Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (22047)

Vierailija
22041/22047 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla varmasti kotona joku lipasto tai kaappi, jonka tavaroihin ei ole koskettu aikoihin, koska mahtuvat ja ovat hyvässä järjestyksessä. Juuri tälläisistä löytyy yllättävän paljon poistettavaa. Joskus tärkeinä pitämiään asioita ja tavaroita joista ei enää pidä. Kävin tälläisen lipaston kimppuun, 3 isoa laatikkoa. Vain 2 laatikollista jäi, kun poistin kaiken joskus tärkeän, mutta ei enää tarvittavan. Tähän yhteen vapautuvaan laatikkoon laitoin kaikki kirjat, jotka aion säästää. Sain näin pois hyllynkin, joka ei oikeastaan mahdu oikein pieneen yksiööni.

Seuraavaksi käyn vaatekaapin kimppuun toiveenani on saada alahylly tyhjäksi. Sinne aion laittaa naulakon alta kaikki muut kenkäni, paitsi sen hetken käytössä oleva pari.

Keittiökaapeista  olen suunnitellut raivaavani yhden alakaapin tyhjäksi ja aion laittaa sinne ompelukoneeni, joka on nyt vain lattialla säilytyksessä.

Vierailija
22042/22047 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti kaksi koristetyynyn päällistä. Miksihän kummassa nuo kauhtuneet on olleet kaapissa näinkin pitkään😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22043/22047 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla varmasti kotona joku lipasto tai kaappi, jonka tavaroihin ei ole koskettu aikoihin, koska mahtuvat ja ovat hyvässä järjestyksessä. Juuri tälläisistä löytyy yllättävän paljon poistettavaa. Joskus tärkeinä pitämiään asioita ja tavaroita joista ei enää pidä. Kävin tälläisen lipaston kimppuun, 3 isoa laatikkoa. Vain 2 laatikollista jäi, kun poistin kaiken joskus tärkeän, mutta ei enää tarvittavan. Tähän yhteen vapautuvaan laatikkoon laitoin kaikki kirjat, jotka aion säästää. Sain näin pois hyllynkin, joka ei oikeastaan mahdu oikein pieneen yksiööni.

Seuraavaksi käyn vaatekaapin kimppuun toiveenani on saada alahylly tyhjäksi. Sinne aion laittaa naulakon alta kaikki muut kenkäni, paitsi sen hetken käytössä oleva pari.

Keittiökaapeista  olen suunnitellut raivaavani yhden alakaapin tyhjäksi ja aion laittaa sinne ompelukoneeni, joka on nyt vain lattialla säilytyksessä.

Mulla just näin! Eli ne hyvässä järkässä olevat paikat sisältää yllättäen eniten turhaa, vrt 3 tyhjää babaanilaatikkoa jotka löysin viime vuonna 😂

Vierailija
22044/22047 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti roskiin viidet kaverilta saadut kesäkengät. Kaveri ei ollut pitänyt niitä muutamaan vuoteen ja antoi ne syksyllä. No nyt kun sovitin kesää ajatellen, niin kaikista mureni pohjat ja toisista lisäksi ompeleet ja eri kerrokset irti toisistaan. Täytyy siis sittenkin ostaa uudet kengät kesäksi. Harmittaa sen vuoksi, että nämä olisivat olleet oikeaa kokoa ja vieläpä makuuni. Oisimpa saanut ne aiemmin, niin olisin kyllä käyttänyt.

Vierailija
22045/22047 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vanhoista kauniista esineistäni enkä niistä helposti luovu ja kuluvan tavaran ,esim. vaatteet , käytän mielelläni loppuun, mutta kun päätän luopua jostakin, en ajattele, että siitä pitäisi saada rahaa, vaan laitan surutta kierrätykseen tai roskiin.

Vierailija
22046/22047 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkoti Helsingissä ei voi ottaa vastaan mitään tavaraa. Lasketaan kuulemma lahjoituksiksi jotka ovat kiellettyjä.

Vierailija
22047/22047 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime viikkoina saanut tavaraa paljon ulos. Osan olen myynyt vintedissä, osa mennyt roskiin, ja lähemmäs sata tuotetta kirpputorillekin.

Mutta! Tuntuu, etteivät ne näy juuri missään. Koko ajan tulee samalla lisää vaatetta ja tavaraa sisään, lapsiperhe kun ollaan. Tuntui uskomattomalta, miten suhteellisen pieni määrä vaikka se sata tavaraakin oli, noin kaksi ikeakassillista ja järkky määrä on tavaraa edelleen.

Ollaan kuitenkin puolison kanssa molemmat herätty entistä enemmän tavaran määrään, eikä haalata kovin herkästi enään kamaa kotiin, jos ollaan yhtään epävarmoja sen tarpeellisuudesta. Odotan kovasti lämpimiä kelejä, että päästään tyhjentämään myös tallia ja keräämään kaatiskuormaa talven projektien jäljiltä. Muutama vuosi nyt on asuttu uudessa kodissamme, ja nyt alkaa huomaamaan myös joitain juttuja, joita ei oikeasti ole tarvinnut koko aikana ja saisi suosiolla laittaa jo pois.

Vierailija
22048/22047 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän poistona rikkinäinen pöytävalaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi