tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20967)
Edelliselle: kyllä pääasia että etenee ja asiaa mietit. Ehkä siksi myös hankit vähemmän.
Minun poistot junnaa..Tai toisin sanoen kauppa ei käy. Mietin lahjoittamistakin paljon mutta mikä helkkari siinäkin on. Myisin puseron kympillä mutta ilmaiseksi en muka henno lahjoittaa. Toisaalta kymppi ei ole minulle iso raha, voisin lahjoittaa sen mielelläni johonkin keräykseen. Miksi en siis tuota puseroa (ja muutamaa muutakin tavaraa) Tällaisia todella typeriä henkisiä kynnyksiä minulla nyt !! Poistettavaa ei onneksi ole enää paljon
Vierailija kirjoitti:
Edelliselle: kyllä pääasia että etenee ja asiaa mietit. Ehkä siksi myös hankit vähemmän.
Minun poistot junnaa..Tai toisin sanoen kauppa ei käy. Mietin lahjoittamistakin paljon mutta mikä helkkari siinäkin on. Myisin puseron kympillä mutta ilmaiseksi en muka henno lahjoittaa. Toisaalta kymppi ei ole minulle iso raha, voisin lahjoittaa sen mielelläni johonkin keräykseen. Miksi en siis tuota puseroa (ja muutamaa muutakin tavaraa) Tällaisia todella typeriä henkisiä kynnyksiä minulla nyt !! Poistettavaa ei onneksi ole enää paljon
Mulla on tota samaa, että en raaski laittaa pois ilmaiseksi ja säilyttelen esim kesää varten kesävaatteita kirppikselle. Ne mahtuu kyllä olemaan kaapissa ja tykkään sitten käydä myymässä kun on niiden sesonki. Helpommalla sitä kuitenkin pääsis, jos laittas vaan nyt kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ratkaissut asian kohdallani niin että se mitä ei mene kahdella peräkonttikirppiksellä heinäkuussa, menee läheiseen jätepisteeseen oikein lajiteltuna. En ala huhuilemaan ilmaisen perässä olevia. Jos verhopari ei kelpaa vitosella eikä takki kolmella eurolla niin ehkäpä ne ovat sitten roskiskamaa 🤷
Viime kesänä meni mm kissan kantokoppa vitosella, kirjoja 0,50, 2€ jne. Yhteensä satanen tuli kamoista kun halvalla myin. Loput loppusijoitin enkä vienyt enää kotiin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ratkaissut asian kohdallani niin että se mitä ei mene kahdella peräkonttikirppiksellä heinäkuussa, menee läheiseen jätepisteeseen oikein lajiteltuna. En ala huhuilemaan ilmaisen perässä olevia. Jos verhopari ei kelpaa vitosella eikä takki kolmella eurolla niin ehkäpä ne ovat sitten roskiskamaa 🤷
Viime kesänä meni mm
Ehjää ei saa roskiin heittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä meni mm
No tuollaiset ehjät ja pehmeät tavarat on kyllä harvinaisen helppoja kierrättää. Laitat verhot ja takin pussiin, ja kippaat pussin SPR:n tai Uffin laatikkoon, jos ei löydy parempaa hyväntekeväisyyskirppistä lähistöltä.
Säästät rahaakin, kun ei tule ylimääräistä säkillistä sekajätettä.
Vai onko sinulla jokin outo periaate, että jos minä en saa tästä paria euroa, niin tätä ei saa sitten kukaan? Eihän kyse siitä ole, että ne verhosi ja takkisi eivät kenellekään kelpaisi, vaan ei ole sattunut oikea ostaja kulkemaan ohi. Kirppiksillä menee nykyään todella nihkeästi mitään. Tuolla sinun periaatteellasi olisin saanut heittää jopa Valentinon vintage-hameen roskiin. Se oli 10 eurolla myynnissä, ja sitä kyllä hypisteltiin ja kokeiltiin kovasti, mutta kukaan ei malttanut kymppiä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut Sokoksen tarjontaa? Siellä on omalla merkillä velourolohousuja, mutta hinta on toki paljon kalliimpi. Jos kiinnostaa niin hakusanalla Actuelle velourhousut löytyy verkkokaupasta.
Itse asiassa olen, mutta kaipaisin mustia. Kiitos kuitenkin kun vinkkasit. Yhdestä verkkokaupasta löysin, mutta alen jälkeenkin hintaa jäi vielä 30e. Saattaisi kyllä olla laadukkaammat kuin nuo mun halpikset, vaikka tosiaan hyvin kestäneet. Mulle on tärkeetä, että niissä on lahkeissa resorit, niin ihan joka kaupasta en ole löytänyt. Mutta juuri tuollaiset Actuellen tyyliset, mutta mustat olis just hyvät. Koitin Toristakin katsella, mutta ei löytynyt mun kokoa. Elättelen toiveita, että näin ennen joulua vielä jossain tulisi vastaan. Mutta näin tää tavarapaljouden pyörittely on mua muuttanut, että tosi tarkkaan tulee ostoksia harkittua!
Toivottavasti luet vielä tätä. Tämä ei ole velouria, mutta mielestäni muistuttaa kuitenkin jotenkin sellaista. Itselläni on siis tällaiset.
https://www.lindex.com/fi/p/8374787-80-musta-pyjamahousut?hl=fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut Sokoksen tarjontaa? Siellä on omalla merkillä velourolohousuja, mutta hinta on toki paljon kalliimpi. Jos kiinnostaa niin hakusanalla Actuelle velourhousut löytyy verkkokaupasta.
Itse asiassa olen, mutta kaipaisin mustia. Kiitos kuitenkin kun vinkkasit. Yhdestä verkkokaupasta löysin, mutta alen jälkeenkin hintaa jäi vielä 30e. Saattaisi kyllä olla laadukkaammat kuin nuo mun halpikset, vaikka tosiaan hyvin kestäneet. Mulle on tärkeetä, että niissä on lahkeissa resorit, niin ihan joka kaupasta en ole löytänyt. Mutta juuri tuollaiset Actuellen tyyliset, mutta mustat olis just hyvät. Koitin Toristakin katsella, mutta ei löytynyt mun kokoa. Elättelen toiveita, että näin ennen joulua vielä jossain tulisi vastaan. Mutta näin tää tavarapaljouden pyörittely on mua muuttanut, että tosi tarkkaan tulee ostoksia harkittu
Voi kiitos, ihana sinä 🥰 naapurikaupungin Lindexillä näytti olevan saldoa oman koon housuista, niin menen ehdottamasti tällä viikolla katsomaan! Ihanaa miten huomaavaisia ja mukavia ihmisiä täällä kirjoittelee.
Sain tehtyä muutamia poistoja tänään. Kierrätykseen lähtevät:
4 glögilasia (lämmitän glögin aina mikrossa, joten ei näitä tule käytettyä koskaan)
Kahvimuki
Salaatinottimet
2 kissankuppia
2 lasten muovista veistä
Lisäksi roskiin menivät muovinen, kulunut paistinlasta sekä patakintaat, jotka ostin 15 vuotta sitten ensimmäiseen omaan kotiini. Ja joita en ole käyttänyt ainakaan viiteen vuoteen, kun ostin paremmat tilalle. Olen silti säästellyt noita muistona (??!). Nyt saivat vihdoin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä meni mm
Samoin. Mulla on vintedissä nyt yli 1000 ilmoitusta. Menen kesällä kirppikselle myymään 2 krt ja tokan kerran jälkeen annan nämä fb ssä eteenpäin. Nyt on 14 banaanilaatikkoa täynnä myytävää. Ovat vierashuoneen perällä, sinne kippaan, kun laitan uutta myyntiin. Joka viikko jotain tulee. On meinaa kaapit ojennuksessa nyt
5 v sisällä tulee ikkunaremontti. Aloin säästää siihen rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ratkaissut asian kohdallani niin että se mitä ei mene kahdella peräkonttikirppiksellä heinäkuussa, menee läheiseen jätepisteeseen oikein lajiteltuna. En ala huhuilemaan ilmaisen perässä olevia. Jos verhopari ei kelpaa vitosella eikä takki kolmella eurolla niin ehkäpä ne ovat sitte
Ootpa ihanan ahkera! Itse mietin välillä, että mitähän muut ajattelee kun näkee mulla n. 100 ilmoitusta kirppiksellä, että varmaan kauhistelee että onpa tolla tavaraa. Enkä ole kehdannut laittaa lisää ilmoituksia. Nyt kyllä rohkaistun, kun sulla on noin huikea määrä.
Ja hei kiitos myös ideasta; meidän pitäisi myös tehdä ikkunaremppa ja kustantaisi noin 22 000e. Eipä mun kirppistelyllä sitä saada kasaan, mutta alanpa myös säästää sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Sain tehtyä muutamia poistoja tänään. Kierrätykseen lähtevät:
4 glögilasia (lämmitän glögin aina mikrossa, joten ei näitä tule käytettyä koskaan)
Kahvimuki
Salaatinottimet
2 kissankuppia
2 lasten muovista veistä
Lisäksi roskiin menivät muovinen, kulunut paistinlasta sekä patakintaat, jotka ostin 15 vuotta sitten ensimmäiseen omaan kotiini. Ja joita en ole käyttänyt ainakaan viiteen vuoteen, kun ostin paremmat tilalle. Olen silti säästellyt noita muistona (??!). Nyt saivat vihdoin mennä.
Vielä jatkan. Pois lähti kaksi paria rikkinäisiä sukkia ja hajonnut aluslakana. Lisäksi kolme mikrokuituliinaa pääsivät pehmustamaan noita em. astioita, kun vien ne kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ratkaissut asian kohdallani niin että se mitä ei mene kahdella peräkonttikirppiksellä heinäkuussa, menee läheiseen jätepisteeseen oikein lajiteltuna. En ala huhuilemaan ilmaisen perässä olevia. Jos verhopari ei kelpaa vitosella eikä takki kolmella eurolla niin ehkäpä ne ovat sitte
läheiseen jätepisteeseen oikein lajiteltuna
Näin kirjoitin. Jos olisit halunnut tietää tuosta jätepisteestä enemmän niin olisit vain kysynyt. Luulin että sanapari OIKEIN LAJITELTUNA olisi ollut itse kullekin riittävä. My bad.
Pointti olikin siinä, että lajiteltuna tai ei, niin ehyitä tavaroita ei kuulu viedä minkään sortin jätepisteeseen, vaan lahjoittaa eteenpäin tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
Pointti olikin siinä, että lajiteltuna tai ei, niin ehyitä tavaroita ei kuulu viedä minkään sortin jätepisteeseen, vaan lahjoittaa eteenpäin tarvitseville.
Taas olisit voinut kysyä. Tiedätkö millainen vaatteiden kierrätys jäteasemallani on?
Mulla on tullut tänään 7 poistoa torikauppojen muodossa. Pieniä tavaroita, joten ihan hirveästi ei näy "missään", mutta pikku hiljaa. Huomiselle olisi myös poistoja tiedossa, kun yksi on varannut useamman tuotteen ja tulossa hakemaan.
Ihan on unohtunut kirjoittaa tänne, kun viimeksi tuskailin pikkujoulujen vaatteiden suhteen ja teki mieli ostella uusia vaatteita. Kiitos kaikille, jotka ystävällisesti kirjoittivat, vinkkasivat vaatteiden suhteen ja loivat muhun uskoa. Päädyin lopulta ostamaan hyvät mustat housut, jotka tarvitsin muutenkin kun edelliset oli loppuun käytetty ja rikki. Löysin kaapista paljettipaidan, jota käytin pari vuotta sitten saman porukan pikkujouluissa. Päättelin, että koska en muista mitä muilla oli sillon päällä, eivät hekään muista mitä mulla oli sillon päällä ja voin hyvin laittaa samat vaatteet "taas". Lisäksi oli neule, jos olisi kylmä. Hyvin passasi enkä koko mustissa erottunut massasta, mikä oli mulle luontevaa. Kiitos teille, jotka tsemppasitte. Vältyin hutiostoksilta ja vietin kivat pikkujoulut.
Mustia velourhousuja etsivälle vielä, että näin sattumalta Prismassa ehkä paremmin toiveita vastaavat tummat velourhousut kun kävelin niiden ohi tänään. Housut löytyvät Prisman verkkokaupastakin.
https://www.prisma.fi/tuotteet/111123687/b-young-naisten-velourhousut-b…
Tavarat vievät kaiken energian. Kaikki uudenveroiset ja käyttämättömät hankintani on kääritty nyt joulupaperiin ja lahjoitan ne ystävilleni. Etukäteen kysyin vielä että haluaako. Onneksi en ole ehtinyt vielä shoppailla kauan kun olen niin nuori vielä. Ekan työpaikan rahoilla tuli sitten minunkin osteltua jotain. Mutta kun olen tottunut vähiin rahoihin ja hyvin tullut toimeen ilman mitään hienoa huomasin että en tykkääkään omistaa mitään ylimääräistä. No ystävät saavat tänä jouluna kalliita lahjoja. On kyllä helpottunut olo. Tavarat ja hienot vaatteet ei tuo onnea.
Näin on. Onni ei lähde tavaroista. Se tulee suihkussa käymisestä, puhtaissa lakanoissa nukkumisesta, saunomisesta, ulkoilusta metsässä tai rannoilla, hyvästä ruuasta, luotettavasta ystävästä, eläimistä, luonnosta.. ei tavaroista tai omistamisesta.
Mä sain tänään neljä vaatepoistoa kirppismyynteinä. Vielä kuukausi sitten kuvittelin tarmokkaasti siivoavani koko talon ennen joulua ja karsivani rankalla kädellä tavaraa niin, että ensi vuonna saisi nauttia ihan vaan olemisesta ja elämisestä, kun iso urakka tehtynä. Mutta niin vain arki vei ja pimeys vei vielä enemmän voimia. Poistoja on kuitenkin tullut vaikka maltillisia määriä päivässä. Yritän lohduttaa itseäni, että pääasia että homma etenee.