Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20271)

Vierailija
20161/20271 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttina useampaan viestiin ihan yleisellä tasolla, että tilaaminen ja toimitukset aluksi nyt ihan Temusta ja Sheinistä Suomeen ja mielellään koko EU-alueelle pitäisi nyt vihdoin saada kiellettyä tai sitä ainakin vaikeuttaa huomattavasti. Nuo sinutkin voisi varmasti estää, jos VPN on Suomi. Nythän on jätetty joku tähän liittyvä kansalaisaloitekin eduskuntaan. Oikeasti tavara ei maailmasta lopu, eikä kenellekään Suomessa aiheudu pulaa tai puutetta jostakin tavarasta, vaikka nuo olisikin bannattu ja elettäisiin kuin noita ei olisikaan. Ihan täysin pärjättiin ennenkin aikana ennen noita. Vain muutamassa vuodessa erityisesti näistä kahdesta on muodostunut suuri ongelma. Ensiksi siis tuo netistä Kiinasta tilaaminen kuriin. Sitten tuota voi laajentaakin kun ongelma koskee toki myös useita ns. ihan oikeitakin myös Suomessa toimivia globaaleja vaatekauppoja.

Vierailija
20162/20271 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sitten etsiä hyvää sinistä kuulakärkikynää esim. Suomalaisesta kirjakaupasta. Turhaa tuohon nyt on kuitenkaan suuremmin panostaa eli 5 euroa tuo saa korkeintaan maksaa. Pari halpaa sinistä tai mustaa kuulakärkikynää on kuitenkin vuotanut takkini taskuun ja tuo muste on sotkenut muutakin esim. taskussa ollutta Kela-korttia. Tuossakin kuulakärkikynässä oli toki korkki, mutta se ei ollut pysynyt kiinni ja kynä jotenkin hajonnut ja ns. räjähtänyt.

Ballografin kynät hyviä vuosien kokemuksella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20163/20271 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat pitääkin myydä vain suoraan kyseisen alan harrastajille

Vierailija
20164/20271 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko noita antiikkitavaroita vaihtaa mihinkään mitä itse tarvitsee? Vaihtamalla voisi saada paremman katteen tavaroille. Mä vaihdoin vähän aikaa sitten mariskooleja kasaan kahvipaketteja. Kumpikin oltiin tosi tyytyväisiä.

Vierailija
20165/20271 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki te jotka olette valmiita antamaan arvokasta tai muuten hyvää tavaraa ilmaiseksi, voisin ottaa vastaan kiitos!

Vierailija
20166/20271 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä tästä olette kun työtön naapuri perheen äiti myy netissä lastensa leluja ruokaa ostaakseen, vaikka lapset vielä leikkisivät niillä.. ovat tiukoilla, mutta siltikin..

Vierailija
20167/20271 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs mieltä tästä olette kun työtön naapuri perheen äiti myy netissä lastensa leluja ruokaa ostaakseen, vaikka lapset vielä leikkisivät niillä.. ovat tiukoilla, mutta siltikin..

Todella surullista. Itse kutsuisin välillä meille kylään/syömään tai tarjoaisin puutarhan ylituotantoa heille sillä varjolla, että itsellä muka jo pakkanen täynnä.

Vierailija
20168/20271 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttina useampaan viestiin ihan yleisellä tasolla, että tilaaminen ja toimitukset aluksi nyt ihan Temusta ja Sheinistä Suomeen ja mielellään koko EU-alueelle pitäisi nyt vihdoin saada kiellettyä tai sitä ainakin vaikeuttaa huomattavasti. Nuo sinutkin voisi varmasti estää, jos VPN on Suomi. Nythän on jätetty joku tähän liittyvä kansalaisaloitekin eduskuntaan. Oikeasti tavara ei maailmasta lopu, eikä kenellekään Suomessa aiheudu pulaa tai puutetta jostakin tavarasta, vaikka nuo olisikin bannattu ja elettäisiin kuin noita ei olisikaan. Ihan täysin pärjättiin ennenkin aikana ennen noita. Vain muutamassa vuodessa erityisesti näistä kahdesta on muodostunut suuri ongelma. Ensiksi siis tuo netistä Kiinasta tilaaminen kuriin. Sitten tuota voi laajentaakin kun ongelma koskee toki myös useita ns. ihan oikeitakin myös Suomessa toimivia globaaleja vaatekauppoja.

Sieltähän ei todellakaan ole pakko tilata mitään

Vierailija
20169/20271 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain, miten tuo käytännössä olisi mahdollista olematta epäreilua. En tiedä, onko edes laillista kieltää tilaamasta tietyistä firmoista - ja mikä estäisi Temua ja Sheiniä perustamasta erillistä Emua ja Weiniä euroopallaisille asiakkaille? Puhumattakaan siitä, että kiinalaisia kauppoja on lukemattomia muitakin, nuo ovat vain ne isoimmat nimet.

Ja jos yksityishenkilöitä kielletään tilaamasta Kiinasta ylipäätään, niin miten ihmeessä tämä toteutettaisiin, jos yritykset saavat edelleen tilata kamaa Kiinasta ja teettää tuotteensa Kiinassa? Mitä tuo on muuta kuin epäreiluutta ja tekopyhyyttä?

Kyllä tässä pitäisi minun mielestäni toimia enemmänkin niin, että Temusta tilaaminen olisi kannattamatonta, eikä mennä kiellot edellä, jos niitä on käytännössä mahdoton toteuttaa ja valvoa. Mutta valtavat käsittelymaksut kiinalaisille paketeille varmaan johtaisivat siihen, että Temut ja Sheinit perustavat yhä enemmän varastoja Eurooppaan. Mikä ehkä toisi vähän enemmän tuloja Eurooppaan, mutta ei pysäyttäisi krääsävirtaa mitenkään.

En tiedä, miten krääsävirta oikeasti saadaan pysähtymään, elleivät kuluttajat itse viisastu.

Vierailija
20170/20271 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain, miten tuo käy

mitään ei ole pakko ostaa. kiinan talous on yksi maailman suurimmista juuri länsimaalaisten idioottien takia jotka ostavat kaikkea skeidaa. mutta en minäkään tykkäisi jos en saisi enää myydä ei se ole hullu joka myy vaan se joka ostaa. Näin saadaan talous kiinassa kasvuun  länsimaalaiset ovat vain kateellisiaq kun kiinalaiset on viisaampia tekemään massia.

Vierailija
20171/20271 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tarvitse oikein mitään vaan pärjäännsillä mitä jo on. Ymmärtän sen että mikäli olisin nyt parikymppinen niin varmaan houkuttaisi tilata halvalla temuista kun on vasta päässyt oman elämän ja kuluttamisen makuun mutta rahaa ei ole vielä käytettävissä paljoa.

Vierailija
20172/20271 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tarvitse oikein mitään vaan pärjäännsillä mitä jo on. Ymmärtän sen että mikäli olisin nyt parikymppinen niin varmaan houkuttaisi tilata halvalla temuista kun on vasta päässyt oman elämän ja kuluttamisen makuun mutta rahaa ei ole vielä käytettävissä paljoa.

Vierailija
20173/20271 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten Temusta tilaa keski-ikäiset (miehet).

Vierailija
20174/20271 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tilatko temusta tai sheinistä ikinä, rahat menee kiinan sotateollisuudelle ja kiinahan auttaa sotaa käyvää naapurimaatamme..

Vierailija
20175/20271 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten Temusta tilaa keski-ikäiset (miehet).

Puhuin itsestäni.

Vierailija
20176/20271 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluisin myydä tavaraa mutta kukaan ei osta. Siinä se ongelma. On villeroy bochin kahvikuppisettiä, käyttämätöntä, mattoja, kultasormuksia, takkeja mutta kukaan ei tarvi sillä hinnalla jolla kannattaisi myydä. Eli joko hilloan tavaraa jota en tarvitse, tai annan ilman edestä.

Jos et saa haluaamasi hintaa eikä taloutesi ole riippuvainen euroista, lahjoita suosiolla Konttiin, Kierrätyskeskukseen, Uffille tai minne nyt kätevimmin voit. Itselleni ainakin jää parempi mieli lahjoittamisesta kuin pilkkahintaan myymisestä. Kun oikeasti olen omasta mielestäni arvioinut hinnan kohtuulliseksi ja joku tarjoaa säälittävän summan, minulle tulee olo että tämä ihminen yrittää käyttää hyväksi tai on joku trokari tai huijari. 

No ei jää kyllä hyvä mieli lahjoittamisesta ! Itselläni nyt 3 vikaostosta joita haluaisin myydä.

Takki josta maksoin 130 myyn 50

Takki josta maksoin 80 myyn 30

Pusero joka maksoi 49 myyn 20

Edes jotain kipurahoja takaisin omasta hölmöilystä yritän. Jos lahjoitan nuo niin harmitus on moninkertainen. Olen toki oppinut läksyni ja jättänyt pois nuo "ihan kiva"-ostokset. Kokoni on myös vakiintunut joten vahva veikkaus että tulevaisuudessa hankin harkitummin.

Mutta siis ymmärrän hyvin teitä jotka yritätte myydä pois edes murto-osalla...

Vierailija
20177/20271 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä ostaisi 20€, jos ovh ollut 49€, mut ehkä joku maksaa? Itse hinnoittelisin ehkä 10€.

Vierailija
20178/20271 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluisin myydä tavaraa mutta kukaan ei osta. Siinä se ongelma. On villeroy bochin kahvikuppisettiä, käyttämätöntä, mattoja, kultasormuksia, takkeja mutta kukaan ei tarvi sillä hinnalla jolla kannattaisi myydä. Eli joko hilloan tavaraa jota en tarvitse, tai annan ilman edestä.

Jos et saa haluaamasi hintaa eikä taloutesi ole riippuvainen euroista, lahjoita suosiolla Konttiin, Kierrätyskeskukseen, Uffille tai minne nyt kätevimmin voit. Itselleni ainakin jää parempi mieli lahjoittamisesta kuin pilkkahintaan myymisestä. Kun oikeasti olen omasta mielestäni arvioinut hinnan kohtuulliseksi ja joku tarjoaa säälittävän summan, minulle tulee olo että tämä ihminen yrittää käyttää hyväksi tai on joku trokari tai huijari. 

No ei jää kyllä hyvä mieli lahjoittamisesta ! Itselläni nyt 3 vikaostosta joita

Tuohan on tosi hyvin jos saat noilla hinnoilla myytyä! Yleensä se menee niin että sadan euron mekko menee ehkä vitosella ja 50 euron puserosta saa muutaman euron, jos hyvin käy. Kerran yritin myydä 60 euroa maksanutta keräilyesinettä 20 eurolla, kukaan ei ollut kiinnostunut. Joku tarjosi 10 euroa mutta vein sen mieluummin hyväntekeväisyyskirpparille siinä vaiheessa.

Vierailija
20179/20271 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitähän itse myös sokeutuu sille tavaran arvolle. Itse muistaa sen kalliin hinnan, mut ei ostajia kiinnosta.

Jos 400 euron takissa on tulitikunpään kokoinen tahra tai minimaalinen reikä, hinta ei voi kovin korkea. 

Ostin 200 euroa maksaneen takin Vintedistä 30 eurolla. Se oli ollut myynnissä pitkään ja siinä oli pienenpieni reikä. Laput oli vielä kiinni. Olen ollut siihen todella tyytyväinen ja en ole vielä havainnut koko reikää. 

Tämä on myös hyvä muistaa, kun lahjoittaa tavaraa hyväntekeväisyyteen. Pikkuvikaiset ei todellakaan kelpaa, vaikka niitä itse voisikin käyttää.

Vierailija
20180/20271 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä ostaisi 20€, jos ovh ollut 49€, mut ehkä joku maksaa? Itse hinnoittelisin ehkä 10€.

Ei kai sillä ovhlla ole mitään väliä? Jos sama paita olisi ollut ovh 150€ niin sitten olisit valmis maksamaan 20€?