tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21573)
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan yksin tässä, mutta minulle jää kuluttajana alennusmyynneistä ennen joulua jotenkin paha maku suuhun. Ostin pari viikkoa sitten muutaman Weisteen joulukoristeen, ja nyt tällä viikolla ohikulkiessani huomasin, että ne onkin -30% kunnes tavaraa riittää. Ei se nyt monen euron tappio ollut, mutta harmitti silti.
Tietysti kaupan kannalta on parempi myydä tavarat jo ennen joulua loppuun. Kai. Mutta jotenkin se tuntuu siltä, että ihmisiä rangaistaan siitä, että ovat ajoissa liikkeellä. No, oppiipahan ainakin, ettei kannata jouluhankinnoista maksaa enää täyttä hintaa, vaan odottaa tulevaisuudessa lähemmäs joulua ja ostaa tarvitsemansa reippaalla alennuksella.
Stockahan tunnetusti aloittaa joulukoristeiden alen just ennen joulua ja myynti alkaa marraskuussa. Käytiin monta v lasten kanssa katsomassa ja kumpikin sai valita yhden.
Kertaakaan ei niitä ollut alessa, olivat loppuneet ennen sitä.
Olen samaa mieltä muuten
👵🏻: YHYY AHISTAA TAVARAMÄÄRÄ TÄÄLLÄ NEUKKUKUUTIOSSA MALMILLA YHYYY!
Vierailija kirjoitti:
Onko jollakin kokemusta Prismassa myytävän House-merkin aterimista? Harkitsen tuollaisten ostamista. Omistan ennestään ihan Carelian ja VilleroyBochin aterimia, mutta noiden kallis hinta ei mielestäni vastaa laatua. Tarvitsen nyt lisää aterimia, erityisesti haarukoita.
Mulla on ollut käytössä Careliat vuosikymmeniä
Vierailija kirjoitti:
Lopulta sain otettua pöydän kivijalkakirppikseltä ylimääräisille vaatteille ja lasten tavaroille. Pettymys on ollut kyllä suuri, kun joulu nyt tuli ja melkein kaikki jäivät menemättä. Mielestäni siellä olisi ollut hyviä lahjoja, uusia juttuja ja jouluisia myös.
Kysymys: mitä teette tavaroille jotka eivät mene kirpulla? En millään haluaisi roudata noita kaikkia takaisin kotiin ja yrittää laittaa nettikirpulle. Jos vien Uffiin, tappiota tulee kivijalan pöytävuokra.
En käytä kirppiksiä enää lainkaan.
Laitan myyntiin vintediin ja siivouspäivänä käyn myymässä mitä ei ole mennyt kaupassa.
Pari v jo olen laittanut joka viikko jotain myyntiin
Jaahas, aterin"hulu" on taas aktivoitunut ketjussa. Miten tällä yhdellä tyypillä ei mitkään teräsvälineet kestä?
Olen sitä mieltä, että jos ei laatumerkit kelpaa, tuskin kannattaa ostaa ainakaan tavaratalon omaa tuotantoa. Ehkä seppä voisi takoa hänelle omat aterimet.
Vierailija kirjoitti:
No tuo viestini kyllä tuli näkyviin, mutta vastaukseni erääseen viestiin vaan ei..?
Mun viesti jonoutettiin lainauksen kanssa mutta kun poistin lainauksen ja lähetin viestini niin se ilmestyi nirmaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo viestini kyllä tuli näkyviin, mutta vastaukseni erääseen viestiin vaan ei..?
Siinä oli kielletty sana tai useampi silloin.
Ei johdu tuosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin vain vastannut kylppärin ja eteisen sekasotkuun kyllästyneelle, että pistää kylppäristä kaikki irtotavarat isoon kosmetiikkalaukkuun ja eteisessä jättää naulakon alle esiin vain yhdet kengät per nuppi ja loput kaappiin.
Olettaen, että kaikilla on iso tyhjä kosmetiikkalaukku odottamassa tätä hetkeä varten ja kaapissa tilaa kaikille niille kengille, jotka ovat nyt esillä.
No voihan sitä soveltaa laittamalla kaikki irtotavarat vaikka johonkin koriin tms ja kengätkin voi laittaa vaikka kenkälaatikoihin naulakon päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin vain vastannut kylppärin ja eteisen sekasotkuun kyllästyneelle, että pistää kylppäristä kaikki irtotavarat isoon kosmetiikkalaukkuun ja eteisessä jättää naulakon alle esiin vain yhdet kengät per nuppi ja loput kaappiin.
Olettaen, että kaikilla on iso tyhjä kosmetiikkalaukku odottamassa tätä hetkeä varten ja kaapissa tilaa kaikille niille kengille, jotka ovat nyt esillä.
No voihan sitä soveltaa laittamalla kaikki irtotavarat vaikka johonkin koriin tms ja kengätkin voi laittaa vaikka kenkälaatikoihin naulakon päälle.
😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun viesti jonoutettiin lainauksen kanssa mutta kun poistin lainauksen ja lähetin viestini niin se ilmestyi nirmaalisti.
Mun viestissä ei ollut lainauksiakaan, silti jonoutettiin.
En ostanut yhtään lahjaa, enkä saa yhtään lahjaa, mutta näin on puhuttu aikuisten kesken ja tämä on pelkästään hyvä asia. En kaipaa muiden valitsemaa tavaraa. Vanhempani osti lapsenlapsilleen S-ryhmän lahjakortit, joita sisareni oli lapsilleen toivonut. Näin lapset saavat valita itse vanhempansa opastuksella mieluisen lahjan. Kaikki ovat tyytyväisiä. Katselin toki itse ihan Citymarketissa ja Prismassa lasten leluja ja pelejä. Osa näistä oli liikuttavan suloisia ja laukaisivat itsessäni valtavan tunnekuohun ja muistuttivat menneistä ja osa ihan hirveitä ja outoja, kuten jotkut kalliit muovihirviöt, mutta totesin, että en edes osaa mitään lahjaa sukulaislapselle ostaa. Lahjakortti on siis tietyissä tapauksissa paras vaihtoehto lapsellekin.
Nyt on sitten jouluaatto. Se herättää monenlaisia tuntemuksia ja jouluaatto ja joulupäivä ovat vuoden vaikeimmat päivät. Ainakin itselläni yksi elämän suurista oivalluksista on ollut tajuta, että joulun ei tarvitse, eikä se saa olla missään mielessä jotain tavarapaljoutta ja sen edistämistä tai kodin täyttämistä vähäksi ajaksi rumilla koristeilla, jotka ovat suurimman osan ajan viemässä tilaa säilytyksessä. Joulun ei myöskään pidä tarkoittaa liikaa sellaisen ruoan syömistä, josta ei pidä ja joka on niin erilaista kuin se ruoka, jota yleensä syö, että aiheuttaa itselleen vain suolistovaivoja. Lisäksi vielä joulun ei varsinkaan nykyään kun liian monilla on muutenkin todella vaikeaa pitäisi olla tuhlausta, johon ei edes ole varaa.
Toisaalta taas kuulin pari päivää sitten Radio Suomesta juttua ekologista joulua viettävistä vegaaneista vihreistä, jotka eivät hanki uutta tavaraa lapsille. Tuossa oli muutakin ja olivat hyvin huolissaan maailman tilasta. Noilla oli toki hyviäkin pointteja, mutta omaan makuun liian ääriajattelevia kuitenkin olivat.
Pian alkaa jo vuosi 2026 ja onneksi nykyaikana on vapaampaa. Nykyään on sallittua viettää erilaista joulua, eikä se kliseinen sukujoulu, josta vain harva nauttii ole mikään pakko enää. Omat toiveeni pian alkavalle vuodelle liittyvät ihan muuhun kuin jonkun tavaran saamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sitten jouluaatto. Se herättää monenlaisia tuntemuksia ja jouluaatto ja joulupäivä ovat vuoden vaikeimmat päivät. Ainakin itselläni yksi elämän suurista oivalluksista on ollut tajuta, että joulun ei tarvitse, eikä se saa olla missään mielessä jotain tavarapaljoutta ja sen edistämistä tai kodin täyttämistä vähäksi ajaksi rumilla koristeilla, jotka ovat suurimman osan ajan viemässä tilaa säilytyksessä. Joulun ei myöskään pidä tarkoittaa liikaa sellaisen ruoan syömistä, josta ei pidä ja joka on niin erilaista kuin se ruoka, jota yleensä syö, että aiheuttaa itselleen vain suolistovaivoja. Lisäksi vielä joulun ei varsinkaan nykyään kun liian monilla on muutenkin todella vaikeaa pitäisi olla tuhlausta, johon ei edes ole varaa.
Toisaalta taas kuulin pari päivää sitten Radio Suomesta juttua ekologista joulua viettävistä vegaaneista vihreistä, jotka eivät hanki uutta tavaraa lapsille. Tuossa oli muutakin ja olivat hyvin huol
Mä pyrin antamaan toiveiahjoja. Lapset hyvissä ajoin kertovat mitä ovat vailla / tai kysyn.
Vierailija kirjoitti:
joulun ei tarvitse, eikä se saa olla missään mielessä jotain tavarapaljoutta ja sen edistämistä tai kodin täyttämistä vähäksi ajaksi rumilla koristeilla, jotka ovat suurimman osan ajan viemässä tilaa säilytyksessä.
Ehkäpä kaikkien muiden mielestä joulukoristeet eivät ole rumia.
Omia huomioitani joululahjoista tällä kertaa tai lähinnä niiden pakkauksista. Olisin joskus aiemmin säästänyt kaikki mahdolliset lahjakassit ja pahvipakkaukset, jopa joitain lahjanaruja ja muuta lahja pussukoita, kirjekuoria ym uusiokäyttöön lahjojen paketointiin, mikä on siis periaatteessa oikein järkevää. Mutta nyt otin talteen vain kohtuullisen määrän siisteimpiä lahjakasseja ja ne, joita oli jo käytetty selvästi monta kertaa ja joissa oli jo enemmän ruttua ja repeämää, teippiä ja muuta, ne heitin roskikseen. Myöskään ohuemmasta paperista tehtyjä arkisempia kasseja en säästänyt. Joskus on muodostunut turhaa tavarapaljoutta juuri noista lahjakasseista ja paketointitarvikkeista, kun olen säästänyt kaiken mahdollisen pussukan ja nyssäkän, ja suurimman osan ajasta ne ovat vieneet liikaa tilaa jossain kaapin ylähyllyllä. Ei mulla kuitenkaan ole tilannetta jossa yhtäkkiä antaisin 20 lahjaa kerralla jollekin, ja sitten toisaalta lahjakasseja kertyy aina lisää synttäreillä ja jouluna joten kohtuus kaikessa näissä ja nyt vain parhaimmat säästöön ja jatkokäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Omia huomioitani joululahjoista tällä kertaa tai lähinnä niiden pakkauksista. Olisin joskus aiemmin säästänyt kaikki mahdolliset lahjakassit ja pahvipakkaukset, jopa joitain lahjanaruja ja muuta lahja pussukoita, kirjekuoria ym uusiokäyttöön lahjojen paketointiin, mikä on siis periaatteessa oikein järkevää. Mutta nyt otin talteen vain kohtuullisen määrän siisteimpiä lahjakasseja ja ne, joita oli jo käytetty selvästi monta kertaa ja joissa oli jo enemmän ruttua ja repeämää, teippiä ja muuta, ne heitin roskikseen. Myöskään ohuemmasta paperista tehtyjä arkisempia kasseja en säästänyt. Joskus on muodostunut turhaa tavarapaljoutta juuri noista lahjakasseista ja paketointitarvikkeista, kun olen säästänyt kaiken mahdollisen pussukan ja nyssäkän, ja suurimman osan ajasta ne ovat vieneet liikaa tilaa jossain kaapin ylähyllyllä. Ei mulla kuitenkaan ole tilannetta jossa yhtäkkiä antaisin 20 lahjaa kerralla jollekin, ja sitten toisaalta lahjakasseja kert
Mä olen käyttänyt ne huonommat lahjakassit vielä esim. kartonkien keräämiseen (poista kangasnarut) tai sitten torissa myytyjen vaatteiden tai kenkien postitukseen. Itsekin nykyään säästän vain parhaimmat ja jos tuntuu, ettei lähde enää kiertoon/tule käyttöön niin oon niitäkin hyödyntänyt postitukseen tai kierrätysroskiin. Joitain oon myös antanut pois tarvitseville ennen joulua.
Ja kirjekuorien osalta: kerään joulun jälkeen joulukortit yhteen noista kuorista, jotta pysyy saman joulun kortit yhdessä. Jonkun kuoren säästän myös yleensä takuukuitteja varten. Nehän pääosin on nykyään sähköisiä, mutta jos jotain paperikuitteja vielä tulisi. Kirjoitan päälle vuosiluvun ja sen vuoden kuitit samaan kuoreen. Kaikki kuoret yhden isomman kuoren sisällä. Helppo sitten siivota vanhemmasta päästä pois tai etsiä tarvittaessa kuittia.
Vierailija kirjoitti:
Omia huomioitani joululahjoista tällä kertaa tai lähinnä niiden pakkauksista. Olisin joskus aiemmin säästänyt kaikki mahdolliset lahjakassit ja pahvipakkaukset, jopa joitain lahjanaruja ja muuta lahja pussukoita, kirjekuoria ym uusiokäyttöön lahjojen paketointiin, mikä on siis periaatteessa oikein järkevää. Mutta nyt otin talteen vain kohtuullisen määrän siisteimpiä lahjakasseja ja ne, joita oli jo käytetty selvästi monta kertaa ja joissa oli jo enemmän ruttua ja repeämää, teippiä ja muuta, ne heitin roskikseen. Myöskään ohuemmasta paperista tehtyjä arkisempia kasseja en säästänyt. Joskus on muodostunut turhaa tavarapaljoutta juuri noista lahjakasseista ja paketointitarvikkeista, kun olen säästänyt kaiken mahdollisen pussukan ja nyssäkän, ja suurimman osan ajasta ne ovat vieneet liikaa tilaa jossain kaapin ylähyllyllä. Ei mulla kuitenkaan ole tilannetta jossa yhtäkkiä antaisin 20 lahjaa kerralla jollekin, ja sitten toisaalta lahjakasseja kert
Kysykääpäs tutuilta välillä onko sellaista kellä ei ole mitään lahjakasseja, papereita ja nauhoja varalla. Jotkut ostavat aina joka joulun alla uuden rullan lahjapaperia ja muita, jotka sitten menevät siinä loppuun, eikä mitään jää jäljelle seuraavaa joulua varten. Sitten jos he itse eivät saa oikeastaan lahjojakaan, paketoivat lähinnä lapsille paketteja niitä ei kerry.
Annoin nyt joulun alla kaikki omat liiat kassit ja paperit tutuille, jotka olivat tosi mielissään ettei tarvinnut laittaa vähiä rahoja lahjojen lisäksi paketointitarvikkeisiin. Jätin itselle vain seuraavan joulun tarpeisiin, koska sittenhän niitä taas kertyy lisää.
Mä laitoin täältä tulleen vinkin mukaan kaikki kylpyhuoneen purkit ja putelit (vieläpä läpinäkyvään) suureen beautyboxiin. Kyllä nyt on helppoa siivota tasot vaikka päivittäin.