Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21573)

Vierailija
21261/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuoden tavoite on käyttää enemmän rahaa laadukkaaseen ruokaan ja lisäksi poiketa useammin esim. ulkona syömässä ja teatterissa. Hankintoja ja ns roskaruokaa ja turhia menoja haluan vähemmälle. Meillä on tällä hetkellä lähes kaikki mitä tarvitaan ja pitkälle ensi vuoteen, keväällä tytölle lähinnä vk-kengät listalla ja muuten lähinnä harrastusasioihin menee rahaa koska kuluvana vuonna oli pakko päivittää lähes kaikkea. 

Haluan myös säästää enemmän rahaa eli pitää myös epävirallisesti tällaisen älä osta mitään-vuoden. Epävirallisesti koska viimeksi kun yritin niin tuli mieleen muka kaikkea tarpeellista mitä sai kuitenkin ostaa. Nyt aidommin tuntuu siltä ettei ole oikein uusia tarpeita. Harrastuksia ja opintoja on, niihin saakin rahaa mennä koska eivät ole oikeasti kalliita ja lisäksi opinnot mahdollistavat lisätulot tulevaisuudessa. Olen kiitollinen työpaikasta, sain uuden sopimuksen kahdeksi vuodeksi vaikka vaikea taloudellinen aika ja nyt olisi realistinen mahdollisuus säästää käsiraha omaan asuntoon. 

Karsiminen taas tyssännyt. Olen itsekin pohtinut mikä saisi selkeästi panostamaan siihen. Muutimme kesällä pienempään asuntoon ja sen myötä tavaramäärä lävähti kasvoille, liki tuplaneliöihin se hukkui. Nyt alkaa olla aika ok tilanne mutta edelleen turhaa pikkuroinaa ja liikaa vaatteita. Pohdin onnistuisiko minimalismihaaste jo nyt tammikuussa varsinkin jos sekoitan päiviä ja karsin enemmän alkukuusta kun ollaan lomalla. Koti alkaa olla aika kivassa kunnossa mutta edelleen tuntuu että paikkansa löytämättömiä pikkujuttuja on liikaa. Eli kun ne saisi vielä haltuun niin koko koti olisi nopea siivota.

Vierailija
21262/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkennan vielä tuohon kun joku voi kokea ristiriitaisena sen että haluaa säästää ja toisaalta syödä enemmän ulkona. Haluan panostaa siihen että ensi vuonna elämässä olisi laatua ja tukisimme paikallisia pienyrittäjiä ja aitoja ravintoloita. Eli ostettaisiin jotain turhaa vähemmän ja voitaisiin kerran pari kuussa käydä jossain aidosti kivassa paikassa syömässä vähän paremmin. Työpaikkalounaista olen jo karsinut eli vien aina eväät töihin, tämän arkikulutuksen olen pistänyt aika pieneen aiempina vuosina. Mieluummin tarjoan sitten perheelle elämyksiä ja tuen pikkuravintoloita. 

Nyt jouluna aloitimme aaton jouluaaton aamiaisella paikallisessa pienessä hotellissa ja oli kyllä joka sentin väärti vaikka sen takia jäikin se kaksi lahjaa ostamatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21263/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ei tykkää meidän astioista joten päätti ostaa Temusta uudet. Samalla ajatteli lupaa kysymättä sisustaa muutenkin keittiön uudelleen samalla teemalla, värikästä muovia ja kultaa ja glitteriä ja osti tätä varten nailonia tms olevat muoviset lautasliinat, pöytäliinat ja keittiöpyyhkeet. Nykyiset astiat on kuulemma ummehtuneita (V&B) ja halusi että viedään ne kaatopaikalle. Veitset ja haarukat olisi pitänyt korvata Temusta ostetuilla "upeilla" kupariaterimilla koska ne kuulemma sopii paremmin kultaglitterin kanssa.

En usko sanaakaan tästä tarinasta.

Mulla tuli kans ajatus, että liioittelee. Purkaa ehkä anoppivihaansa täällä.

Vierailija
21264/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haaveilen ostavani tekstiilipesurin. Tiedän et sellaisen vois myös vuokrata, mutta mulla on viimeiset 2 vuotta ollu tää haave 😀 en ole ostanut, koska ne on isoja ja vie tilaa. Meidän imurillakaan ei ole virallista paikkaa, vaan se seilaa työhuoneen lattialla paikasta toiseen. Oon miettinyt, että jos saan yhdestä kaapista sille ja imurille paikan niin että oon karsinut niitä tavaroita sieltä riittävästi enkä vain siirtänyt toiseen paikkaan, saan ostaa sen tekstiilipesurin.

Jos jossain kaapissa on pienkokoista tavaraa, niin niille löytyy paikkoja muualtakin. Ensin kannattaa aina miettiä säilytyspaikat isoille tavaroille.

Vierailija
21265/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ei tykkää meidän astioista joten päätti ostaa Temusta uudet. Samalla ajatteli lupaa kysymättä sisustaa muutenkin keittiön uudelleen samalla teemalla, värikästä muovia ja kultaa ja glitteriä ja osti tätä varten nailonia tms olevat muoviset lautasliinat, pöytäliinat ja keittiöpyyhkeet. Nykyiset astiat on kuulemma ummehtuneita (V&B) ja halusi että viedään ne kaatopaikalle. Veitset ja haarukat olisi pitänyt korvata Temusta ostetuilla "upeilla" kupariaterimilla koska ne kuulemma sopii paremmin kultaglitterin kanssa.

Mulla tuli kans ajatus, että liioittelee. Purkaa ehkä anoppivihaansa täällä.

Ei ole anoppivihaa. Lähinnä toivottomuutta siitä ettei sairasta ihmistä saada hoitoon ja edunvalvontaan. Eniten tästä kärsii lapsi ja lapsenlapsi. 

Vierailija
21266/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rehellisesti vain tavaroita käteen ja ajattele pidätkö siitä vai et. Sitten samantien poistokassiin jos et sitä tarvitse.

Vierailija
21267/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain paljon tavaraa pois. Olin laittanut silloin tällöin jotain varastoon lapsilleni, jotka lähestyvät kotoa pois muutto ikää. En siis mitenkään erityisemmin ostellut mitään, vaan laittamalla omia ylimääräisiä ja lahjaoiksi saatuja jemmaan. Meillä on aika vähän tavaraa kotona pyörimässä. No annoin sitten heidän itse katsella niitä myös sillä silmällä, että mitä haluaisivat edes niistä oikeasti itselleen. Jäljelle ei jäänyt paljoa. 
Savoniat ja Teema-astiat kelpuuttivat, mutta kaikki muu lähti Konttiin. Pois lähtivät kaikki verhot ja pari päiväpeitettä. Kumpikin pitää niitä turhakkeina. Samoin kaikki maljakot, olkoot vaikka kuinka kalliita. Pussilakanaseteistä ottivat kumpikin vain kahdet ja kylpypyyheliinoista samoin. Kaikki purkit ja koriste-esimeet saivat vain naurua aikaan. 

Olen tainut opettaa poikani oikeille tavoille! Samoin olisin toiminut itsekin..

Vierailija
21268/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään remppatalolla lämmittämässä takkaa ja sitä vahtiessa siivoilin ja keräilin kasaan kiertoon lähtevää. Ollaan lajiteltu ihan kaikki purkujätteet ja muut sitä mukaa kun niitä tulee. Tänään viedään taas mm. muutama kilo irti nypittyjä nauloja sekä pahvia ja mainospostia. Säästin vain parhaiten takan sytytykseen sopivia kohtuullisen määrän ja loput saa mennä. En halua täällä(kään) säästää mitään epämääräistä, ettei ala kertymään nurkkiin turhaa. Hirveän herkästi tulee säästettyä kaikkea nippeliä mitä ei sit koskaan käytäkkään. 

Vierailija
21269/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haaveilen ostavani tekstiilipesurin. Tiedän et sellaisen vois myös vuokrata, mutta mulla on viimeiset 2 vuotta ollu tää haave 😀 en ole ostanut, koska ne on isoja ja vie tilaa. Meidän imurillakaan ei ole virallista paikkaa, vaan se seilaa työhuoneen lattialla paikasta toiseen. Oon miettinyt, että jos saan yhdestä kaapista sille ja imurille paikan niin että oon karsinut niitä tavaroita sieltä riittävästi enkä vain siirtänyt toiseen paikkaan, saan ostaa sen tekstiilipesurin.

Jos jossain kaapissa on pienkokoista tavaraa, niin niille löytyy paikkoja muualtakin. Ensin kannattaa aina miettiä säilytyspaikat isoille tavaroille.

Joo, mä tosiaan vain haluan oikeasti vain karsia tavaraa, että saan uudelle tilaa eikä niin että siirrän toiseen paikkaan ja hankin lisää. 

Vierailija
21270/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tarkennan vielä tuohon kun joku voi kokea ristiriitaisena sen että haluaa säästää ja toisaalta syödä enemmän ulkona. Haluan panostaa siihen että ensi vuonna elämässä olisi laatua ja tukisimme paikallisia pienyrittäjiä ja aitoja ravintoloita. Eli ostettaisiin jotain turhaa vähemmän ja voitaisiin kerran pari kuussa käydä jossain aidosti kivassa paikassa syömässä vähän paremmin. Työpaikkalounaista olen jo karsinut eli vien aina eväät töihin, tämän arkikulutuksen olen pistänyt aika pieneen aiempina vuosina. Mieluummin tarjoan sitten perheelle elämyksiä ja tuen pikkuravintoloita. 

Nyt jouluna aloitimme aaton jouluaaton aamiaisella paikallisessa pienessä hotellissa ja oli kyllä joka sentin väärti vaikka sen takia jäikin se kaksi lahjaa ostamatta. 

Tämä kuulostaa hyvältä, mutta jos on lapsia tai teinejä pitää muistaa, että he tuskin tällaista arvostavat. Noilla on nälkä ja syövät tietyssä vaiheessa paljon, eikä se laadukkaampi vähempi ruoka täytä huonolaatuisempaa ja halvempaa enempää enempää, joten tietyssä vaiheessa se laatu ei todellakaan korvaa määrää. Toki eihän suuriruokaisen lapsenkaan saa antaa syödä mitä tahansa pohjattomaan nälkäänsä, vaikka lapsi itse näin tekisikin.

Vierailija
21271/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikuttaa keksityltä anopinvihajutusta.

Vierailija
21272/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan tammikuussa poistaa kaikki kirppisilmoitukset ja laittaa osan lahjoituksena pois. Parhaat sitten kuvaan uudestaan ja laitan paremmilla kuvilla myyntiin. 

Vierailija
21273/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse jo vuosia sitten yrittänyt juoda vettä nälkääni vähentääkseni syömisiäni, säästääkseni ja kun rahaa on ollut todella vähän, eikä ruokaa ole oikein ollut. Joskus tämä onnistuu paremmin ja välillä huonommin. Rasittavinta tässä on kuitenkin se, että sitten pitää juosta jatkuvasti vessassa kun vesi poistuu elimistöstä. 

Vierailija
21274/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuo yhteisomistuksessa veljen perheen kanssa. Tarvitaan kuitenkin aika harvoin. Saatiin hankintakulut puoliksi ja minä olen iloinen kun veljen talossa on sille hyvin säilytystilaa. 

tästä tuli mieleeni että mitä kaikkea teillä muilla on yhteis omistuksessa? Meillä on Lehtipuhallin, auton renkaiden vaihdossa täytettävä pultti pyssy, kompura ja peräkärry.

Vierailija
21275/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tavoitteeni on ensisijassa käyttää vähemmän rahaa ruokaa. Se onnistuisi helposti lopettaa kaiken turhan eli mm. dippinä, majoneesien, juomien ja herkkujen ostaminen ilman, että ns. oikean ruoan määrää tarvitsee vähentää. Samalla rahaa säästyisi ja laihtuisin. Noille molemmille on itselläni tarvetta kun työttömyysturva taas kiristyy ensi vuonna ja pitää edes yrittää olla edes vähän varautunut siihen, että sitä ei saakaan. Haluan myös syödä enemmän terveellistä ruokaa mm. kasviksia ja vastaavaa, mutta nuokin ovat usein harmittavan kalliita. 

lanttua porkkanaa ja perunaa saa ainakin nyt 50 senttiä kilo. Pari viikkoa sitten ostin kaksi kiloa porkkanaa 50:llä sentillä. Ei ole kallista

Vierailija
21276/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuoden tavoite on käyttää enemmän rahaa laadukkaaseen ruokaan ja lisäksi poiketa useammin esim. ulkona syömässä ja teatterissa. Hankintoja ja ns roskaruokaa ja turhia menoja haluan vähemmälle. Meillä on tällä hetkellä lähes kaikki mitä tarvitaan ja pitkälle ensi vuoteen, keväällä tytölle lähinnä vk-kengät listalla ja muuten lähinnä harrastusasioihin menee rahaa koska kuluvana vuonna oli pakko päivittää lähes kaikkea. 

Haluan myös säästää enemmän rahaa eli pitää myös epävirallisesti tällaisen älä osta mitään-vuoden. Epävirallisesti koska viimeksi kun yritin niin tuli mieleen muka kaikkea tarpeellista mitä sai kuitenkin ostaa. Nyt aidommin tuntuu siltä ettei ole oikein uusia tarpeita. Harrastuksia ja opintoja on, niihin saakin rahaa mennä koska eivät ole oikeasti kalliita ja lisäksi opinnot mahdollistavat lisätulot tulevaisuudessa. Olen kiitollinen työpaikasta, sain uuden sopimuksen kahdeksi vuodeksi vaikka vaikea t

Mikä on vk kenkä?

Vierailija
21277/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin tänään remppatalolla lämmittämässä takkaa ja sitä vahtiessa siivoilin ja keräilin kasaan kiertoon lähtevää. Ollaan lajiteltu ihan kaikki purkujätteet ja muut sitä mukaa kun niitä tulee. Tänään viedään taas mm. muutama kilo irti nypittyjä nauloja sekä pahvia ja mainospostia. Säästin vain parhaiten takan sytytykseen sopivia kohtuullisen määrän ja loput saa mennä. En halua täällä(kään) säästää mitään epämääräistä, ettei ala kertymään nurkkiin turhaa. Hirveän herkästi tulee säästettyä kaikkea nippeliä mitä ei sit koskaan käytäkkään. 

Hyvän tähden, ei nauloja tarvitse nyppiä irti jätepuusta🙄

Vierailija
21278/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin tänään pois kuluneet crocsit, joiden tilalle sain joululahjaksi uudet. Ihana kun ei tullut ylimääräistä vaan korvaavaa!

Vierailija
21279/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän tähden, ei nauloja tarvitse nyppiä irti jätepuusta🙄

Tarvii sillon jos haluaa saada sen puun irti jostain 😄 

Vierailija
21280/21573 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin tänään alta puolen tunnin pikasiivous ennen saunaan menoa. Mies imuroi ja mä siistin keittiön, pesin vessan ja vein niin paljon tavaroita paikoilleen kuin kerkesin ennen kuin imurointi oli valmis. Päätettiin että siivotaan pikana vähän sinnepäin nyt niin on kivempi aloittaa työviikko huomenna kuin että käytetään myöhemmin sit kun on aikaa, useampi tunti pikkutarkkaan siivoukseen.