tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20726)
Mä oon niin tyytyväinen, että hokasin leikata puristavista sukista ne resorit pois. Sain muutaman uuden parin nyt käyttöön ja voin luopua kuluneemmista, eikä tarvitse hetkeen ostaa lisää.
Olisikin vaan shampoopulloja mitä pitäisi hävittää, meillä on kokonaisia huonekaluja. Just mietin että olisiko meillä jossain paikkaa isolle ihanalle nahkasohvalle, varastossa on ainakin kuusi antiikkista rautasänkyä jotka pitäisi sijoittaa johonkin, lisäksi paljon muutakin. Ovat tulleet mm perintönä, myös siitä kun kakkosasunto laitettiin myyntiin ja piti tietty tyhjentää sekä ihan heräteostoina antiikkikaupoista yms. Kaikkea ihanaa ja kaunista mutta ei vaan ole paikkaa kaikille.
Meillä oli isovanhemmilla antiikkiset rautasängyt aikoinaan mökillä ja ne menivät sitten mökin mukana. Itse haaveilin sellaisista pitkään joten (ainakin minä) uskoisin että menisivät kaupaksi ihan mukavalla hinnalla. Toriin vaan ilmoitus!
Mietin että vieläkö noita ukrainalaisia avustetaan tavarakeräyksin vai saavatkohan pelkästään raha-avustuksia?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli isovanhemmilla antiikkiset rautasängyt aikoinaan mökillä ja ne menivät sitten mökin mukana. Itse haaveilin sellaisista pitkään joten (ainakin minä) uskoisin että menisivät kaupaksi ihan mukavalla hinnalla. Toriin vaan ilmoitus!
Joo, tarkoitus on jossain kohtaa kaupata osa pois. Pitää vaan ensin tehdä jonkinlainen rymsteeraus täällä kotona ja katsoa mitä sopisi tänne, mökille menee ehkä osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai joku tosiaan mieti että ei voi viedä työpaikalle ylimääräisiä teepaketteja koska työkavereilla on varaa ostaa omat teet? Heitetäänkö ne mieluummin roskiin? Eikö tärkeintä ole että teet tulee juotua eikä mene hukkaan.
"Mutta ennemmin antaisin jollekin, jolla olisi enemmän tarve"
Lukiko tuossa että mielummin heittäisi roskiin?
Mistä niitä ylimääräisiä teepaketteja on tullut? Eikö mitenkään pysty itse käyttämään?
Mulle on tullut lahjana ja vikaostoksina. Kun lopetin kahvinjuonnin nii osa alkoi antaa lahjaksi kahvipaketin sijaan teetä. En kuitenkaan käytä kofeiinia ollenkaan. Teemaistatteluja ei kaupoissa ole joten jos meinaa saada vaihtelua juomaan niin se on aina enempi vähempi sika säkissä.
Vierailija kirjoitti:
Hopealusikan olet saanut joten pidä sitä arvossa. Mulla on ollut ympärillä mm vammaisia koko elämäni ajan joten vähävaraisuus on kyllä tullut tutuksi vaikka sitä ei suoraan omalla kohdalla olisikaan ollut. Samoin vapaaehtoistöissä sairaiden parissa on tullut nähtyä vaikka ja mitä. Kaikillehan ei tosiaan kerry samaa elämänkokemusta, osa ei ole koskaan edes nähnyt esim. vaikeasti sairasta ihmistä. Sellai
Harmittaa että tulin avautumaan tänne kun heti alkoi tulla pjaskaa niskaan. Ilmeisesti keskustelupalsta on vain huono-osaisille? Olen kokenut kyllä ikäviäkin asioita, sairauksia sekä kuolemaa ihan lähipiirissä niin ettei kenenkään kannata kadehtia. Enkä todellakaan halveksi työttömiä tai köyhyyttä vaikkei se itseäni ole koskettanut.
Ei se ole mitään sontaa niskaan kun sinulle sanotaan että et ole onneksesi jotunut kokemaan tai näkemään nurjaa puolta, sairautta ja köyhyyttä. Sehän on vain fakta jonka itsekin totesit. Sanoit ettet tunne yhtään työtöntä tai köyhää mutta nyt tunnetkin useita. Vaikeat sairaudet ja vammat tuovat kyllä yleensä aina työttömyyden ja rahavaikeudet, mutta ehkä sinulle ei näistä asioista ole haluttu kertoa kun asenne on tuollainen.
Voisitko ystävällisesti lopettaa tuon jatkuvan jankuttamisen. Ketään ei oikeasti kiinnosta. Keskity aiheeseen tai poistu.
Jos et halua että joku puhuu aiheesta niin lopeta toisten lainaaminen ensin, ja sitten myös jatkuva kommentointisi. Eikö nämä ole ihan yleistietoa netissä kirjoittaville?
Asiaan, piti hävittää toinen ompelukone, mutta kun tajusin että toisessa ei toimi puolaus niin enpä hävitäkään vielä vaan avaan molemmat ja paikallistan vian, jos sen vaikka saisi korjattua helposti. Siihen asti puolaan toisella koneella ja ompelen toisella😁🙄
Mies onneksi katsoi kenkänsä läpi ja kolmet lähtivät hävitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon niin tyytyväinen, että hokasin leikata puristavista sukista ne resorit pois. Sain muutaman uuden parin nyt käyttöön ja voin luopua kuluneemmista, eikä tarvitse hetkeen ostaa lisää.
Resoriin voi leikata myös halkion ja huolitella sen käsiompeleella. Reunan voi taittaa sitten töppösen näköiseksi.
Mä päädyin tänään heittämään mulle sopimattomat teet pois. Aloin miettimään, että kai niissäkin on joku parasta ennen -päiväys enkä rehellisesti sanoen muista millon ne on mulle annettu.
Tänään hoksasin, että jääkaapissa oleva likööripullo, josta on pari shottia otettu viime itsenäisyyspäivänä, on mennyt vanhaksi. Siinä lukee, että säilyy avaamisesta 1kk jääkaapissa. Tuli aika kalliiksi ne shotit 🙈
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua että joku puhuu aiheesta niin lopeta toisten lainaaminen ensin, ja sitten myös jatkuva kommentointisi. Eikö nämä ole ihan yleistietoa netissä kirjoittaville?
Asiaan, piti hävittää toinen ompelukone, mutta kun tajusin että toisessa ei toimi puolaus niin enpä hävitäkään vielä vaan avaan molemmat ja paikallistan vian, jos sen vaikka saisi korjattua helposti. Siihen asti puolaan toisella koneella ja ompelen toisella😁🙄
Mies onneksi katsoi kenkänsä läpi ja kolmet lähtivät hävitykseen.
Mulle tuli ensilukemalta mielikuva, että sun mies katsoo kulunutta kenkäänsä, jonka pohjasta näkyy läpi. Mietin, että miten niin onneksi... 😅
Vierailija kirjoitti:
Tänään hoksasin, että jääkaapissa oleva likööripullo, josta on pari shottia otettu viime itsenäisyyspäivänä, on mennyt vanhaksi. Siinä lukee, että säilyy avaamisesta 1kk jääkaapissa. Tuli aika kalliiksi ne shotit 🙈
Vie se silti veskin pyttyyn kaatamisen sijaan lähikaupan kulmille, kyllä se siellä menee ihan hyvin. Sano että saavat sen, jos laittavat tyhjän pullon sitten lasinkeräykseen asfaltille särkemisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut mieleenikään että noilla olisi noin lyhyt aika vanhenemiseen. Itselläni on useita avattuja pulloja ollut pitkään, ajattelin että alkoholia sisältävät kyllä säilyisivät! Täytyypä tsekata omat varastot. Aion kyllä maistaa ennen kuin kaadan pois. 😅
Vierailija kirjoitti:
Mä päädyin tänään heittämään mulle sopimattomat teet pois. Aloin miettimään, että kai niissäkin on joku parasta ennen -päiväys enkä rehellisesti sanoen muista millon ne on mulle annettu.
Älkää heittäkö teetä tai kahvia roskiin! Huonekasvit rakastavat niitä. Kunhan seassa ei ole sokeria ja teen pitää olla haaleaa, ei kylmää eikä tietenkään kuumaa.
Ja jos lähistöllä on pihlajapuita, ne tykkäävät kahvinporoista. Eli suodatinpussit voi ripotella pihlajan alle. Myös juomattomat kaffet voi kaataa haaleana tai kylmänä pihlajan alle viemärin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä likööriä oli ?
jos on paljon sokeria, säilyy pitkäänkin
Itselläni on ollut kirjaimellisesti kolme tavaraa vaan "roikkumassa" ja viemässä tilaa kodista, kun en ole jaksanut vääntää lahjoitus-ilmoituksia. En edes kehtaa sanoa kuinka kauan. Kolme!!! Ei mikään ylitsepääsemätön määrä, mikä vaan lisää epäonnistumisen tunteen ja saamattomuudesta aiheutuvan häpeän määrää.
Äsken sisuunnuin ja väänsin ne kolme ilmoitusta paikalliselle roskalavalle. Kaksi tavaraa varattiin muutamassa minuutissa ja noudot sovittiin huomiselle.
Nyt en tiedä pitäisikö itkeä ilosta vai olla helpottunut vai surullinen kun on antanut 10 min työn viedä itseltä näin paljon aivoenergiaa näin kauan. Kummallista miten itse ruoskii itseään tällä tavalla. En ikinä puhuisi ystävälleni tällä tavalla, mutta itseni leimaan luuseriksi.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ollut kirjaimellisesti kolme tavaraa vaan "roikkumassa" ja viemässä tilaa kodista, kun en ole jaksanut vääntää lahjoitus-ilmoituksia. En edes kehtaa sanoa kuinka kauan. Kolme!!! Ei mikään ylitsepääsemätön määrä, mikä vaan lisää epäonnistumisen tunteen ja saamattomuudesta aiheutuvan häpeän määrää.
Äsken sisuunnuin ja väänsin ne kolme ilmoitusta paikalliselle roskalavalle. Kaksi tavaraa varattiin muutamassa minuutissa ja noudot sovittiin huomiselle.
Nyt en tiedä pitäisikö itkeä ilosta vai olla helpottunut vai surullinen kun on antanut 10 min työn viedä itseltä näin paljon aivoenergiaa näin kauan. Kummallista miten itse ruoskii itseään tällä tavalla. En ikinä puhuisi ystävälleni tällä tavalla, mutta itseni leimaan luuseriksi.
Tai ehkä et vain tietämättäsi aiemmin ollut 100% valmis luopumaan, mutta nyt sen askeleen otit ja hyvä niin. Älä turhaan soimaa itseäsi.
Mun mielestä on ihan normaalia, että ihminen auttaisi mieluummin kasvotusten toista ihmistä jonka hädän näkee, ihmisen jolla on puutetta ihan jostain perustavamman laatuisesta kuin kynsilakasta. Mutta tilanne on se, ettei monikaan tunne köyhiä tai sitten köyhät eivät puhu tilanteestaan IRL. Mulle kasvoton auttaminen ei ole mitään erikoisen eettistä. Enkä tarkoita, että soittaisin torvea edelläni auttaessani, vaan esimerkiksi kerran kuulin omin korvin erään hädästä ja vein koulussa rahaa hänen penaaliin. En kertonut että se olin minä, ettei hän koe kiitollisuuden velkaa, mutta minulle tuli hyvä mieli kun tiesin menevän oikeaan tarpeeseen. Täällä meilläpäin on helluntaiseurakunnan kirpputori, jonne saa vie lahjoituksia ja sinne vienkin, kun olen itsekin siellä tehnyt vapaaehtoishommaa niin se ei ole mikään varsinainen bisnes millä suuria voittoja tulisi, mutta saavat pyöritettyä ruokapäivää ja muita tilaisuuksia ja jakavat vaatteita myös ilmaiseksi milloin joku on oikeasti vailla. Sitä tuen mielelläni.