tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20271)
Ei kai sillä ovhlla ole mitään väliä? Jos sama paita olisi ollut ovh 150€ niin sitten olisit valmis maksamaan 20€?
Tietenkin sillä ovh.lla on väliä. Onhan se jokin takuu laadusta kuitenkin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ja sitähän itse myös sokeutuu sille tavaran arvolle. Itse muistaa sen kalliin hinnan, mut ei ostajia kiinnosta.
Jos 400 euron takissa on tulitikunpään kokoinen tahra tai minimaalinen reikä, hinta ei voi kovin korkea.
Ostin 200 euroa maksaneen takin Vintedistä 30 eurolla. Se oli ollut myynnissä pitkään ja siinä oli pienenpieni reikä. Laput oli vielä kiinni. Olen ollut siihen todella tyytyväinen ja en ole vielä havainnut koko reikää.
Tämä on myös hyvä muistaa, kun lahjoittaa tavaraa hyväntekeväisyyteen. Pikkuvikaiset ei todellakaan kelpaa, vaikka niitä itse voisikin käyttää.
Lihavoituun - kyllä minua ainakin ostajana kiinnostaa. Olen erittäin tietoinen, mitä ne tietyt tuotteet joita ostan/etsin, normaalisti maksavat. En tiedä miten muut toimivat, mutta minä en käytä läheskään kaikissa ostoksissa "kirpparilogiikkaa" tyyliin "maksan kirjasta vain max. 2 euroa/vaatteesta vain max. 3 euroa". Joskus ostan 20 eurolla tuotteen, joka on maksanut uutena 30. Joskus jopa 25 eurolla, jos sellainen sattuu vastaan täysin uudenveroisena. Alennus se on pienikin alennus, jos 100% haluan tuon tuotteen eikä alennuksia kaupoista saa.
Ei sillä, että kirppikselle kannattaisi viedä kasa tavaroita tuolla tavalla hinnoiteltuna; todennäköisesti kauppa ei kävisi. Mutta pointtini oli vain, että ihanteellisia hintoja on niin paljon kuin on erilaisia tavaroitakin. Mitä kalliimpi tuotteen normaalihinta on, sitä tietoisempia potentiaaliset ostajat todennäköisesti ovat siitä normaalista hintatasosta. Esimerkiksi merkkituotteiden kohdalla liian halpa secondhand-hinta vaikuttaa monien mielestä jopa epäilyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä tästä olette kun työtön naapuri perheen äiti myy netissä lastensa leluja ruokaa ostaakseen, vaikka lapset vielä leikkisivät niillä.. ovat tiukoilla, mutta siltikin..
Mitä jos kävisit kaappeja läpi ja kysyisit harrastaako hän vielä nettikirppiksiä. Lahjoita hänelle sinulle tarpeetonta ja voit kasaan lsittaa pari kahvipakettiakin
Vanhempieni mökiltä löytyi muutama sata viilipurkkia.
Kasvatin niihin auringonkukan ja myin. Viilipurkki oli se, joka pysäytti
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sillä ovhlla ole mitään väliä? Jos sama paita olisi ollut ovh 150€ niin sitten olisit valmis maksamaan 20€?
Tietenkin sillä ovh.lla on väliä. Onhan se jokin takuu laadusta kuitenkin.
-eri
Mutta ethän tiedä tuotteen ovhta.
Ostaessa käytettyä siis ovhlla on suuri väli, mutta kun myyt suuren ovhn tuotetta käyttäettynä niin maksamallasi ovhlla ei ole mitään väliä vaan ilmaiseksi annat mielelläsi?
Mulla on iso kasa vanhoja sisustuslehtiä. Tosi vaikea luopua vaikka ihan turhiahan ne on.
Yritän nyt saada itseni heittämään ne paperinkeräykseen. Nyt sain ne jo eteiseen kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Taas sama homma. Siivoamisessa menee kaikki energia eikä jaksa enää alkaa selvittämään laatikoita. tunnin just järjestelin tavaroita paikoilleen ja nyt ei enää jaksa alkaa karsimaan pois mitään kun on siistiä. Meillä ongelmana se että on paljon tavaraa joille ei ole omaa paikkaa.
Tunnen ongelman.
Minä yritän käydä yhden paikan kerrallaan loppuun asti läpi. Esimerkiksi mulla on iso kaappi jossa oli sekalaista rojua. Mittasin hyllyjen koot (syvyys, korkeus, leveys) ja ostin sopivia latikoita.
Sitten aloin hylly kerrallaan lajitella. Silloin ei kaikki tavara ole levällään. Laatikoihin sitten lajittelin työkalut, ompeluvälineet, kirjoitusvälineet, lamput, sähköjohdot, teipit ym ym. Samalla heitin roskiin roskat ja yhteen laatikkoon poislahjoitettavat. Ne kannoin kadulle päiväksi ja kaikki meni ohikulkijoille.
Nyt mulla on laatikot kaikelle ja sinne on helppo lisätä jos löytyy vastaavaa tavaraa muualta. Koko valtava kaappi on pysynyt järjestyksessä siitä lähtien.
Mutta ethän tiedä tuotteen ovhta.
Ostaessa käytettyä siis ovhlla on suuri väli, mutta kun myyt suuren ovhn tuotetta käyttäettynä niin maksamallasi ovhlla ei ole mitään väliä vaan ilmaiseksi annat mielelläsi?
No eurolleen en tiedä alkuperäistä hintaa mutta jos joku ei ole leikannut vaatteesta lappuja irti niin kyllä mulla aika monesta merkistä on jonkinlainen käsitys onko ollut halpa vai kallis. Kärjistetysti: jos H&M:n paita maksaa käytettynä 2 euroa ja Marimekon paita saman niin tietenkin otan sen Marimekon paidan koska se on (ainakin näin oletan) parempaa laatua. Olisin jopa valmis maksamaan siitä Marimekon paidasta huomattavasti suuremman summan. Tämä nyt oli vaan yksi esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iso kasa vanhoja sisustuslehtiä. Tosi vaikea luopua vaikka ihan turhiahan ne on.
Yritän nyt saada itseni heittämään ne paperinkeräykseen. Nyt sain ne jo eteiseen kasaan.
Mulla on sama juttu. Lisäksi Glorian ruokalehtiä monta vuosikertaa. Tuntuu pahalta laittaa keräykseen kun ovat niin hyvässä kunnossa ja laadukasta paperia. Käsityölehtiä vein isot pinot kierrätyskeskukseen mutten usko että näitä ottaa kukaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä hillosin myös sisustus- ja antiikkilehtien lehtien vuosikertoja kaapeissa. Ajatuksena aina oli että jos tarvitsee jotain sisustusideoita tms niin katson niistä. Tulin järkiini kun tajusin etten IKINÄ palannut niihin vaan kaikki tuli tietenkin googletettua. Myin ne takakonttikirppiksellä pari euroa/vuosikerta, kaikki meni ihmeekseni kaupaksi. Jos ei olisi mennyt siinä kaupaksi olisi ne viety paperinkeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hillosin myös sisustus- ja antiikkilehtien lehtien vuosikertoja kaapeissa. Ajatuksena aina oli että jos tarvitsee jotain sisustusideoita tms niin katson niistä. Tulin järkiini kun tajusin etten IKINÄ palannut niihin vaan kaikki tuli tietenkin googletettua. Myin ne takakonttikirppiksellä pari euroa/vuosikerta, kaikki meni ihmeekseni kaupaksi. Jos ei olisi mennyt siinä kaupaksi olisi ne viety paperinkeräykseen.
Mä kävin peräkärrykirpparilla viime kesänä ja paikan vieressä oli kierrätyspiste mihin sai jättää myös vaatteita. Ne vaatteet mitä ei ostettu ja iso kasa kauniita verhoja menivät päivän päätteeksi keräyslaatikkoon. Oli kätevää! Näin monen muun katsovan mallia ja tekevän perässä. Noin toimin muutenkin, jos ei kukaan halua ostaa niin vien keräyspisteeseen ja lajitteluasemalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä tästä olette kun työtön naapuri perheen äiti myy netissä lastensa leluja ruokaa ostaakseen, vaikka lapset vielä leikkisivät niillä.. ovat tiukoilla, mutta siltikin..
Mitä jos kävisit kaappeja läpi ja kysyisit harrastaako hän vielä nettikirppiksiä. Lahjoita hänelle sinulle tarpeetonta ja voit kasaan lsittaa pari kahvipakettiakin
Olisipa ihanaa antaa tavaraa sellaiselle joka viitsii myydä ja oikeasti rahaa tarvitsee !
Prismassa on nyt irtokarkit tarjouksessa. Ostin niitä 2 eurolla ja sain tarpeeksi ison säkin. Yhteen enempää en olisi halunnutkaan. Olin jostakin syystä todella iloinen tästä tarjouksesta ja ostoksestani kuin olisin tehnyt jonkun suurenkin hankinnan. Tuo 2 euroa ei ole kohdallani pois mistään tarpeellisesta ja karkit syön eli mitään tavaraakaan ei jää mihinkään pyörimään. Toki tämänkin 2 euroa olisi voinut käyttää järkevämmin, en sitä kiistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama juttu. Lisäksi Glorian ruokalehtiä monta vuosikertaa. Tuntuu pahalta laittaa keräykseen kun ovat niin hyvässä kunnossa ja laadukasta paperia. Käsityölehtiä vein isot pinot kierrätyskeskukseen mutten usko että näitä ottaa kukaan vastaan.
Vein nipun Glorioita kirjaston vaihtohyllyyn ja kauppareissun jälkeen kävin katsomassa niin olivat jo viety.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa on nyt irtokarkit tarjouksessa. Ostin niitä 2 eurolla ja sain tarpeeksi ison säkin. Yhteen enempää en olisi halunnutkaan. Olin jostakin syystä todella iloinen tästä tarjouksesta ja ostoksestani kuin olisin tehnyt jonkun suurenkin hankinnan. Tuo 2 euroa ei ole kohdallani pois mistään tarpeellisesta ja karkit syön eli mitään tavaraakaan ei jää mihinkään pyörimään. Toki tämänkin 2 euroa olisi voinut käyttää järkevämmin, en sitä kiistä.
Pieni ilo onkin monesti ihan paras ilo. Mä pääsin makeasta kokonaan eroon ottamalla aina makeanhimon iskiessä teelusikan kärjellisen hunajaa. Nyt ei enää edes tee mieli makeaa. Ennen söin suklaata aika lailla.
Kyllä itseä voi välillä palkita, oli se sitten irtokarkkia, suklaata, elokuva tai jotain muuta. Elon ei tarvi aina olla ankeaa kunhan pysyy kohtuudessa herkkujen suhteen. Ja hei, nythän voi ostaa jo vaikka joulukarkit!
Meillä on kotona käsityöihminen ja kauniita villasukkapareja on kertynyt runsaasti yli oman tarpeen. Mitähän hintaa hyvälaatuisista villasukista pyydetään ja mitä niistä maksetaan, kirppareilla, joulumarkkinoilla yms? Onko ketjulaisilla tietoa tai kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kotona käsityöihminen ja kauniita villasukkapareja on kertynyt runsaasti yli oman tarpeen. Mitähän hintaa hyvälaatuisista villasukista pyydetään ja mitä niistä maksetaan, kirppareilla, joulumarkkinoilla yms? Onko ketjulaisilla tietoa tai kokemusta?
Mä oon ostanut joulumarkkinoilta, kirppareilta ja muista myyjäisistä sukkapareja hintaan 10€ tai 15€, hiemoimpia paril kympil.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itseä voi välillä palkita, oli se sitten irtokarkkia, suklaata, elokuva tai jotain muuta. Elon ei tarvi aina olla ankeaa kunhan pysyy kohtuudessa herkkujen suhteen. Ja hei, nythän voi ostaa jo vaikka joulukarkit!
Jos mä ostaisin nyt joulukarkit ne ois hävinnyt jo lokakuun puolella!
No riippuu vaatteen kunnosta, materiaalista jne. Ehkä jonkun kotimaisen laadukkaan pikkufirman hyväkuntoisesta tuotteesta voisin maksaa jopa 50% ovh:sta.