Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20621)

Vierailija
18141/20621 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin tänään 13 ilmoitusta Toriin. Tongin laatikoita ja päätin kokeilla, saisinko muutaman euron koruista, joita en käytä. Toivon, että saan nopeasti tarjouksia, jotta en pyörrä päätöstäni. Käytän niin harvoin nykyään koruja, että ei järkeä säilyttää, mutta kun mallailin niitä, jäi moni vielä odottamaan myyntiinlaittoa, vaikka tuskin tuleekaan käytettyä 

Jossain sanottiin, että jos joutuu evakkoon, korut on hyvä ottaa mukaan. Ne ovat käypää valuuttaa missä vaan.

Vierailija
18142/20621 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin tänään 13 ilmoitusta Toriin. Tongin laatikoita ja päätin kokeilla, saisinko muutaman euron koruista, joita en käytä. Toivon, että saan nopeasti tarjouksia, jotta en pyörrä päätöstäni. Käytän niin harvoin nykyään koruja, että ei järkeä säilyttää, mutta kun mallailin niitä, jäi moni vielä odottamaan myyntiinlaittoa, vaikka tuskin tuleekaan käytettyä 

Jossain sanottiin, että jos joutuu evakkoon, korut on hyvä ottaa mukaan. Ne ovat käypää valuuttaa missä vaan.

Lähes kaikki oli ihan vaan rihkamaa, muutama hopeakoru. En harmi kyllä usko näistä oikein olevan evakkotilanteessa iloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18143/20621 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on tarkoitus käydä autotallin kimppuun ja siivota sieltä turhat pois, jotta autokin sinne joskus mahtuisi. Huonekalut viedään kaatopaikalle puujätteenä, kaiken maailman turhat nippelinappelit metallin keräykseen ja kemikaalien jämät vaarallisen jätteen keräykseen. 

Onko vinkkejä miten kierrättää kuntopyörä? Jos siitä irrottaa digitaalisen näytön pois, saako sen viedä metallinkeräykseen kaatopaikalle? Sitä tuskin kukaan huolii kun ollut 10+ vuotta kylmässä autotallissa.

Vierailija
18144/20621 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mennessäni Prismaan kuljin samassa kauppakeskuksessa olevan Gigantin ohi vähän ennen Gigantin sulkemisaikaa. Sinne oli tuotu ihan hirveästi SER-romua, joita myyjä sitten nosteli rullakkoon. Kaikki ei edes mahtunut tuohon. Siinä oli ainakin kolme mikroa, iso televisio, pölynimuri ja hirveästi kaikenlaista pienempää tavaraa. Siinä on muuten aina paljon tavaraa, mutta koskaan en kuitenkaan ole nähnyt noin suurta määrää. 

Vierailija
18145/20621 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään sain sohvan alta tavarat pois. Kaikki. Kuulostaa varmaan hölmöltä mutta tilanne on se että vaikka asun (nykyisin. Lapsi muuttanut pois) 75 neliön kodissa niin säilytystilaa on huonosti. Vaatehuone ois ihana tai kodinhoitohuone. No ei siis nyt kumpaakaan..

Tosiaan sohvan ja sänkyjen alla on tavaraa esim tauluja ja tavoite olisi että vain yhden alla saisi enää olla. Olisi helpompi imuroida ym. Jotenkin raikkaampaa ! En kuitenkaan halua ostaa säilytyskalusteita vaan mieluummin luovun liiasta tai järjestän fiksummin. Hidasta on mutta etenee.

Ensin yritän myydä, sitten lahjoitan. Helpottuu kierros kierrokselta.

Tykkään ostella ja olen kiinnostunut sisustamisesta. Nyt kanavoin tätä intoa lapseeni joka onneksi ilahtuu kun välillä sponsoroin opiskelija-asuntoon jotain tarpeellista tai mieleistä asioita joita hänellä ei ole varaa hankkia. Viimeksi ostin jalkalampun ja kunnon kattilan. Molemmista iloa vuosikausiksi ja tuntui muka

Mäkin inhoan sänkyjen/sohvan alla olevaa tavaraa. Viime kodissa jouduin säilömään niissä tavaraa pakon edessä. Ei sieltä tee mieli ottaa mitään ja aina on sellainen olo, että tuolla on varmaan kilo pölyä ja jotain turkiskuoriaisia. Yök.

Nykyisessä kodissa ei ole kuin minun sänkyni alla yksi tyhjä vuodevaatteiden säilytykseen tarkoitettu säilytyskassi. En tiedä vielä mitä sille tekisin, joten saa olla siellä. Muut aluset on onneksi tyhjiä, ihanaa kun pääsee koska tahansa imuroimaan helposti.

Vierailija
18146/20621 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoin häkkivaraston parissa ja heitin pois vanhaa tavaraa, joihin liittyi nuoruusaikojeni muistoja. Se kirpaisi jonkin verran, mutta minulla on sitä oikeasti todella paljon, säilön sitä vain varastossani ja en tule koskaan käyttämään enää. Todennäköisesti oikea päätös, mutta tuollaisen kanssa luopuminen on vaikeinta.

Vierailija
18147/20621 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko vinkkejä miten kierrättää kuntopyörä? Jos siitä irrottaa digitaalisen näytön pois, saako sen viedä metallinkeräykseen kaatopaikalle? Sitä tuskin kukaan huolii kun ollut 10+ vuotta kylmässä autotallissa."

Kokeile ensin vaikka torin annetaan palstaa. Jollekin siitä voi olla vielä iloa. Itse metsästin sieltä aikoinaan crosstraineria. Olin tyytyväinen kun löysin ihan käypäsen vekottimen, priimaa ei tarvinnut olla, kun takapihalle tuli käyttöön.

Vierailija
18148/20621 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut tavaksi siivota viikonloppuisin. Tänään vaihdoin lakanat - kotityö, jota aina välttelen ja joka jostain syystä on niin vastenmielinen - ja nyt sain pujahtaa puhtaisiin lakanoihin. Ennen vaihtoväli oli hävettävän pitkä, nyt olen yrittänyt vaihtaa parin viikon välein. Hyvä fiilis ja kiva aloittaa uusi viikko siistissä kodissa.

Siivoaminen on paljon helpompaa, kun ei ole turhaa tavaraa. Herääkin kysymys, että kuinka likaista meillä oli ennen kun tavaroiden järjestely vei kaiken energian ja varsinainen siivoaminen jäi vähemmälle Kun sitä törkyä ja likaa kertyy nytkin ja aina on siivottavaa koira- ja lapsiperheessä.

Vierailija
18149/20621 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on tapana vaihtaa lakanat jossain ti-to akselilla, riippuen vähän etäpäivän sijoittumisesta. Saan koneen päälle heti aamusta, kahvitauolla kuivumaan ja sänky saa hengittää koko päivän ilman lakanoita. Muutenkin etäpäivät on mun pyykkipäiviä niin iltaisin ja viikonloppuisin on aikaa muulle kun ei tarvitse konetta odotella.

Muutenkin pyrin siivoamaan pitkin viikkoa ja viimeistään torstaina, jotta viikonloppu olisi varattu fiiliksen mukaan menemiselle.

Vierailija
18150/20621 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tykkää säilöä sängyn alla mitään. Lapsuudenkodissa tehtiin niin ja imuroitiin harvoin. Tein sitä aluksi omassa kodissanikin, mutta onneksi oon tajunnut sen lopettaa. Pölyä ja ötököitä kertyi ja muutenkin säilöin kaikkea turhaa. Nyt mulla on ollut sängynaluslaatikot pari vuotta tyhjillään päällekäin pinottuna odottamassa jotain. En tiedä antaisiko ne vaan pois vai säilöisikö sittenkin jotain. Jos laitan esim kirppiskamat niihin, ne unohtuu taas sinne. 

Vierailija
18151/20621 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkoin häkkivaraston parissa ja heitin pois vanhaa tavaraa, joihin liittyi nuoruusaikojeni muistoja. Se kirpaisi jonkin verran, mutta minulla on sitä oikeasti todella paljon, säilön sitä vain varastossani ja en tule koskaan käyttämään enää. Todennäköisesti oikea päätös, mutta tuollaisen kanssa luopuminen on vaikeinta.

Mä löysin kans eilen "aarrelaatikon" liittyen yhteen mun teiniajan poikaystävään. Sydämenmuotoinen kivi, pikkusälää mitä saanut häneltä, luokkasormukset. Mitä tekisitte sormuksille, pitäisittekö vai yrittäisitte olla yhteyksissä ja palauttaa? 

Vierailija
18152/20621 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suurin kipukohta tavaroissa on lapsuuden lelut. Mitä mä teen niille? Oon lapseton, 40 lähestyvä ysärin lama-ajan lapsi. Leluihin liittyy paljon hyviä ja huonoja tunteita ja muistoja. Lähes kaiken sain käytettynä, vain harvat asiat oli just mulle hankittuja. Tavaroilla kiristettiin, uhkailtiin heittää pois jos olin käyttäytynyt huonosti tms. En saanut kotoa pois muuttaessakaan ottaa omiani mukaan vaan niillä kiristettiin silloinkin. Aikuisiällä olen hakenut pois osan kun äiti on uhkaillut heittää pois kun "et vieläkään ole viitsinyt hakea" vaikka totuus on ollut etten ole saanut hakea. Sitten jos itse sanon, että nyt voisin ottaa mukaani niin saan kuulla olevani itsekäs, leluilla voisi joku muu vielä leikkiä. Kaikkeen tähän kiristämiseen ja veivaamiseen pohjaa mun ongelmat tavaran kanssa. Mistään en uskalla luopua ja jos uskallaan, syyllistän itse itseäni jos ei kukaan muu sitä tee. 

Nyt mulla on iso kaapillinen lapsuuden leluja. Jos alan niitä käymään läpi, alan itkeä ja en pysty luopumaan. Välillä taas mietin, että osasta voisi joku keräilijä maksaa, sillä oon pitänyt hyvää huolta tavaroistani, mutta sitten kyseessä olisi juuri ne rakkainmat, mistä voisi saada jotain. Roskiinkaan en halua laittaa. 

Vierailija
18153/20621 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa. Välillä päätän, että en enää välitä. Antaa äidin pitää ne loput tavarani, en välitä. Ihan sama. Mutta totuus on, että aikanaan joudun tyhjentämään lapsuudenkotini ja viimeistään silloin käsittelemään nämä asiat.

Vierailija
18154/20621 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi 10 ihanaa pehmolelua, niistä löytyy varmasti viisi kaikkein ihaninta, jos pakko olisi valita. Mitä jos pitäisit leluista koko kaapillisen sijaan vain pari hyllyllistä? Valitset tärkeistä tavaroista ne kaikkein tärkeimmät ja loput ''vapautat'' keräilijöille tai lapsille uusiin seikkailuihin. Ja jätä rahallisen arvon miettiminen kokonaan pois kuviosta kun valitset mitä pidät itselläsi. En tiedä millaista tavaraa sulla on, mutta satasia saa aika harvasta leikeissä olleessa vintagelelusta, useimmiten rahallinen arvo on muutama euro tai muutama kymppi, jos kaikki on priimaa ja pikkuosat tallessa.

Vierailija
18155/20621 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi 10 ihanaa pehmolelua, niistä löytyy varmasti viisi kaikkein ihaninta, jos pakko olisi valita. Mitä jos pitäisit leluista koko kaapillisen sijaan vain pari hyllyllistä? Valitset tärkeistä tavaroista ne kaikkein tärkeimmät ja loput ''vapautat'' keräilijöille tai lapsille uusiin seikkailuihin. Ja jätä rahallisen arvon miettiminen kokonaan pois kuviosta kun valitset mitä pidät itselläsi. En tiedä millaista tavaraa sulla on, mutta satasia saa aika harvasta leikeissä olleessa vintagelelusta, useimmiten rahallinen arvo on muutama euro tai muutama kymppi, jos kaikki on priimaa ja pikkuosat tallessa.

En mä ajatellutkaan, että satasia tai edes kymppejä saisin. Jos jotain hiluja. Mä en haluaisi antaa ilmaiseksi, kun oon itse näistä niin "taistellut" ja aikanaan katsonut vierestä, miten ne jotka sai ilmaiseksi jotain, rikkoivat ne heti. Itse pidin kuin kukkaa kämmenellä, vaikka leikin paljon, ja arvostin tavaraa. Ja kun kirppikseltä sain ostaa omilla rahoilla, olin onnellinen edullisista löydöistä.

Vierailija
18156/20621 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähtee kirjakirppikselle 2 pussillista kirjoja.

Huomenna myydään lahjoituskirjoja lähetyksen hyväksi.

Vierailija
18157/20621 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää kun mulla ei ole karsiminen edistynyt pariin päivään. Sääkin on niin harmaa. Nyt pitäis itsestä kaivaa virtaa karsia, kun sitkun taas paistaa aurinko, tekee mieli olla ennemmin ulkona. Onko muita kellä ei nyt vaan lähde ja tarttis potkun persuksille?

Olen nyt töissä ja nyt on se paras hetki tehdä karsintaa. Työttömänä mielummin keskittyy työn etsimiseen.

Ei kukaan etsi työtä tauotta valveillaoloaikanaan, et edes sinä. Outo ajatus, ettei työttömänä ehtisi karsia mitään ja uskoisin, että useimmat ajattelevat juuri päinvastoin. 

Voi hyvin olla. Itse työttömänä sitä turtuu ja en ole läheskään niin ahkera, kun ollessani töissä. 

Tarpeeton on aina tarpeetonta. Kts mikä ketju tämä on. Luuletko täällä on yhtään ihmistä, joka ei ole eläessäön tehnyt virheostoksia, ei ole mahtunut vanhoihin vaatteisiin, muuttanut jolloin verhot ovat olleet vääränpituisia jne.

Mene jonnekin muualle arvostelemaan itsellesi tuntemattomia

Vierailija
18158/20621 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa, että tää on pysynyt melko pitkään taas kiusaamisvapaana keskusteluna ja jos eksyy joku ilkeä tyyppi kirjoittelemaan, siihen uskaltaa joku puuttua.

Mä saan täältä voimaa käsitellä tavaroitani ja huonoja fiiliksiä niihin liittyen. Tykkään siitä, miten kannustavia suurin osa täällä on ja miten saa vertaistukea. Musta on ihana lukea muiden saavutuksia, tavoitteita, haasteita ja listoja asioista. Kun jonkun tavararyhmän kanssa itsellä tökkii, inspiroituu toisen kirjoituksesta liittyen toiseen tavararyhmään. 

Ite mietin, että näin kevään kynnyksellä voisin kaivella varastoa ja laittaa roskalavalle ilmoituksen turhista kukkaruukuista. Eikös se ole taimikasvatusaika taas alkamassa?

Vierailija
18159/20621 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläki on sohva aivan repaleinen ja hajalla ja uuden osto olisi edessä. Meillä on 3 istuttava ja 2 istuttavat sohvat, miehen edellisen suhteen ajalta mitkä ällöttää mua. Luojan kiitos tää sohva hajosi niin pääsee eroon! Kahden sohvan tilalle vain yksi 3 istuttava joten tilaa tulee olohuoneeseen. On se kumma vaikka olen 4 vuoden aikana käynyt talon kaappeja läpi niin SILTIKIN löydän tavaroita jotka ei kuuluu mulle tai miehelle, hyi...

Vierailija
18160/20621 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelukone hajosi tänään. Oli 18v vanha. Muistan, kun hankin sen Anttilasta alennuksesta 100 eurolla. Ostin, kun odotin esikoistani ja ajattelin hänelle ommella kaikenlaista. Näiden vuosien aika ompelukone on ollut useasti tarpeellinen. Tänään korjausompelin koiran takkia ja nyt kone hajosi korjauskelvottomaksi. Katsoin, että uuden vastaavan saisi 130 eurolla. Yritän nyt aluksi pärjätä ilman ja jos vielä käyttöä löytyy niin ostan sitten uuden. Pitää vielä vanha kone kiikuttaa kierrätykseen.  

Tänään on tavoitteena löytää muovikassillinen poistoja. Tähän mennessä kassissa on 3 vaatetta ja muutama vanhentunut meikkituote sekä 1 pieni lelu.