tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20763)
”Mihin ihmeeseen mä nyt tän kettu-peitonkin tungen…” 🤭
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tunge se peitoon vaikkaa perä reikääsi niin kettu saa kunnolla syötävää. T: Vihaan varkaita
Ei apua!! 🤭
Niin hyvä viikko takana et pakko hieman hehkuttaa jos joku muu saisi inspiraatiota! Olen tämän viikon aikana myynyt ison pihakatoksen, 6hlö ulkoruokailuryhmän, yöpöydän, ikivanhat lastenrattaat ja vanhan valtavan kokoisen nojatuolin. Ihanaa kun tulee tilaa kotiin ja pihalle.
Vierailija wrote:
Sen voi palauttaa sairaalaan, minne se kuuluukin.
Vierailija wrote:
Kesällä tein taas kerran suuren urakan, peräkärryllinen roskiin/kierrätuskeskukseen, 3 suurta jätesäkkiä SPR: lle. Paljon tavaraa ja pari hyonekalua sain lahjoitettua paikallisen facebookin kautta. Hyvä. MUTTA ne mielestäni arvokkaammat tavarat, joita en raaskinut vain hävittää, odottavat edelleen odtajiaan. Suurinta osaa en ole edes jaksanut kuvata ja laittaa nettiin. Kirppistä ei meidän paikkakynnalla ole. 40km päässä kirppispöydän pitäminen tulee kalliiksi.Yksi huone on nyt siis puolillaan tätä poistettavaa tavaraa, jonka myyminen on tuskaa.
Oon aloittanut 01/22 joka viikonloppu teen 10 ilmoitusta toriin. Kauppa käy hitaasti, mutta käy. Oon kuvitellut ei meillä nyt niin paljon tarpeetonta ole. Kyllä on. Eikä karsiminen näy.
Nyt oon pessyt kesävaatteet, paikannut jne. Löytyi vielä Brion junaratapaloja, pari juhlamekkoa. Yritän viikonloppuisin käydä läpi jonkun kohdan, josta löytyisi jotain. Nytkin eilen löysin 22 myytävää, 15 halpoisjuttua, laitan suoraan kirppiskasaan, roskiin meni vähän ja korjauskasaan pari. Tohon meni toista tuntia. Vähän kerralla, säännöllisesti. Jos torilla ei käy kauppa, sitten vien ne itsepalvelukirppikselle ja sieltä menee roskiin. Siitä, kun laitan myyntiin, viim 10 kk on poistunut meiltä.
Pahoittelen, jos olen tätä jo joskus aikaisemmin täällä kysymys. Kysyn kuitenkin mielipiteitä sopivasta ruokailuvälineiden, lakanoiden, pyyhkeiden ja kattiloiden määrästä kun asunnossa asuu kaksi ihmistä. Luulen, että tarvitsen vielä yhden pussilakanasetin ja yhden kylpypyyhkeen. Mitään hienoa tai kalliita en ajatellut kuitenkaan ostaa, vaan ihan Prismasta tai Citymarketista ostaa. Millainen kylpypyyhe kannattaa ylipäätään ostaa? Haluamani lakanat ovat kalliita, mutta usein tarjouksessa. Nyt eivät sitten tietenkään ole tarjouksessa, mutta ehkä viimeistään Black fridayssä ovat taas tarjouksessa.
Kahdet uudet housut ja talvikäsineet toki tarvitsen, mutta kun en jaksa koskaan mennä housuja kauppaan kokeilemaan. Outoa sinällään, että kun katselin takkia näihin keleihin niin kovin ohutta takkia oli tarjolla kalliiseen hintaan ja vanha jo vähän kärsinyt mm. selvästi liian kuumassa pesemäni takki vaikutti yhä noita paksummalta ja parempikuntoiselta. Taidan nyt kuitenkin käyttää tämän vanhan ihan loppuun, enkä nyt ostella mitään uutta välikausitakkia.
Vierailija wrote:
Pahoittelen, jos olen tätä jo joskus aikaisemmin täällä kysymys. Kysyn kuitenkin mielipiteitä sopivasta ruokailuvälineiden, lakanoiden, pyyhkeiden ja kattiloiden määrästä kun asunnossa asuu kaksi ihmistä. Luulen, että tarvitsen vielä yhden pussilakanasetin ja yhden kylpypyyhkeen. Mitään hienoa tai kalliita en ajatellut kuitenkaan ostaa, vaan ihan Prismasta tai Citymarketista ostaa. Millainen kylpypyyhe kannattaa ylipäätään ostaa? Haluamani lakanat ovat kalliita, mutta usein tarjouksessa. Nyt eivät sitten tietenkään ole tarjouksessa, mutta ehkä viimeistään Black fridayssä ovat taas tarjouksessa.
Kahdet uudet housut ja talvikäsineet toki tarvitsen, mutta kun en jaksa koskaan mennä housuja kauppaan kokeilemaan. Outoa sinällään, että kun katselin takkia näihin keleihin niin kovin ohutta takkia oli tarjolla kalliiseen hintaan ja vanha jo vähän kärsinyt mm. selvästi liian kuumassa pesemäni takki vaikutti yhä noita paksu
Sopiva määrä on tietysti aika yksilöllistä. Sen verran ettei jatkuvasti ole pulaa puhtaista, mutta sen verran että mahtuvat niille tarkoitettuun tilaan ja kaikkia tulee käytettyä. Meille esimerkiksi riittäisi kahdet lakanat, mutta kolme settiä tuntuu sopivammalta. Kylpypyyhkeitä on kuusi mikä on ihan sopiva määrä, kun tulee käytyä uimassa yms minkä jälkeen on kiva vaihtaa pyyhettä. Meillä ei ole omaa pyykkikonetta, pyykit pestään kerran viikossa. Pari-kolme erikokoista kattilaa. Ruokailuvälineitä kyllä menee varsinkin jos on tiskikone, ehkä 8 settiä tai enemmänkin?
Meillä on kaksi aluslakanaa parivuoteeseen ja sit kolme settiä pussilakanoita ja tyynyliinoja. Pyyhkeitä on yhteensä 6. Riittäisi varmaan kaksi pussilakanasettiä ja 4 pyyhettä, mutta en ole viitsinyt hyväkuntoisia heittää pois niin ajan kanssa sitten saavat tuosta kulua pois.
Joku kyseli edellisellä sivulla joulu-suunnitelmista. Meillä nyt hankittuna lapselle 2 lahjaa ja ei hänelle hankita enempää koska saa kuitenkin sukulaisilta useamman paketin. Miehelle on 1 lahja ja molempien vanhemmille 1 lahja ja vielä mun siskolle 1 lahja. Muita lahjoja en ajatellut hankkia. Ollaan aika rentoja joulun viettäjiä ja en halua mitään isompaa lahjarallia, mut kiva et on kuitenkin jotakin pientä annettavaa. Itse en ole osannut toivoa mitään, mut luultavasti mieheltä ja vanhemmilta saan jonkun paketin.
Paras joulu ikinä! Ei tarvitse ostaa kuin yksi lahja!
On sovittu että vain lapsenlapselle ostetaan lahjoja, joten on iso stressi pois!
Vierailija wrote:
Palautat sinne mistä varastit. Iltapäivälehdistä löytyy ohjeet.
Kahden henkilön taloudessa 2-3 lakanasettiä on varmaan sellainen määrä, millä tulee hyvin toimeen. Pyyhkeissä ja aterimissa määrä riippuu varmasti käyttötapojen lisäksi siitä, onko samaa sarjaa saatavilla lisää jatkossa jos aiemmat rikkoontuvat. Jos miettimäsi lakanasetti on usein tarjouksessa niin voitko odottaa black fridayn yli? Mikäli se ei siis black fridayna ole tarjouksessa. Toki voi myös miettiä tarvitseeko uusia/lisää lakanoita ylipäätään :)
Vierailija wrote:
Onko suurikin osa omaisuudestasi varastettua tavaraa?
Ollaan muuttamassa muutaman kuukauden päästä ja yllättäen puolisokin innostunut karsimaan turhia tavaroita ja ehdotti tänään telkkarista luopumista. Aika uskomatonta koska aiemmin tämä ollut lähinnä minun mielenkiinnonkohde ja olen omia ja lasten tavaroita vain käynyt läpi. Ihanaa jos hänkin innostuu osallistumaan! Tämä on siitä kiva muutto, että meillä on monta kuukautta uusi ja vanha koti yhtä aikaa niin saadaan rauhassa käytyä tavaroita läpi ja vietyä hiljalleen uuteen kotiin. Ei jää kaikki sitten yhdelle tai kahdelle päivälle kun tapahtuu tällä tavalla asteittain.
Vierailija wrote:
Ollaan muuttamassa muutaman kuukauden päästä ja yllättäen puolisokin innostunut karsimaan turhia tavaroita ja ehdotti tänään telkkarista luopumista. Aika uskomatonta koska aiemmin tämä ollut lähinnä minun mielenkiinnonkohde ja olen omia ja lasten tavaroita vain käynyt läpi. Ihanaa jos hänkin innostuu osallistumaan! Tämä on siitä kiva muutto, että meillä on monta kuukautta uusi ja vanha koti yhtä aikaa niin saadaan rauhassa käytyä tavaroita läpi ja vietyä hiljalleen uuteen kotiin. Ei jää kaikki sitten yhdelle tai kahdelle päivälle kun tapahtuu tällä tavalla asteittain.
Asun itse toisen ihmisen, joka on sukulaiseni kanssa ja täällä on vain yksi televisio, jonka tuo on ominut täysin itselleen, enkä sitä voi tai saa itse katsoa. Katson itse kaiken suoratoistopalveluista. En muista, milloin olisin jonkun ohjelman kokonaan ihan televisiosta katsonut. Vaikka asuisin yksin niin kyllä kodissani olisi silti joku halpa televisio jo ihan varmuuden vuoksi, vaikka sitä en juuri katsoisikaan. Varmuuden kannalta kotona ollakin televisio, sillä voi olettaa, että todellisissa kriisitilanteissa netti katkeaa, ei toimi nopeammin kuin Ylen televisio tai radiolähetykset. Televisiota tai radiota en siis ensimmäisenä karsimisen kohteena itse pitäisi.
Kiinnostaa tietää, mistä tänne kirjoittavilla tämä tavarapaljous on oikeastaan syntynyt. En tuomitse, sillä itsekin kärsin tavarapaljoudesta. En oikeastaan osaa sanoa, mitä itselläni on liikaa, ei ainakaan vaatteita, sillä kaikki vaatteeni talvitakkia nyt lukuunottamatta sekä muut tavarani mahtuvat ehkä noin 5-6 Prisman muovikassiin. Sitten on tietysti vielä lakanat ja astiat. Asun kuitenkin sukulaiseni luona, joten en voi sukulaiseni tavaroita heittää pois. Sukulaisellani onkin sitten jotain epämääräistä tavaraa iso kasa, mm. paljon kirjoja, kaksi kirjahyllyä ja iso kirjoituspöytä, joista mielelläni haluaisin eroon kun vievät niin paljon tilaa. Toki täällä on liikaa mm. ruokailuvälineitä, astioita, sekaisin jotain sukulaisen ikivanhoja astioita ja itse ostamaani Teemaa. Hirveästi sukulaisella on myös ties mitä vanhoja papereita, vaikka niitä on toki käynytkin läpi ja useampikin roskapussi poisheitetyistä revittyinä roskaa syntyi. Suunnilleen kaikkea yksinkertaisesti tuntuu olevan liikaa. Helposti tämä tavarapaljous kyllä syntyy.
Taas tuli ostettua kamalalta tuoksuvaa kodin puhdistusainetta, jonka haju menee päähän. Pitää sitten vaan ostaa sitä vanhaa suosikkia ja sekoittaa huono tuote tähän. Tällä tavalla olen saanut käytettyä loppuun muitakin huonoja tuotteita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Asun itse toisen ihmisen, joka on sukulaiseni kanssa ja täällä on vain yksi televisio, jonka tuo on ominut täysin itselleen, enkä sitä voi tai saa itse katsoa. Katson itse kaiken suoratoistopalveluista. En muista, milloin olisin jonkun ohjelman kokonaan ihan televisiosta katsonut. Vaikka asuisin y
Radio on hyvä olla olemassa, mutta yhtä hyödytön se tv on kuin netti, jos jotain tapahtuu.
Oletteko lukeneet Marie Kondon uusimpia suomennettuja kirjoja? Sain ne lainaksi kirjastosta. Valokuvateoksessa kuvattu koti ei taida olla Kondon oma tekijän kiitoksista päätellen. Minua ärsytti Kondon halu mainostaa omaa verkkokauppaansa.
Tilaa jätelava pihaan, alkaa heittelemän turhaa tavaraa sinne... kun lava on riittävän täys soittaa noudon sille.
Valmis