat arvot, mutta pitäisi päästä eroon jonkin asteisesta astioiden keräämisestä. Mielestäni on jotenkin noloa kerätä mitään. Näen näissä nuorissa hyvän tulevaisuuden, jotka eivät ole materian perään. Ei kaikki ole Tiktokin ja Temun perään.
Ainakin omalla tytölläni oli noin 10-13-vuotiaana vaihe, kun olisi halunnut tilata temusta halpaa tavaraa ja vaatetta. Sitten rupesivat kiinnostamaan enemmän merkkivaatteet ja eettisyys.
Luulen, että nuori sukupolvi on fiksumpaa kulutuksen suhteen kuin me vanhemmat. Ei tarvitse enää omistaa tai keräillä kaikkea. Itse olen ihan pulassa kaikkien astioiden kanssa, joita olen keräillyt. On Arabian astioita koneen lähtöön ja mistään en malttaisi luopua :)
Siis pointtinihan ei ole ollenkaan mollata nuoria, vaan ainoastaan huomauttaa, että (kaikkien) nuorten asettaminen jalustalle tässä asiassa ei ole realistista eikä hyödytä ketään. Nuoret eivät kasva tyhjiössä: maailma on materialistisempi kuin koskaan, eikä voi olettaa, että suurimmasta osasta nuorista kasvaisi tällaisessa ympäristössä mitään askeettisia zen-harjoittajia.
On olemassa fiksuja, ei-materialistisia nuoria. On olemassa fiksuja, ei-materialistisia nelikymppisiä. On olemassa fiksuja, ei-materialistisia 80-vuotiaita. Itse asiassa kaikista vähimpään tyytyvät ihmiset, joita olen elämässäni kohdannut, ovat olleet vanhuksia. Mutta paradoksaalista kyllä, tällaisia vanhoja ihmisiä on lähinnä haukuttu nuukailusta eikä kehuttu ihanan raikkaasta minimalistista.
Parikymppinen ei ole koskaan tarvinnut samanlaisia tavaravuoria kuin keski-ikäinen. Jokainen voi varmasti muistella omaakin nuoruuttaan - oliko teillä silloin tämän ketjun kaltaista "tavarapaljoutta", jonka kanssa kamppailla?
Tämä nuorten huoleton suhde tavaraan ei kerro vielä mitään nuorten opitusta asenteesta tavaroihin ja kuluttamiseen, eikä siitä, miten se tulee ilmenemään näiden samojen nuorten keski-iässä.
Monen nuoren tärkein omaisuus mahtuu reppuun, jonka kanssa vaikka lähteä reissaamaan. Kunhan on älypuhelin (uusinta mallia, totta kai) ja vaatteet (trendikkäät, totta kai) ja kosmetiikat (korealaista, totta kai) mukana, voi kaiken muun vaikka roudata kirppikselle ja ostaa sitten huolettomasti myöhemmin uudet tilalle. Toisaalta moni toisenlainen nuori myös keräilee pakkomielteisesti jotain. Se, että nuori ei hamstraa vessapaperia tai niitä tyhjiä jugurttipurkkeja ei tarkoita, että se ei ole materian keräämistä.
Jotenkin tuntuu, että moni aikuinen ei edes osaa ajatella jotain nuorten suosimia figuriineja ja keräilykortteja ja kawaii-pehmoja "materiana", vaan ne ovat vain nuorten hömpötystä. Harrastus, elämäniloa tuottavia juttuja, innostus jonka tilalle tulee ensi vuonna jotain uutta. "Materialismi" on jotain muuta, sitä kun Ritva-Liisa kerää Arabian astioita kaappiin.
Se, että juuri Temusta on tällä hetkellä innostuneet keski-ikäiset ja vanhemmat, ei myöskään tarkoita sitä, etteivät nuoret sukupolvet ostele krääsää. Mainitsemaani TikTok Shopia käyttävät nimenomaan nuoret. Shein-vaatteita ostelevat nuoret. Lager 157 - superhalvan pikamuodin ketju - on nimenomaan nuorten kauppa.
Edelleenkin, pointti ei ole haukkua nuoria, vaan yksinkertaisesti kohdata muutamia faktoja: kaikenlaisen krääsän kulutus kasvaa vuosi vuodelta. Nuoret sukupolvet velkaantuvat nopeammin kuin koskaan. Somen krääsämarkkinointi, pikamuoti ja mikrotrendit on kohdistettu nimenomaan nuoriin.
On yksinkertaisesti naiivia ja vahingollista ajatella, että kyllä nykynuoret on sentään syntyneet niin ylivertaisiksi, ettei ne välitä kaikista näistä trendeistä ja markkinoinnista ja sosiaalisesta paineesta. Lapset ja nuoret pitää kasvattaa suhtautumaan tavaraan järkevästi - vastoin kaikkia tämän hetken globaaleja trendejä! - eikä se tapahdu itsestään.
Kävin eilen ikeassa hakemassa lasisia eväsrasioita, jotta voisin heittää vanhat muoviset pois. Oli kyllä niin hilkulla etten ostanut uusia pyyhkeitä, kylppärin mattoja, torkkupeittoja, päiväpeittoa, kurakaukaloita ja leikkuulautoja. Kyllä, lähes kaikki monikossa. Sit tulin onneksi järkiini. Ennen kassaa jätin pois kaiken muun paitsi ne eväsrasiat. Päätin että ostan sisustustavaroita vasta kun olen karsinut niin että uudet sisustustavarat huomaakin eikä huku vain tavarapaljouteen.
Kun muutin kotoa pois ostin hobby hallista 6 hengen astiaston, lautaset lasit kahvikupit aterimet sillä minulla ei ollut mitään. Hajoilivat pikkuhiljaa ja kun äitini osti itselleen uuden astiaston niin sain hänen 70 lukulaisen arabian lautaset. Niitä on edelleen käytössä. Kun kirpparit yleistyivät niin aloin ostelemaan erilaisia matalia ja syviä lautasia jotka miellyttivät silmää j sopivat toistensa kanssa yhteen. Olen siis laittanut rahaa tai ylipäätään ostanut käyttöastioita uutena vuonna 1999, ja sen jälkeen maksanut niistä pennosia, lasit on ikeasta, ne vain eivät kirpputoritarinana ole kestäneet käyttöä vaan hajoilevat heti. Aterimetkin vain 20 senttiä kappale kirpputoreilla, eurolla sai jo paljon.
Mitään astioita en ole keräillyt enkä aloita nytkään. Ymmärrän että varsinkin nuorempana minua pidettiin nolona kun oli sekalaista kamaa mutta nykyään ne iittalan ja muumimukien keräilijätkin katsovat lähinnä ihaillen samalla kun yrittävät myydä vitriinillisiään pois.
Vierailija kirjoitti:
Kun muutin kotoa pois ostin hobby hallista 6 hengen astiaston, lautaset lasit kahvikupit aterimet sillä minulla ei ollut mitään. Hajoilivat pikkuhiljaa ja kun äitini osti itselleen uuden astiaston niin sain hänen 70 lukulaisen arabian lautaset. Niitä on edelleen käytössä. Kun kirpparit yleistyivät niin aloin ostelemaan erilaisia matalia ja syviä lautasia jotka miellyttivät silmää j sopivat toistensa kanssa yhteen. Olen siis laittanut rahaa tai ylipäätään ostanut käyttöastioita uutena vuonna 1999, ja sen jälkeen maksanut niistä pennosia, lasit on ikeasta, ne vain eivät kirpputoritarinana ole kestäneet käyttöä vaan hajoilevat heti. Aterimetkin vain 20 senttiä kappale kirpputoreilla, eurolla sai jo paljon.
Mitään astioita en ole keräillyt enkä aloita nytkään. Ymmärrän että varsinkin nuorempana minua pidettiin nolona kun oli sekalaista kamaa mutta nykyään ne iittalan ja muumimukien keräilijätkin katsovat lähinnä ihaillen samalla kun yritt
Minusta sekalaisuus on parasta :) Olen aina pitänyt vähän hassuna, kun tässäkin ketjuissa puhutaan "eri parin kupeista" halveksuen. Minullakaan ei ole mitkään astiat samaa sarjaa keskenään, ja minusta se on esteettisesti miellyttävää vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Siis pointtinihan ei ole ollenkaan mollata nuoria, vaan ainoastaan huomauttaa, että (kaikkien) nuorten asettaminen jalustalle tässä asiassa ei ole realistista eikä hyödytä ketään. Nuoret eivät kasva tyhjiössä: maailma on materialistisempi kuin koskaan, eikä voi olettaa, että suurimmasta osasta nuorista kasvaisi tällaisessa ympäristössä mitään askeettisia zen-harjoittajia.
On olemassa fiksuja, ei-materialistisia nuoria. On olemassa fiksuja, ei-materialistisia nelikymppisiä. On olemassa fiksuja, ei-materialistisia 80-vuotiaita. Itse asiassa kaikista vähimpään tyytyvät ihmiset, joita olen elämässäni kohdannut, ovat olleet vanhuksia. Mutta paradoksaalista kyllä, tällaisia vanhoja ihmisiä on lähinnä haukuttu nuukailusta eikä kehuttu ihanan raikkaasta minimalistista.
Parikymppinen ei ole koskaan tarvinnut samanlaisia tavaravuoria kuin keski-ikäinen. Jokainen voi varmasti muistella omaakin nuoruuttaan - oliko teillä silloin tämän ketjun kalt
Sun pitäisikin aloittaa kirjoituksesi niin, että tämä on kohdistettu Tiktokista, Sheinistä ja Temusta innostuneille nuorille. Meillä on kolme yläasteikäistä nuorta ja yksi ala-astetta käyvä. Meidän nuoriso pitää ainakin noita aivan idiooteille suunnattuina juttuina. Yhdelläkään ei ole Tiktokkia puhelimessaan, eikä kukaan heistä suostuisi pitämään Sheinin vaatteita tai ostamaan mitään Temusta. Eikä heidän kavereissaankaan ole pintamuodin suosijoita. Meillä nämä vanhemmat lapset ovat sanoneet, että heidän tulevaisuuden visioihin ei todellakaan kuulu tavaran haalinta. Aikovat asua pienissä neliöissä välttämättömien asioiden kanssa ja liikkua työn perässä vaikka ulkomaille, jos tilaisuus siihen tulee.
"Sun pitäisikin aloittaa kirjoituksesi niin, että tämä on kohdistettu Tiktokista, Sheinistä ja Temusta innostuneille nuorille. Meillä on kolme yläasteikäistä nuorta ja yksi ala-astetta käyvä. Meidän nuoriso pitää ainakin noita aivan idiooteille suunnattuina juttuina. Yhdelläkään ei ole Tiktokkia puhelimessaan, eikä kukaan heistä suostuisi pitämään Sheinin vaatteita tai ostamaan mitään Temusta. Eikä heidän kavereissaankaan ole pintamuodin suosijoita. Meillä nämä vanhemmat lapset ovat sanoneet, että heidän tulevaisuuden visioihin ei todellakaan kuulu tavaran haalinta. Aikovat asua pienissä neliöissä välttämättömien asioiden kanssa ja liikkua työn perässä vaikka ulkomaille, jos tilaisuus siihen tulee. "
Tämä on hieno juttu, mutta minähän korostinkin kirjoituksessani, että on myös fiksuja, ei-materialistisia nuoria.
En näe syytä erotella kirjoituksessani keitä kaikkia nuoria nämä asiat eivät koske, koska on ihan faktaa, että esim. TikTok on aivan liian suosittu nuorten keskuudessa, vaikka kaikki eivät tietysti sitä käytäkään. Ei tarvitse kuin ajaa bussilla töihin joka päivä, niin näkee, kuinka moni koululainen ja opiskelija istuu koko matkan nenä kiinni älypuhelimessa.
Eikä tarvitse kuin kulkea Lager 157:n tai Normalin ohi, kun näkee niiden olevan täynnä teinityttöjä. Ja tosiaan joku ne kaikki Sheinin crop topit ja bilemekot on ostanut - siinä määrin, että paikallinen kirpputori on kieltänyt niiden myymisen täällä.
Tämä on vähän sama kuin vaikkapa sen jutun kanssa, että nykypäivän koululaisten lukutaito on kriisissä. Aina kun tällaisista aiheista keskustellaan tällä palstalla, jotkut palstailijat julistavat, että tämä on ihan potaskaa, MINUN lapseni/nuoreni lukevat jatkuvasti kirjoja. Niin että tämä on sitten viimeinen sana ja sillä selvä. Minun lapseni lukevat, joten valtakunnassa kaikki hyvin (vaikka hälyttävän iso määrä lapsia ei osaa edes lukea).
En väsytä teitä enää tällä aiheella, koska se on vähän sivuraiteilla ketjun aiheesta (vai onko?). Mutta pointtini oli ainoastaan, että ennätyksellisen materialistisessa maailmassa kasvavaa nuorisoa ei kannata kollektiivisesti ihannoida liikaa, vaikka vuosikymmenestä toiseen onkin totuttu sanomaan, että nuorissa on tulevaisuus. Samaa sanottiin kyllä minunkin teini-iässäni 20 vuotta sitten! Kyllä materialismin selättäminen olisi aikuisten tehtävä. Ja tietysti tulevaisuudessa näiden nuorten aikuisten. Katsotaan sitten 20 vuoden päästä, kuinka valistuneeksi maailma on muuttunut, vai onko nykypäivän nuorista kasvanutkin enimmäkseen ihan tavallisia keski-ikäisiä.
Mä autoin naapurin mummoa myymään yli 40v vanhan aidon turkiksen Torissa ja saatiin siitä jopa 150e. Oli todella hyväkuntoinen ja hienosti säilytetty. Ihan vaan vinkkinä muillekin, jos vastaavia kaapista löytyy, että jostain syystä ne on nyt trendikkäitä nuorison keskuudessa. Muun muassa laskettelureissuille ostavat biletakeiksi. Moni on kylläkin valmis maksamaan vain 50-100e (tinkaajia riitti), mutta iloksemme saatiin mitä pyydettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla ois noin hyvä tilanne niin ehdottomasti tuhlaisin rahojani tavaroiden ostelun s
Oletko sama kirjoittaja, joka on työttömänä?
En, ja mitä sillä tiedolla tekisit?
Eikö sulle jää kokopäivätyöstä edes pari satasta säästöön? Haluan ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Mä autoin naapurin mummoa myymään yli 40v vanhan aidon turkiksen Torissa ja saatiin siitä jopa 150e. Oli todella hyväkuntoinen ja hienosti säilytetty. Ihan vaan vinkkinä muillekin, jos vastaavia kaapista löytyy, että jostain syystä ne on nyt trendikkäitä nuorison keskuudessa. Muun muassa laskettelureissuille ostavat biletakeiksi. Moni on kylläkin valmis maksamaan vain 50-100e (tinkaajia riitti), mutta iloksemme saatiin mitä pyydettiin.
Mitä turkista se oli? Ihan uteliaisuudesta kyselen, koska en saanut vanhasta minkkiviitasta kivijalkakirppiksellä kuin 10 e, vaikka se oli ihan uudenveroinen iästään huolimatta.
Tänään tuli neljäs Tori-myynti. Huomenna siis taas yritettävä löytää jotain myytävää lisää.
Aloitin myös uuden poistopussin. Hitaasti, mutta varmasti sekin täyttyy.
Pysyttelin viikonloppuna pois kirpparilta vaikka teki mieli mennä kiertelemään. Käytiin sen sijaan uimahallissa, kuntosalilla ja lenkillä.
Mies kävi vanhempiensa luona ja toi lisää tavaraa🙄 Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin ajan myötä tuosta tavarasta tulee minun tavaraani. Tavaraa tuodaan kuulemma minulle joten se on minun tavaraani ja minun pitää sille keksiä käyttötarkoitus, säilytyspaikka, ja hävittää jos en tarvitse. Ja ihan turha sanoa että käske miehen keksiä itse, ei se keksi, vaan säilytyspaikka on sitten eteisen nurkassa pölyämkeräämässä tai autotallin lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Mies kävi vanhempiensa luona ja toi lisää tavaraa🙄 Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin ajan myötä tuosta tavarasta tulee minun tavaraani. Tavaraa tuodaan kuulemma minulle joten se on minun tavaraani ja minun pitää sille keksiä käyttötarkoitus, säilytyspaikka, ja hävittää jos en tarvitse. Ja ihan turha sanoa että käske miehen keksiä itse, ei se keksi, vaan säilytyspaikka on sitten eteisen nurkassa pölyämkeräämässä tai autotallin lattialla.
Kaikki suoraan vaan kierrätyskeskukseen.