Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20480)

Vierailija
20461/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin pois yhden laukun, se oli poisto ja toivottavasti hyvä mieli saajalle. Lisäksi lahjoitin pois viisi kirjaa. Eli kahden päivän poistot hoidettu! 😃

Vierailija
20462/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin roskiin noin 10 naamanpesuainetta, jotka oli puoliksi käytettyjä, vuosikausia vanhoja (säilyvät maksimissaan 12 kk avaamisesta) ja huonoksi todettuja omaan ihooni. Siinä hyllyllä ne vain nököttivät vuodesta toiseen tilaa viemässä. Samaten roskiin lensi pari tosi huonoa shampoota, jotka vain takkuunnuttivat hiukset ja päänahka kutisi. Mitä niitä hilloamaan, jos niitä ei käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20463/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa joku paikka jonne viedä kerran, pari avatut tuotteet jotka eivät sovi omalle iholle tai hiuksille. Asun pienessä kaupungissa eikä täällä ole mahdollisuutta kierrättää. Roskiin en henno heittää hyviä tuotteita siksi käytän takkushampoota uimahallissa ja naamarasvoja vaikka jalkapohjissa. Aina harmittaa hutiostot. Ei rahan takia vaan siksi että kuluvat sitten liian hitaasti käytössäni enkä pääse nauttimaan itselleni paremmin sopivista tuotteista. 

Vierailija
20464/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa joku paikka jonne viedä kerran, pari avatut tuotteet jotka eivät sovi omalle iholle tai hiuksille. Asun pienessä kaupungissa eikä täällä ole mahdollisuutta kierrättää. Roskiin en henno heittää hyviä tuotteita siksi käytän takkushampoota uimahallissa ja naamarasvoja vaikka jalkapohjissa. Aina harmittaa hutiostot. Ei rahan takia vaan siksi että kuluvat sitten liian hitaasti käytössäni enkä pääse nauttimaan itselleni paremmin sopivista tuotteista. 

No, voisit vaikka "unohtaa" ensi kerralla shampoopurkkisi sinne uimahalliin, josko jollekin omansa unohtaneelle saattaisi vaikka kelvata tai vaihtoehtoisesti siivooja sen siellä roskiin siten nakkaa.

Vierailija
20465/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoota voi käyttää suihkugeelinä kropan puhdistukseen tai sheivauksessa ja kasvoille sopimattomia rasvoja ja tehoseerumeita käsivoiteina, jalkavoiteina tai muuten vaan kropalle kosteutukseen, yleensä kuluvat nopeasti siinä koska naamalle voidetta menisi hyvin pieni määrä verrattuna siihen mitä muualle. Tietty jos ne putelit on jättänyt avattuna vuosikausiksi hyllylle härskiintymään niin siinä vaiheessa nämä vinkit ovat myöhässä ja tuote kuuluu roskiin.

Vierailija
20466/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, voisit vaikka "unohtaa" ensi kerralla shampoopurkkisi sinne uimahalliin, josko jollekin omansa unohtaneelle saattaisi vaikka kelvata tai vaihtoehtoisesti siivooja sen siellä roskiin siten nakkaa.

Eli omat roinat muiden huoleksi, sillähän se hoituu...

Vierailija
20467/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin lähinnä, etten välttämättä uskaltaisi toisten jättämiä käyttää. Ties mitä niihin on tungettu. 

Vierailija
20468/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina harmittaa hutiostot. Ei rahan takia vaan siksi että kuluvat sitten liian hitaasti käytössäni enkä pääse nauttimaan itselleni paremmin sopivista tuotteista. 

Varmaan kannattaa pitäytyä niissä, jotka sopii itselle, eikä kokeilla uusia - ellei kyse ole siitä, että tuote on lopetettu kokonaan. 

Vierailija
20469/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vihdoinkin itseäni niskasta kiinni ja keräsin keittiön yläkaapeista pois lasiastiat ja tuopit, jotka ovat vuosikausia keränneet pölyä, tulleet tuliaisina tai perintönä ties mistä, eikä ikinä ole käytetty. Voittajaolo kun sain ne asunnosta ulos.

....Sitten kun vielä saisi ratkaistua vaatekaapin ikuisen mysteerin. Miten se on aina niin täynnä, vaikka tuntuu, että käytän aina samoja muutamaa vaatetta?

Vierailija
20470/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en sittenkään ole jaksanut vielä poistaa mitään. Torstaina olis pitänyt olla jo 15 poistoa, huomenna jo 24 poistoa, paitsi tuskin vielä huomennakaan aloitan.

Maanantaina sitten 27 poistoa. Katotaan kuinka käy. 

Oon nyt sitten flunssassa, kurja olo. Makuulla oloon kyllästyttyäni heivasin vessan laatikosta kaksi aurinkorasvaa, sopimattoman dödön ja jonkun vanhan hiusvahan pois. Keittiöstä lähti kolhuisia mukeja neljä kappaletta. Nyt ne sai vihdoin lähteä, vaikka lohjenneet osat ei olleet sillä puolella mistä hörppää.

Alumiininen ikivanha kakkuvuoka vähän mietitytti. Olihan sitä voinut käyttää vaikka jäälyhtyjen tekoon, mutta se meni nyt. Eipä ole tullut ikinä käytettyä ja uusia parempia vuokia on kotitarpeiksi.

Ikivanha sähkövatkain saa lähteä SER-jätteisiin seuraavalla kauppakierroksella. Uudempikin on ja yleiskone. Ja joku typerä kaupanpäälliseksi ehkä saatu pikkuradio paketissaan, olisiko joku muinainen Valittujen Palojen kaupan päällinen. 

Muutama rikkinäinen ja pieneksi jäänyt lastenvaate lähti roskiin. 

Yhteensä 14 poistoa vasta

13 pitäis vielä löytää tänään tai huomenna 16.

Vierailija
20471/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Roskan määritelmähän on esine joka on jäänyt turhaksi, vrt karkkipaoerin kääre on tarpeellinennpakkaus ennen kuin karkki on syöty, sen jälkeen roska. Jos joku hilloaa syömätöntä karkkia kilotolkulla kaapissa ja hankkiutuu siitä eroon, on se poisto. Jos karkki olisi mennyt vanhaksi, se olisi roska. Pääasia on ettei karkkia enää hommata kilotolkulla kaappeihin uudestaan."

No jos kerran käytetty voidepurkki on poisto, niin kyllä on syömättömän ja vanhentuneen karkinkin hävittäminen poisto. 

Melkein kaikkihan täällä haluavat eroon TURHISTA tavaroistaan, eli sinun määritelmän mukaan roskista. 

Siis mun mielestä jokainen päättää omalla kohdallaan mitä tekee ja miten . Jollain voi olla sitä roskaakin kämpässä vaikka kuinka, ja siitähän on paras aloittaa! Parempi käyttää entiset pois ja katsoa Ettei tule ostanee

En kai mitään muuta väittänytkään. Olen tässä ketjussa usein puolustanut ihmisten oikeutta sekä säilyttää että heittää pois, mitä haluaa. Lähinnä pidin outona tuon kommentoijan määritelmää roskalle. Hyvin harva ajattelee, että jokainen tavara, joka on itselle turha, olisi automaattisesti roska (tosin tässä ketjussa muiden normaalit tavaratkin on aina "roinaa"). Tavallisin karsintaneuvo on erotella roskat, säilytettävät, kierrätettävät ja lahjoitettavat. Siinä tehdään selvä ero roskien ja muiden tavaroiden välille. Mutta jos tuo edellinen kommentoija ajattelee, että ihka uusi pusero, jossa on hintalappu vielä kiinni, on poisheitettävä roska, niin tietysti hän saa niin ajatella ja toimia.

Nyt olikin ihan pakko katsoa Wikipedian määritelmä ja se kuuluu: "Roska on epäsiisteyttä aiheuttava tai muu asiaankuulumaton pieni esine".

Metsään heitetty sohva ei ole kovin pieni, mutta kuitenkin roska. 

Vierailija
20472/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä, joka jaksoit flunssaisena tehdä vähän poistoja! Ei niin, että olisi ollut pakko just kipeänä, mutta koska tunnuit harmittelevan sitä, ettet kyennyt aiemmin aloittamaan karsimista yhtään. 

Vierailija
20473/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan tätä lukenut varmaan kuukauteen, ja näköjään sillä välin tänne on tullut tuon kolmen poiston projekti monelle :) Itselläni tosiaan tämän vuoden tavoitteena 365 poistoa, mutta teen niitä ryppäinä, koska en ehdi joka päivä. Nyt on 218 kasassa, eli olen sinällään jäljessä, kun tänään on tämän vuoden 307 päivä vissiinkin. Mutta koitan ottaa pikaisesti kiinni. 

Mä en laske myöskään tuollaisia roskia (esim. ne tuikkujen hylsyt) poistoksi, mutta jokainen tehköön tietty tavallaan. Jos niiden poisheittäminen on ollut ongelma, ja ne ovat olleen vaikka pöydällä tai hyllynreunalla näkyvissä pitkään, voi niiden poistaminen lopultakin olla poisto, jos siitä tulee hyvä mieli :) Mulle poistot ovat olleet vaatteita, astioita, käyttötavaroita jne. Vanhoja papereita karsin alkuvuodesta reilusti, mutta niistä laskin yhden poiston per laatikko jonka kävin läpi, koska muuten olis varmaan tullut se 365 jo niistä täyteen :D Vaatteita olisi vielä myyntiin laitettavana, sieltä tulee varmaan ainakin parikymmentä poistoa, kunhan saan aikaiseksi laittaa. Jos eivät mene kaupaksi, vien kierrätykseen, joka tapauksessa saavat lähteä mun kodista, kun kerran en niitä käytä.

Lisäksi on projektina käyttää kertynyttä kosmetiikkaa järkevästi pois. Mulla on vaikea iho, ja kertynyt monenlaista purkkia kun olen kokeillut mikä sopii ja mikä ei. Olen käyttänyt tosiaan samalla tavoin kuin joku muukin esim. käsirasvana juttuja pois, jos eivät ole kasvoille sopineet. Samoin epäsopivat kasvojen pesuaineet menee ihan hyvin esimerkiksi rintakehälle, jossa mulla on muutama näppylä muttei mitään erityistä iho-ongelmaa. Jonkun epäsopivan hoitoaineen käytin vessan lattian pesuun, tuli hyvä tuoksu :) Näiden loppumista en laske poistoksi, se tyhjä purkki on ihan vaan roska. Mutta jotain mielihyvää saan kyllä siitä, kun saan taas yhden purkin pois kaapista.

Vierailija
20474/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olin juuri tulossa kirjoittamaan. Voi vitsi, miten vastuuton asenne!

Vierailija
20475/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teilläpäin ole paikallista fb-roskalavaa? Siellä menee hyvin tuollaiset kerran-pari kokeillut, jos ne laittaa melko pian eteenpäin. 

Vierailija
20476/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ilokseni taas kaksi astiaa myytyä ja vein postiin töiden jälkeen. Silti tuntuu, että mulla pyörii myytävien tuotteiden määrä vakiona siinä sadan molemmin puolin. Vaikka joku menee kaupaksi, aina löytyy uutta myyntiin laitettavaa. 

Vierailija
20477/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ilokseni taas kaksi astiaa myytyä ja vein postiin töiden jälkeen. Silti tuntuu, että mulla pyörii myytävien tuotteiden määrä vakiona siinä sadan molemmin puolin. Vaikka joku menee kaupaksi, aina löytyy uutta myyntiin laitettavaa. 

Vierailija
20478/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekulle ne toisten shampoot siellä uimahallissa kyllä kelpaa. Multa on ainakin pari kertaa pöllitty shampoo tai hoitoaine jonka olen jättänyt hyllyyn uimisen ajaksi.

Vierailija
20479/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tyhjentää pakastinta, mutta en ole varma, kuinka vanhoja tuotteita kehtaa vielä syödä ja mitkä pitäisi laittaa roskiin jo. Tiedän yleiset suositukset, mutta esim joku max 2kk lihan säilytys pakkasessa kuulostaa hätävarjelulta 😄 kuinka kauan pakkasessa olleita lihoja esimerkiksi syötte? Tuolla ois joitakin esim 1-1,5v sitten pakastettuja. Tai vaikka leipä?

Tiedän, että voisin kyllä sulattaa ja haistella ja maistella, mutta koen sen jotenkin vaikeaksi, älkää kysykö miksi. Ruoanlaitto on jostain syystä muutenkin mulle haastavaa, kaikki ällöttää herkästi. Kiinnostaa siis nyt ihmisten "maalaisjärki-ohjenuorat".

Vierailija
20480/20479 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääränlaisella sampoolla voi pestä hiusharjat, meikkisieniä, vessanpöntön, pikku pyykkiä altaassa tms. Sinne se kuluu äkkiä ja ihan hyötykäyttöön, jos ei halua päähänsä käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi