Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20730)

Vierailija
20541/20730 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö muilla tätä samaa, että kun päätätte alkaa karsimaan vaatteita niin kaikki näyttää niin kivoilta, että edelleen haluatte säilyttää tavoitevaatteina? Ärsyttää, kun niin tarmoa täynnä aloin käymään vaatteita läpi, mitä en ole käyttänyt kuin edellistalvena tai sitä edellisenä. Ja yhtäkkiä en muka voi mistään luopua, vaikka en edes mahdu suurimpaan osaan. Paljon sellaisia, jos laihtuisin 5-10kg niin näyttäisi kivalta. Näiden olemassaoloa en edes muistanut, joten eipä tässä nyt mitään äärimmäisen spesiaalia ole kyseessä. Mutta heti kun laitan henkariin kuvanottoa varten, alan mielessäni stailata ja miettiä kuinka kiva olisi käyttää. En kuitenkaan saa itseäni niskasta kiinni, että oikeasti pysyvästi laihtuisin ja saisin nämä käyttöön.

Auttaisiko sellainen yhtään, että asettaisit itsellesi määräajan, johon mennessä pitää joko mahtua niihin va

Naurettavaa! Nyt oikeesti vähän tekoja oman hyvin voinnin eteen ja jätätte ne herkut sinne kauppaan. Elämä vaan kuluu hukkaan tollasessa toiveajattelussa.

Vierailija
20542/20730 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö muilla tätä samaa, että kun päätätte alkaa karsimaan vaatteita niin kaikki näyttää niin kivoilta, että edelleen haluatte säilyttää tavoitevaatteina? Ärsyttää, kun niin tarmoa täynnä aloin käymään vaatteita läpi, mitä en ole käyttänyt kuin edellistalvena tai sitä edellisenä. Ja yhtäkkiä en muka voi mistään luopua, vaikka en edes mahdu suurimpaan osaan. Paljon sellaisia, jos laihtuisin 5-10kg niin näyttäisi kivalta. Näiden olemassaoloa en edes muistanut, joten eipä tässä nyt mitään äärimmäisen spesiaalia ole kyseessä. Mutta heti kun laitan henkariin kuvanottoa varten, alan mielessäni stailata ja miettiä kuinka kiva olisi käyttää. En kuitenkaan saa itseäni niskasta kiinni, että oikeasti pysyvästi laihtuisin ja saisin nämä käyttöön.

Ei enää, kun vaatteet on ostettu jo 15 vuotta sitten ja ovat jo hieman vanhantyylisiä mutta eivät kuitenkaan mitään hienoa vintagea. Mutta mutta, en raaski laittaa pois muun muassa 70 luvulta olevaa nahkatakkia Ysäriltä olemassa olevia bootseja enkä esim 2000 ostettua vaalia mokkanahkaista hapsutakkia. 

en vain yksinkertaisesti pysty! Rahaa saisi varmaan sen pari euroa per tuote joten myyminenkään ei ole järkevää vaikka rahapula olisikin. Kaikki nuo vaatteet ovat kuitenkin hienoja vaatteita tai tehtyjä, eivät vain enää ehkä ole tyyliäni tai sitten eivät sovi päälle, eivätkä koskaan enää tule sopimaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20543/20730 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole tuollaisia ongelmia. Mielestäni koskaan ei saisi yksinkertaisesti ostaa liian tiukkoja ja

Et varmaan ymmärtänyt ettei kyse ole liian pieninä ostetuista vaatteista vaan siitä että on kertynyt enemmän elopainoa ja tai vartalon malli on muuttunut.

Vierailija
20544/20730 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sivuun ja mieti myöhemmin uudestaan.

Laitoin omia aarteitani myyntiin heinäkuussa, kirjoitin tässä flow hun vaatteet.

Pyysin hienosta mokkatakista 40 e, joku tarjosi 8 e.

Lopulta joku toinen osti pyymtihinnalla ja tää 8 e tyyppi laittoi sydäntäsärkevän viestin. 

kertoi hänellä on periaatteet ja ei voi näin paljoa maksaa.

Kommentoin sama juttu. Mä myyn sille, joka maksaa pyydetyn hinnan. Lippu tonne maksoi 200 e

ja takki on ikuinen

Vierailija
20545/20730 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteenvaihto jossain minne mahtuu rekkejä? Kutsu kaverit ja sukulaiset jne.

Vierailija
20546/20730 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt ennen joulua käytä pois-haaste. 

Tänään käytin kaapissa avattuna olleen sitruunahappopussin kahvinkeittimen puhdistukseen. 

Vierailija
20547/20730 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelen taas raivauskierrosta. Aloitin helposta eli kylppäristä. Muovikassillinen tavaraa lähti roskiin: meikkejä ja kaikenlaisia vanhentuneita tai tarpeettomia puteleita.

Täytyy miettiä mitä seuraavaksi. Olen kovin kuormittunut, joten suurta urakkaa en jaksa. Toisaalta taas tursuavat kaapit lisäävät kuormitusta, joten siksikin haluan saada jotain aikaiseksi.

Itse koen vaikeimmaksi kaikki epämääräiset mutta käyttökelpoiset tavarat. Kaapissa on esim. tyhjiä maalauspohjia, askarteluvälineitä ja sen sellaista. Vaikealta tuntuu antaa poiskaan.

Vaatteet on minusta helppo kohde ja niitä tulee karsittua säännöllisesti. Ongelman tuottaa kaikki muu tavara.

Vierailija
20548/20730 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä retkahdin eilen nettishoppailemaan vaatteita, vaikka just eilen tuskailin vaatepaljouden kanssa. Kaapista ei vain löytynyt mitään pikkujouluihin sopivaa, mikä mahtuisi päälle, niin sorruin tilaamaan uutta. En enää ehdi laihtua niin, että vanhat sopisi päälle. Nyt ärsyttää ja tänään on pakko tehdä poistoja kompensoimaan, että kotiin on tulossa 6 vaatetta lisää. 

Vierailija
20549/20730 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikuisuuden noudattanut

simppeliä sääntöä: Jos huusholliin

saapuu yksi uusi yläosa

- vastaavasti yhden yläosan on

lähdettävä. Jos ei vuoteen ole vaatekpltta

käyttänyt, kuuluu sen lähteä. Näin

neuvotaan yleisestikin.

//

Olen aikanaan ollut Japanista

maailmalle levittäytyneen

konmarituksen suuri ystävä. Kondon

(synt. 09.10.1984) teos oli aikanaan valtava 

myyntihitti. Järjestysgurun

periaatteista moni oppi onkin yhä

juurtuneina filosofiapakissani.

Hän opetti myös täysin uudenlaiset tavat

laskostaa ja säilyttää. 

//

'Hengen voitto aineesta'. 'Henki lunastaa

materian'. Hyvää huomenta. 🌿

Vierailija
20550/20730 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä retkahdin eilen nettishoppailemaan vaatteita, vaikka just eilen tuskailin vaatepaljouden kanssa. Kaapista ei vain löytynyt mitään pikkujouluihin sopivaa, mikä mahtuisi päälle, niin sorruin tilaamaan uutta. En enää ehdi laihtua niin, että vanhat sopisi päälle. Nyt ärsyttää ja tänään on pakko tehdä poistoja kompensoimaan, että kotiin on tulossa 6 vaatetta lisää. 

Laitat vaan ne liian pienet vaatteet kiertoon, niin uudelle on tilaa.

Vierailija
20551/20730 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli vuorossa maustekaapin siivous. 6 kpl tyhjiä maustepusseja lähti roskiin, kun kävin kaikki mausteet läpi. 

Vierailija
20552/20730 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli vuorossa maustekaapin siivous. 6 kpl tyhjiä maustepusseja lähti roskiin, kun kävin kaikki mausteet läpi. 

Tämmöistä mulle ei kyllä tapahdu koskaan. Jos joku mauste tai ruokapakkaus tai kosmetiikkaputeli loppuu se lähtee roskiin/kierrätykseen heti. Samoin mulla ei ole mitään lehtipinoja. Kun lehti on luettu se lähtee samana päivänä paperinkeräykseen jne. Asun toki taloyhtiössä jossa on hyvä kierrätyssysteemi ja kaikki helposti lähellä. Tekstiilikeräyskin on iltalenkin varrella joten kierrätys helppoa sinnekin. Lahjoitettaville mulla eteisessä iso kassi ja kun se täynnä niin vien hyväntekeväisyyskirpparille. Myyntejä varten pieni kaappi jonne kiikutan tavarat joista kuvittelen joskus saavani myyntituloja. Näin eläen ei ole kasoja eikä tarpeetonta roinaa esillä. Toki siellä "myytävien kaapissa" on tarpeetonta tavaraa poistoa odottamassa. Niitäkin tutkin usein eli jos ei mene kaupaksi niin lahjoitukseen sitten.

Siivous ja järjestyksen ylläpito nyt helppoa ja kaikilla tavaroilla on paikka. Toki tarpeetonta täälläkin liikaa mm kosmetiikkaa ja vaatteita 

Vierailija
20553/20730 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsit väärin. Yhdistelin tuplat yhteen, esim. siis maustepussista täydennystä maustepurkkiin. Ei siellä mitään tyhjiä pusseja lojunut. Taloudessamme on kaksi aikuista, joten välillä tulee ostettua vahingossa tuplia. 

Vierailija
20554/20730 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laitoin kasvimaata takviteloille, löysin sangon, jossa on kansi.

Keräsin sinne kaikki saippuat, shampoot jne ja vain yhdet jätin käyttöön.

Kuvittelin olevani lähes minimalisti, mutta purkkeja on tullut hamstrattua.

Vein sangon niinään varastoon ja kaapin oven kiinni.

Pakosti tulee käytettyä vain 1 kerralla

Vierailija
20555/20730 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita sivuun ja mieti myöhemmin uudestaan.

Laitoin omia aarteitani myyntiin heinäkuussa, kirjoitin tässä flow hun vaatteet.

Pyysin hienosta mokkatakista 40 e, joku tarjosi 8 e.

Lopulta joku toinen osti pyymtihinnalla ja tää 8 e tyyppi laittoi sydäntäsärkevän viestin. 

kertoi hänellä on periaatteet ja ei voi näin paljoa maksaa.

Kommentoin sama juttu. Mä myyn sille, joka maksaa pyydetyn hinnan. Lippu tonne maksoi 200 e

ja takki on ikuinen

Mitähän sitä auttaa omia periaatteitaan surkutella😁 Kyllä mullakin on hintaraja jonka itse päätän, muttta sitten en vain osta, enkä surkuttele!

Vierailija
20556/20730 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöistä mulle ei kyllä tapahdu koskaan. Jos joku mauste tai ruokapakkaus tai kosmetiikkaputeli loppuu se lähtee roskiin/kierrätykseen heti. Samoin mulla ei ole mitään lehtipinoja. Kun lehti on luettu se lähtee samana päivänä paperinkeräykseen jne. Asun toki taloyhtiössä jossa on hyvä kierrätyssysteemi ja kaikki helposti lähellä. Tekstiilikeräyskin on iltalenkin varrella joten kierrätys helppoa sinnekin. Lahjoitettaville mulla eteisessä iso kassi ja kun se täynnä niin vien hyväntekeväisyyskirpparille. Myyntejä varten pieni kaappi jonne kiikutan tavarat joista kuvittelen joskus saavani myyntituloja. Näin eläen ei ole kasoja eikä tarpeetonta roinaa esillä. Toki siellä "myytävien kaapissa" on tarpeetonta tavaraa poistoa odottamassa. Niitäkin tutkin

Meillä tapahtuu kun huushollissa asuu muitakin kuin minä yksin. 

Vierailija
20557/20730 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tänään siivonnut. Appivanhemmat on tulossa viikonloppuna kylään ja ahdistaa todella paljon, kun heillä on tapana arvostella kotiamme ja tavaroitamme. Oon imuroinut ja pessyt kaikkien huoneiden lattiat, pessyt vessat, pessyt sohvatyynyt, jauhattanut pyykkiä, pessyt tuulikaapin maton, vaihtanut kylppärien matot, tyhjentänyt tuulikaapin tavarasta ja putsannut jokaikisen kengän ennen kuin laitoin kenkähyllylle takaisin. Tavaraa on ihan liikaa joka puolella ja aikaa menikin siirtelyyn ja väistelyyn. Mutta nyt kun kaikki on puhdasta, siedän tavaroita paremmin ja kaikki näyttää kodikkaalta. Vaikka tein kaiken tuon, ei kotimme näytä liian siistiltä, että saisin kuulla ilkeilyä, että sitä on oikein vaivauduttu vieraiden takia siivoamaan. 

Mitään poistoja en samalla tehnyt, vaan keskityin vain siivoamiseen. Myynti-ilmoituksia ja lahjoitusilmoituksia mulla on pian pari sataa eli josko vain jollekin kelpaa, saisi väljyyttä kotiin. Toki poistoiksi lasken kyllä lakanasta leikatut rätit, mitkä sain tänään käytettyä ja roskiin. Illalla aion heittää jalassani olevat sukat pois.

Vierailija
20558/20730 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tänään siivonnut. Appivanhemmat on tulossa viikonloppuna kylään ja ahdistaa todella paljon, kun heillä on tapana arvostella kotiamme ja tavaroitamme. Oon imuroinut ja pessyt kaikkien huoneiden lattiat, pessyt vessat, pessyt sohvatyynyt, jauhattanut pyykkiä, pessyt tuulikaapin maton, vaihtanut kylppärien matot, tyhjentänyt tuulikaapin tavarasta ja putsannut jokaikisen kengän ennen kuin laitoin kenkähyllylle takaisin. Tavaraa on ihan liikaa joka puolella ja aikaa menikin siirtelyyn ja väistelyyn. Mutta nyt kun kaikki on puhdasta, siedän tavaroita paremmin ja kaikki näyttää kodikkaalta. Vaikka tein kaiken tuon, ei kotimme näytä liian siistiltä, että saisin kuulla ilkeilyä, että sitä on oikein vaivauduttu vieraiden takia siivoamaan. 

Mitään poistoja en samalla tehnyt, vaan keskityin vain siivoamiseen. Myynti-ilmoituksia ja lahjoitusilmoituksia mulla on pian pari sataa eli josko vain jollekin kelpaa, saisi väljyyttä kotiin. Toki poistoiksi lasken kyllä lakanasta leikatut rätit, mitkä sain tänään käytettyä ja roskiin. Illalla aion heittää jalassani olevat sukat pois.

Vierailija
20559/20730 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitän myös sitä, että appivanhemmat muuttavat keväällä ja ovat nyt alkaneet tyhjentää asuntoaan. Vaikka olemme jo monesti kieltäytyneet ottamasta mitään tavaraa vastaan, sillä emme tarvitse mitään, olen melko varma, että he saapuvat jälleen tavararöykkiön kera meille. Mieheni nykyään ihan suuttuu ja ärähtää, että viekää ne tavarat pois. Hän jopa kantaa ne itse takaisin autoon. Mutta en haluaisi sitä konfliktia jälleen kokea. Teemme parhaamme, että pääsisimme aiemmista "tuliaisista" eroon ja saisimme kotimme näyttämään meidän kodilta eikä kierrätyskeskukselta.

Vierailija
20560/20730 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi siivota ihmisten vuoksi, jotka tuovat roinaa kotiinne. Itse en siivoa vieraiden vuoksi ollenkaan. Meillä on tapana muutenkin siivouspäivän sijaan siivota päivittäin. Näin koskaan ei ole sotkuista. Tavaroiden vähentämisestä on juuri tässä suuri apu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan