tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20763)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Mihin ihmeeseen mä nyt tän kettu-peitonkin tungen 🤭
Onko suurikin osa omaisuudestasi varastettua tavaraa?
Minä kyllä ymmärsin tämän vitsiksi🤪
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen edistynyt edes verran, että olen päättänyt, että jatkossa ostan vain tummansinisiä tai ylipäätään sinisiä pussilakanasettejä ja mustia pyyhkeitä. Toki vanhat muuta väriä olevat käytän loppuun. Jossakin vaiheessa lähitulevaisuudessa ovat sitten yhtenäistä sarjaa. Olen aikaisemminkin tähän kirjoittanut ja valittanut, mutta en nyt jaksa edes yrittää vanhoihin viesteihini vastata ja niitä etsiä.
Äsken vaihdoin lakanat ja kaapista löytyi puhtaana vanha jo kaikilla tavoin kärsinyt kulunut ja haalistunut lakana. Siinä on jo joku tahrakin, joka ei lähde pois. Käytetään nyt kuitenkin tämä likaiseksi ja sitten lähtee roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen edistynyt edes verran, että olen päättänyt, että jatkossa ostan vain tummansinisiä tai ylipäätään sinisiä pussilakanasettejä ja mustia pyyhkeitä. Toki vanhat muuta väriä olevat käytän loppuun. Jossakin vaiheessa lähitulevaisuudessa ovat sitten yhtenäistä sarjaa. Olen aikaisemminkin tähän kirjoittanut ja valittanut, mutta en nyt jaksa edes yrittää vanhoihin viesteihini vastata ja niitä etsiä.
Äsken vaihdoin lakanat ja kaapista löytyi puhtaana vanha jo kaikilla tavoin kärsinyt kulunut ja haalistunut lakana. Siinä on jo joku tahrakin, joka ei lähde pois. Käytetään nyt kuitenkin tämä likaiseksi ja sitten lähtee roskiin.
Puhtaana tuon voisi panna tekstiilinkeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun siinä tosiaan on tahra, joka ei lähde pois. Finlaysonilla on nyt keräys vanhoille pussilakanoille. Pussilakanan kunnolla ei sinällään ole väliä, mutta puhdas pitää olla eli tietysti pestynä pitää tuonne viedä, mutta ilmeisesti ei saa olla noita pinttyneitä tahrojakaan. Yhden tuonne jo vein. Hyvä jos päätyvät johonkin uusiokäyttöön, eivätkä poltettavaksi sekajätteenä. Tietysti tuohan on ilmaista materiaalin keräämistä, joka voidaan myydä sitten kalliina uutena tuotteena ja koko kauppakin on vähän kyseenalainen. Pussilakanan viejä sentään saa tuosta 10 euron etukupongin yli 30 euron ostoksiin.
Hätätilanteessa pitää olla käsillä pattereilla toimiva radio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutt
Ainakin H&M tekstiilikeräykseen voi viedä ihan limppua, sinnehän tuo menisi jos vaan löytyy läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun siinä tosiaan on tahra, joka ei lähde pois. Finlaysonilla on nyt keräys vanhoille pussilakanoille. Pussilakanan kunnolla ei sinällään ole väliä, mutta puhdas pitää olla eli tietysti pestynä pitää tuonne viedä, mutta ilmeisesti ei saa olla noita pinttyneitä tahrojakaan. Yhden tuonne jo vein. Hyvä jos päätyvät johonkin uusiokäyttöön, eivätkä poltettavaksi sekajätteenä. Tietysti tuohan on ilmaista materiaalin keräämistä, joka voidaan myydä sitten kalliina uutena tuotteena ja koko kauppakin on vähän kyseenalainen. Pussilakanan viejä sentään saa tuosta 10 euron etukupongin yli 30 euron ostoksiin.
Sinähän voit perustaa tekstiilikeräysyrityksen ja myydä mahdollisimman halvalla valmistamasi uusiotuotteet, kun se mielestäsi on niin kannattavaa.
"TOISEN ROMU ON TOISEN AARRE"
Vierailija kirjoitti:
"TOISEN ROMU ON TOISEN AARRE"
Laminoitu BMI-taulukko ei ole kenenkään aarre.
Vierailija kirjoitti:
Yäk, sininen on niin last season.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk, sininen on niin last season.
Mustissa näkyy kaikki pöly, nukka ja vastaava sekä tietyt eritetahrat. Vaaleissa näkyy sitten ihan kaikki tahrat, joita ei saa edes pois ja väri kestää hyvänä vain hetken ennen kun väri itsessään likaantuu ja värjääntyy. Näin käy vaaleille helposti muutenkin, jos pesee pesukoneessa, jossa on pesty lähinnä vaan tummaa.
Black fridayhin on nyt kaksi viikkoa. Toki tarjoukset kiinnostavat, mutta samalla sitä toivoo, että pystyisi ne sivuttamaan ja vaikka sortuisikin katsomaan niin ei ainakaan kuitenkin ostaisi lopulta mitään. Sinällään outoa, että tämä Usan ostopäivä on viime vuosina levinnyt voimakkaasti Suomeenkin.
Roskiin vaan roudaan kaiken.
Ollaan muuttamassa loppuvuoden aikana ja vietiin jo uuden kodin varastoon kaikki ns ei välttämätön, eli nyt kotona ihan minimivarustus astioita, pyyhkeitä, lakanoita, vaatteita yms. Siis aivan ihana tunne kun kaapeissa tilaa ja siivoaminen helppoa. Vähän alkanut houkutella että uudessa kodissa ei pureta niitä muuttolaatikoita ollenkaan, vaan joko tehdään se minimalisti-peli jossa haetaan vain kerrallaan se tavara mitä tarvitsee tai sitten vaan myydään/kierrätetään sieltä roinaa laatikko kerrallaan. Varastotilaa on niin paljon että sinänsä ei ole ongelma pitää niitä muuttolaatikoita siellä vaikka kestäisikin päästä niistä eroon.
Muutosta jo 4 vuotta ja edelleen varastossa on ne laatikot mitkä sinne silloin vietiin. Ahdistaa jo pelkkä ajatus koko varaston läpikäymisestä, olisi pitänyt hankkiutua tavaroista eroon jo aiemmin eikä roudata niitä varastoon pölyttymään. Eli vinkkejä häkkivaraston tyhjennykseen? Miten saada se yhdessä päivässä tehtyä? Pelkään että levitän tavarat käytävälle ja 90% menee kuitenkin takaisin sinne varastoon kun en raaski luopua vaikka järki sanoo että ei tarvii.
Miksi pitää saada valmiiksi yhdessä päivässä? Voisi olla helpompi aloittaa jos teet muutamassa erässä. Itse aloittaisin lajittelemalla ensin kaikki tavarat ryhmiin: myytävät, lahjoitettavat, kaatopaikalle menevät. Sitten siitä ryhmä kerrallaan auton kyytiin ja kirpparille/kierrätyskeskukseen/kaatopaikalle. Tai sitten laita johonkin ilmoitus että annat kaiken pois ja joku tulee itse peräkärryn kanssa hakemaan koko läjän. Itse olen tosi paljon antanut pois ilmaiseksi kun oli kuolinpesän tyhjennys tässä syksyllä. Mutta kyllä siinä muutama viikko meni kun oli 2 omakotitaloa täynnä tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää saada valmiiksi yhdessä päivässä? Voisi olla helpompi aloittaa jos teet muutamassa erässä.
Juuri siksi, että varastosta kotiin puretut tavarat häiritsevät normaalia elämää ja sinun suunnittelema hitaampi 2 viikon projekti muuttuu kahdeksi vuodeksi.
Kun koti on täynnä varastokamaa, on vaikea pitää yllä edes normaalia siivousrutiinia, kun imurointikaan ei onnistu. Ja ihminen toimii usein niin, että kun on sotkua, niin sen päälle on helppo alkaa kasaamaan enemmän sotkua.
Mutta arvaan, että sinulle "varaston tyhjennys" tarkoittaakin vain kahden laatikon perkaamista, ja "tavarakaaos" sitä, että olohuoneen sohvapöydällä on yksi kirja, jota et ole vielä ehtinyt laittaa takaisin kirjahyllyyn.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Muutosta jo 4 vuotta ja edelleen varastossa on ne laatikot mitkä sinne silloin vietiin. Ahdistaa jo pelkkä ajatus koko varaston läpikäymisestä, olisi pitänyt hankkiutua tavaroista eroon jo aiemmin eikä roudata niitä varastoon pölyttymään. Eli vinkkejä häkkivaraston tyhjennykseen? Miten saada se yhdessä päivässä tehtyä? Pelkään että levitän tavarat käytävälle ja 90% menee kuitenkin takaisin sinne varastoon kun en raaski luopua vaikka järki sanoo että ei tarvii.
joku järkevä tyyppi avuksi siihen hommaan, joka on jämpti että kamat lähtee. Jos et ole 4 vuoteen näitä tavaroita tarvinnut, niin ainoa tehtävä lienee tarkistaa ettei näissä laatikoissa ole mitään henk.koht. papereita tms, kaikki muut roskiin/kierrätyskeskukseen/konttiin. Eli sillä periaatteella että mitään muuta sieltä ei asuntoon tuoda kun tietosuojan piirissä olevat paperit/valokuvat tms jos joku nyt ylipäänsä sellaisia verkkokellarissa säilöö( murtautumisriski etc). Tsemppiä urakkaan, kyllä sä siitä selviät ja sen jälkeen on kivempi olo.
En veisi tekstiilijätettä H&M:lle. Kotimaiset tekstiilinkeräystoimijat ottavat vastaan esim. sen tahraisen lakanan. Ainakin täällä Varsinais-Suomessa tekstiilien uusiokäyttö toimii jo hyvin, vaikka ihmiset eivät tunnu siitä vielä tietävän.
https://www.turku.fi/hiilineutraali-turku/ilmastokaupunki-turku/resurss…;
Tässä oli kiinnostava video raaka-aineiden uusiokäytöstä, esim. juuri tuo tekstiilikuitu.
H&M viherpesee osittaisella kierrätysmateriaalien käytöllä, ja siten myös lisää pikamuodin suosiota. Aika vinksahtanut ajatus myös antaa alekuponki, jotta voi ostaa lisää