Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20967)

Vierailija
20961/20967 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan on unohtunut kirjoittaa tänne, kun viimeksi tuskailin pikkujoulujen vaatteiden suhteen ja teki mieli ostella uusia vaatteita. Kiitos kaikille, jotka ystävällisesti kirjoittivat, vinkkasivat vaatteiden suhteen ja loivat muhun uskoa. Päädyin lopulta ostamaan hyvät mustat housut, jotka tarvitsin muutenkin kun edelliset oli loppuun käytetty ja rikki. Löysin kaapista paljettipaidan, jota käytin pari vuotta sitten saman porukan pikkujouluissa. Päättelin, että koska en muista mitä muilla oli sillon päällä, eivät hekään muista mitä mulla oli sillon päällä ja voin hyvin laittaa samat vaatteet "taas". Lisäksi oli neule, jos olisi kylmä. Hyvin passasi enkä koko mustissa erottunut massasta, mikä oli mulle luontevaa. Kiitos teille, jotka tsemppasitte. Vältyin hutiostoksilta ja vietin kivat pikkujoulut.

Mikähän tuossakin on, että pitää muka olla joka kerta eri vaatteet. Että haitta, jos on samat vaatteet saman porukan juhlissa. Näin ajattelin itsekin aikanaan, mutta nyt olen vaihtanut ajatusmalliani siihen, että ylpeästi käytän niitä lempimekkojani useamman kerran ja viestin näin sitä, etten osta turhaan uusia vaatteita, jos vanhatkin ovat edelleen tilanteeseen ja minulle sopivia. 

Vierailija
20962/20967 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä, että ei siis kritiikkinä tuolle, jonka viestiä lainasin tuosta samojen vaatteiden käyttämisestä. Vaan hienoa, että laitoit saman paidan ja housuhankinta oli muutakin kuin vain siksi, että pitäisi olla uutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20963/20967 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin täydellisen joulumekon itselleni Vintedistä.

Edellinen omistaja käyttänyt kaksissa juhlissa ja laittanut sen jälkeen kiertoon. 

Mekko on merkkituote ja arvokas uutena ostettuna. Esim. Stockmann myy kyseistä merkkiä. Sain vielä tingittyä vähän hintaa alas. 

Olen onnellinen löydöstäni, mutta tuntuuhan tämä ihan järjettömältä kerskakulutukselta, että arvokkaatkin vaatteet on melkein kertakäyttökamaa nykyään. Toki ymmärrän, että koko voi muuttua ja järkevämpää laittaa kiertoon jos ei sovi, mutta Vinted on täynnä lähes käyttämättömiä ja uudenveroisia vaatteita. 

Vierailija
20964/20967 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään vapaapäivä ja meinasin käydä ostoksilla huomista ja joulua varten. Aamulla aloin jotenkin epäröimään, etten sittenkään halua lähteä ja kaikki tavarat kotona ahdistaa etten halua ostaa mitään tänne lisää. Yksi toripaketti piti viedä postiin ja vähintään lounasta hakea niin oli pakko mennä. Päädyin kuitenkin käymään vain supermarketissa enkä kauppakeskuksessa. Joulukinkku oli niin hyvässä tarjouksessa, että ostin sen valmiiksi pakkaseen. Lisäksi ostin karjalanpaistilihat ja muistin, että kotona jääkaapissa pitäisi olla perunaa ym. Kotona tutkin jääkaappia ja totesin, että siellä on kaikkea epämääräistä ja siivosin koko kaapin ennen kuin laitoin ostokset kaappiin. Paistin kanssa ja lähipäivinä hyödynnän monta pian hävikkiin joutuvaa. Jotenkin kolahti kovaa, että ei ne veteraanit ole taistelleet siksi, että voitaisiin pröystäillä tavaralla. Nyt nöyrryn, lopetan kerskakulutuksen ja arvostan sitä mitä on.

Vierailija
20965/20967 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään pussillisen tavaraa pois, kun joku haki ilmaiseksi antamiani tavaroita. Taas sieltä täältä kotia kerättyä, joten tuntuu ettei näy missään. Mutta 13 tavaraa kuitenkin. 

Vierailija
20966/20967 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siivosi oman työvaatekaappinsa ja poistoja tuli yksi muovikassillinen.

Tulevat joululahjat ja joulunajan hankinnat on tullut kompensoitua poistoilla. Ihan hyvä tilanne siis. 

Vierailija
20967/20967 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin täydellisen joulumekon itselleni Vintedistä.

Edellinen omistaja käyttänyt kaksissa juhlissa ja laittanut sen jälkeen kiertoon. 

Mekko on merkkituote ja arvokas uutena ostettuna. Esim. Stockmann myy kyseistä merkkiä. Sain vielä tingittyä vähän hintaa alas. 

Olen onnellinen löydöstäni, mutta tuntuuhan tämä ihan järjettömältä kerskakulutukselta, että arvokkaatkin vaatteet on melkein kertakäyttökamaa nykyään. Toki ymmärrän, että koko voi muuttua ja järkevämpää laittaa kiertoon jos ei sovi, mutta Vinted on täynnä lähes käyttämättömiä ja uudenveroisia vaatteita. 

Ajattelisin, että tuollaiset arvokkaat juhlavaatteet ovat sellaisia vaatteita, joiden kohdalla "kertakäyttö" ei ole järjetöntä kerskakulutusta. Tuollainen mekko voi kiertää priimakuntoisena monen ihmiset juhlat, eikä kukaan omistajista tarvitse sitä kuin korkeintaan muutamaan tapahtumaan. Ei kai kukaan tykkää vuodesta toiseen ilmestyä joka juhliin samassa mekossa. Kierrätys toimii, jos kenenkään näistä ei tarvitse ostaa uutta mekkoa juhlia varten, vaan A voi ostaa mekon B:ltä, ja B voi ostaa uusiin juhliin mekon C:ltä, joka puolestaan voi ostaa vaikka A:n mekon sitten kun tämä ei tarvitse sitä enää :)

Vierailija
20968/20967 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siivosi oman työvaatekaappinsa ja poistoja tuli yksi muovikassillinen.

Tulevat joululahjat ja joulunajan hankinnat on tullut kompensoitua poistoilla. Ihan hyvä tilanne siis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme