Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20271)

Vierailija
20201/20271 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä en pidä makeasta. Palkitsen itseni aina valmissalaatilla. Luksusta joskus jonkun ikävän urakan jälkeen vetästä salaattiateria ilman pilkkomisduunia, vaikka harvoin raaskin niinkään tehdä.

Vierailija
20202/20271 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minä en pidä makeasta. Palkitsen itseni aina valmissalaatilla. Luksusta joskus jonkun ikävän urakan jälkeen vetästä salaattiateria ilman pilkkomisduunia, vaikka harvoin raaskin niinkään tehdä.

Ihan hyvä ajatus. Itseä vaan ärsyttää se kun niissä on niin vähän sitä "pääasiaa" eli esim. Kanasalaatissa on usein vain parin ruokalusikallisen verran pikkuriikkisiä kananpaloja. Siks välillä tuunaankin niitä esim. keitetyllä kananmunalla, oliiveilla tms mitä kaapista löytyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20203/20271 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään kylässä mun äidillä, jolta oon saanut lapsesta lähtien himohamstrausmallin. Kaikki on pitänyt säästää eikä mitään saa heittää pois tai laittaa kiertoon (ei edes rikkinäisiä tai tarpeettomia ja jos niin teit, olit todella huono ihminen), ollaan osteltu huvikseen kaikkea turhaa ja samat tavarat monena kappaleena, mutta silti valitettu kun ollaan muka köyhiä jne. Sellasta negatiivista settiä, mitä muistellessa tulee todella paha mieli. Noh, siellä taas perinteiset valittelut että tavaraa on liikaa, jotain tarttis tehdä jne. Yhdestä tavarasta kysyi, mistähän on tullut ja on ah niin turha ja huono. Kerroin, että se ostettiin 90-luvun alussa kirppikseltä (käytettiin ehkä max 5 kertaa) ja sen voi kyllä heittää jo pois, viedään vaikka heti. Mutta sekin jäi vielä sinne, kun pitää nyt tarkkaan harkita. Mä niin haluaisin auttaa tavaroiden poistossa, mutta edes roskapussia en saa mukanani viedä. Aina jää todella paha mieli kun käyn. Nyt kotona katselen ahdistuneena omia tavaroitani, mistä olen karsinut rankalla kädellä mutta silti nyt tuntuu että pitää tehdä taas kierros poistoja.

Vierailija
20204/20271 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso kasa vanhoja sisustuslehtiä. Tosi vaikea luopua vaikka ihan turhiahan ne on.

Yritän nyt saada itseni heittämään ne paperinkeräykseen. Nyt sain ne jo eteiseen kasaan. 

Mulla on sama juttu. Lisäksi Glorian ruokalehtiä monta vuosikertaa. Tuntuu pahalta laittaa keräykseen kun ovat niin hyvässä kunnossa ja laadukasta paperia. Käsityölehtiä vein isot pinot kierrätyskeskukseen mutten usko että näitä ottaa kukaan vastaan.

Kyllä ainakin täällä sisustus-, ruoka- ja käsityölehdet menee paikallisessa fb roskalavaryhmässä. 

Vierailija
20205/20271 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten talvikamppeet myyvät nyt kuin häkä. Olen nyt viikonloppuisin laittanut aina jokusen jutun Vintediin ja viikon aikana sitten saanut pakkailla myydyt ja mies on kuskannut paketit postiin omilla menoillaan. Ja samalla haettu postista ne meidän lapsille tulevat seuraavat vinted-ostot 😄 

Kirppispöytä myös tulossa, ja se kummasti innostaa keräilemään niitäkin tavaroita, joiden kohtalosta aiemmin ei ole ollut varma ja joita on säästellyt varmuuden vuoksi, kun ei ole jaksanut myyntiprosessia yhden ainokaisen tavaran vuoksi ruveta käymään ja kun tuotetta ehkä mahdollisesti voisi tarvita. Yllättävän paljon noita tuollaisia tavaroita sitten onkin, kun rupeaa tarkemmin katsomaan. Nyt viimeisimmin katsottiin lasten kanssa kaikki ulkoasusteet läpi ja säästettiin vain ne, jotka ihan oikeasti tulee käyttöön. Toki jätin vähän vaatteiden kastumisvaraakin, eli esim 2x hanskat per nenä. Mutta eipä meillä ainakaan sen enempää tarvi.

Vierailija
20206/20271 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri aloitti kodin läpikäymisen kesäkuussa, heti esikoisen yo juhlien jälkeen. Sanoisin n 170 neliöinen omakotitalo. Muuttivat taloon ollessaan raskaana. Kertaakaan ei ole kunnolla karsittu, lähinnä päinvastoin.

kesäkuussa aloitti oman makkarin läpikäymisen ja kertoi viikonloppuna nyt on koko koti ja varastot käyty läpi . En edes tiedä montako kuormaa on haettu, meidän autoon menee 20 Ikean kassillista. Mm omat vaatteet on käynyt läpi kuulemma väh 5 krt. On miettinyt tämä oli kallis, tätä piti serkun häissä jne. On ottanut jokaisen kenkäparin käyttöön ja  vähin äänin siirtänyt pois. Sanoi on nyt tyytyväinen makkariin, mutta aikoo vielä käydä läpi. Ekoilla kerroilla meni jopa 50% kiertoon, nyt n 5% mutta silti joka krt menee. 

Vierailija
20207/20271 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin tänään kylässä mun äidillä, jolta oon saanut lapsesta lähtien himohamstrausmallin. Kaikki on pitänyt säästää eikä mitään saa heittää pois tai laittaa kiertoon (ei edes rikkinäisiä tai tarpeettomia ja jos niin teit, olit todella huono ihminen), ollaan osteltu huvikseen kaikkea turhaa ja samat tavarat monena kappaleena, mutta silti valitettu kun ollaan muka köyhiä jne. Sellasta negatiivista settiä, mitä muistellessa tulee todella paha mieli. Noh, siellä taas perinteiset valittelut että tavaraa on liikaa, jotain tarttis tehdä jne. Yhdestä tavarasta kysyi, mistähän on tullut ja on ah niin turha ja huono. Kerroin, että se ostettiin 90-luvun alussa kirppikseltä (käytettiin ehkä max 5 kertaa) ja sen voi kyllä heittää jo pois, viedään vaikka heti. Mutta sekin jäi vielä sinne, kun pitää nyt tarkkaan harkita. Mä niin haluaisin auttaa tavaroiden poistossa, mutta edes roskapussia en saa mukanani viedä. Aina jää todella paha mieli kun kä

Oma lapseni sai jostain päähän ettei hänellä ole ollut lapsuudessa paljon mitään, että ollaan köyhäilty, ja 18-20 vuotiaana osteli paljon kaikkea, kunnrs n 22 vernä totesi ettei hän tee näillä mitään ja myi kaikkea pois. Nyt kun on 26 niin on todella tarkka mitä kynnyksrensä yli kantaa. Ei sittenkään ollut kuulemma köyhä lapsuus vaan järkevää tavaran haalintaa.

Vierailija
20208/20271 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin tänään kylässä mun äidillä, jolta oon saanut lapsesta lähtien himohamstrausmallin. Kaikki on pitänyt säästää eikä mitään saa heittää pois tai laittaa kiertoon (ei edes rikkinäisiä tai tarpeettomia ja jos niin teit, olit todella huono ihminen), ollaan osteltu huvikseen kaikkea turhaa ja samat tavarat monena kappaleena, mutta silti valitettu kun ollaan muka köyhiä jne. Sellasta negatiivista settiä, mitä muistellessa tulee todella paha mieli. Noh, siellä taas perinteiset valittelut että tavaraa on liikaa, jotain tarttis tehdä jne. Yhdestä tavarasta kysyi, mistähän on tullut ja on ah niin turha ja huono. Kerroin, että se ostettiin 90-luvun alussa kirppikseltä (käytettiin ehkä max 5 kertaa) ja sen voi kyllä heittää jo pois, viedään vaikka heti. Mutta sekin jäi vielä sinne, kun pitää nyt tarkkaan harkita. Mä niin haluaisin auttaa tavaroiden poistossa, mutta edes roskapussia en saa mu

Meillä siis äiti uskotteli meille, että olemme todella köyhiä ja sai tuntemaan pahaa oloa ja syyllisyyttä, kun kasvoimme ja tarvitsimme vaikka isompia vaatteita. Silti shoppaili jatkuvasti jotain turhaa, mikä hämmensi lapsena paljon, mistä niihin riitti rahaa sitten? Itse käytin pääsääntöisesti muiden vanhoja ja harvoin sain jotain omaa ja uutta. Siksi kävin myös itse läpi tuon vaiheen, että omilla rahoilla ostin sitten paljon ja kaikkea uutta. Myös itse löydän lapsuudestani paljon hyvää, mutta se on myös vaikuttanut minuun todella paljon ja moni ei uskoisikaan miten kamppailen monen asian kanssa.

Vierailija
20209/20271 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein puhdasta tavaratyötä. Olen onnekas kun kodissani on vierashuone joka harvoin käytössä. Kannoin huoneeseen kaikki ne tavarat joista haluan luopua. Siis lahjoittaa tai myydä. Vein sinne myös ne joiden luopumista mietin. Nyt kaikki ovat samassa tilassa eivätkä siroteltuna ympäri huushollia. Tämä keskittäminen auttaa paitsi havaitsemaan mikä on oikeasti turhaa niin se myös vauhdittaa luopumista. Sillä pussukat ja turhat tavarat tilaan tungettuna ärsyttävät silmää  Laitoin Toriin ilmoituksia ja yhdet kaupat jo tein. Tämä oli toimiva ratkaisu itselleni. Jotenkin luopuminen on helpompaa kun kerralla havainnoi kaiken ylimääräisen.

Ja epäilijöille tiedoksi. Huone on minimalistinen ja käytettävissä heti vieraskäyttöön. Nämä karsintaa kamat saa hetkessä kätkettyä  kaappeihin tai sängyn alle. 

Vierailija
20210/20271 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja epäilijöille tiedoksi. Huone on minimalistinen ja käytettävissä heti vieraskäyttöön. Nämä karsintaa kamat saa hetkessä kätkettyä  kaappeihin tai sängyn alle. 

Surullista, ettet uskaltanut kertoa tarinaasi ilman tuota lisäystä. Mitä se muille kuuluu, onko huoneesi minimalistinen ja heti käytettävissä? No, ainakaan sinulla ei ole paljon tavaraa, jos noin helposti ylimääräisetkin saa piiloon. Minulla on ylimääräinen huone, jonne ei mahdu enää mitään, eikä siellä siis voi mitään lajittelutyötäkään tehdä. 

Vierailija
20211/20271 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään I love me -messuilla ja olin oikein odottanut kaikkia tuotenäytteitä ja ihania ostoksia. Kyllä näkyi taloustilanne sielläkin ja aika vähän oli näytteitä jaossa.  Kotiin tuli vain käsirasva-, kuivashampoo- ja maitohappobaketeerinäytteet. Lisäksi ostin pari kosteusvoidetta ja kasvonaamioita. Olin yllättynyt, miten järkevästi tein hankintoja. Aiempina vuosina mukaan on lähtenyt todella paljon enemmän kaikkea. Nyt kaikki tuotteet tuli heti käyttöön. Muutama juttu jäi kaihertamaan, miksi en ostanut, mutta nyt yritän järkeillä, että jos en siinä hetkessä ostanut niin en mä niitä tarvitse. 

Vierailija
20212/20271 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että ylimääräistä kampetta ei ole kovin paljon, jos ne mahtuu yhteen huoneeseen ja sielläkin saa piilotettua näkymättömiin. Moni ei ainakaan alkupuolella saa edes yhtä huonetta samanlaiseen kondikseen. Silti, jokaisella kaikki edistyminen on hienoa ja siitä voi olla ylpeä. Oli lähtötilanne tai tämänhetkinen tilanne mikä hyvänsä.

Vierailija
20213/20271 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin tänään I love me -messuilla ja olin oikein odottanut kaikkia tuotenäytteitä ja ihania ostoksia. Kyllä näkyi taloustilanne sielläkin ja aika vähän oli näytteitä jaossa.  Kotiin tuli vain käsirasva-, kuivashampoo- ja maitohappobaketeerinäytteet. Lisäksi ostin pari kosteusvoidetta ja kasvonaamioita. Olin yllättynyt, miten järkevästi tein hankintoja. Aiempina vuosina mukaan on lähtenyt todella paljon enemmän kaikkea. Nyt kaikki tuotteet tuli heti käyttöön. Muutama juttu jäi kaihertamaan, miksi en ostanut, mutta nyt yritän järkeillä, että jos en siinä hetkessä ostanut niin en mä niitä tarvitse. 

Kaikkia tuotteita saa varmasti myös jälkikäteen hankittua. Ikinä ei kannata lähteä mihinkään hoputukseen mukaan. Se on sekä myynti- että huijauskikka.

Vierailija
20214/20271 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kenellä on vaikeuksia luopua vanhoista lehdistä, mikä tekee siitä vaikeaa?

Vierailija
20215/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoille lehdille on ainakin meilläpäin ollut kysyntää roskalavoilla mm kouluihin, hoivakoteihin ym, missä niistä askarrellaan jotain. 

Sitten jos haluaisit luopua niistä niin, että meneekö koko vuosikerta jollekin ja haluat rahaa, kysy vaikka antikvariaatista tms tai kokeile myydä pienellä rahalla. 

Itse laitoin Toriin ilmoituksen, että annetaan koko vuosikerta Tekniikan maailmaa, olikohan vuodelta 87. Oli kuin pakasta vedettyjä, hyvin säilytettyjä lehtiä. En raaskinut laittaa lehtikeräykseen. Ne haki sitten joku toinen joka arvosti niitä. 

Vierailija
20216/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia tuotteita saa varmasti myös jälkikäteen hankittua. Ikinä ei kannata lähteä mihinkään hoputukseen mukaan. Se on sekä myynti- että huijauskikka.

Joo, kaikkia niitä saa kyllä hankittua. Lähinnä harmittaa, että ne oli aidosti hyvässä tarjouksessa siellä. Googlailin hintoja paikanpäällä ja nyt jälkikäteenkin. Mutta käytän nyt jo olemassa olevia tuotteita ensin loppuun. Kyllä niitä tarjouksia tulee tulevaisuudessakin!

Vierailija
20217/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin heti aamusta 9 ilmoitusta Toriin. Toivottavasti heidän tarjous -50% postikuluista vauhdittaisi myyntiä tänä viikonloppuna. 

Vierailija
20218/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pimenevät illat ovat laukaisseet minussa tunneshoppailun eli vanha shoppailija minussa on aktivoitunut horroksestaan. 

Täällä mainittu I love me-messut eivät esim. sovi kaltaiselleni lainkaan. Hyvien tarjouksien Hunger games saa minut ostamaan kaikkea liikaa ja järki hämärtyy. 

No, onnistuu se shoppailu ilman messujakin. On tullut ostettua tunnelmavalot makkariin (ihanat ja alesta), muutamia syksyisiä meikkejä, mohairhame (siitä tuli heti lemppari), pari värityskirjaa ja tusseja (kivaa ajanvietettä, tykkään), lapselle muutama lelu poistopisteeltä, vähän herkkuja, talvikengät itselle.  

Syksy on mulle ehdottomasti vaikeinta aikaa mitä shoppailuun tulee. Toivottavasti tällainenkin rehellinen pohdinta sopii ketjuun. 

Vierailija
20219/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä ajatus. Itseä vaan ärsyttää se kun niissä on niin vähän sitä "pääasiaa" eli esim. Kanasalaatissa on usein vain parin ruokalusikallisen verran pikkuriikkisiä kananpaloja. Siks välillä tuunaankin niitä esim. keitetyllä kananmunalla, oliiveilla tms mitä kaapista löytyy. 

Samalla rahalla tekee jo ison kulhon salaattia kotona. Saa esim tonnikalaa tölkillisen teelusikallisen sijaan.

Vierailija
20220/20271 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoille lehdille on ainakin meilläpäin ollut kysyntää roskalavoilla mm kouluihin, hoivakoteihin ym, missä niistä askarrellaan jotain. 

Sitten jos haluaisit luopua niistä niin, että meneekö koko vuosikerta jollekin ja haluat rahaa, kysy vaikka antikvariaatista tms tai kokeile myydä pienellä rahalla. 

Itse laitoin Toriin ilmoituksen, että annetaan koko vuosikerta Tekniikan maailmaa, olikohan vuodelta 87. Oli kuin pakasta vedettyjä, hyvin säilytettyjä lehtiä. En raaskinut laittaa lehtikeräykseen. Ne haki sitten joku toinen joka arvosti niitä. 

Minä myin jotain lemmikkiaiheista lehteä vuosikertoina. Ostaja löytyi aika nopeasti kun hinta oli halpa. Monille sitä lapsuuden nostalgiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän