tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20271)
Keräilen taas pikkuhiljaa uutta kassillista kierrätyskeskus-kamaa. Yritin kuukauden ajan myydä jotain Torissakin mutta eipä siellä ketään kiinnostanut, joten siirsin nekin lahjoituskasaan. Ärsyttää se että myyjälle näkyy kuinka moni on laittanut tavaran suosikkeihin koska ei ne koskaan realisoida ostoiksi ainakaan minulla.
Vierailija kirjoitti:
Keräilen taas pikkuhiljaa uutta kassillista kierrätyskeskus-kamaa. Yritin kuukauden ajan myydä jotain Torissakin mutta eipä siellä ketään kiinnostanut, joten siirsin nekin lahjoituskasaan. Ärsyttää se että myyjälle näkyy kuinka moni on laittanut tavaran suosikkeihin koska ei ne koskaan realisoida ostoiksi ainakaan minulla.
Mulla sama, sydämiä saattaa olla 15, mutta ei yhtään yhteydenottoa edes tullut. Kyllä mä toivoisin, että laitettaisiin rohkeasti viestiä ja ehdotettaisiin sitten sopivampaa hintaa, jos hinnan vuoksi ei tule suoraan kauppaa. Oon lähes aina tullut vastaan, välillä isostikin.
Paljon olen vähentänyt ostamista, mutta silti tulee tehtyä joitain hutiostoksia. Todennut että halpaa ei kannata ostaa, eikä vaatteita sovittamatta. Laitoin myös muutaman kympin arvoisen tavaran nettikirppikselle myyntiin ja päätin jossei mene niin annan sen hyväntekeväisyyteen. Helpottunut olo kun sain tehtyä päätöksen luopua tavarasta joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, sydämiä saattaa olla 15, mutta ei yhtään yhteydenottoa edes tullut. Kyllä mä toivoisin, että laitettaisiin rohkeasti viestiä ja ehdotettaisiin sitten sopivampaa hintaa, jos hinnan vuoksi ei tule suoraan kauppaa. Oon lähes aina tullut vastaan, välillä isostikin.
Minulla on jo valmiiksi edulliset hinnat, mutta ostajat tuntuvat odottavan jotain loistodiilejä, jotta voivat sitten itse pistää voitolla Vintediin tai muualle jälleenmyyntiin...
En halua enää mitään tavaraa, kun ajattelen siitä eroon pääsemistä. Niin käy kumminkin lähes kaikelle tavaralle lopulta.
Laittakaa kaikki vanhat syys- ja talvitakit tehokäyttöön nyt pimeinä iltoina. Mä meinaan käyttää nyt kaikki vanhat takkini loppuun retkillä lähimetsissä ja iltakävelyillä koiran kanssa. Ei ne vanhat takit loppujen lopuksi kestäkään niin kauan, materiaalitkaan kun eivät ole enää uusia. Tein keväällä ja kesällä saman ohuemmille takeille. Takit vievät kauheasti tilaa kaapeissa ja niitä riittää vähempikin määrä. Mulle pari takkia per kausi.
Kollega aloitti omakotitalon läpikäymisen kesäkuun alussa. Yhden lomaviikon on käyttänyt aikaa, muuten työn ohella.
Viime viikon oli lomalla. Kävivät risteilyllä ja mummolassa, muuten olivat kotona ja hän jatkoi raivaamista. Sanoi nyt on koti valmis. Meidän autoon mahtuu n 20 Ikean kestokassia. En tiedä montako kertaa on haettu. Yli 10 joka tapauksessa.
Kertoi aamulla, kun katsoi työvaatteita, kaikki ojennuksessa, ei yhtään rikkinäistä sukkas. Kuivauskaapissa ei yhtään jogurttipurkkia pestynä, lasit ehjiä jne.
Ensi viikonloppuna haetaan heiltä vika kuorma ja sitten tämäkin projekti on hiljakseen tullut päätökseen, tai ainakin tauolle.
Vierailija kirjoitti:
Kollega aloitti omakotitalon läpikäymisen kesäkuun alussa. Yhden lomaviikon on käyttänyt aikaa, muuten työn ohella.
Viime viikon oli lomalla. Kävivät risteilyllä ja mummolassa, muuten olivat kotona ja hän jatkoi raivaamista. Sanoi nyt on koti valmis. Meidän autoon mahtuu n 20 Ikean kestokassia. En tiedä montako kertaa on haettu. Yli 10 joka tapauksessa.
Kertoi aamulla, kun katsoi työvaatteita, kaikki ojennuksessa, ei yhtään rikkinäistä sukkas. Kuivauskaapissa ei yhtään jogurttipurkkia pestynä, lasit ehjiä jne.Ensi viikonloppuna haetaan heiltä vika kuorma ja sitten tämäkin projekti on hiljakseen tullut päätökseen, tai ainakin tauolle.
Haitko siis itsellesi ne hänen tavaransa joista hän luopui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo valmiiksi edulliset hinnat, mutta ostajat tuntuvat odottavan jotain loistodiilejä, jotta voivat sitten itse pistää voitolla Vintediin tai muualle jälleenmyyntiin...
Turhaan alapeukutatte, vastikään näin taas että yksi ostaja oli laittanut minulta vähän aikaa sitten ostamansa keräilytuotteen myyntiin yli kympin kalliimmalla. Olen pitänyt kanssakeräilijöille ns. kaverihintaa mutta en enää, niin monta kertaa on käynyt jo näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo valmiiksi edulliset hinnat, mutta ostajat tuntuvat odottavan jotain loistodiilejä, jotta voivat sitten itse pistää voitolla Vintediin tai muualle
Näinhän se on että kirppistouhukin on nykyään bisnestä. Jobbarit odottelee kieli pitkällä että annetaan ilmaiseksi. Siksi ne niitä sydämiä laittaa että löytävät paikalle haaskalle sitten kun hinta on sopiva.
Olen huomannut saman jo neljä kertaa, siis että Torissa myymäni tuote on hetken päästä kovemmalla hinnalla myynnissä. Paras oli pokkari jonka myin eurolla niin tämä ostaja luettuaan sen pyysi siitä kymppiä! En tiedä haksahtaako kukaan tuollaiseen hintaan vaikka se nyt olikin aika uusi kirja, todennäköisestisaa roikkua potkään myynnissä.
Ja eilen sain itse taas uuden torimyynnin, edellisestä kerrasta olikin jo reilut 2 vkoa.
Potkään = pitkään (edellisessä viestissä).
Löysin kuvia asunnostani kymmenen vuoden takaa ja se oli niin siisti ja kaunis, aivan kuin jostain vaikuttajan instatililtä tai sisustuslehdestä! Nykyään kotini on aina sekaisin, tavaraa on ihan liikaa eikä se mahdu säilytystiloihin. Korona-aikana kaikki ihan räjähti, shoppailusta tuli harrastus ja verkkokauppatilauksia tuli paketti toisensa perään enkä ole enää pitkään aikaan jaksanut huolehtia kodista ja sotkulle on tullut jotenkin jopa sokeaksi. Ihan hätkähdin kun katselin niitä vanhoja kuvia että tuollaistako minulla tosiaan oli, ihan kuin jonkun muun koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoi aamulla, kun katsoi työvaatteita, kaikki ojennuksessa, ei yhtään rikkinäistä sukkas. Kuivauskaapissa ei yhtään jogurttipurkkia pestynä, lasit ehjiä jne.Ensi viikonloppuna haetaan heiltä vika kuorma ja sitten tämäkin projekti on hiljakseen tullut päätökseen, tai ainakin tauolle.
Haitko siis itsellesi ne hänen tavaransa joista hän luopui?
Joo. Mulla on kirppispaikka, täyspalvelu. Voin viedä rajattomasti , lähinnä,viikonloppuisin olen vienyt. Hinnoittelevat, myyvät, pitävät pöydät siistinä ja myytävät vievät jonnekin. Jos myynti on esim 100 euroa, voin ostaa kirppikseltä 50 eurollla.
Tänä syksynä olen ottanut mm Arabian astioita ja kalevala koruja. Kummallakin on vintage palvelu. Ja itselleni olen ottanut Marimekkoa, jonka myyn vintagessa.
Nyt näyttää siltä, että edessä on tauko. Yleensä joku aina päättää karsia, mutta nyt ei ole tiedossa ketään. Kevällä alkoi kasvihuoneen hommat, nyt on perunapelto nostettu, kaikki muutkin kerätty, kasvihuone pesty ja laitettu talviteloille. Tässä ihmettelen minkä,projektin otan seuraavaksi. Pääsiäiskoristeetkin, mitkä on keväällä tarkoitus laittaa myyntiin, ovat aika lailla tehty sen verran, mitä voi vaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
En halua enää mitään tavaraa, kun ajattelen siitä eroon pääsemistä. Niin käy kumminkin lähes kaikelle tavaralle lopulta.
Tämä on kyllä viisas ajatus. Itsellä hankintoja ohjaa myös säilytyspaikka/ tila esineelle. Se onneksi rajaa esim uusien sisustustyynyjen ostamista.
Kiitos vastauksestasi! Siis sinä joka kirjoitit tämän
Joo. Mulla on kirppispaikka, täyspalvelu. Voin viedä rajattomasti , lähinnä,viikonloppuisin olen vienyt. Hinnoittelevat, myyvät, pitävät pöydät siistinä ja myytävät vievät jonnekin. Jos myynti on esim 100 euroa, voin ostaa kirppikseltä 50 eurollla.
Lainasin kyllä mutta ruutu oli tyhjä, eli lainaus ei tullut mukaan jostain syystä.
Haluatko vielä vastata tietämättömälle että mitä tarkoitat tuolla että myytävät vievät jonnekin?
ja mitä tuo tarkoittaa että saat 100€ myynnistä mutta ostat kirpparilta 50€? Koko konsepti siis kiinnostaisi jos viitsit avata?! 🙏
Mulla ongelmana ei ole säilytystilan puute vaan sen huonous. Lipasto siellä, toinen tääll. Haaveilen kunnon säilytysjärjestelmästä jotta voisin luopua noista siellä täällä sijaitsevista kaapeista ja laatikostoista. Aina pitää hakea tavara jostain typerästä paikasta kun kunnon säilytystiloja einole!
Vierailija kirjoitti:
Löysin kuvia asunnostani kymmenen vuoden takaa ja se oli niin siisti ja kaunis, aivan kuin jostain vaikuttajan instatililtä tai sisustuslehdestä! Nykyään kotini on aina sekaisin, tavaraa on ihan liikaa eikä se mahdu säilytystiloihin. Korona-aikana kaikki ihan räjähti, shoppailusta tuli harrastus ja verkkokauppatilauksia tuli paketti toisensa perään enkä ole enää pitkään aikaan jaksanut huolehtia kodista ja sotkulle on tullut jotenkin jopa sokeaksi. Ihan hätkähdin kun katselin niitä vanhoja kuvia että tuollaistako minulla tosiaan oli, ihan kuin jonkun muun koti.
no mutta nyt on hyvät motivaatiokuvat mihin koti taipuu, pikkuhiljaa toki karsimaan alkuun, kaaos ei tullut hetkessä eikä lähdekään päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman jo neljä kertaa, siis että Torissa myymäni tuote on hetken päästä kovemmalla hinnalla myynnissä. Paras oli pokkari jonka myin eurolla niin tämä ostaja luettuaan sen pyysi siitä kymppiä! En tiedä haksahtaako kukaan tuollaiseen hintaan vaikka se nyt olikin aika uusi kirja, todennäköisestisaa roikkua potkään myynnissä.
Ja eilen sain itse taas uuden torimyynnin, edellisestä kerrasta olikin jo reilut 2 vkoa.
onko henkisesti kuinka hedelmällistä seurailla mitä myymillesi tavaroille tapahtuu sen jälkeen kun olet saanut ne pois kotoasi? et pääse näistä eroon henkisesti vai tuleeko katumus että olisi pitänyt saada enemmän?
Tyttären huoneesta yksi muovikassillinen poistoja. Siivottiin siis yhdessä tyttären huonetta.