Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20271)

Vierailija
20221/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä pimenevät illat ovat laukaisseet minussa tunneshoppailun eli vanha shoppailija minussa on aktivoitunut horroksestaan. 

Täällä mainittu I love me-messut eivät esim. sovi kaltaiselleni lainkaan. Hyvien tarjouksien Hunger games saa minut ostamaan kaikkea liikaa ja järki hämärtyy. 

No, onnistuu se shoppailu ilman messujakin. On tullut ostettua tunnelmavalot makkariin (ihanat ja alesta), muutamia syksyisiä meikkejä, mohairhame (siitä tuli heti lemppari), pari värityskirjaa ja tusseja (kivaa ajanvietettä, tykkään), lapselle muutama lelu poistopisteeltä, vähän herkkuja, talvikengät itselle.  

Syksy on mulle ehdottomasti vaikeinta aikaa mitä shoppailuun tulee. Toivottavasti tällainenkin rehellinen pohdinta sopii ketjuun. 

Olen huomannut itsessäni samaa että syksy monesti saa shoppailemaan, kun arki alkaa ja haluaa jotain piristystä. Olen siivoillut paljon kaappejani ja ostanut säilytyslaatikoita (muovisia) tavaroille jotka haluan säilyttää. Siivoaminen on helpompaa jatkossa. Uusin myös siivousvälineitä kun olivat alennuksessa. Toriin laitoin jotain myyntiin myös mutta on se niin kuollut myyntipaikka nykyään että ihme on jos yhden tavaran kuukaudessa saa pois talosta. 

Vierailija
20222/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minä en pidä makeasta. Palkitsen itseni aina valmissalaatilla. Luksusta joskus jonkun ikävän urakan jälkeen vetästä salaattiateria ilman pilkkomisduunia, vaikka harvoin raaskin niinkään tehdä.

Ihan hyvä ajatus. Itseä vaan ärsyttää se kun niissä on niin vähän sitä "pääasiaa" eli esim. Kanasalaatissa on usein vain parin ruokalusikallisen verran pikkuriikkisiä kananpaloja. Siks välillä tuunaankin niitä esim. keitetyllä kananmunalla, oliiveilla tms mitä kaapista löytyy. 

Samalla rahalla tekee jo ison kulhon salaattia kotona. Saa esim tonnikalaa tölkillisen teelusikallisen sijaan.

Nyt ei ollutkaan kyse siitä, vaan itsensä palkitsemisesta. Voihan karkkejakin tehdä itse edullisemmin, kuin valmiit karkit. Tietenkin minäkin teen itse salaattini, mutta sillon tällön, harvoin kuitenkin, palkitsen itseni jostain valmissalaatilla, koska tykkään enemmän niistä kuin makeasta. Ei ollut siis kyse lainkaan rahasta ja säästämisestä, vaan itsensä palkitsemisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20223/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta, että ylimääräistä kampetta ei ole kovin paljon, jos ne mahtuu yhteen huoneeseen ja sielläkin saa piilotettua näkymättömiin. Moni ei ainakaan alkupuolella saa edes yhtä huonetta samanlaiseen kondikseen. Silti, jokaisella kaikki edistyminen on hienoa ja siitä voi olla ylpeä. Oli lähtötilanne tai tämänhetkinen tilanne mikä hyvänsä.

Mun mielestä sitä voi hyvinkin olla paljon. Jos Jos meidän vierashuoneen tunkisi täyteen tavaraa niin kyllä sinne ihan kivasti mahtuisi. Täytyy ottaa huomioon että kaikilla ei ns ylimääräisiä huoneita ole, jolloin se kaikki liikakama on olohuoneessa keittiössä makkarissa, eli käytössä olevissa huoneissa.

Vierailija
20224/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta, että ylimääräistä kampetta ei ole kovin paljon, jos ne mahtuu yhteen huoneeseen ja sielläkin saa piilotettua näkymättömiin. Moni ei ainakaan alkupuolella saa edes yhtä huonetta samanlaiseen kondikseen. Silti, jokaisella kaikki edistyminen on hienoa ja siitä voi olla ylpeä. Oli lähtötilanne tai tämänhetkinen tilanne mikä hyvänsä.

Mun mielestä sitä voi hyvinkin olla paljon. Jos Jos meidän vierashuoneen tunkisi täyteen tavaraa niin kyllä sinne ihan kivasti mahtuisi. Täytyy ottaa huomioon että kaikilla ei ns ylimääräisiä huoneita ole, jolloin se kaikki liikakama on olohuoneessa keittiössä makkarissa, eli käytössä olevissa huoneissa.

Tuossa puhuttiinkin aiemmasta kirjoittajasta, jolla siis oli sitä ylimääräistä kampetta niin vähän, että ne sai vierashuoneessa nopeasti piiloon. Eli varmaan jotain pari sängyn alle mahtuvaa laatikollista tjsp.

Koko pointti taisi olla se, että kyseinen kirjoitti kiireesti selitti, että älkää luulko väärin, vierashuone on silti minimalistinen. Varmaan aika moni täällä luulee, että tämä on jokin minimalismi-ketju, jossa tuomitaan rankasti kaikki ei-minimalistit. (Toki jotkut kirjoittajat sitä joskus harrastavatkin.)

-eri

Vierailija
20225/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella näin vaivaa ja yritin löytää tänään lapselle talvikamppeet käytettynä Vintedistä ja Torista. Haluaisin suosia tavaroiden kiertokulkua kuluttajalta toiselle, mutta en tiedä mikä ahneus ihmisiä riivaa, kun Vintedissäkin on nykyään hinnat suolaiset. 

Ostin sitten uutena eikä tullut paljoa kalliimmaksi, kun löysin uusista todella hyvät tarjoukset. Kengät ja hanskat ostan uutena muutenkin, mutta hyväkuntoista talvihaalaria olin etsimässä.

Vierailija
20226/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella näin vaivaa ja yritin löytää tänään lapselle talvikamppeet käytettynä Vintedistä ja Torista. Haluaisin suosia tavaroiden kiertokulkua kuluttajalta toiselle, mutta en tiedä mikä ahneus ihmisiä riivaa, kun Vintedissäkin on nykyään hinnat suolaiset. 

Ostin sitten uutena eikä tullut paljoa kalliimmaksi, kun löysin uusista todella hyvät tarjoukset. Kengät ja hanskat ostan uutena muutenkin, mutta hyväkuntoista talvihaalaria olin etsimässä.

Vintedissä ja Torissa on vähän se juttu, että niitä paljon haluttuja tavaroita (kuten varmaan lasten talvikamppeet tällä hetkellä ovat) saa päivystää, kun ne menevät nopeasti kaupaksi. Ne suolaisesti hinnoitellut ovat niitä, jotka ovat jääneet jäljelle.

Vierailija
20227/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vintedissä ja Torissa on vähän se juttu, että niitä paljon haluttuja tavaroita (kuten varmaan lasten talvikamppeet tällä hetkellä ovat) saa päivystää, kun ne menevät nopeasti kaupaksi. Ne suolaisesti hinnoitellut ovat niitä, jotka ovat jääneet jäljelle.

Totta tuokin. Järkevän hintaiset ostetaan nopeasti. Luulisi kuitenkin myyjillä olevan sen verran pelisilmää, että tässä kohtaa vuotta on hyvä miettiä hinnoittelu uusiksi jos ei ole tähän mennessä pyytämällä hinnalla mennyt. Tai sitten jemmaavat mieluummin takaisin kaappiin. No, mutta eipä ole enää minun ongelma. Uudet ostin ja hyvällä hinnalla. Huolehdin sitten itse, että vaatteiden kiertokulku jatkuu. Viime vuonna ostin paljon lasten ulkokamppeita Vintedistä, kun lapsi aloitti päivähoidon. Vielä silloin hinnat olivat kohtuullisia. 

Vierailija
20228/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se autotallin tyhjääjä, löysin kivasti paikat nyt sisään tuoduille pesuaineille, vahoille yms. Ollaan raivattu lämmin varasto jo aikapäiviäsitten ja viety sinne vain oikeasti tarvitsemiamme tavaroita ja rakennettu hyllyjä, ruuvattu kattokoukkuja ym., se on pysynyt siistinä ja kaikki löytyy helposti ja nopeasti kun on tosiaan järjestelty huolella ja kun on viety lisää tavaraa niin on jo etukäteen mietitty tavaralle paikka siellä varastossa. Tuohon olen todella tyytyväinen. Nyt olen vähentänyt tavaraa kaapeista, 2 kassia pikkuhiljaa täyttyy kirpparille menevistä lahjotuksista, en nykyään enää myy mitään, on niin vaivalloista ja kovin pieni hyöty: päivän ku seisoo rompetorilla myymässä niin tienaa jotakuinkin satasen, huutonetis tänä vuonna oon saanu myytyy muutaman kympin edestä tavaroita. Ennen nuo luvut olivat 300€ ja 600€.

Vierailija
20229/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen ihme saamattomuus vaivaa, on niinpaljon kaikenlaisia hienoja ideoita ja tarvikkeita näihi erilaisiin projekteihin ostettuna/purettuna jostain toisesta että en saa sittenaloitettua oikein mitään ja olen kyllä rehellisesti sanottuna myös unohtanut osan ideoistani että mitä mun pitikään mistäki yksittäisestä esineestä väsätä. Tänään otin itseä niskasta kiinni ja ruuvasin viimein purkamastani kalusteesta huonekalupyörät erääseen hyllykköön joka tuli nyt järkevään käyttöön.hyllykkö on tarkoitettu alunperin seinään ruuvattavaxi mut mulla ei ole sille seinätilaa mutta lattialla on kapea tila johon se mahtuu ja nyt kun siinä on pyörät saan sen sujahtamaan tuohon väliin. Ruuvasin päätyyn myös kahvan jonka säästin puretusta keittiökaapista. Tämä ratkaisikin monta ongelmaa: nyt on paikka monille pikkupurkeille varastossa ja säästämiäni heloja tuli käytettyä.

Vierailija
20230/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt ei ollutkaan kyse siitä, vaan itsensä palkitsemisesta. Voihan karkkejakin tehdä itse edullisemmin, kuin valmiit karkit. Tietenkin minäkin teen itse salaattini, mutta sillon tällön, harvoin kuitenkin, palkitsen itseni jostain valmissalaatilla, koska tykkään enemmän niistä kuin makeasta. Ei ollut siis kyse lainkaan rahasta ja säästämisestä, vaan itsensä palkitsemisesta".

Me ollaan erilaisia, mulle kaikessa on kyse rahasta. Siksi teen itse lähes kaiken.

Vierailija
20231/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon meni 2 pussilakanaa, 2 peflettiä/pöytätablettia (kirpparilta, enkä ole varma kumpiako ovat), pesen vielä yhdet tossut tuohon mukaan jasitten on vielä pari puuteria jotka ovat itselle väärää sävyä, näitä en ole edes kokeillut kun tiedän olevan väärän sävyisiä,sain ne lahjaksi. 

Vierailija
20232/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä vaivannut muutaman päivän alakuloisuus, varmasti hormonitoiminnalla näppinsä pelissä. Olo on saamaton ja ärtynyt, kaikki tavarat ärsyttää, kaikki näyttää rähjäiseltä ja tekisi mieli paiskoa kaikki vaan roskiin ja ostaa uutta tilalle. Ootan vaan, että menkat alkaa ja osaan taas ajatella järkevästi. Sitten taas tajuan miten iso  työn olen jo tehnyt karsimisessa ja miten järkevää on käyttää nykyiset tavarat itse loppuun enkö tarvitse mitään tilalle. 

Vierailija
20233/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnottmien yön innoittamana hoksasin, että voisin keräillä lahjoituksia kasaan ja kysyä sitten naapuripaikkakunnan kodittomien ja päihdekuntoutujien yksiköstä, saisinko viedä sinne. Mulla on mm. pyykinpesuaineita, joita käytetty vähän ja todettu itselle allergisoivaksi. Samoin suihkusaippuaa ja shampoota. Myös monipakkauksena ostetut, vain sovitetut sukat ja alusvaatteet voisi ehkä kelvata (pestynä tietenkin). Keittiön kaapeista voisin katsoa myös ainakin teetä, mitä saatu lahjaksi, mutta ei tule juotua. 

Vierailija
20234/20271 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut nukuttua, vaan nousin jo viiden aikaan. Ilokseni parista tavarasta oli tullut Torissa kyselyä ja nyt toivon, että kaupat syntyy tänään. Onhan tässä jo 2 viikkoa ollutkin täysin ilman myyntiä. Itselle jokainen euro tulee tarpeeseen.

Laitoin koneellisen pyykkiä pyörimään ja toisenkin ennätän vielä pestä, ennen kuin lähdetään asioille.

Vierailija
20235/20271 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös pyykkäri pyörii. 

Sain ison kosmetiikkaputelin ja sheetmaskin käytettyä pois. Lisäksi lempparisukissani oli neljä reikää, joten ne lähti roskiin. Lapsen pienet farkkushortsit poistoon myös. Eilen vein taas kierrätysroskaa. Tänä on mielestäni juurikin se pysyvän järjestyksen resepti: suurraivauksia ei tarvitse tehdä, kun poistot tehdään heti, kun jokin tavara muuttuu tarpeettomaksi eikä tietenkään yliosteta/ hamstrata.

Katselin eilen taas lempitubettajani videota. Hän raivasi hoarder vanhempiensa autotallia isän kuoleman jälkeen.  Vanhemmat harrastivat eläessään viikonloppushoppailua ja kaikki tavarapaljous varastoitiin mistään luopumatta. Urakka tuli tietysti kalliiksi, koska rojujen hävittäminen maksaa, paljon. 

Täälläkin kommentoitiin ettei esim. siivoaminen poista tavarapaljoutta, ehkä niin, mutta siivoamattomuus yhdistettynä tavaravuoriin on sellainen kombo, jonka setvimistä ei pidä lapsille jättää. Oli surullista katseltavaa millaisen "perinnön" vanhemmat lapselleen jättivät. 

Vierailija
20236/20271 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kauhea ahdistus päällä mun tavaroista. Oon tehnyt paljon hutiostoksia ja hyviäkin, mutta unohtanut ottaa käyttöön. Ärsyttää kun mennyt huonoksi, pieneksi, vanhaksi jne. Niin paljon rahaa ja luonnonvaroja mennyt hukkaan. Tänään löysin jääkaapista 1kk vanhan kurkun, joka jäänyt tavaroiden alle ja alkoi ihan itkettää, kun taas yksi turha luonnonvarojen tuhlaus minun takiani.

Vierailija
20237/20271 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ilokseni ne kaksi tavaraa myytyä, mistä yöllä olin saanut viestiä. Niistä saaduilla rahoilla saan maksettua puhelinlaskun. Yritän myös varautua talven sähkölaskuihin ja todella toivon lisää toteutuneita kirppiskauppoja.

Vierailija
20238/20271 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistoon meni 2 pussilakanaa, 2 peflettiä/pöytätablettia (kirpparilta, enkä ole varma kumpiako ovat), pesen vielä yhdet tossut tuohon mukaan jasitten on vielä pari puuteria jotka ovat itselle väärää sävyä, näitä en ole edes kokeillut kun tiedän olevan väärän sävyisiä,sain ne lahjaksi. 

Mä tein vääränsävyisestä, liian vaaleasta, puuterista itse oikeansävyisen murskaamalla sen jauheeksi ja laittamalla sekaan vähän aurinkopuuteria. Sain juuri oikean sävyisen irtopuuterin. Liian tummasta saa tietty vaaleamman, kun laittaa sitä hiukan vaalean irtopuuterin sekaan. Poskipunaakin voi sekoittaa joukkoon hiukan. Olen tehnyt näin myös itse ns mosaiikkipuuterin. Painelin tiukasti puristamalla liian tummia ja liian vaaleita puuterihippuja tyhjään kiinteän puuterin rasiaan. Toimii!

Vierailija
20239/20271 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt ei ollutkaan kyse siitä, vaan itsensä palkitsemisesta. Voihan karkkejakin tehdä itse edullisemmin, kuin valmiit karkit. Tietenkin minäkin teen itse salaattini, mutta sillon tällön, harvoin kuitenkin, palkitsen itseni jostain valmissalaatilla, koska tykkään enemmän niistä kuin makeasta. Ei ollut siis kyse lainkaan rahasta ja säästämisestä, vaan itsensä palkitsemisesta".

Me ollaan erilaisia, mulle kaikessa on kyse rahasta. Siksi teen itse lähes kaiken.

Ihan samanlaisilta vaikutetaan tässä asiassa, koska mäkin teen itse lähes kaiken. Tuo valmissalaatti joskus harvoin on mulla just tuo lähes-kaiken.

Vierailija
20240/20271 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rempataan tulevaa kotia ja karsitaan muuttoa silmällä pitäen nykyistä kotia. Kauppa käy hitaasti, joten homma ei etene vauhdilla, mutta etenee kuitenkin. Tänään oon lähinnä keräillyt kierrätykseen lähteviä materiaaleja (pahvi, metalli, muovi) täältä remppakodista ja järjestellyt tavaroita. Tuntuu, että asiat junnaa nyt paikoillaan, niin yritän edes siivoilla jälkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi