Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20432)

Vierailija
20421/20432 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poistoja tänään on yli 30v vanha kynttilä, jota ei lapsuudessani koskaan saanut polttaa vaan sitä pidettiin hyllyssä koristeena. Se on kerännyt pölyä, likaa ja pahaa hajua ja tänään se pääsi pihalle lyhtyyn palamaan edesmenneiden muistoksi. 

Muita poistoja on jälleen loppuun käytettyjä kosteusvoidepurkkeja. Miten ihmeessä olen avannut niitä monta purkkia yhtäaikaa? Mikä järki?

Mä mietin että kuinka paljon sä rasvaat päivittäin? Kun joka päivä on joku purkki mennyt tyhjäksi🤔

Vierailija
20422/20432 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän kolme poistoa täynnä, kun sovin kolmen isomman tavaran (vaaterekki, hylly ja syöttötuoli) kohtalosta saajien kanssa. Vielä kun saan ne asunnosta pihalle. Nyt olisi hyvä päivä aikaa enemmänkin tavaroiden kanssa puuhata, mutta jotenkin on vaikeaa ryhtyä toimeen. Ehkä pitää aloittaa perussiivouksesta, ja yrittää kyseenalaistaa kaikkien käteen sattuvien tavaroiden olemassaolo - tai ehkä pikemminkin niiden tavaroiden, jotka ovat nimenomaan jääneet sinne kaappiin tai hyllyyn tai naulakkoon, johon niitä muita, selkeästi käytettyjä, tavaroita palauttelen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20423/20432 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun poistoja tänään on yli 30v vanha kynttilä, jota ei lapsuudessani koskaan saanut polttaa vaan sitä pidettiin hyllyssä koristeena. Se on kerännyt pölyä, likaa ja pahaa hajua ja tänään se pääsi pihalle lyhtyyn palamaan edesmenneiden muistoksi. 

Muita poistoja on jälleen loppuun käytettyjä kosteusvoidepurkkeja. Miten ihmeessä olen avannut niitä monta purkkia yhtäaikaa? Mikä järki?

Mä mietin että kuinka paljon sä rasvaat päivittäin? Kun joka päivä on joku purkki mennyt tyhjäksi🤔

Ehkä täällä on monta rasvaajaa?

-eri, jolla on myös turhia voidepurkkeja

Vierailija
20424/20432 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa millään kolmea poistoa päivässä, vaikka kaapit ja lipastot ovat täynnä roinaa, ja se stressaa minua hirveästi. Miten te löydätte kolme joka päivälle?

Oikeasti pitäisi karsia vaikka mitä, olen tosi tyytymätön kotiini muutenkin. Kun on ostanut jonkin huonekalun kalliilla, niin siitä luopuminen on vaikeaa, vaikkei enää oikeastaan edes tykkäisi siitä.

Vierailija
20425/20432 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistutte luopumaan lahjaksi saaduista tavaroista? Esimerkiksi puolison antamista lahjoista, joista ette enää tykkää? Tai lahjaksi saadusta astiastosta tms?

Vierailija
20426/20432 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän kolme poistoa: 2 poltettua tuikkua ja pahaa teetä, jota en aio juoda. 

Vierailija
20427/20432 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän kolme poistoa: 2 poltettua tuikkua ja pahaa teetä, jota en aio juoda. 

Ei kai tänne aleta kirjaamaan poistoiksi roskia..

Kyllä meillä kaikilla menee päivittäin roskiskatokseen biojätettä (vaikkapa sitä pahaa teetä) muovipakkauksia, säilykepurkkeja ja muuta metallia (mm.niitä tuikkukippoja) kartonki ja pahvipakkauksia, pattereita ja akkuja jne mutta eivät nuo mitään poistoja ole. Sehän tarkoittaa vain, että vie jätteet kierrätykseen, niinkuin nyt kaikkien.

Joku täällä laskee poistoiksi kaikki vanhat paperit, kuitit ja sellaisetkin. Poistojako?

Poistot ovat vaatteita, kodintekstiilejä, astioita, tavaroita, huonekaluja..

Aika paljon tulisi poistoja, jos laskisi kaikki tuikkukunttilöiden purkit ja biojätteisiin menevät ruoka-aineetkin niihin.

Vierailija
20428/20432 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen normaalin vkosiivouksen ohessa karsin kaapeista muistaakseni 5 laukkua ja 7 sukkaparia, ihan koko viikon on seissyt eteisessä 3 muovipussillista erilaista kodin tavaraa odottamassa kirpparille vientiä, vien siis lahjotuksena kirpparille. Olen se joka totesi rompetorin ja nettikirppistelyn olevan liian vaivalloista ja korbvaus vaivasta liian pieni niin olen lopettanut nuo ja nykyisin vain lahjoitan tarpeettomat eteenpäin. Mun sokea pisteeni on isot tavarat, olen nyt tämän vuoden koittanut myydä punaista ikean ps-kaappia, yhtään ainutta kiinnostunutta en ole löytänyt. Kirpparille jonne lahjotuksia vien ei oteta huonekaluja ja hyvää peltikaappia en hennoisi metallinkeräykseenkään palastella, tähän kaipaisin ideoita että mitä ihmettä tuolle teen? Asun pienellä paikkakunnalla että jokin tienviereen vieminen "saa ottaa"-lapun kanssa ei lienee mikän tuottavin idea.

Missä olet yrittän

marketplacessa, huutonetissä. Toriin ei kelvannut ilmoitus. 

Vierailija
20429/20432 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen normaalin vkosiivouksen ohessa karsin kaapeista muistaakseni 5 laukkua ja 7 sukkaparia, ihan koko viikon on seissyt eteisessä 3 muovipussillista erilaista kodin tavaraa odottamassa kirpparille vientiä, vien siis lahjotuksena kirpparille. Olen se joka totesi rompetorin ja nettikirppistelyn olevan liian vaivalloista ja korbvaus vaivasta liian pieni niin olen lopettanut nuo ja nykyisin vain lahjoitan tarpeettomat eteenpäin. Mun sokea pisteeni on isot tavarat, olen nyt tämän vuoden koittanut myydä punaista ikean ps-kaappia, yhtään ainutta kiinnostunutta en ole löytänyt. Kirpparille jonne lahjotuksia vien ei oteta huonekaluja ja hyvää peltikaappia en hennoisi metallinkeräykseenkään palastella, tähän kaipaisin ideoita että mitä ihmettä tuolle teen? Asun pienellä paikkakunnalla että jokin tienviereen vieminen "saa ottaa"-lapun kanssa ei lienee mikän tuottavin idea.

Paljonko pyydät ja

50€ Ikaalisissa.

Vierailija
20430/20432 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittelin viime yönä ideoita ps-kaapilleni, ajattelin sen sijoittaa joko kasvihuoneeseen tai autotalliin. Autot on mieheni alaa paremminkin ja jos kaappi päätyisi autotalliin niin tulisi siitä poistaa ovet, on siten kätevämpi käyttää. Kasvihuoneen osalta olen kahden vaiheilla kuinka kaapin sinne mahdutan ja mitä siinä pitäisin. Unohdin kuitenkin tänään mittailla miten tuo mahtuisi joten se jää huomiseen. Ja alapeukuttajalle tiedoksi etten täällä aikonut kaappia mainostaa tai kaupitella sitte jollekin vauvasivuston lukijalle, vastasin vain kysymykseen missä oon ja mihin hintaan kaappia myyn, odotin saavani vastauksia onko kaapissa kenties hintavirhettä vai olisiko sitä ettei ikaalisiin vain ole oikein kulkua näillä jotka tuollaisista kalusteista tykkää. 

Päivän poistoiksi tuli kolme unohtunutta kassillista erinäisiä tavaroita ihan vain roskiin ja kirppiskasseihin (2kpl) laitoin kasseja, pipoja,housut, aurinkolasit vaihdettavilla linsseillä, heijastin, taisi olla jotain muutakin, en muista enää kaikkia enkä aio noita enää pöyhiä. Kun on kerran kassiin laitettu ja luopumispäätös tehty niin niihin ei enää palata, oon pitäny tällaista sääntöä itselleni.

Vierailija
20431/20432 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sittenkään ole jaksanut vielä poistaa mitään. Torstaina olis pitänyt olla jo 15 poistoa, huomenna jo 24 poistoa, paitsi tuskin vielä huomennakaan aloitan.

Maanantaina sitten 27 poistoa. Katotaan kuinka käy. 

Vierailija
20432/20432 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin n.10v sitten ostaa tota ikean peltikaappia punaisena mutta joku ehti sen napata ensin. Sen hintapyyntö oli silloin 40e, en tiiä menikö sillä vai tingityllä hinnalla.  Tämä tapahtui pohjanmaalla. 

Vierailija
20433/20432 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulma. Minne veisitte vanhoja merkkivaatteita, jotka vaativat korjausta? Siis kyseessä on harvinaisempia vintage-vaatteita, joista maksetaan ehjinä jopa satasia. Mutta näissä on vikoja: ei ole mitään rääsyjä kyseessä, mutta kuitenkin jotain pientä reikää tai tahraa, joten en rupea näitä missään nettikirppiksillä myymään. Eikä merkkivaatekirppikset tietenkään huoli viallisia edes halvalla.

Laittaisin lahjoituksiin, mutta uskoisin, että hyväntekeväisyyskirppikset heivaavat rikkinäiset suoraan roskiin, vaikka olisi mitä Chanelia kyseesä. Mikä olisi aika sääli.

Nämä ovat pyörineet projektina kaapissa, koska tarkoitus oli itse korjata ne. Alan kuitenkin hyväksyä, että tästä ei ikinä tule mitään. Haluaisin vain kaapin tyhjäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän