Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20783)

Vierailija
9761/20783 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikkasin kolmet farkut, jotka olivat kuluneet ohueksi haaroista, kun reidet hankaavat.

Tunsin valtavaa tyydytystä siitä askartelusta, kun tavaralle sai vielä vähän käyttöikää.

Miten/millä paikkaat farkkuja? Mulla aina toi sama ongelma että haarat kuluvat puhki.

Nämä farkut oli mustia, ja mulla oli menossa roskiin musta pellavapaita joka oli pesussa virttynyt. Leikkasin sopivat palat, ja siksakilla sisäpuolelle. Oli melko pehmeä ja ohut, mutta jämäkkä kangas. Se vähä mitä näkyi ulos, oli riittävän saman väristä farkun kanssa.

Vierailija
9762/20783 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen sain taas ison ikeakassillisen ja kestokassillisen tavaraa ulos, i ha naa! 😍

Tuossa tavaraa läpikäydessäni tajusin myös, miksi meillä tuntuu olevan niin paljon tavaraa. Kaikki lojuu pöydillä ja tasoilla ja kaapit on puolityhjiä. Tiedättekö sen, kun on ihmisiä, joilla koti näyttää tosi siistiltä ja kaapit on sitten aivan räjähtäneet? Noh, meillä on asiat päinvastoin. Mun kaappien täytyy olla järjestyksessä, joten pinnat on täynnä tavaraa, kun koetan pähkäillä että miten mitäkin laitetaan ja välillä unohdan kokonaan, että jossain on esimerkiksi tyhjiäkin hyllyjä. Huoh. En vaan kestä laittaa asioita epäjärjestyksessä kaappiin, mutta toisaalta ei tunnu olevan tarpeeksi suunnitella kaappien järjestystä tai ei löydä just oikeanlaisia laatikoita tms.

Mutta tämä taitaa olla sitten seuraava päänvaiva, saada oikeasti lopulta tavara tasoilta kaappeihin...

Mulla on kaapit ja näkyvät paikat järjestyksessä, koska jokaiselle tavaralle on paikka. Siis aivan jokaiselle paperiliittimelle, teippirullalle ja kenkäharjalle on oma tietty paikkansa, jonne se laitetaan käytön jälkeen. Järjestys on syntynyt karsimisen, oppimisen ja erehdyksen kautta. Turhaa tavaraa on tietenkin tutha säilyttää vaikka ne järjestyksessä olisivatkin, ja joskus säilytyspaikkoja pitää muuttaa, kun tarpeet ja rutiinit muuttuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9763/20783 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkytyin tässä, kun menin marketiin ostamaan ruokaa, ja tulin pois ruuan, uuden puseron ja rikkaimurin kanssa... No kun oli hyvä tarjous?

Eli mun on pakko käydä ruokakaupassa jossa on VAIN ruokaa. Jopa Lidlistä löydän jotain paitaa ja pannua ja kynsilakkaa.

Mistä löytyy enää kauppoja, joista ei saisi muuta kuin ruokaa?

Ja mitä noihin heräteostoksiin tulee... Pääsin turhan tavaran ostamisesta eroon, kun kehitin muutama vuosi sitten "yhden yön säännön". Jos näen kaupassa jonkin tuotteen, jonka haluaisin ostaa heräteostoksena, koska se on erätuote (Lidl!) tai alennushintainen, joudun nukkumaan yhden yön yli. Jos vielä seuraavana päivänä tuntuu, etten voi elää ilman kaupassa näkemääni tavaraa, saan käydä ostamassa sen. Se riskihän siinä on otettava, että seuraavana päivänä tuote on jo myyty loppuun, omaa kokoa ei enää löydy tms., mutta paljon useammin käy niin, että vaikka kaupassa kuinka polttaisi se halu ostaa heräteostos, yleensä seuraavana päivänä ostokuume on jo laantunut ja olen vain tyytyväinen, ettei tullut tehtyä tarpeetonta hankintaa.

Tämä "yhden yön sääntö" ei koske ruokatavaroita, joten ainoita heräteostoksia, joita tulee vielä tehtyä, ovat herkut... Hohhoijaa. Puren kaiken patoutuneen ostohimoni niihin.

Vierailija
9764/20783 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkytyin tässä, kun menin marketiin ostamaan ruokaa, ja tulin pois ruuan, uuden puseron ja rikkaimurin kanssa... No kun oli hyvä tarjous?

Eli mun on pakko käydä ruokakaupassa jossa on VAIN ruokaa. Jopa Lidlistä löydän jotain paitaa ja pannua ja kynsilakkaa.

Mulla on toiminut heräteostoksiin yksi ajatusta: "Haluanko kotiini uuden esineen, josta minun tulee huolehtia koko omistamisen ajan ja sen jälkeen kierrättää/myydä?" Yleensä tuo nostaa niskakarvat pystyyn ja tuote jää kauppaan. Nykyisissäkin on jo niin paljon vaivaa, että sitä ei enää halua ostaa kuin tarpeellista.

Vierailija
9765/20783 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona teki sen, että ne kauhtuneimmatkin vaatteet ovat päässeet käyttöön.

Rakensin työpisteen, siinäpä se.

En oo ostanut 2 vuoteen yhtään uutta vaatetta. 2 v sitten ex lähti lasten kanssa firman mökille Keski-Eurooppaan ja tulivat juhannukseksi takaisin.

Ei tuu käytyy kaupoissa, ei kirppiksillä, en tee ostoksia

Vierailija
9766/20783 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maikkarilla mainostettiin ohjelmaa, missä talouden kaikki tavarat levitetään lajiteltuna johonkin urheiluhalliin. Koko kämpän konmaritus kerralla.

Tietääkö joku nimeä?

Kaaoksen kesyttäjät

https://m.facebook.com/mtv3suomi/videos/hae-mukaan-kaaoksen-kesytt%C3%A…

Brittireality samasta aiheesta: The Life Laundry

Tehtiin 2002-2004

Löytyy ainakin yksi jakso youtubesta.

Kirjakin on julkaistu.

Vierailija
9767/20783 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut nyt, että shoppailen stressiin. Aloitin uuden työn ja opinnotvuoden alusta, olen tilannut jos kolme kertaa vaatteita ja kaikkea aivan turhaa hävikkikaupasta. Aina iltaisin avan nettikaupan.

Kahden vuoden työttömyyden aikana en ostanut lähes mitään, paitsi remppatavaraa ihan tarpeeseen. Eikä ollut rahasta vielä puutetta, kun ansioisidonnaisestakin jä hyvin säästöön, eikä uudessa työssäkään paljoa enempää jää käteen.

Vierailija
9768/20783 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on toiminut heräteostoksiin yksi ajatusta: "Haluanko kotiini uuden esineen, josta minun tulee huolehtia koko omistamisen ajan ja sen jälkeen kierrättää/myydä?" Yleensä tuo nostaa niskakarvat pystyyn ja tuote jää kauppaan. Nykyisissäkin on jo niin paljon vaivaa, että sitä ei enää halua ostaa kuin tarpeellista.

*ylävitonen*

Ja sitten harvoin jos sattuukin törmäämään esineeseen jollaisesta on jo ennestään haaveillut ja joka tuottaa ikään kuin loksahdusefektin, voi jo kaupassa miettiä mistä turhasta voi luopua, että sille tulee tilaa. Ja tarkoitan tällä siis todella poikkeustilanteita, ennen kuin joku ehättää olettamaan että tässä vain shoppaillaan ja heitellään hyvää tavaraa menemään.

Vierailija
9769/20783 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn usein Lidlissä, mutta en ikinä mene sinne romuosastolle juuri tämän takia. Varsinkin tavaroitten alelaarit kannattaa kiertää kaukaa, niistä lähtee helposti jotain turhaa mukaan.

Vierailija
9770/20783 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tämän vuoden ostoslakossa ja viime aikoina olen todella taistellut itseni kanssa etten ostaisi

- vaatteita: hihatonta pitkää neuleliiviä, isoa neulemekkoa, hupparia

- koruja

- hajuvettä

- kaulavoidetta kauniissa purkissa (purkki on niin kaunis)

- meikkisiveltimiä niiden ulkonäön vuoksi

Mitään näistä en tarvitse mutta haluaisin niin ainakin sen hajuveden. Jos kyseisen lafkan tuotteita on tehty 1800-luvulta lähtien niin mikä on todennäköisyys etten saa sitä enää vuonna 2023? MIKSI TÄMÄ ON NIIN VAIKEAA ja miksi himoitsen noita tavaroita?

Olet elävä todiste mainosten toimimisesta. Niiden ainoa tehtävä on saada meidät ostamaan aina vain lisää kaikkea.

Mulle hyvä herätys oli, että voin ihailla kauniita esineitä vaikka en niitä omistaisikaan. Samoin voit käydä testaamassa ohi kulkiessasi sitä ihanaa hajuvettä, eikä sitä tarvitse ostaa. Oletko muuten huomannut, että kun hajuvettä käyttää tietyn aikaa, niin sitä ei oikeastaan enää itse haista ollenkaan? Senkin vuoksi voisit nauttia satunnaisesta ruiskauttelusta enemmän kuin sen tuoksun omistamisesta?

Oletko kokeillut klikkailla nämä nettikaupassa koriin ja sitten vain suljet sivun. Mulle fiilis on lähes sama kuin olisin ostanut tavarat, vaikka se kori sitten häipyykin tavaroineen bittiavaruuteen. Eilen viimeksi "ostelin" Riviera Maisonin ihania sisustusesineitä.

Olen kokeillut, ja se on toimiva jippo. En katso mainoksia, olen perunut mainoskirjeet.. mutta menen säännöllisesti vanhoihin lempparikauppoihin katsomaan "mitähän uutta täällä on". En ole kuitenkaan tilannut mitään! Joten voiton puolella ollaan.

Vierailija
9771/20783 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovellan tätä samaa ajatusta, ja se toimii tosi hyvin! Muistaakseni Minimal Mom -kanavalta Youtubesta opin tämän, siellä se oli muotoiltu "do I want to manage this?". Yleensä vastaus on ei.

Vierailija
9772/20783 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn usein Lidlissä, mutta en ikinä mene sinne romuosastolle juuri tämän takia. Varsinkin tavaroitten alelaarit kannattaa kiertää kaukaa, niistä lähtee helposti jotain turhaa mukaan.

Miten sen romu osaston voi välttää? Kokoajan siinä keskellä pientä kauppaa. Minä tilaan kotiin, mutta nyt sinnekin on alkanut tulla mainoksia käyttötavaroista. Paljon kyllä säästää, kun voi jättää makeiset, jäätelöt, sipsitja käyttötavatärat kokonaan välistä.

Vierailija
9773/20783 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sen romu osaston voi välttää? Kokoajan siinä keskellä pientä kauppaa. Minä tilaan kotiin, mutta nyt sinnekin on alkanut tulla mainoksia käyttötavaroista. Paljon kyllä säästää, kun voi jättää makeiset, jäätelöt, sipsitja käyttötavatärat kokonaan välistä.

Mainoksethan voi kieltää, ainakin postiluukusta pudotettavat mainokset. Nettimainoksista en ole varma, koska en ole koskaan tilannut ruokaa kotiin.

Vierailija
9774/20783 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaate/koru/turhake-himoilija tässä päivää. En ole ostanut mitään noista himoitsemistani tavaroista.

Kaikista ylpein olen siitä, että ennen ostin valehtelematta joka kuukausi muoti- ja naistenlehtiä. Enkä vain yhtä, tai kahta, vaan melkein kaikki suomalaiset ja pari ulkomaista lehteä päälle. Niihin meni oikeasti ihan järjetön määrä rahaa. Nyt taitaa olla menossa toinen tai kolmas kokonainen vuosi siitä kun viimeksi ostin lehden kauppareissulta tai kioskilta.

Pari kertaa olen ojentanut kättä lehteä kohti, katsonut otsikoita ja todennut, että en halua sitä.

Ja nyt olen oppinut että voin lukea ulkomaisia muotilehtiä kirjaston palvelun kautta - ilmaiseksi!!!

Vierailija
9775/20783 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että nämä ostohimot siirtyy helposti yhdestä tavararyhmästä toiseen.

Kun välttelee vaatteiden ostamista, niin voi huomata ostavansa käyttötavaraa. Kun välttelee niidenkin ostamista niin voi huomata että ostelee liikaa ruokaa ja herkkuja.

Jossain selkäytimessä kai pyörii ajatus, että ainakin näitä saan vielä ostaa. Siis mitä ihmettä!

Jotenkin se energia pitäisi osata purkaa johonkin muualle kun osteluun.

Vierailija
9776/20783 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyy enää kauppoja, joista ei saisi muuta kuin ruokaa?

Ja mitä noihin heräteostoksiin tulee... Pääsin turhan tavaran ostamisesta eroon, kun kehitin muutama vuosi sitten "yhden yön säännön". Jos näen kaupassa jonkin tuotteen, jonka haluaisin ostaa heräteostoksena, koska se on erätuote (Lidl!) tai alennushintainen, joudun nukkumaan yhden yön yli. Jos vielä seuraavana päivänä tuntuu, etten voi elää ilman kaupassa näkemääni tavaraa, saan käydä ostamassa sen. Se riskihän siinä on otettava, että seuraavana päivänä tuote on jo myyty loppuun, omaa kokoa ei enää löydy tms., mutta paljon useammin käy niin, että vaikka kaupassa kuinka polttaisi se halu ostaa heräteostos, yleensä seuraavana päivänä ostokuume on jo laantunut ja olen vain tyytyväinen, ettei tullut tehtyä tarpeetonta hankintaa.

Tämä "yhden yön sääntö" ei koske ruokatavaroita, joten ainoita heräteostoksia, joita tulee vielä tehtyä, ovat herkut... Hohhoijaa. Puren kaiken patoutuneen ostohimoni niihin.

Mulla ei toimi tää😅 saatan haaveilla jostain vaatteesta tms. KUUKAUSIA. Ja sitten päädyn ostamaan sen.(usein alesta)

Vierailija
9777/20783 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me tiedetään miten paljon me kerätään ylimäärästä tavaraa ympärillemme, käynti taloyhtiön kellarikomerossa riittää, joka helvetin liiteri täynnä vanhaa krääsää jota kukaan ei uskalla heittää pois ” Koska tätä voi vielä tarvita…”, joopa-joo.

Itse olen kaksi kertaa tyhjentänyt kellarikomeron aivan tyhjäksi, kaikki vaatteet > UFF: n laatikkoon ja muu tavara Kilon kierrätysasemalle, mitään en myynyt, vaan kaiken laitoin kiertoon.

Kolmatta kertaa ei tarvitse tyhjentää, koska kellarissa ei ole nyt mitään, eikä ole oikein mitään vietävääkään, koska en paljon enään omista, lopetin rakastamasta typerää materiaa.

Kaikki tarvittava löytyy, vähän mutta kestävää ja laadukasta, se maksaa hieman enemmän, mutta maksaa myös itsensä nopeasti takaisin.

Vierailija
9778/20783 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki omaisuuteni mahtuu pieneen pakettiautoon, vielä kymmenen vuotta sitten ei olisi kuorma-auto riittänyt.

Pyrin siihen että pian kaikki mahtuu yhteen suureen rinkkaan.

Olen jo lähellä.

Vierailija
9779/20783 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista mitään sellaista tavaraa mistä en voisi luopua tässä ja nyt. Olen vapaa.

Vierailija
9780/20783 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyttekö vai lahjoitatteko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan