Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20726)

Vierailija
20621/20726 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään hoksasin, että jääkaapissa oleva likööripullo, josta on pari shottia otettu viime itsenäisyyspäivänä, on mennyt vanhaksi. Siinä lukee, että säilyy avaamisesta 1kk jääkaapissa. Tuli aika kalliiksi ne shotit 🙈

Mitä likööriä oli ? 

jos on paljon sokeria, säilyy pitkäänkin

Vana Tallin ja luotan tässä valmistajan ohjeeseen. En viitsi laittaa vatsaa sekaisin.

Vierailija
20622/20726 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen että mitähän viinaksia ihmiset sitten säilöö viinakaapeissaan? Vai joudaanko ne useat pullot vahvaa tavaraa aina nopeasti loppuun ettei mene vanhaksi, ja ostetaan uudet tilalle? Olen jotenkin aina kuvitellut että viinapullot säilyvät vaikka parikin vuotta avattuna 😳 Varmaan sanomattakin selvää etten itse viinaksia käytä😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20623/20726 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsimisjumi jatkuu, en saa jatkettua. Tarvitsisin useamman vapaapäivän putkeen jolloin voisi rauhassa tehdä kaappien ja laatikoiden raivausta. Tänäänkin on työpäivä enkä sen jälkeen jaksa käydä tavaroita läpi, kaikki päätöksentekoenergia on kulunut töissä.

Vierailija
20624/20726 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karsimisjumi jatkuu, en saa jatkettua. Tarvitsisin useamman vapaapäivän putkeen jolloin voisi rauhassa tehdä kaappien ja laatikoiden raivausta. Tänäänkin on työpäivä enkä sen jälkeen jaksa käydä tavaroita läpi, kaikki päätöksentekoenergia on kulunut töissä.

Tunnistan ton, mutta itsellä ne vapaapäivätkin kääntyy herkemmin muuhun tekemiseen kuin karsimiseen. Oon huomannu olevani tehokkaimmillaan noin 30-45min ennen etätyöpäivän aloittamista. Siistin sillon kotia ja keräilen turhia tavaroita esim keittiön pöydälle tai eteisen lipastolle ja sitten myöhemmin kahvi- tai lounastauolla kuvaan myyntiin.

Vierailija
20625/20726 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä päädyin tänään heittämään mulle sopimattomat teet pois. Aloin miettimään, että kai niissäkin on joku parasta ennen -päiväys enkä rehellisesti sanoen muista millon ne on mulle annettu. 

Ja jos lähistöllä on pihlajapuita, ne tykkäävät kahvinporoista. Eli suodatinpussit voi ripotella pihlajan alle. Myös juomattomat kaffet voi kaataa haaleana tai kylmänä pihlajan alle viemärin sijaan.

Olisipa näky, jos taloyhtiöissä alettaisiin kippaamaan kahvinporot pihlajan alle. En oikein usko, että ok-asujankaan kannattaa joka kerta noin tehdä. 

Vierailija
20626/20726 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei onnistu... Minä asuin kotona, siis lapsuudenkodissani,  koko opiskeluajan. Sen jälkeen työsuhdeasunto joka oli vuokra-asunto, muttei todellakaan mikään vuokramurju. Olen ollut onnekas asuntoasioissa, tiedän. 

"Enkä koskaan käytä vuokra-asunnosta nimitystä vuokramurju"

Etpä tosiaan. 

Käytin sitä NYT koska sinä käytit sitä sanaa ENSIN, olettaen että minä pidän vuokra-asuntoja murjuina koska itse asun omassa asunnossa. Ei pidä paikkaansa.

En ollut minä. Yritä tajuta, että ketjussa on useita keskustelijoita. 

Vierailija
20627/20726 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopealusikan olet saanut joten pidä sitä arvossa. Mulla on ollut ympärillä mm vammaisia koko elämäni ajan joten vähävaraisuus on kyllä tullut tutuksi vaikka sitä ei suoraan omalla kohdalla olisikaan ollut. Samoin vapaaehtoistöissä sairaiden parissa on tullut nähtyä vaikka ja mitä. Kaikillehan ei tosiaan kerry samaa elämänkokemusta, osa ei ole koskaan edes nähnyt esim. vaikeasti sairasta ihmistä. Sellai

Harmittaa että tulin avautumaan tänne kun heti alkoi tulla pjaskaa niskaan. Ilmeisesti keskustelupalsta on vain huono-osaisille? Olen kokenut kyllä ikäviäkin asioita, sairauksia sekä kuolemaa ihan lähipiirissä niin ettei kenenkään kannata kadehtia. Enkä todellakaan halveksi työttömiä tai köyhyyttä vaikkei se itseäni ole koskettanut. 

Olisit voinut hiukan miettiä omia sanavalintojasi. Sinun alkuperäinen tekstisi kuulosti hieman ylimieliseltä, vaikket olisi sitä tarkoittanut. 

Esim. vasta jälkikäteen selitit asuneesi kotona koko opiskelujen ajan. Ei sellaista voi kukaan tietää, joten maininta siitä, että heti olet kotoa lähtemisen jälkeen asunut työsuhde- tai omistusasunnoissa antaa väistämättä mielikuvan hopealusikka suussa syntyneestä. 

Muutkin lauseesi voi erittäin helposti tulkita näin (etenkin tällä palstalla):

"Minäkään en tunne yhtään ainoaa köyhää tai työtöntä. Johtuu varmaan siitä että olen aikoinaan opiskellut ja työllistynyt alalle jossa ei juuri ole ollut työttömyyttä."

= En haluaisikaan tuntea köyhiä ja työttömiä, koska ovat pohjasakkaa. Minä se olin fiksu ja opiskelin viisaasti oikealle alalle. Miksi te köyhät ette opiskelleet lääkäreiksi ja juristeiksi. Menkää töihin!"

"Ja lähes kaikki ystävät tulevat juuri opiskeluajoilta ja työpaikoilta." = Olen pysytellyt omassa kuplassani rikkaiden keskellä. 

.

Vaikket olisi tarkoittanut pahaa, sananvalintasi olivat huonoja. 

Vierailija
20628/20726 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä päädyin tänään heittämään mulle sopimattomat teet pois. Aloin miettimään, että kai niissäkin on joku parasta ennen -päiväys enkä rehellisesti sanoen muista millon ne on mulle annettu. 

Ja jos lähistöllä on pihlajapuita, ne tykkäävät kahvinporoista. Eli suodatinpussit voi ripotella pihlajan alle. Myös juomattomat kaffet voi kaataa haaleana tai kylmänä pihlajan alle viemärin sijaan.

Olisipa näky, jos taloyhtiöissä alettaisiin kippaamaan kahvinporot pihlajan alle. En oikein usko, että ok-asujankaan kannattaa joka kerta noin tehdä. 

No kuka nyt käski taloyhtiöissä toimia niin. Varmaan neuvo toimii vaikkapa kesämökillä tai omalla tontilla. Tiedän tämän, tekee paljon marjoja puuhun.

Vierailija
20629/20726 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa...

Keskittykää lukemaan sitä mitä lukee itse riveillä eikä sitä sitä mitä luulette näkevänne rivien välissä. 

Ei mulla muuta.

Vierailija
20630/20726 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 7 pientä poistoa tehtyä, menivät kierrätyskassiin odottamaan että jaksan viedä sen keräyspaikkaan. Asetin tavoitteeksi tälle kuukaudelle 50 tavaraa eli vielä 43 jäljellä.

Vierailija
20631/20726 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaan mieleen että mitähän viinaksia ihmiset sitten säilöö viinakaapeissaan? Vai joudaanko ne useat pullot vahvaa tavaraa aina nopeasti loppuun ettei mene vanhaksi, ja ostetaan uudet tilalle? Olen jotenkin aina kuvitellut että viinapullot säilyvät vaikka parikin vuotta avattuna 😳 Varmaan sanomattakin selvää etten itse viinaksia käytä😁

Viina kyllä säilyy vuosia, varsinkin vahvat sellaiset (30-40-prosenttiset). Joku vähemmän alkoholipitoinen kermalikööri mitä Vana Tallinnalta löytyy taas voi hyvinkin mennä huonoksi nopeastikin, tai en ehkä vuoden päästä enää joisi, vaikka en tiedä missä muodossa se kerma niissä varsinaisesti on. Mulla on vuosia vanha noin 25-prosenttinen likööripullo mistä kyllä uskallan vielä välillä hörppiä, sehän on vain sokeria ja alkoholia käytännössä 😄

Vierailija
20632/20726 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aioin pestä kunnolla kylppärin, ja tavaroita sieltä pois nostaessa innostuin tyhjentämään saunastakin ylimääräisiä tavaroita. Sepä sitten eskaloitui, ja huomasin kuuraavani hikipäässä saunaa. Noh, nyt on sauna pesty jouluksi ja poistojakin tuli, mm kaksi lasten ammetta (fb roskalavalle), ylimääräinen kiulusetti (läheiselle), iso räikeän värinen siivousvati (kuulemma just hyvä autotalliin) ja joku rikki menneen imurin letkukin siellä seikkaili (roskikseen). Lisäksi jokunen muuten vaan eksynyt asia paikalleen.

Kesäaikaan ei muutenkaan saunota paljoa, mutta nyt saunaan on tehnyt vielä vähemmän mieli mennä, kun on siellä ollut niin paljon tavaraa. Jospa nyt tilanne muuttuu taas 😊 

Lasten kylpylelut pitää vielä käydä läpi, tai itse asiassa mietin tarvitseeko niitä oikeasti ollenkaan, kun ammeetkin lähtivät yhtä pienempää vannaa lukuunottamatta. Ehkä tärkeimmät laitan talteen paljutteluja varten.

Vierailija
20633/20726 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti laatikollinen talvivaatteita lahjoituksina. Marketplacessa tulee astioista kaupat huomenna, ellei sitten tee ohareita ( ikävän yleisiä). Tilasin parit uudet alusvaatteet, joten huonoimmat roskiin.  

Vierailija
20634/20726 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai joku tosiaan mieti että ei voi viedä työpaikalle ylimääräisiä teepaketteja koska työkavereilla on varaa ostaa omat teet? Heitetäänkö ne mieluummin roskiin? Eikö tärkeintä ole että teet tulee juotua eikä mene hukkaan. 

"Mutta ennemmin antaisin jollekin, jolla olisi enemmän tarve"

Lukiko tuossa että mielummin heittäisi roskiin?

Mistä niitä ylimääräisiä teepaketteja on tullut? Eikö mitenkään pysty itse käyttämään?

Mulle on tullut lahjana ja vikaostoksina. Kun lopetin kahvinjuonnin nii osa alkoi antaa lahjaksi kahvipaketin sijaan teetä. En kuitenkaan käytä kofeiinia ollenkaan. Teemaistatteluja ei kaupoissa ole joten jos meinaa saada vaihtelua juomaan niin se on aina enempi vähempi sika säkissä. <

Mulle tulee myös lahjoina kauheita teepaketteja!!

Tykkään vain mustasta tai vihreästä ja aina tulee jotain jouluteehorrorpaketteja. No. Keksin tehdä niistä kesällä jääteetä. Keitin kattilallisen, Sokeria tai hunajaa sekaan, jäähdytyksen kautta hellejuomaksi.

Lapset joi kaikki; eikä tartte kaupasta limsaa rashata.

Vierailija
20635/20726 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viina kyllä säilyy vuosia, varsinkin vahvat sellaiset (30-40-prosenttiset). Joku vähemmän alkoholipitoinen kermalikööri mitä Vana Tallinnalta löytyy taas voi hyvinkin mennä huonoksi nopeastikin, tai en ehkä vuoden päästä enää joisi, vaikka en tiedä missä muodossa se kerma niissä varsinaisesti on. Mulla on vuosia vanha noin 25-prosenttinen likööripullo mistä kyllä uskallan vielä välillä hörppiä, sehän on vain sokeria ja alkoholia käytännössä 😄

En edes tiennyt että tarkoitetaan jotain vana tallin kermalikööriä, en edes sitä että sellaista on olemassa 😁 mulle ilmeisesti on vain yksi vana tallin ja se ei todellakaan sisällä kermaa😳

Vierailija
20636/20726 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kolme myynti-ilmoitusta Toriin, joista kaksi on joulutuotteita. Voi järkky, miten hiljainen Tori nykyään on. En saa varmaan myytyä mitään. Facen puolella tuntuu olevan sama juttu. Vintediin en jaksa perehtyä. 

Poistoja on tullut tasaiseen tahtiin. Ei mitään isoja, mutta pientä sälää, joita on ärsyttävää siivota ja säilöä. Hyvä, että poistoja tulee niin pysyy projekti käynnissä. 

Tänään tuli sellainen fiilis, että oispa kiva tehdä oikein kunnon poistot, mutta en tiedä mistä niitä alkaisi haalimaan. Meillä on nykyään aina suht perussiistiä eli tehty työ alkaa palkitsemaan.   

Vierailija
20637/20726 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useita pulloja alkoholia kun saan niitä lahjaksi töistä. Asun yksin joten ei tule avattua itekseni yhtäkään pulloa. Porukalla kyllä ok mutta harvoin sellaisia ruokavieraita saan joille viini maistuu. Positiivinen ongelmahan tämä on mutta kyllä nuo putelit vievät hurjasti tilaa kaapissa ja aloin myös miettimään että miten kauan lie säilyvät. Esim Jägermeisteria löytyy 3 litran pulloa ja jos alkaisin lääkkeeksi niitä tissuttelemaan niin useita kuukausia siinä menisi. Ja pahaakin on kuin mikä !

Onneksi joululahjoiksi saan kierrätettyä parit konjakit

Vierailija
20638/20726 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yhden inhokkihomman tehtyä tänään pois. Palautin kaikki pullot kauppaan. Eivät ole poistoja, mutta mielen päältä yksi hoidettava asia pois. Eikä pullokassit enää pyöri autokatoksessa. 

Vierailija
20639/20726 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun miehen lapsi toi tänne jotain ikuisuus säilytettäviä tavaroita. Juuri oltiin saatu tyhjennettyä ylimääräistä tavaraa pois niin eiköhän Opiskelemaan muuttava lapsi tuonut varaston täyteen tavaraa. Noita nyt ei ilmeisesti voi karsia pois kun eivät ole omia tavaroita. Viisi vuotta menee kuitenkin opiskellessa niin se koko aika täällä pitäisi säilöä jotain tauluja ja sängynpeittoja. Mielestäni aivan naurettavaa

Vierailija
20640/20726 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun miehen lapsi toi tänne jotain ikuisuus säilytettäviä tavaroita. Juuri oltiin saatu tyhjennettyä ylimääräistä tavaraa pois niin eiköhän Opiskelemaan muuttava lapsi tuonut varaston täyteen tavaraa. Noita nyt ei ilmeisesti voi karsia pois kun eivät ole omia tavaroita. Viisi vuotta menee kuitenkin opiskellessa niin se koko aika täällä pitäisi säilöä jotain tauluja ja sängynpeittoja. Mielestäni aivan naurettavaa

Vuokratkaa varasto niille ja isä maksaa vuokran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän