tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21573)
Lähistöllä on vain yksi paikka mihin voi viedä turhaa tavaraa ja minua on alkanut nyt pikkaisen nolostuttamaan siellä käynti kun tavaraa vastaanottamassa on aina sama henkilö. Minulla ei ole autoa enkä siten saa kerättyä kerralla pitkän ajan kuluessa isoa röykkiötä tavaraa, vaan vien pussin kerrallaan joten täytyy tehdä monta keikkaa.
Pitää vain sietää epämukavuutta kun en halua ehjää tavaraa roskiinkaan laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähistöllä on vain yksi paikka mihin voi viedä turhaa tavaraa ja minua on alkanut nyt pikkaisen nolostuttamaan siellä käynti kun tavaraa vastaanottamassa on aina sama henkilö. Minulla ei ole autoa enkä siten saa kerättyä kerralla pitkän ajan kuluessa isoa röykkiötä tavaraa, vaan vien pussin kerrallaan joten täytyy tehdä monta keikkaa.
Niin helppo homma! Sanot sille henkilölle seuraavalla vientikerralla, että olisi niin ihanaa tuoda kaikki kerralla, mutta ilman autoa ne nyt on vaan tuotava näin. Sen jälkeen sua ei enää nolostuta.
Mua auttaa laskeminen ja ostosten kirjaaminen.
Kirjaan kuukausitasolla puhelimen kalenteriin ostetut tavarat ja sitten tarkastelen niitä oliko ostos oikeasti tarpeen vai miksi sen hankin. Auttaa hieman ja lisää harkintaa ostohetkellä. Monta päivää olin tilaamassa eräästä verkkokaupasta ihania astioita ja vielä aattona sanoin kaikille että nyt muuten laitan tilauksen menemään kun sain lahjaksi rahaa..Mutta sitten tapahtui joku oivallus enkä tilannutkaan ! Voi miten tyytyväinen tänään olen. Kunpa jatkossakin olisin noin harkitseva !
Olkoon vaikka kevätsiivous, mutta nyt on hyvä flow päällä. Järjestelin lapsen vaatekaapin ja yksi muovikassillinen tuli pieneksi jääneitä poistoja. Ne lahjoitan seuraavalle käyttäjälle.
Tein kaksi myynti-ilmoitusta Toriin. Jos eivät mene, lahjoitan pois.
Yhdet kengät menee suoraan roskiin huonon kunnon vuoksi.
Tästä se taas lähtee :)
Itselleni aiheuttavat nyt käsityöt päänvaivaa. Saan tuttavaltani säännöllisesti kaikenlaisia käsitöitä lahjaksi, ja ne eivät ole yhtään makuuni. Jos saisinkin vaikka villasukkia, niin se olisi ok, mutta kun saan esim. koristeita, pöytäliinoja ja jotain pieniä tauluja. Siis tavaraa, joka pitäisi laittaa esille, mutta en kyllä aio laittaa, koska tosiaan tyyli on todella kaukana minusta. Tuttava ei ole niin läheinen, että voisin sanoa suoraan, etten halua näitä tavaroita. Varmaan jotkut jutut vien lahjoitukseen, mutta jotkut laitan kai ihan vaan roskiin, sillä en niitä oikein kehtaa edes lahjoittaa minnekään. No toki makuja on monia, mutta joistain tavaroista kyllä näkee jo kauas, että ne eivät uutta kotia löydä. Ärsyttää joutua puljaamaan tavaroiden kanssa, joita en ole kotiini halunnut, mutta vaihtoehtoa ei oikein ole, koska en pysty loukkaamaan tuttavaani.
Mä pyörähdin tänään kauppakeskuksessa kun jouduin tunnin tappamaan aikaa. Ostin mitä olin päättänytkin, mutta lisäksi tarttui alesta suklaata. Järkeilen, ettei niitä tarvitse nyt heti syödä, vaikka niin todennäköisesti teen. Mutta en ostanut ennakkoon, kun odottelin aleja.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni aiheuttavat nyt käsityöt päänvaivaa. Saan tuttavaltani säännöllisesti kaikenlaisia käsitöitä lahjaksi, ja ne eivät ole yhtään makuuni. Jos saisinkin vaikka villasukkia, niin se olisi ok, mutta kun saan esim. koristeita, pöytäliinoja ja jotain pieniä tauluja. Siis tavaraa, joka pitäisi laittaa esille, mutta en kyllä aio laittaa, koska tosiaan tyyli on todella kaukana minusta. Tuttava ei ole niin läheinen, että voisin sanoa suoraan, etten halua näitä tavaroita. Varmaan jotkut jutut vien lahjoitukseen, mutta jotkut laitan kai ihan vaan roskiin, sillä en niitä oikein kehtaa edes lahjoittaa minnekään. No toki makuja on monia, mutta joistain tavaroista kyllä näkee jo kauas, että ne eivät uutta kotia löydä. Ärsyttää joutua puljaamaan tavaroiden kanssa, joita en ole kotiini halunnut, mutta vaihtoehtoa ei oikein ole, koska en pysty loukkaamaan tuttavaani.
Sanot vain, ettei enää ensi jouluna mitään lahjoja, pelkät kortit vain. Askartelee vaikka sitä korttia sitten niin paljon kuin haluaa.
Mä lahjoittaisin kylmästi vaan kaikki nuo aiemmat pois. Jos kysyisi joskus jotain sanoisin vain, että tainneet mennä vahingossa johonkin keräykseen.
Hän tekee niitä tekemisen ilosta. Se tekeminen varmaan tässä se pääasia.
Vierailija kirjoitti:
Luin juuri haastattelun, jossa kuusihenkinen perhe eli 56 neliön kolmiossa. Sieltä bongattu vinkki: Turhasta heti eroon. Kotona kerään turhiksi käyneitä tavaroita paperikassiin keittiön kattilakaappiin, jota kutsun kierrätyskaapiksi. Näin turhat tavarat on helppo kierrättää kerralla eteenpäin.
Mäkin vien aina eteiseen valmiiksi ja siitä ne sitten kulkeutuu autotalliin josta lopulta isompina erinä kierrtettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Sano sille tutulle ensi kerralla että kiitos mutta minulla on nyt niin paljon jo näitä että yhtään enempää ei mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Älä suotta nolostu, se tyyppi ei tasan ajattele että ai, TUO taas... :D mieti vaan että myös sun ansiosta sillä tyypillä on työpaikka. Se paikkahan on sitä varten että viedään turhaa tavaraa, oot arvokas asiakas heille
Sain lahjaksi paljon sukkia.. Olin jo järjestellyt aiemmin sukkalaatikkoni ja poistanut sieltä epämieluisimmat lahjoitukseen, nyt laatikko täyttyi taas. Jotkin joululahjat oli sellaisia joista tiesin heti etten tarvitse, laitoin ne jo kassiin odottamaan lahjoitukseen vientiä ja siivosin niitä sukkia laittaessa samalla vaatekaappini ja sieltä lähti jokunen paita ja koska järjestelin kaikki housuni uudestaan niin niitä karsin sitä mukaa kun koitan eka mitkä niistä on mukavia ja sitten pesun kautta lahjoitukseen epämieluisimmat. En ole mikään vaatehamsteri, vähän pitää kuitenkin vähentää vaatemäärää että olisi paremmin selattavissa ja moni vaate on alun ihastuksen jälkeen osoittautunut esim.hiostavaksi tai olen huomannut vasta käytössä että jokin sauma lähtee kiertymään, sovittaessa ei tuollaista tullut ilmi jne. Kovista tavaroista mun onkin sitten vaikeampi luopua vaikka kuinka olisi niitä liikaa, vaatteisiin en kiinny.
Mulla oli paljon taidetta, printtejä, julisteita, postikortteja yms keräytynyt nurkkiin. Niitä pyöri vähän jokapaikassa ja hermostuin niihin koska niitä on vaikea säilyttää ilman että ne menee ruttuun tms.
Kehyksiäkin oli kellari täynnä. Kävin lopulta kaikki läpi kerralla, kauhea rysäys oli. Laitoin huonot taiteet ja kehykset roskiin ja kehystin hyvät seinille.
Ollaan muutettu pari vuotta sitten joten tyhjää seinää löytyi. Nyt on taiteet seinillä, kauniimpi koti ja tyhjemmät varastot.
Anoppi ei tykkää meidän astioista joten päätti ostaa Temusta uudet. Samalla ajatteli lupaa kysymättä sisustaa muutenkin keittiön uudelleen samalla teemalla, värikästä muovia ja kultaa ja glitteriä ja osti tätä varten nailonia tms olevat muoviset lautasliinat, pöytäliinat ja keittiöpyyhkeet. Nykyiset astiat on kuulemma ummehtuneita (V&B) ja halusi että viedään ne kaatopaikalle. Veitset ja haarukat olisi pitänyt korvata Temusta ostetuilla "upeilla" kupariaterimilla koska ne kuulemma sopii paremmin kultaglitterin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Keräsin eilen illalla osan joulukoristeista (tontut ym) pois. Kuusi ja valot saivat vielä jäädä. Koristelen joulukodin ajoissa ja jouluun valmistautuminen alkaa meillä heti Halloweenin jälkeen, joten koristeet ehtivät olla esillä riittävän pitkään. ---- Mun mielestä joulu meni jo ja kaipaan takaisin omaa siistiä ja selkeää kotiani. '
Ok. Minä koristelin vasta aatonaattona, joten oma jouluni ei ole vielä ohi. 🎄
Ostin tänään elämäni ensimmäisen aktiivisuusrannekkeen. Oon sitä jo pitkään pohtinut ja nyt alesta hankin sen. Joskos sen avulla saisin potkittua itseäni liikkumaan enemmän kun tulee muistutuksia ja raaka data liikkumattomuuudesta kyllä saa itseä liikkeille. Kun saisi itsensä liikkeille, alkaisi ehkä kilotkin karista ja voisi tehdä löytöjä omasta vaatekaapista. Kun 10kg olisi lähtenyt, saisin monta kassillista vaatetta pois.
En ole alesta ostanut mitään. Tuntuu hyvältä.
Muutenkin 22.12 jälkeen olen ostanut vain vähän ruokaa ja auton pesun. Uuden vuoden pärjään pienillä ruokaostoksilla. Kotona on valmiiksi alkoholiakin jos sellaista tekee mieli. Raketteja ei, mutta isoja ulkotulia pihaan - niitäkin löytyy. Poltan pois kaikki viemästä tilaa.
Jospa tämä ostamattomuus nyt jatkuisi oikein pitkään koska en oikeastaan tarvitse yhtään mitään. En edes kosmetiikkaa tms kuluvaa.
Vain ruokaa ja bensaa.
Päätin että turhan shoppailun tilalle voisin viedä aikuista lastani vaikka kerran, pari kuussa syömään. Tankata hänen autonsa tai ostaa salikorttiin voimassaoloa tai jotain josta omillaan asuva nuori ilahtuu. Rahaa en anna koska hän ansaitsee ihan hyvin ja haluan eträ oppii tulemaan omillaan toimeen, mutta voisin tuollaista aineetonta avustusta joskus sponsoroida ja siten yllättää. Eipä mulla muitakaan rahareikiä oikein ole 🙂
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei tykkää meidän astioista joten päätti ostaa Temusta uudet. Samalla ajatteli lupaa kysymättä sisustaa muutenkin keittiön uudelleen samalla teemalla, värikästä muovia ja kultaa ja glitteriä ja osti tätä varten nailonia tms olevat muoviset lautasliinat, pöytäliinat ja keittiöpyyhkeet. Nykyiset astiat on kuulemma ummehtuneita (V&B) ja halusi että viedään ne kaatopaikalle. Veitset ja haarukat olisi pitänyt korvata Temusta ostetuilla "upeilla" kupariaterimilla koska ne kuulemma sopii paremmin kultaglitterin kanssa.
Pakkaa ne kaikki laatikkoon ja Kierrätyskeskukseen tai Konttiin. Hyi olkoon, Temuastioistako sun pitäisi alkaa anopin mielestä syömään!
Vierailija kirjoitti:
Nyt anoppi tarvitsee valistusta, että kuinka hän kehtaakin tukea Kiinan sotakassaa ostamalla Temusta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkaa ne kaikki laatikkoon ja Kierrätyskeskukseen tai Konttiin. Hyi olkoon, Temuastioistako sun pitäisi alkaa anopin mielestä syömään!
Ei noita voi viedä muualle kuin ongelmajätelaitokselle. On vain äärimmäisen typerää tunkea meille jotain jonka asianmukaisesta jätteenkäsittelystä joudutaan vielä maksamaan. En ala selvittämään kuinka vaarallisia nuo ovat, mutta ainakin tekstiilit haisee kuvottavalle ja ovat ulkona jätesäkeissä.
Keräsin eilen illalla osan joulukoristeista (tontut ym) pois. Kuusi ja valot saivat vielä jäädä. Koristelen joulukodin ajoissa ja jouluun valmistautuminen alkaa meillä heti Halloweenin jälkeen, joten koristeet ehtivät olla esillä riittävän pitkään.
Aloitin myös uuden poistopussin ja se on jo melkein täynnä.
Järjestelin lapsen lelukaapin, jotta uusilla leluilla on helppo leikkiä.
Jouluruokia ja -herkkuja olisi vielä jäljellä. Nautin jokaisesta loppuvasta tuotteesta. Mun mielestä joulu meni jo ja kaipaan takaisin omaa siistiä ja selkeää kotiani.