Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20783)

Vierailija
9741/20783 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin taas ostaa uusia vaatteita. Kun oikeasti mutta ahdistaa, että olen lihonut korona-aikana, ja haluaisin vain ostaa vanhan kroppani takaisin.

Vierailija
9742/20783 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömän vaikea hankkiutua eroon lapsuuden pehmoleluista. Vaikka kyseessä olisi pehmo joka ei ole ikinä ollut edes erityisen rakas minulle, inhoan ajatusta että se joutuisi johonkin tekstiilikierrätykseen, koiran puruleluksi tai suoraan roskiin. 

Pehmoleluja on maailmassa valitettavasti liikaa.

Ajattele niin, että se pehmo ei halua olla sinulla tuomassa pahaa mieltä. Se haluaa olla osa tätä maailman kiertokulkua ja kun sinä et sitä enää tarvitse, et itse asiassa halunnut koskaan, pehmon rooli on nyt päätyä materiaaliksi tai koiran viettien tyydyttämiseen. Pehmo pääsee ilahduttamaan edes koiraa, tai sitten se päätyy suoraan energiaksi.

Se pehmo ei halua, että sinulla on paha mieli. Sitä harmittaa, että pahoittaa sinun mielensä pelkällä olemassa olollaan. Pehmo haluaa sinulta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9743/20783 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku mistä saisi halvimmalla roskalavan? Ja pitääkö ne jotenkin lajitella nykyisin? Lähes koko talo täynnä ihan roinaa.

Kokeile pihakirppistä, jossa kaikki tavarat ovat ilmaisia? Mainosta esim alueen FB-ryhmässä, kaupan seinällä tai vaikka paikallislehden rivi-ilmoituksessa.

Vierailija
9744/20783 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömän vaikea hankkiutua eroon lapsuuden pehmoleluista. Vaikka kyseessä olisi pehmo joka ei ole ikinä ollut edes erityisen rakas minulle, inhoan ajatusta että se joutuisi johonkin tekstiilikierrätykseen, koiran puruleluksi tai suoraan roskiin. 

Myy lelukeräilijälle. Facebookissa on ryhmiä joista ostaja voisi löytyä.

Vierailija
9745/20783 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tämän vuoden ostoslakossa ja viime aikoina olen todella taistellut itseni kanssa etten ostaisi

- vaatteita: hihatonta pitkää neuleliiviä, isoa neulemekkoa, hupparia

- koruja

- hajuvettä

- kaulavoidetta kauniissa purkissa (purkki on niin kaunis)

- meikkisiveltimiä niiden ulkonäön vuoksi

Mitään näistä en tarvitse mutta haluaisin niin ainakin sen hajuveden. Jos kyseisen lafkan tuotteita on tehty 1800-luvulta lähtien niin mikä on todennäköisyys etten saa sitä enää vuonna 2023? MIKSI TÄMÄ ON NIIN VAIKEAA ja miksi himoitsen noita tavaroita?

Sinulla on liikaa vapaa-aikaa kun ehdit selata verkkokauppoja tai kulkea kaupoissa. Keksi itsellesi lisää/uutta tekemistä niin mieliteot unohtuu. Jos ei ole tekemistä, tylsistyy ja haluaa shoppailulla piristää itseään. Tämän olen itsestäni huomannut, uskon että monella muulla sama tapa.

Vierailija
9746/20783 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on alkanut kasoja ilmaantumaan.. Mainosten vaatteet houkuttaa liikaa, tänään jo yllätin itseni klikkailemasta housuja ostoskoriin. Onneksi ajoissa tajusin, että ennen kuin tilaa uusia ulkohousuja pitää käydä vanhat läpi.

Yksi mitä tarvitsisin on rintaliivit, vain kahdet jo nuhjuiset käytössä. Mutta inhoan rintaliivien ostelua. Riisuminen ja pukeminen ja huonosti istuvat liivit ja hutiostokset joista kotona tajuaa että ei sittenkään.. Eiijh.

Vierailija
9747/20783 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkasin kolmet farkut, jotka olivat kuluneet ohueksi haaroista, kun reidet hankaavat.

Tunsin valtavaa tyydytystä siitä askartelusta, kun tavaralle sai vielä vähän käyttöikää.

Miten/millä paikkaat farkkuja? Mulla aina toi sama ongelma että haarat kuluvat puhki.

Vierailija
9748/20783 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin lapsuuden pehmoleuista muutossa, kun huomasin että kellarisäilytyksessä niihin oli ilmestynyt jotain ötököitä. Kyllähän se kirpaisi, mutta ei ollut mahdollisuutta pakastaa ja pestä ja mitä vielä. Yhden säästin, sen rakkaimman.

Vierailija
9749/20783 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikkasin kolmet farkut, jotka olivat kuluneet ohueksi haaroista, kun reidet hankaavat.

Tunsin valtavaa tyydytystä siitä askartelusta, kun tavaralle sai vielä vähän käyttöikää.

Miten/millä paikkaat farkkuja? Mulla aina toi sama ongelma että haarat kuluvat puhki.

Riippuu vartalon mallista. Jos reidet hankaa toisiaan, kuluu haarat nopeasti puhki. Itsellä ei auttanut kuin laihdutus tähän ongelmaan :D Itse olen koittanut paikata farkkukankaalla.

Vierailija
9750/20783 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan että on kausia jolloin pystyn hyvinkin karsimaan ja oikein motivoi saada kaapit ilmavimmiksi ja selkeyttä, mutta niin vaan tulee uusia mielihaluja ja muka tärkeitä tarpeita jotka taas saa kasoja aikaan.

Väsyneenä ja stressaantuneena huomaa että kirppikseltä tarttuu mukaan kaikenlaista "kivaa" vaatetta ja leluja lapsille vaikkei oikeaa tarvetta olekaan.  Menen ostaa luistimia jotka tarpeen ja huomaan tulevani ulos sieltä ties mitä muutakin mukana.  Toistan kaavaa että kun ei voi muuten oikein ilahduttaa (ei vaan jaksa) niin ostan sitten jotain. Lapset myös osaa sen manipuloinnin että kaverilla on 42 lollia ja meillä vaan 3.

Ja koronan takia (perheessä riskiryhmäläinen) lapsi joutui jäämään pois myös kaverisynttäreiltä jotka pidetty huvittelupaikassa, joten tuntee olonsa ulkopuoliseksi. 

Toki koetan käydä läpi tavaroita ja vaatteita varsinkin sillä silmällä että korjaan jos vaan mahdollista ja siirrän poistoihin kun ei enää käytössä, mutta ainakin tällä hetkellä tavaratulva on sisäänpäin ja se kyllä ahdistaa. 

Vierailija
9751/20783 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edennyt tavaranpaljoustaistossani digitaaliseen karsimiseen eli tietokoneen tiedostojen järjestämiseen ja poistamiseen. Onneksi hommalla ei ole kiire, sillä tähän saa kulumaan tosi paljon aikaa. Vastaisuuden varalle pitää olla huolellisempi tiedostojen nimeämisessä ja kansiorakenteen luomisessa ja poistaa saman tien kaikki tarpeettomat.

Vierailija
9752/20783 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen edennyt tavaranpaljoustaistossani digitaaliseen karsimiseen eli tietokoneen tiedostojen järjestämiseen ja poistamiseen. Onneksi hommalla ei ole kiire, sillä tähän saa kulumaan tosi paljon aikaa. Vastaisuuden varalle pitää olla huolellisempi tiedostojen nimeämisessä ja kansiorakenteen luomisessa ja poistaa saman tien kaikki tarpeettomat.

*aaltoja*

Vierailija
9753/20783 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vartalon mallista. Jos reidet hankaa toisiaan, kuluu haarat nopeasti puhki. Itsellä ei auttanut kuin laihdutus tähän ongelmaan :D Itse olen koittanut paikata farkkukankaalla.

Minä olen todella reitevä päärynä ja jopa alipainon rajalla yläreisissä on pieni "vararengas" imetysvarantona eikä se katoa pois ellen vedä itseäni rankasti alipainoiseksi.

Housut eivät yleensä hajoa minulta haaroista, kun ostan sopivan kokoisia. Erityisesti tiukat, istuvat jeggings-tyyliset housut pitää olla sopivat, eivätkä niin tiukat, että kangas sinkuu silmissä. Venytys ja liian pieni koko kuluttaa kankaan.

Ja joskus se on vain laadusta kiinni. Sloggin kalliit leggingsit hajosivat haaroista parin käyttökerran jälkeen. Lidlin halvat leggingsit ovat käsittämättömän kestäviä.

Vierailija
9754/20783 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun inspiroimana poistin vklp aikana sekä ns nettikrääsää (onetab-sovellukseen kerääntyneitä välilehtiä, katso myöhemmin -osioon tallennettuja youtube-videoita mitä en varmasti katso, spotify podcasteja ja myös pilveen tallennettuja kuvia ja videoita) että fyysistä krääsää! Lähti mm.30cm pinkka paperiroskaa, joista noin 10cm taisi olla vanhoja lehtiä (jopa vuodelta 2007...) ja loput vanhoja piirustuksia sun muuta sälää. Tulipa hyvä mieli papereita roskiin viedessä :D

Vierailija
9755/20783 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla muutama sivu takaperin pohdittiin vaatteita ja niiden kulumista. Minulla on se ongelma, että moni muuten hyväkuntoinen vaate menee pilalle, kun syödessä tipahtaa pisara kastiketta tms. paidalle, ja rasvatahra ei lähdekään pesussa. Voin helposti korjata ommellen väärää kokoa tai mallia, lyhennellä tai pidennellä, mutta siistissä tai juhlavassa vaatteessa olevaa tahraa ei voi peittää millään tilkulla, vaikka lapsen vaatteeseen tai johonkin kotipaitaan niin voisikin tehdä. (Sappisaippua jättää ainakin minun kokemukseni mukaan vaaleamman jäljen tahran kohtaan, joten vaate menee silläkin käsiteltynä pilalle.)

Tällainen pysyvästi tahrainen paita (tms) on ongelma, sillä sitä ei voi kierrättää kirpparille tai hyväntekeväisyyteen, eikä roskiin raaski heittää. Ehkä kotipaitana pitää, ja silloinkin nolottaa, jos joku sattuu käymään tai ottaa vahingossa kaapista tahraisen paidan kun lähtee johonkin.

Poiskaan ei viitsi heittää, kun on vielä muuten uusi ja siisti. Sitten sen jemmaa jonnekin kaappiin ajatuksena ehkä tuunata jotain siitä kankaasta, kunhan on aikaa. Aina toisinaan sitten niitä raaskii karsia, kun on jo mennyt sen verran aikaa, ettei harmita leikata siivousrätiksi tai heittää pois.

Toinen juttu siitä, miten vaatteet voivat kulua muutenkin kuin repeämällä tai kulumalla kirjaimellisesti puhki... Ainakin minulla moni vaate saa hiestä tummempia läikkiä pitkään käytettynä, esimerkiksi yöpaidan niskassa on aina sellainen inhottava hiostunut kohta. Joskus myös kesäpaidoissa sama juttu, tai tekokuituisen takin kaula-aukossa. Sellaista ei voi korjata eikä kehtaa käyttääkään, vaikka vaate olisi muuten siistissä käyttökunnossa (kuten vaikkapa tuo takki).

Mä teen niin, että hieman kulahtaneet vaatteet on ok kotona muttei koskaan likaiset. Eli jos vaatteessa on näkyvä tahra niin se menee tekstiilijätekeräykseen(pestynä tietty)/roskiin.

Sama juttu rikkinäisyyden kanssa. Esim. pienen reiän voin parsia ja ommella vaikka irronneen napin takaisin, mutta jos vaate on revennyt tai hiutunut (esim. elastaani on tuhoutunut ja törröttää kankaasta "läpi") niin pois vaan.

Sun periaatteilla kulkisin varmaan alasti ; ) mulla tippuu lähes joka kerta jotain päälle. Useasti otan puhtaan vaatteen kaapista ennen töihin lähtöä ja jo aamupalan jälkeen siinä on ruokatahra. Täytyisi varmaan hankkia aikuisten ruokalappu tai syödä sadetakki päällä!

Vierailija
9756/20783 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tämän vuoden ostoslakossa ja viime aikoina olen todella taistellut itseni kanssa etten ostaisi

- vaatteita: hihatonta pitkää neuleliiviä, isoa neulemekkoa, hupparia

- koruja

- hajuvettä

- kaulavoidetta kauniissa purkissa (purkki on niin kaunis)

- meikkisiveltimiä niiden ulkonäön vuoksi

Mitään näistä en tarvitse mutta haluaisin niin ainakin sen hajuveden. Jos kyseisen lafkan tuotteita on tehty 1800-luvulta lähtien niin mikä on todennäköisyys etten saa sitä enää vuonna 2023? MIKSI TÄMÄ ON NIIN VAIKEAA ja miksi himoitsen noita tavaroita?

Olet elävä todiste mainosten toimimisesta. Niiden ainoa tehtävä on saada meidät ostamaan aina vain lisää kaikkea.

Mulle hyvä herätys oli, että voin ihailla kauniita esineitä vaikka en niitä omistaisikaan. Samoin voit käydä testaamassa ohi kulkiessasi sitä ihanaa hajuvettä, eikä sitä tarvitse ostaa. Oletko muuten huomannut, että kun hajuvettä käyttää tietyn aikaa, niin sitä ei oikeastaan enää itse haista ollenkaan? Senkin vuoksi voisit nauttia satunnaisesta ruiskauttelusta enemmän kuin sen tuoksun omistamisesta?

Oletko kokeillut klikkailla nämä nettikaupassa koriin ja sitten vain suljet sivun. Mulle fiilis on lähes sama kuin olisin ostanut tavarat, vaikka se kori sitten häipyykin tavaroineen bittiavaruuteen. Eilen viimeksi "ostelin" Riviera Maisonin ihania sisustusesineitä.

Vierailija
9757/20783 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä paikkailen myös farkkujen haaroja. Kätevintä se on tehdä siinä vaiheessa, kun kunnon reikää ei vielä ole, mutta kangas on hiutunut. Sisäpuolelle leikataan vanhoista farkuista reilun kokoinen pala, joka ommellaan farkun värisellä siksakilla hiutuman ympäriltä kiinni. Vedän myös hiutuman yli kerran pari. Sitten tarvittaessa saksii ylimääräiset paikkalerpakkeet pois.

Vierailija
9758/20783 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sain taas ison ikeakassillisen ja kestokassillisen tavaraa ulos, i ha naa! 😍

Tuossa tavaraa läpikäydessäni tajusin myös, miksi meillä tuntuu olevan niin paljon tavaraa. Kaikki lojuu pöydillä ja tasoilla ja kaapit on puolityhjiä. Tiedättekö sen, kun on ihmisiä, joilla koti näyttää tosi siistiltä ja kaapit on sitten aivan räjähtäneet? Noh, meillä on asiat päinvastoin. Mun kaappien täytyy olla järjestyksessä, joten pinnat on täynnä tavaraa, kun koetan pähkäillä että miten mitäkin laitetaan ja välillä unohdan kokonaan, että jossain on esimerkiksi tyhjiäkin hyllyjä. Huoh. En vaan kestä laittaa asioita epäjärjestyksessä kaappiin, mutta toisaalta ei tunnu olevan tarpeeksi suunnitella kaappien järjestystä tai ei löydä just oikeanlaisia laatikoita tms.

Mutta tämä taitaa olla sitten seuraava päänvaiva, saada oikeasti lopulta tavara tasoilta kaappeihin...

Vierailija
9759/20783 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin tässä, kun menin marketiin ostamaan ruokaa, ja tulin pois ruuan, uuden puseron ja rikkaimurin kanssa... No kun oli hyvä tarjous?

Eli mun on pakko käydä ruokakaupassa jossa on VAIN ruokaa. Jopa Lidlistä löydän jotain paitaa ja pannua ja kynsilakkaa.

Vierailija
9760/20783 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen sain taas ison ikeakassillisen ja kestokassillisen tavaraa ulos, i ha naa! 😍

Tuossa tavaraa läpikäydessäni tajusin myös, miksi meillä tuntuu olevan niin paljon tavaraa. Kaikki lojuu pöydillä ja tasoilla ja kaapit on puolityhjiä. Tiedättekö sen, kun on ihmisiä, joilla koti näyttää tosi siistiltä ja kaapit on sitten aivan räjähtäneet? Noh, meillä on asiat päinvastoin. Mun kaappien täytyy olla järjestyksessä, joten pinnat on täynnä tavaraa, kun koetan pähkäillä että miten mitäkin laitetaan ja välillä unohdan kokonaan, että jossain on esimerkiksi tyhjiäkin hyllyjä. Huoh. En vaan kestä laittaa asioita epäjärjestyksessä kaappiin, mutta toisaalta ei tunnu olevan tarpeeksi suunnitella kaappien järjestystä tai ei löydä just oikeanlaisia laatikoita tms.

Mutta tämä taitaa olla sitten seuraava päänvaiva, saada oikeasti lopulta tavara tasoilta kaappeihin...

Mä taklasin tuota varaamalla pöydälle romukorin, ja sekakaapin. Täytyy olla jossain lähellä sitä paikkaa, mihin tavara tasolle kertyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi