Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20457)

Vierailija
20441/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ongelma, että kyllästyn tavaroihin nopeasti. Esimerkiksi sisustusmakuni on muuttunut ajan myötä ja olen ostanut esim uudet lakanat, ja sitten ne alkavatkin tuntua vanhanaikaisilta. Parhaillaankin on tunne, että pitäisi heittää pois vuoden vanha ihan hyvä päiväpeitto ja ostaa tilalle toisenlainen. Ei mitään järkeä, mutta in minulle käy usein. Tänään sain kaksi poistoa tällaisista lähes uusista lakanoista, mutta en pysty olemaan ylpeä siitä, kun se on niin hirveää tuhlausta.

Opettele tuntemaan tyylisi paremmin ennenkuin teet hankintoja. Pitäydy siihen asti neutraaleissa, pelkistetyissä ja kuosittomissa tekstiileissä ja tavaroissa.

Vierailija
20442/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähti poistoina loppunut huulirasva, käsineet, kulho ja vielä sekalaisia poistoja yli 10kpl (en laskenut tarkkaa määrää)

Tähän mennessä joka päivälle on löytynyt vähintään kolme poistoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20443/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulma. Minne veisitte vanhoja merkkivaatteita, jotka vaativat korjausta? Siis kyseessä on harvinaisempia vintage-vaatteita, joista maksetaan ehjinä jopa satasia. Mutta näissä on vikoja: ei ole mitään rääsyjä kyseessä, mutta kuitenkin jotain pientä reikää tai tahraa, joten en rupea näitä missään nettikirppiksillä myymään. Eikä merkkivaatekirppikset tietenkään huoli viallisia edes halvalla.

Laittaisin lahjoituksiin, mutta uskoisin, että hyväntekeväisyyskirppikset heivaavat rikkinäiset suoraan roskiin, vaikka olisi mitä Chanelia kyseesä. Mikä olisi aika sääli.

Nämä ovat pyörineet projektina kaapissa, koska tarkoitus oli itse korjata ne. Alan kuitenkin hyväksyä, että tästä ei ikinä tule mitään. Haluaisin vain kaapin tyhjäksi.

Nostan tätä omaa viestiäni siltä varalta, että joku täällä osaisi vielä ehdottaa, mitä tuollaisille vaatteille pitäisi tehdä.

Nämä vaatteet eivät ole siis mitään roskia. Pienellä korjaamisella niistä saisi jopa arvokkaita. Yksi on esimerkiksi muuten täysin uudenveroinen villakangastakki, jossa on helmassa pieni reiä.

Olen vain itse ihan hukassa sen suhteen, mitä niille tekisin.

Vierailija
20444/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankasti kiertoon tavarat, kaappi ja kasa kerrallaan. Älä tunteile!!

Vierailija
20445/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kyllä se on toiminnassa, mutta en esim saanut yhteystietoja ja tuli sellainen fiilis, että ei oo niin justiinsa jos mun lahjoitus jää saamatta. Nyt vähän arvon mitä tekisin ja lahjoituskassi jää toistaiseksi odottelemaan. Katsotaan, jos löytyykin joku taho, jolle kelpaa.

Kysyhän seurakunnan diakoniatyöstä. Miesten uudet sukat ja alusvaatteet olivat ainakin aiemmin myös Ukraina-apuun tervetulleita lahjoituksia.

Vierailija
20446/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulma. Minne veisitte vanhoja merkkivaatteita, jotka vaativat korjausta? Siis kyseessä on harvinaisempia vintage-vaatteita, joista maksetaan ehjinä jopa satasia. Mutta näissä on vikoja: ei ole mitään rääsyjä kyseessä, mutta kuitenkin jotain pientä reikää tai tahraa, joten en rupea näitä missään nettikirppiksillä myymään. Eikä merkkivaatekirppikset tietenkään huoli viallisia edes halvalla.

Laittaisin lahjoituksiin, mutta uskoisin, että hyväntekeväisyyskirppikset heivaavat rikkinäiset suoraan roskiin, vaikka olisi mitä Chanelia kyseesä. Mikä olisi aika sääli.

Nämä ovat pyörineet projektina kaapissa, koska tarkoitus oli itse korjata ne. Alan kuitenkin hyväksyä, että tästä ei ikinä tule mitään. Haluaisin vain kaapin tyhjäksi.

Nostan tätä omaa viestiäni siltä varalta, että joku täällä osaisi vielä ehdottaa, mitä tuollaisille vaatteille pit

Joku ompelimo? Vie koko pino sinne, selitä mitä pitää tehdä ja pyydä hinta-arvio.

Vierailija
20447/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan tätä omaa viestiäni siltä varalta, että joku täällä osaisi vielä ehdottaa, mitä tuollaisille vaatteille pit

Lahjoita torissa tai laita sinne myyntiin parilla eurolla, viat selvästi kuvattuina?

Vierailija
20448/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla päivän poistoni on 3 reikäistä sukkaa.

Noi ihan vaan roskia. 

Vierailija
20449/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kokeilisin kyllä myydä. Laittaisin ilmoitukseen selkeästi, että myydään korjaustaitoiselle ja listaisin sekä kuvaisin viat. 

Toinen mitä voisi miettiä, niin joko ihan ompelijalla korjauttaisi tai sitten veisi työttömien toimintakeskuksen ompelimoon tai amiksen ompelijalinjalle korjaukseen. 

Tai jos haluat ihan lahjoittaa ne, voisiko joku teatteri kiinnostua vaatteista? Heillä on usein puvustamossa korjaustaitoisia :)

Vierailija
20450/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tänään yhden vaatteen ja yhden astian myytyä. Kyllä tuli hyvä mieli. Muutoin viikonlopun poistot on keskittynyt kosmetiikan loppuun käyttämiseen. Lisäksi valitsin tehokäyttöön muutaman vaatteen, jotka käytän loppuun ja laitan sitten loppuvuodesta pois. 

Vierailija
20451/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehittelin viime yönä ideoita ps-kaapilleni, ajattelin sen sijoittaa joko kasvihuoneeseen tai autotalliin. Autot on mieheni alaa paremminkin ja jos kaappi päätyisi autotalliin niin tulisi siitä poistaa ovet, on siten kätevämpi käyttää. Kasvihuoneen osalta olen kahden vaiheilla kuinka kaapin sinne mahdutan ja mitä siinä pitäisin. Unohdin kuitenkin tänään mittailla miten tuo mahtuisi joten se jää huomiseen. Ja alapeukuttajalle tiedoksi etten täällä aikonut kaappia mainostaa tai kaupitella sitte jollekin vauvasivuston lukijalle, vastasin vain kysymykseen missä oon ja mihin hintaan kaappia myyn, odotin saavani vastauksia onko kaapissa kenties hintavirhettä vai olisiko sitä ettei ikaalisiin vain ole oikein kulkua näillä jotka tuollaisista kalusteista tykkää. 

Päivän poistoiksi tuli kolme unohtunutta kassillista erinäisiä tavaroita ihan vain roskiin ja kirppiskasseihin (2kpl) laitoin kasseja, pipoja,housut, aurinkolasit vaihdettavilla linssei

Olen se joka kysyi kaapista. Kuljen Ikaalisten ohi n 8 kertaa vuodessa. En osaa hintavirheistä sanoa mutta nyt kun tarkemmin katsoin ikean sivuilta tuotteen mitat niin on liian vähän leveyttä sopiakseen tv tasoksi meille.

Vierailija
20452/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehittelin viime yönä ideoita ps-kaapilleni, ajattelin sen sijoittaa joko kasvihuoneeseen tai autotalliin. Autot on mieheni alaa paremminkin ja jos kaappi päätyisi autotalliin niin tulisi siitä poistaa ovet, on siten kätevämpi käyttää. Kasvihuoneen osalta olen kahden vaiheilla kuinka kaapin sinne mahdutan ja mitä siinä pitäisin. Unohdin kuitenkin tänään mittailla miten tuo mahtuisi joten se jää huomiseen. Ja alapeukuttajalle tiedoksi etten täällä aikonut kaappia mainostaa tai kaupitella sitte jollekin vauvasivuston lukijalle, vastasin vain kysymykseen missä oon ja mihin hintaan kaappia myyn, odotin saavani vastauksia onko kaapissa kenties hintavirhettä vai olisiko sitä ettei ikaalisiin vain ole oikein kulkua näillä jotka tuollaisista kalusteista tykkää. 

Päivän poistoiksi tuli kolme unohtunutta kassillista erinäisiä tavaroita ihan vain roskiin ja kirppiskasseihin (2kpl) laitoin kasseja, pipoja,housut, aurinkolasit vaihdettavilla linssei

Olen se joka kysyi kaapista. Kuljen Ikaalisten ohi n 8 kertaa vuodessa. En osaa hintavirheistä sanoa mutta nyt kun tarkemmin katsoin ikean sivuilta tuotteen mitat niin on liian vähän leveyttä sopiakseen tv tasoksi meille

Vierailija
20453/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän kolme poistoa: 2 poltettua tuikkua ja pahaa teetä, jota en aio juoda. 

Ei kai tänne aleta kirjaamaan poistoiksi roskia..

Kyllä meillä kaikilla menee päivittäin roskiskatokseen biojätettä (vaikkapa sitä pahaa teetä) muovipakkauksia, säilykepurkkeja ja muuta metallia (mm.niitä tuikkukippoja) kartonki ja pahvipakkauksia, pattereita ja akkuja jne mutta eivät nuo mitään poistoja ole. Sehän tarkoittaa vain, että vie jätteet kierrätykseen, niinkuin nyt kaikkien.

Joku täällä laskee poistoiksi kaikki vanhat paperit, kuitit ja sellaisetkin. Poistojako?

Poistot ovat vaatteita, kodintekstiilejä, astioita, tavaroita, huonekaluja..

Aika paljon tulisi poistoja, jos laskisi kaikki tuikkukunttilöiden purkit ja biojätteisiin menevät ruoka-aineetkin niihin.

En ole tuo ken

Samaa mieltä. Roskan määritelmähän on esine joka on jäänyt turhaksi, vrt karkkipaoerin kääre on tarpeellinennpakkaus ennen kuin karkki on syöty, sen jälkeen roska. Jos joku hilloaa syömätöntä karkkia kilotolkulla kaapissa ja hankkiutuu siitä eroon, on se poisto. Jos karkki olisi mennyt vanhaksi, se olisi roska. Pääasia on ettei karkkia enää hommata kilotolkulla kaappeihin uudestaan.

Vierailija
20454/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla päivän poistoni on 3 reikäistä sukkaa.

Noi ihan vaan roskia. 

No niinhän ne onkin. Laitoin ne vain tänne siksi, koska muutkin näyttävät niin tekevän. Kyllä mun mielestäni pahanmakuinen tee kuuluu biojätteisiin ja poltetut tuikkumetallit metallinkeräykseen, ne eivät ole poistoja, vaan ihan vaan roskia. Samoin kuin minun kolme reikäistä sukkaani. Turha selitellä mitään muuta.

Vierailija
20455/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan tätä omaa viestiäni siltä varalta, että joku täällä osais

Jos ne on oikeasti satojen eurojen arvoisia merkkivaatteita niin myison ne sellaisenaan. Joka arvostaa, se maksaa. Ihan turha lähteä omalla rahalla korjauttamaan jotain vaatteita myyntiin kun mikään ei takaa että saisi edes korjaussummaa takaisin

Vierailija
20456/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa millään kolmea poistoa päivässä, vaikka kaapit ja lipastot ovat täynnä roinaa, ja se stressaa minua hirveästi. Miten te löydätte kolme joka päivälle?

Oikeasti pitäisi karsia vaikka mitä, olen tosi tyytymätön kotiini muutenkin. Kun on ostanut jonkin huonekalun kalliilla, niin siitä luopuminen on vaikeaa, vaikkei enää oikeastaan edes tykkäisi siitä.

Älä mieti kalliista huonekalusta luopumista, vaan aloita niistä kaappien ja lipastojen roinista. Jos sinulla kerran on paljon tavaraa, on höpsöä ruveta tuskailemaan huonekalujen kohtaloa. Se on ihan toinen asia. 

Vierailija
20457/20457 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Roskan määritelmähän on esine joka on jäänyt turhaksi, vrt karkkipaoerin kääre on tarpeellinennpakkaus ennen kuin karkki on syöty, sen jälkeen roska. Jos joku hilloaa syömätöntä karkkia kilotolkulla kaapissa ja hankkiutuu siitä eroon, on se poisto. Jos karkki olisi mennyt vanhaksi, se olisi roska. Pääasia on ettei karkkia enää hommata kilotolkulla kaappeihin uudestaan."

No jos kerran käytetty voidepurkki on poisto, niin kyllä on syömättömän ja vanhentuneen karkinkin hävittäminen poisto. 

Melkein kaikkihan täällä haluavat eroon TURHISTA tavaroistaan, eli sinun määritelmän mukaan roskista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi