Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#.5-vuotias poika puhuu koko ajan ja kovalla äänellä,

Vierailija
15.01.2008 |

saattaa leikkipuistossakin mennä muille aikuisille ja lapsille selittämään kauhealla kiireellä ja tohinalla tekemisiään. Välillä hieman kiusallista täällä jäyhien suomalaisten maassa. Tuntuu myös että puheen vuorovaikutus on hieman huonoa, sillä haluaa vain itse kauheasti puhua eikä oikein välitä mitä muut sanovat, selvittää vaan omia juttujaan. Poika on alle 1-vuotiaasta asti höpöttänyt jatkuvasti. Olen nyt tilannut ajan kuulotutkimukseen pojan kovan puheäänen takia.

Onko muilla kokemusta tällaisista " puhekoneista" ? Rauhoittuuko iän myötä ja vähentää puhetulvaansa vai onko oire jostain Aspergeristä yms. vastaavasta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta kuin vasta 5 vuotta, mutta yhä vaan juttua riittää eikä arastele sitä kenelle marssii juttelemaan.

(kumpa poikani tapaisi ap:n lapsen niin kaikki olisivat tyytyväisiä)

Vierailija
2/10 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan käsittämätöntä. eikö asioita voi sanoa normaalilla äänellä??

omat lapset ovat aina ihan ihmeissään siitä huutamisesta ja on lepoa korville päästä niistä aina " eroon" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, älä vie lasta kuulontutkimukseen vaan neuvolapsykologille.

Vierailija
4/10 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotenkin voisi varmaan ohjata pienentämään volyymia.

Vierailija
5/10 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitähän ei jurot suomalaiset hyväksy kuin yli heidän kuolleen ruumiinsa;)

Vierailija
6/10 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tiedä onko hänellä mitään vikaa. Kieltämättä tuntuu kummalliselta kun toinen puhuu huutamalla, mutta ehkä se on vain tapa tai sitten on huonokuuloinen. oletko testannut kuuleeko poiaksi jotain hiljaisia ääniä? Menet vaikka toiseen huoneeseen ja testaan kuuleeko poikasi äänen toiseen huoneeseen. Ensin voit testata jonkun mielestäsi normaalikuuloisen kanssa kuuletteko te sen äänen/äänet, joita testaat.

Vierailija
7/10 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse samanlainen lapsena. Opin sitten puhumaan aivan hiljaa niin että opettajatkin alkoivat pitämään minua ujona. Kerran yksi opettajista kuuli minun puhuvan toisella äänelläni, sillä kovemmalla, ja ihmetteli miten minusta voikin lähteä niin kova selkeä ääni. Minut valittiinkin sitten koulun näytelmään rooliin jossa tarvittiin kantavaa ääntä.

Oikeasti ongelmanani on se, että en pysty puhumaan normaalilla äänellä niin helposti kuin kovemmalla ja siksi suosin mieluummin hiljaista tai kovaa ääntä. Siltä väliltä ääni rasittaa kurkkuani. Ainakin minun kaulani on vankkaa tekoa, joten ehkä kurkunpäänikin on. Hankalaa yrittää elää tässä hissukoiden maassa.

Yritän opettaa tytöllenikin normaalia puheääntä, mutta en oikein usko että onnistun siinä.

Vierailija
8/10 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä oli puheenviivästymä, ja alkoi jutella vasta yli 3-vuotiaana, eikä ole sen jälkeen hiljentynyt. Aivan ihana ja älykäs poika, mutta asperger-epäily on päällä. Eli meillä näin, mutta puheliaisuus ja kova ääni eivät toki aina viittaa aspergeriin, ehkä jopa harvoin. En tiedä tilastoista.

Useinhan tuo kovaäänisyys lähtee perheen puhetavasta, kuten veljeni perheessä. Suurperheessä opitaan huutamaan, jotta saadaan oma ääni kuuluviin.

Vierailija
9/10 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo silmiin ja kyselee kaikesta hirveän paljon. Poika on todella iloinen ja hyväntahtoinen tapaus, mutta tuo kovaääninen pälpätys vain tahtoo viedä työpäivän jälkeen voimat koko perheeltä. Aloitti päivähoidossa viime elokuussa ja sielläkin on huomattu hurja puhetulva mutta tuntuvat enemmänkin olevan huvittuneita kuin huolestuneita.

Itseäni pelottaa että osaako poika olla vuorovaikutuksessa muiden lasten kanssa leikkiessä vai pälättääkö nämä vain pyörryksiin :-( ap

Vierailija
10/10 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuvat kovalla äänellä ja paljon. lisäksi vuorovaikutuksessa ongelmia. oma poikani samanlainen ja olen käsittänyt, että tarkkaavaisuushäiriötä epäillään. hän on kohta 4v. ja lieviä puheenymmärtämis vaikeuksia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme