Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20727)

Vierailija
20561/20727 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tänään joululahjaostoksia verkosta. Olen jo pitkään miettinyt uusien crocsien ostoa sekä itselle että miehelle, kun 8 ja 14 vuotta vanhat alkaa olla niin loppu. Käytetään päivittäin kun piipahtaa vaikka viemään roskiksen. Nyt tilasin meille molemmille hyvällä alella ja vanhat lentää molemmilla roskiin. 

Tilasin miehelle myös hupparin, kun löytyi hyvällä alella tietyn mallinen ja merkkinen, mistä tykkää. Nyt voi luopua täysin loppuun käyteystä toisesta hupparista. On hänellä siis muitakin vaatteita, mutta päälle tuntuu eksyvän mieluiten vanha lahjahuppari, joka todella kulunut. Lisäksi ostan vielä jotain herkkua. Hän ei halua mitään turhaa roinaa, mutta tiedän, että ilahtuu täsmätuotteista.

Vierailija
20562/20727 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin äidilleni viime jouluna lahjaksi jalkahoidon. Olin ostanut lahjakortin ja varannut ajan etukäteen jo hyvissä ajoin joulun välipäiville, jotta lahja ei jäisi käyttämättä siksi, ettei saa aikaiseksi mennä. Sitten vielä kuskasin sinne ja takaisin. Kyllä hän tykkäsi. Hänellä on kyllä varaa käydä jalkahoidoissa ym itsekin, mutta jostain syystä ei raaski käyttää rahaa itseensä.

Nyt pohdin, että tekisinkö saman taas tänäkin vuonna vai varaisinko ajan kampaajalle hiustenleikkaukseen ja taas kuskaisin sinne ja takas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20563/20727 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän oma tavoitteeni on 5 poistoa ja jos se onnistuu ja vielä riittää energiaa, joulukoristelaatikoiden karsiminen. Torissa meni eilen yksi kympin tavara kaupaksi, mutta se pitää postittaa ja rasittaa ajatus laatikon etsimisestä ja paketoimisesta, kun kyse ei ole mistään vaatteesta minkä voi vaan kääriä muovipussiin ja teipata ympäriinsä.

Vierailija
20564/20727 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Laitoin nyt roskapussiin vanhentuvan avatun paketin halpamerkin hapankorppuja ja pikapuuropusseja. Päiväys tosiaan noissa on lähellä, eikä noita kukaan syö...

Olen tällaiset ruoat, jotka eivät ole eläimille vaaraksi, käynyt ripottelemassa läheiseen metsään. Linnuille ja oraville ainakin kelpaa. 

Kun ei kippaa mihinkään kasaksi, niin ei häiritse kenenkään silmääkään jos sattuu läheltä kävelemään. 

Työpaikan taukohuoneen pöydällä on joskus ollut syömiskuntoisia avaamattomia ruokatuotteita, joissa parasta ennen päiväys lähellä tai mennyt (ei viimeisen käyttöpäivän sentään) ja lappu päällä "Saa ottaa :)".

Suklaat tai keksit on yleensä joku laittanut sitten kaikille tarjolle kahvitauolla, mutta sellaiset ei-naposteltavat ruokatuotteet ovat myös yleensä kadonneet viimeistään viikossa.

Kerran oli jotain ulkomaista "laihdutuspikakahvia" ja se ei kadonnut sivupöydältä, niin meni lopulta biojätteeseen.

Vierailija
20565/20727 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähikuukausina mulla on edessä mutto omakotitalosta kerrostalokaksioon tai kolmioon. Lapset jo lähteneet ja asun yksin isossa oktssä. Huonekaluja, kirjahyllyjä, lipastoja täynnä tavaraa. Nuo huonekalutkin on tarpeettomia. Keittiö ja sen kaapit pursuavat astioita yms, sen jäljiltä kun perheenä asutttiin. 

Lapset on kaukana, eivät pääse avuksi kuin joskus.

Onko mahdollista viedä kirpparille jossa hinnoittelupalvelu? Siitä ei toki palvelumaksun jälkeen jää juuri mitään, mutta he tekevät työt siinä hinnoittelussa ja myymisessä. Jos on mahdollista lahjoittaa jonnekin, niin se vielä helpompi. 

Voiko lapset auttaa joidenkin tuotteiden suhteen esim. ilmoitusten laatimisessa? 

Otat kuvat ja he laativat tekstin?

Kuolinpesän ostajat ostavat varmaan elossa olevienkin "pesien" irtaimistoja. Seuloo erilleen sen, minkä ehdottomasti haluaa säilyttää ja "pesän" tavaroihin kaikki muu. 

Tsemppiä ja voimia tavarapaljouden keskelle. Päivä kerrallaan. Ja onnea uuteen kotiin, kun sen aika on. :)

Vierailija
20566/20727 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän oma tavoitteeni on 5 poistoa ja jos se onnistuu ja vielä riittää energiaa, joulukoristelaatikoiden karsiminen. Torissa meni eilen yksi kympin tavara kaupaksi, mutta se pitää postittaa ja rasittaa ajatus laatikon etsimisestä ja paketoimisesta, kun kyse ei ole mistään vaatteesta minkä voi vaan kääriä muovipussiin ja teipata ympäriinsä.

Mä oon tehnyt mainospostista paperitolloja paketin täyteen, jos ei ole kuplamuovia. Samalla saanut lehtipinoa karsituksi ja vastaanottaja voi heittää fyllit paperinkeräykseen. Jos ei kotona ole sopivaa laatikkoa valmiiksi, oon käynyt esim tokmannilta kysymässä kun purkavat kuormaa. Heillä on usein painettu laatikon mitat ulkopuolelle niin pystyy helposti paikantamaan kuormasta sopivan laatikon 😀 

Vierailija
20567/20727 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi niin mieli ostaa joku uusi kynttelikkö. Meillä on jo 2 jotka vuosikausia vanhoja mutta toimivat edelleen.  Jotain modernia mallia haaveilen. Toisaalta järki sanoo ettei joulukoristehyllylle mahdu enää yhtään esinettä ja kausikin on kuitenkin aika lyhyt. Tässä nyt yritän pinnistellä. Muutenkin ärsyttää kun joulun aikaan pitää laittaa tavaraa kaappeihin jouluvalojen ja koristeiden tieltä. Kaikki ei mahdu yhtä aikaa esille kun tykkään väljemmästä sisustuksesta ja tykkäisin kyllä väljemmistä kaapeistakin ! Taas saan puhtia karsimiseen. Ehkä joulutavaroiden joukosta löytyisi turhaa

Vierailija
20568/20727 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi naapurissa joku vähävarainen jolla nälkäisiä lapsia ruokittavana niin veisin hänelle heti vaatteita mitä hän voisi myydä. Vaatteita minulla on liikaa, muuta oikeastaan ei. Olen antanut hyväntekeväisyyteenkin, mutta toisaalta, ei nekään kohteet monesti ole hyväntekeväisyyttä tekeviä vaan tekevät bisnestä. Ei ole hirveä hätä tyhjentää kaappeja, koskapa jos tulee pula-aika niin hyvinkin joku voi vaihtaa vaikkapa jonkun neuleeni kahviin ja jauhoihin tms. Pula-aika ei ole välttämättä edes kaukana.

Vierailija
20569/20727 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kovasti pohtinut, että osallistuisko tänä jouluna johonkin lahjakeräykseen. Mutta jotenkin on iskenyt epäilys, meneekö ne lahjat oikeasti tarvitseville. Toinen mitä mietin, että osuuko mieluinen lahja saajalle vai päätyykö se tavaraksi tavarapaljouteen. Lahjakortin voisi antaa, mutta käyttäisikö sen kuitenkin vanhempi itselleen eikä lapsi. 

Haluaisin kovasti auttaa itseäni heikommassa asemassa olevia, mutta luottamuspula vaivaa. Lähipiirissä ei ole ketään, jonka vähävaraisuuteen aidosti "uskoisin", kun heillä on varaa matkustella, käydä tapahtumissa, ostaa alkoholia viikottain jne, mutta silti valittavat, ettei ole varaa ostaa ruokaa jne. Yksi joutuu maksamaan tukia takaisin yli 3000e, mutta silti vie hyvää myyntikelpoista tavaraa kierrätyskeskukseen, mutta voivottelee miten tiukkaa on ja toivoo että lähipiiri nyt tukisi taloudellisesti.

Vierailija
20570/20727 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin lahjakeräykseen osallistumisen sijaan jakaa ennen joulua roskalavaryhmässä kaikkea ylimääräistä kotoa pois suoraan tarvitseville ilman välikäsiä, esim. lahjaksi kelpaavaa uutta/käyttämätöntä tavaraa ja vaatetta sekä avaamattomia joulukalentereita. Ei ole viikossa kelvannut mikään kenellekään. Olen tosi hämmentynyt. Ryhmässä on kuitenkin yli 20 000 jäsentä. Asutaan ilmeisesti sitten niin hyvällä alueella, ettei kukaan tarvitse mitään?

Vierailija
20571/20727 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Laitoin nyt roskapussiin vanhentuvan avatun paketin halpamerkin hapankorppuja ja pikapuuropusseja. Päiväys tosiaan noissa on lähellä, eikä noita kukaan syö...

Olen tällaiset ruoat, jotka eivät ole eläimille vaaraksi, käynyt ripottelemassa läheiseen metsään. Linnuille ja oraville ainakin kelpaa. 

Kun ei kippaa mihinkään kasaksi, niin ei häiritse kenenkään silmääkään jos sattuu läheltä kävelemään. 

Työpaikan taukohuoneen pöydällä on joskus ollut syömiskuntoisia avaamattomia ruokatuotteita, joissa parasta ennen päiväys lähellä tai mennyt (ei viimeisen käyttöpäivän sentään) ja lappu päällä "Saa ottaa :)".

Suklaat tai keksit on yleensä joku laittanut sitten kaikille tarjolle kahvitauolla, mutta sellaiset ei-naposteltavat ruokatuotteet ovat myös yleensä kadonneet viimeistään viikossa.

Kerra

Mä oon kans miettinyt, et veisin työpaikan taukohuoneeseen tyrkylle teet, mitkä ei itselle maistu. Mutta ennemmin antaisin jollekin, jolla olisi enemmän tarve kuin työpaikkani kovapalkkaisilla. Musta tuntuu vaan, etten kohtaa missään oikeita ihmisiä. Facen avustusryhmistäkin meni maku, kun tuttuni, joka on yhden ryhmän perustaja ja ylläpitäjä, rahoitti etelänmatkansa ryhmän kautta kerätyillä avustusrahoilla. 

Vierailija
20572/20727 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi naapurissa joku vähävarainen jolla nälkäisiä lapsia ruokittavana niin veisin hänelle heti vaatteita mitä hän voisi myydä. Vaatteita minulla on liikaa, muuta oikeastaan ei. Olen antanut hyväntekeväisyyteenkin, mutta toisaalta, ei nekään kohteet monesti ole hyväntekeväisyyttä tekeviä vaan tekevät bisnestä. Ei ole hirveä hätä tyhjentää kaappeja, koskapa jos tulee pula-aika niin hyvinkin joku voi vaihtaa vaikkapa jonkun neuleeni kahviin ja jauhoihin tms. Pula-aika ei ole välttämättä edes kaukana.

Mä veisin ruokaa

Vierailija
20573/20727 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yksi ilta tarmonpuuskan ja raivasin tavaroita. Pois lähti:

Palapeli

Lautapeli

Iso pino askarteluvälineitä (jos niitä ei ole 10 vuoteen käytetty, tuskin käytetään jatkossakaan)

Hamahelmiä (tämä tuntui surulliselta mutta todettava se on, ettei 13v enää ole aikoihin ollut niistäkiinnostunut)

Sohvan käsinojan puinen suojus

Puinen aterinlaatikko, joka ei sovi nykyisen kodin keittiön laatikoihin

Pressopannu (liian työläs pestä niin ei tule käytettyä)

Toppatakki

Syystakki

Juoksutakki meni roskiin, oli rikki

Vierailija
20574/20727 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hämmentävää, että täällä ihmiset tuntuvat toivovan, että omassa lähipiirissä olisi joku niin köyhä ja juuri samankokoinen kuin itse, että sille voisi viedä omat vaatteet. Oikeille avustusjärjestöille eivät voi viedä, kun ne "tekevät bisnestä". Jotenkin tuntuu, että tuollaisella ajatusmallilla varustettu ihminen alkaisi aika pian haukkua täällä tuntemaansa köyhää, joka ei sitten arvostaisikaan juuri hänen tavaroitaan: "Ei taidakaan olla niin köyhä kuitenkaan, kun tänäänkin näin sillä kynsilakkaa, joka ei ollut minun vanhaa". 

Henkilökohtainen avustaminen on minusta kyseenalaista, koska toinen ihminen on siinä alisteisessa asemassa ja hänen toimiaan ruvetaan tarkkailemaan suurennuslasilla. Mielestäni kasvoton lahjoittaminen avustusjärjestöille on paljon eettisempää. Voiko joku ihan vilpittömästi sanoa, että esim. Punainen Risti ei tee mitään hyvää kenenkään puutteenalaisen hyväksi? Ettekö usko, että ovat maanjäristysalueilla pystyttämässä telttoja ja hoitamassa loukkaantuneita? Ei pitäisi jumittua katsomaan vain niitä valitettavia väärinkäytöksiä, vaan suurempaa kuvaa. 

Vierailija
20575/20727 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hämmentävää, että täällä ihmiset tuntuvat toivovan, että omassa lähipiirissä olisi joku niin köyhä ja juuri samankokoinen kuin itse, että sille voisi viedä omat vaatteet. Oikeille avustusjärjestöille eivät voi viedä, kun ne "tekevät bisnestä". Jotenkin tuntuu, että tuollaisella ajatusmallilla varustettu ihminen alkaisi aika pian haukkua täällä tuntemaansa köyhää, joka ei sitten arvostaisikaan juuri hänen tavaroitaan: "Ei taidakaan olla niin köyhä kuitenkaan, kun tänäänkin näin sillä kynsilakkaa, joka ei ollut minun vanhaa". 

Henkilökohtainen avustaminen on minusta kyseenalaista, koska toinen ihminen on siinä alisteisessa asemassa ja hänen toimiaan ruvetaan tarkkailemaan suurennuslasilla. Mielestäni kasvoton lahjoittaminen avustusjärjestöille on paljon eettisempää. Voiko joku ihan vilpittömästi sanoa, että esim. Punainen Risti ei tee mitään hyvää kenenkään puutteenalaisen hyväksi? Ettekö usko, että ovat maanj

Yhteiskunnan se avustaminen pitäisi hoitaa. Sitä se ei kuitenkaan tee kun hallitus estää tämän. Tästä aiheesta ei nyt kuitenkaan tässä enempää.

Vierailija
20576/20727 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kanssa. Ehkä joillakin ihmisillä on vaikea tuntea vieraita ihmisiä kohtaan empatiaa? Sama kuin netissä ja helppo huudella, mutta kasvokkain toinen alkaakin tuntua ihan tavalliselta tyypiltä, ehkä kivaltakin.

Mä myös vierastan näitä FB-ryhmien armopalojen jakotilaisuuksia, tyyliin päätän itse kenelle annan. Kirjoita alle, miksi juuri sinulle.

Joskus näin FB:ssa talvikenkiä tarjolla vain SUOMALAISELLE yksinhuoltajaäidille. Huh huh.

Tarvitsevia on monia ja puute voi olla niin monen tyyppistä.

Vierailija
20577/20727 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aiemmin kertoi sirottelevansa vanhaa ruokaa eläimille metsään. Samalla jotenkin söpö ja naiivi ajatus. Luonnonvaraiset eläimet eivät tarvitse ihmisten ruokaa, ehkä jotkut siemenet linnuille ok. Tällaiset houkuttelevat rottia myös, joten toivottavasti tämä ruokkiva puuhailee kaukana ihmisasutuksesta.

Vierailija
20578/20727 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pakkasin hyviä kenkiä ja vien uffin laatikkoon kaupassa käydessä. Kyllä on kertynyt tavaraa mitä en enää tarvitse.

Vierailija
20579/20727 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kovasti pohtinut, että osallistuisko tänä jouluna johonkin lahjakeräykseen. Mutta jotenkin on iskenyt epäilys, meneekö ne lahjat oikeasti tarvitseville. Toinen mitä mietin, että osuuko mieluinen lahja saajalle vai päätyykö se tavaraksi tavarapaljouteen. Lahjakortin voisi antaa, mutta käyttäisikö sen kuitenkin vanhempi itselleen eikä lapsi. 

Haluaisin kovasti auttaa itseäni heikommassa asemassa olevia, mutta luottamuspula vaivaa. Lähipiirissä ei ole ketään, jonka vähävaraisuuteen aidosti "uskoisin", kun heillä on varaa matkustella, käydä tapahtumissa, ostaa alkoholia viikottain jne, mutta silti valittavat, ettei ole varaa ostaa ruokaa jne. Yksi joutuu maksamaan tukia takaisin yli 3000e, mutta silti vie hyvää myyntikelpoista tavaraa kierrätyskeskukseen, mutta voivottelee miten tiukkaa on ja toivoo että lähipiiri nyt tukisi taloudellisesti.

Tuota sopii miettiäkin, ikävä kyllä. Itse kun olin vähävarainen yh aikanaan niin en saanut joululahjaa lapselleni, enkä jouluseteliä joulun laittoon sillä emme olleet lastensuojelun asiakkaita. Olimme kuitenkin köyhä perhe, mutta koska lapsella ei ollut lastensuojelun tarvetta niin rahallists tukea emme saaneet. Ympärillä omistusasunnoissa asuvat ja kaksi autoa omistavat saivat joululahjoja lapsilleen ka rahaa jonka eräskin äiti kehui käyttävänsä kampaajalle kun ei nyt muuta tarvetta ole

Vierailija
20580/20727 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtainen avustaminen on minusta kyseenalaista, koska toinen ihminen on siinä alisteisessa asemassa ja hänen toimiaan ruvetaan tarkkailemaan suurennuslasilla. Mielestäni kasvoton lahjoittaminen avustusjärjestöille on paljon eettisempää. Voiko joku ihan vilpittömästi sanoa, että esim. Punainen Risti ei tee mitään hyvää kenenkään puutteenalaisen hyväksi? Ettekö usko, että ovat maanj

Minut ainakin tässä ymmärsit väärin. En ajattele enkä toivo noin, mitä väität. Mutta silti mielelläni antaisin avun suoraan tarvitsevalle täsmänä etten antaisi sitä turhaa roinaa, mitä moni täällä kirjoittaa pyörittelevänsä nurkissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi