Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21843)

Vierailija
10521/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavarapaljoutta, on vain liian pieniä asuntoja.

Vierailija
10522/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini aina osti halvalla vaatteita "varalle". Näinpä oli sitten kaapit täynnä väärän kokoisia, epämukavia, noloja vaatteita, joita kukaan ei halunnut käyttää. Ja tietenkään ei saanut kivoja vaatteita, koska "tuollahan on kaapit vaatetta täynnä!!!".

Onpas kiva elämä, kun saa käyttää vaatteita joita vihaa, kun on halvalla saatu. Kylläpä siinä säästää, verrattuna siihen, että ostaisi muutaman vaatekappaleen joista oikeasti pitää (ja jotka ovat oikean kokoisia, jotka sopivat käyttötarkoitukseensa, toisin kuin esim. ulkotakit jotka eivät kestä vettä jne). Ja kuinka monta kertaa kuulinkaan sen "vaatteilla ei ole mitään väliä!". No onhan sillä! Ihmiset arvostelevat sinua vaatteiden perusteella, ja kyllähän aikuisetkin viestittävät vaatteilla esim. töissä sitä mihin portaaseen kuuluvat jne.

Vaatteiden viestiä lukevia on hauskaa huijata käyttämällä halpoja ja epämuodikkaita vaatteita. Varakkaan ei tarvitse esittää rikasta.

Rumat ne vaatteilla koreilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10523/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini aina osti halvalla vaatteita "varalle". Näinpä oli sitten kaapit täynnä väärän kokoisia, epämukavia, noloja vaatteita, joita kukaan ei halunnut käyttää. Ja tietenkään ei saanut kivoja vaatteita, koska "tuollahan on kaapit vaatetta täynnä!!!".

Onpas kiva elämä, kun saa käyttää vaatteita joita vihaa, kun on halvalla saatu. Kylläpä siinä säästää, verrattuna siihen, että ostaisi muutaman vaatekappaleen joista oikeasti pitää (ja jotka ovat oikean kokoisia, jotka sopivat käyttötarkoitukseensa, toisin kuin esim. ulkotakit jotka eivät kestä vettä jne). Ja kuinka monta kertaa kuulinkaan sen "vaatteilla ei ole mitään väliä!". No onhan sillä! Ihmiset arvostelevat sinua vaatteiden perusteella, ja kyllähän aikuisetkin viestittävät vaatteilla esim. töissä sitä mihin portaaseen kuuluvat jne.

Tunnistan tämän itsessäni. Totta että kun ostaisi vain ne täydelliset vaikkakin kalliit vaatteet säästäisi aikaa, rahaa ja tilaa.

Vierailija
10524/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

salavarakas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden viestiä lukevia on hauskaa huijata käyttämällä halpoja ja epämuodikkaita vaatteita. Varakkaan ei tarvitse esittää rikasta.

Olet siis rikas? Kiva sulle. Minä en ole, joten joudun edelleen luomaan itsestäni mielikuvia muille ihmisille, että esim. saisin pitää työpaikkani. En voi "huijata" pukeutumalle epäsopivasti, koska tilalleni löytyy salamana joku joka sopeutuu kaikkiin koodistoihin. En myöskään HALUA näyttää resupekalta, vaikka se ilmeisesti on kivaa joidenkin mielestä. Muut saavat elää kuten haluavat, kunhan minun ei tarvitse elää heidän kanssaan.

Vierailija
10525/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

salavarakas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla se on oma valinta, lainaamasi kirjoittaja ei saanut valita itse. En lähtisi arvostelemaan muiden ihmisten motiivia pukeutua tietyllä tavalla.

Vierailija
10526/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmillani on hatara ulkolato täynnä suvun mattoja, nojatuoleja, arvokkaita kirjoja, kastemekkoja, ryijyjä ym. Sieltä sitten aina välillä tyrkyttävät jotakin läpihomehtunutta, hiirten pissimää tavaraa meille. Juu ei kiitos. Kauheaa nähdä, mihin kuntoon ovat pilaantuneet ja miten vanhemmat silti yrittävät selitellä, että ei tässä mitään, vähän etikkapesua vain niin home lähtee. Ei, ei ja vielä kerran ei. Yäk.

Miksi heillä on tällaista arvokasta tavaraa ulkoladossa? Siksi, että talon tasalämpöiset sisävarastot ovat tupaten täynnä vanhaa Tiimari-krääsää, rikkinäisiä vanhoja tietokoneita ja puhelimia, liikelahjoja ja ilmaisia kaupanpäällisiä, kertakäyttöastioita, pakasterasioita sekä jotain 50 vuoden veropaperit, kuitit ym. Iloisesti sekaisin tietysti.

Tuli tuosta 10505:n hääpukutarinasta mieleen.

Tuli niin oma lapsuudenkotini tästä mieleen! Vanhemmilla oli niin paljon tavaraa kaapit täynnä, että säilytystilat loppuivat kesken ja saunamökkiin oli sitten viety myös arvokkaampaa tavaraa, jossa ne homehtuivat ja/tai joutuivat koitten syömäksi. Esim.tätini kansallispuku oli täysin pilalla.

Tosin tunnustan oman tyhmyyteni koko aikuisiän kerrostalossa asuneena. Kerrostalossahan oli kodin säilytystilojen lisäksi lämpimät verkkokellarit. Kun muutimme rivitaloon, tulin säilöneeksi kirjoja ulkovarastossa. En tajunnut, etteivät ne kosteassa tilassa säily. Muuttaessa eivät mahtuneet mihinkään sisätiloissa, enkä halunnut nurkkiin kirjalaatikoita. En myöskään halunnut luopua niistä, mutta seuraavassa muutossa oli pakko luopua hiirien järsimistä kirjoista. Onneksi kirjoissa on se hyvä puoli, että tärkeimmät pystyi ostamaan jostain käytettynä. Ihmisillä on vain liikaa tavaroita!

Vierailija
10527/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu laittamaan yleensä sisällä säilytettävää tavaraa ulkovarastoon, kannattaa kyllä miettiä, tarvitseeko sitä lainkaan. Eihän päivittäin tarvittavia tavaroita, lempikirjoja ym. sinne kuitenkaan laittaisi. Ulkovarastoon joutavat ovat siis todennäköisesti vähemmän tärkeitä.

Vierailija
10528/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme kenkäparia. Yhdet juhlakengät joita käytän harvoin ja kahdet lenkkarit joita käytän joka päivä vaihdellen. On satavarma että vähänkään hiertäviä jalkineita en käyttäisi, mieluummin paljain jaloin.

Lisäksi omistan kumisaappaat joita käytän syksyisin metsässä.

Asiallinen meininki! Itse tarvin noiden lisäksi sandaalit, mutta sama periaate.

Vierailija
10529/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt pyrkiä enimmäkseen eroon koko säilyttämisen ideasta. En ehkä osaa pukea tätä sanoiksi, mutta ideaalitilanteessa minulla on kotonani vain tavaroita, joita käytän ja niille asianmukaiset paikat. (Poikkeus tästä on yksi muistolaatikko.) Joitakin käytän usein, joitakin harvemmin. Joitakin tarvitsen ympäri vuoden, joitakin vaan muutaman kerran vuodessa. Niille on paikat joko täällä sisällä tai kellarivarastossa, mutta ne varastonkin tavarat ovat säännöllisesti käytössä. En siis pidä sielläkään tavaraa vain säilyttämisen vuoksi.

Vierailija
10530/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

salavarakas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla se on oma valinta, lainaamasi kirjoittaja ei saanut valita itse. En lähtisi arvostelemaan muiden ihmisten motiivia pukeutua tietyllä tavalla.

Ja vaikka olisikin voinut valita, siihen hänellä on oikeus ja arvostelu typerää. Olen minimalisti ja vaatteitakin on vähän, mutta ne on kaikki mieluisia ja minusta kivannäköisiä. En yritä esittää rikasta, vaikka en halpoja vaatteita ostakaan (halvalla ei saa eettisesti tuotettuja vaatteita).

Vierailija
10531/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomalla on ihan turhaa säilyttää suurta määrää potentiaalisia työvaatteita varsinkin kun työtehtävä ei ole edes tiedossa, näissäkin "muoti" muuttuu, esim. nykyään harvempi käyttää puuvillaisia kaulupaitoja, jotka oli toimistopukeutumisen peruskulmakivi vielä jokunen vuosi sitten myös naisilla. Toimiston pukukoodi on myös rentoutunut vuosien varrella eli monessa paikassa siistit farkut ihan hyväksyttyä työpukeutumista( poislukien kovat kaulassa lakitoimistot tms). Säilyttäisin yhdet-kahdet perussiistit housut jota voi käyttää esim. haastatteluissa tai muissakin tilanteissa jossa haluaa näyttää skarpimmalta. Sen lisäksi pari-kolme siistiä paitaa( esim.viskoosia, ei tarvitse silittää ja tulee käytetty varmaan muutenkin kuin töissä/haastatteluissa) sekä vähintään 1 siisti neuletakki/neulosjakku/bleiseri, mihin nyt itsellä on eniten oikeasti käyttöä. Näihin riittää että kenkinä siistit nilkkurit ja kevät/kesäkaudella siistit ballerinat. Tylsää mutta toimivaa, samasta setistä löytää hyvällä tsägällä vaatteet myös hautajaisiin ja epävirallisempiin juhliin. Toki vielä yksinkertaisempi veto on hankkia muutama mekko jos tykkäät näistä enemmän, silloin on "puku" jo valmis ja lisäksi vain sukkikset ja kengät. Sitten kun olet löytänyt töitä osaat tehdä tarvittaessa jatkohankintoja kun pukukoodi tiedossa. Toki näissäkin pääsee kapselipukeutumisella pitkälle = ei tarvitse aamulla liikaa pohtia mitkä vaatteet laittaa päälle.

Vierailija
10532/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiyslomalla on ihan turhaa säilyttää suurta määrää potentiaalisia työvaatteita varsinkin kun työtehtävä ei ole edes tiedossa, näissäkin "muoti" muuttuu, esim. nykyään harvempi käyttää puuvillaisia kaulupaitoja, jotka oli toimistopukeutumisen peruskulmakivi vielä jokunen vuosi sitten myös naisilla. Toimiston pukukoodi on myös rentoutunut vuosien varrella eli monessa paikassa siistit farkut ihan hyväksyttyä työpukeutumista( poislukien kovat kaulassa lakitoimistot tms). Säilyttäisin yhdet-kahdet perussiistit housut jota voi käyttää esim. haastatteluissa tai muissakin tilanteissa jossa haluaa näyttää skarpimmalta. Sen lisäksi pari-kolme siistiä paitaa( esim.viskoosia, ei tarvitse silittää ja tulee käytetty varmaan muutenkin kuin töissä/haastatteluissa) sekä vähintään 1 siisti neuletakki/neulosjakku/bleiseri, mihin nyt itsellä on eniten oikeasti käyttöä. Näihin riittää että kenkinä siistit nilkkurit ja kevät/kesäkaudella siistit ballerinat. Tylsää mutta toimivaa, samasta setistä löytää hyvällä tsägällä vaatteet myös hautajaisiin ja epävirallisempiin juhliin. Toki vielä yksinkertaisempi veto on hankkia muutama mekko jos tykkäät näistä enemmän, silloin on "puku" jo valmis ja lisäksi vain sukkikset ja kengät. Sitten kun olet löytänyt töitä osaat tehdä tarvittaessa jatkohankintoja kun pukukoodi tiedossa. Toki näissäkin pääsee kapselipukeutumisella pitkälle = ei tarvitse aamulla liikaa pohtia mitkä vaatteet laittaa päälle.

Mä olen se äitiyslomalainen joka säilyttää potentiaalisia työvaatteita ja olen siis pubityöntekijä eikä niissä hommissa tarvitse olla mitään muodin mukaista, kunhan perussiistiä. Periaatteessa ne mun työvaatteet on yleensä ruutupaitoja ja alle joku toppi. Jalkaan farkut mutta niitä mulla ei oo enää kuin ehkä kolmet kun monet menneet rikki. Joku käyttäisi kotivaatteena, itse en pysty käyttämään kotona ns. oikean kokoisia vaatteita vaan mun kotivaatteet on sit vielä astetta mukavampia, esim. miehen vanhoja t-paitoja tai vanhoja mainos -t-paitoja miesten koossa x) Mutta tosiaan kun olisi selvänäkijä ja tietäisi että n. parin kolmen vuoden päästä kun meen takaisin töihin niin meen supermarkettiin töihin jossa on univormu enkä tarvi kaikkia niitä melkein hyviä vanhoja työpaitojani enää... koska jos se on taas peruspubi niin sit joutuisin taas ostamaan samanlaisia lisää... Tosin imettäessä on muuttunut ruumiinrakenne ehkä sen verran että taidanpa kokeilla kaikki paidat päälle ja jos hiertää tms. niin sit keräykseen.

Ja joo ehkä ne hiertävät kengätkin joutaisi jo pois :) Ne on siis lenkkareita, ei mulla korkkareita edes ole!

Vierailija
10533/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset pubityövaatteet kannattaa kerätä yhteen kassiin ja pistää vaikka sinne häkkivarastoon, yläkaapin perimmäiseen nurkkaan tms. Saa sieltä käyttöön, jos tarvitsee, mutta ei sotke vaatekaappia eikä ole tarpeellisemman tavaran tiellä.

Vierailija
10534/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran ohiksena kommentoin, että imettäessä ei kannata ainakaan istuvampia yläosia ostaa ajatuksena pitkä käyttö. Itse ostin kalliin, aivan upean juhlamekon imettäessä, rintsikkakoko ei ollut kovin paljoa muuttunut ja mekko oli mielettömässä alennuksessa. Istui tosi hyvin ja näytti hyvältä, Ja kun lopetin imetyksen, rintojen malli muuttui sen verran että mekko ei enää istunutkaan. Kyllä harmitti.

Että sinällään jos nyt imettää ja ei vanhat paidat istu, voi ne imetyksen jälkeen taas olla ihan hyviä. Mutta sellaiset minäkin pakkaisin johonkin erikseen talteen, en pitäisi vaatekaapissa muiden seassa pyörimässä.

Vierailija
10535/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se asia: Jos nuoret tahtoisivat melko helppoa, hyödyllistä ja tuottoisaa kesätyötä, sitä voisi löytyä vaikka mummolasta. ;)

- mummo Karjalasta

Suosittelen ammattilaista. Ne sun lapsenlapset tuntee sut, joten varmaan arvaavat, että työ ei todellakaan ole helppoa. (Hamsterin kanssa vääntää joka kupista).

Sorry, relaisit sinä nyt ja sitten raivaisit kotiasi.😉

Kaksi lastenlasta tulee yo-juhliensa jälkeen auttelemaan. Kuulema ottavat mielellään opiskelukämppiinsä astioita ja liinavaatteita. Soitin jo ammattijärjestäjälle ja palaan juttuihin hänen kanssaan jos tarvitsen lisäapua.

Minulla ei ole törkykasoja koska en hamstraa.

Älkää kukaan hamstratko, vaan säilyttäkää vain laadukkaimmat tavarat!

-mummo Karjalasta

Ei ole tarvetta raivata mitään. Olen jo vuosia ollut minimalisti, joten mitään raivattavaa ei ole. Et hamstraa, mutta tarvitset ammattijärjestäjää tavaran raivaamiseen?? Ymmärtänet itsekin, että et ole ihan rehellinen itsellesi

Vierailija
10536/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se asia: Jos nuoret tahtoisivat melko helppoa, hyödyllistä ja tuottoisaa kesätyötä, sitä voisi löytyä vaikka mummolasta. ;)

- mummo Karjalasta

Suosittelen ammattilaista. Ne sun lapsenlapset tuntee sut, joten varmaan arvaavat, että työ ei todellakaan ole helppoa. (Hamsterin kanssa vääntää joka kupista).

Sorry, relaisit sinä nyt ja sitten raivaisit kotiasi.😉

Kaksi lastenlasta tulee yo-juhliensa jälkeen auttelemaan. Kuulema ottavat mielellään opiskelukämppiinsä astioita ja liinavaatteita. Soitin jo ammattijärjestäjälle ja palaan juttuihin hänen kanssaan jos tarvitsen lisäapua.

Minulla ei ole törkykasoja koska en hamstraa.

Älkää kukaan hamstratko, vaan säilyttäkää vain laadukkaimmat tavarat!

-mummo Karjalasta

Ei ole tarvetta raivata mitään. Olen jo vuosia ollut minimalisti, joten mitään raivattavaa ei ole. Et hamstraa, mutta tarvitset ammattijärjestäjää tavaran raivaamiseen?? Ymmärtänet itsekin, että et ole ihan rehellinen itsellesi

Miksi olet piikikäs suurperheen mummolle?

Ei hamstraaja, mutta ei myöskään minimalisti. Kyllä sitä tavaraa iän myötä kertyy taloon, vaikka ei hamstraisikaan. Hyvä vaan, että nuoriso tulee auttamaan. Vaikuttaa reilulta mummolta.

Asiallista kommenttia ketjuun!

Vierailija
10537/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme kenkäparia. Yhdet juhlakengät joita käytän harvoin ja kahdet lenkkarit joita käytän joka päivä vaihdellen. On satavarma että vähänkään hiertäviä jalkineita en käyttäisi, mieluummin paljain jaloin.

Lisäksi omistan kumisaappaat joita käytän syksyisin metsässä.

Asiallinen meininki! Itse tarvin noiden lisäksi sandaalit, mutta sama periaate.

Juu, :) unohdin mainita croksit joita käytän pihassa, kesällä kaupoillakin, varsin kohtuu meininki kyllä.

Vierailija
10538/21843 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset pubityövaatteet kannattaa kerätä yhteen kassiin ja pistää vaikka sinne häkkivarastoon, yläkaapin perimmäiseen nurkkaan tms. Saa sieltä käyttöön, jos tarvitsee, mutta ei sotke vaatekaappia eikä ole tarpeellisemman tavaran tiellä.

Noin juuri, ja siihen kassin, pussin, laatikon päälle ISOILLA kirjaimilla sisältö, ettei tarvitse aukoa ja penkoa.

Vierailija
10539/21843 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan aika antaa jollekin parempaan käyttöön käyttämättömiä taiteilutarvikkeita, jotka muistan saaneeni lahjaksi, kun asuin vielä lapsuudenkodissani... Muutin pois 19-vuotiaana ja olen nyt yli 30v :D Jotenkin tuntuu että ei sitä pastelliväreillä piirtelyä taida olla luvassa tämän elämän aikana. Tilaa nuo eivät paljon vie, mutta ovat yksi esimerkki siitä, mitä kaikkea sitä onkaan tullut säilöttyä.

Taidetarvikkeet ovat yksi mun suurimmista kompastuskivistä, etenkin nyt kun taapero on siinä iässä ettei anna mun tehdä mitään omia juttuja vaan haluaa aina just sen kynän joka mulla on kädessä tms. eli en oikeastaan piirrä tai maalaa tällä hetkellä mitään. Mutta toivon että tulevaisuudessa taas rupean toimeen ja ehkä lapsikin innostuu.

Karsin pari vuotta sitten lapsuudenkotini omasta huoneestani kaikki epämääräiset "taidetarvikkeet" joita olin kerännyt - eli siis pakkauspahveja ja -papereita, rikkinäistä lasia, kuivia lehtiä ja muuta epämääräistä sälää josta joskus askartelinkin mutta en enää. Mulla oli jostain syystä lapsena aina sellainen fiilis että jos esim. paperi loppuu niin sitten se on loppu eikä mistään saa enää lisää. Tämä johti paitsi tuollaiseen kaiken mahdollisen hoardaamiseen, myös siihen että jos löytyi jotain erityisen hyvää paperia niin sitten sitä ei halunnut käyttää koska mitä jos se loppuu ja sitä olisi tarvinnut parempaan tarkoitukseen. Sama juttu oli vaatteiden kanssa, lempifarkkuja säästelin ja käytin vain erityisinä päivinä, muuten niitä vähemmän mieluisia. No tietty ne lempparit jäi sitten pieniksi vaikka olivat vielä siistit. Aikuisiällä olen yrittänyt opetella käyttämään lempivaatteitani mahdollisimman paljon mutta vieläkin se on vaikeaa...

Vierailija
10540/21843 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan aika antaa jollekin parempaan käyttöön käyttämättömiä taiteilutarvikkeita, jotka muistan saaneeni lahjaksi, kun asuin vielä lapsuudenkodissani... Muutin pois 19-vuotiaana ja olen nyt yli 30v :D Jotenkin tuntuu että ei sitä pastelliväreillä piirtelyä taida olla luvassa tämän elämän aikana. Tilaa nuo eivät paljon vie, mutta ovat yksi esimerkki siitä, mitä kaikkea sitä onkaan tullut säilöttyä.

Taidetarvikkeet ovat yksi mun suurimmista kompastuskivistä, etenkin nyt kun taapero on siinä iässä ettei anna mun tehdä mitään omia juttuja vaan haluaa aina just sen kynän joka mulla on kädessä tms. eli en oikeastaan piirrä tai maalaa tällä hetkellä mitään. Mutta toivon että tulevaisuudessa taas rupean toimeen ja ehkä lapsikin innostuu.

Karsin pari vuotta sitten lapsuudenkotini omasta huoneestani kaikki epämääräiset "taidetarvikkeet" joita olin kerännyt - eli siis pakkauspahveja ja -papereita, rikkinäistä lasia, kuivia lehtiä ja muuta epämääräistä sälää josta joskus askartelinkin mutta en enää. Mulla oli jostain syystä lapsena aina sellainen fiilis että jos esim. paperi loppuu niin sitten se on loppu eikä mistään saa enää lisää. Tämä johti paitsi tuollaiseen kaiken mahdollisen hoardaamiseen, myös siihen että jos löytyi jotain erityisen hyvää paperia niin sitten sitä ei halunnut käyttää koska mitä jos se loppuu ja sitä olisi tarvinnut parempaan tarkoitukseen. Sama juttu oli vaatteiden kanssa, lempifarkkuja säästelin ja käytin vain erityisinä päivinä, muuten niitä vähemmän mieluisia. No tietty ne lempparit jäi sitten pieniksi vaikka olivat vielä siistit. Aikuisiällä olen yrittänyt opetella käyttämään lempivaatteitani mahdollisimman paljon mutta vieläkin se on vaikeaa...

Ilman tuota pari vuotta sitten siivottua lapsuudenhuonetta olisin arvellut, että olet nelikymppinen kasarin lapsi. Silloin ei ollut kaikkea tarjolla rajattomasti, mutta nyt on. Mitä ei Suomesta saa, saa netistä kotiovelle toimitettuna.

Jos sulla vielä on tota sälää, askartele taaperon kanssa niistä! Et tietenkään itse voi tehdä tavoitteellisesti, mutta teillä on kivaa keskenänne ja lapsi saa kivoja askartelukokemuksia. Pääset samalla sälästä eroon.

Aikuisena kannattaa ostaa vain lempparia ja käyttää niitä kaikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän