Luuletteko te idiootit todellakin, että lihavuus on AINA ihmisen itse aiheuttamaa???
Ette sitten ole kuulleet, esim. jotkut lääkkeet lihottavat, samoin kuin jotkut sairaudet.
Kommentit (47)
joka pystyy muuttamaan ruokavalionsa ihan tuosta vaan kevyemmäksi jos sairastut vakavasti ja joudut aloittamaan lääkityksen joka aiheuttaa painonnousua. Ja kipeänä et tietenkään pysty liikkumaan jolloin energian tarve laskee todella pieneksi.
Siellä tyytyväisenä pötköttelisit vaan petilläsi ja miettisit mitä voi syödä ettei vaan pääse lihomaan :p
Pystytkö edes kuvittelemaan tuommoista tilannetta?
Vierailija:
Vaikka joku lääke lisäisi ruokahalua, niin ei sitä voi syyttää lihottavaksi. Syy on edelleenkin siinä, että PISTETÄÄN SINNE SUUHUN LIIKAA RUOKAA.Nälkään ei kuole, vaikka ei söisikään koko ajan, kun mieli tekee.
99% tapauksista ihan omaa syytä! Lopuilla voi olla sit muita syitä, ja lääkkeet on yleensä vain välillisessä roolissa. Lisää ehkä ruokahalua mutta edelleen se syy on siis siinä syömisessä.
Ei kai kukaan usko että se pienen pieni kapseli yksinään lihottaa?
Ruoka lihottaa.. tai ei oikeastaan ruokakaan lihota vaan se että syödään sitä liikaa.
Kai sitä ruokahalua riittää jokaisella, mutta moni aina perustelee syömistään kun ne lääkkeet plää plää jne
Vierailija:
Ruoka lihottaa.. tai ei oikeastaan ruokakaan lihota vaan se että syödään sitä liikaa.
Kai sitä ruokahalua riittää jokaisella, mutta moni aina perustelee syömistään kun ne lääkkeet plää plää jne
vaan jonkun muun (masennus, lääkeet yms) on hengenvaarallinen.
on ihmisen itse aiheuttamaa, muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta!
Siis todettu ihan lääketieteellisesti. Painoa on tullut joka kerran 35-45kg lisää. Normaalioloissa olen aivan normaalipainoinen, mutta raskaus laukaisee minussa tämän sairauden. Silloin on vaan pakko syödä. Ihminen joka ei koskaan ole kokenut sellaista pakkoa, ei voi sitä ymmärtää. Ruoka on silloin minulle kuin alkoholistille viina. Sillä erolla, että ihminen ei voi olla ilman ruokaa. Eli alkoholistin ainut paranemiskeino on jättää viinakset kokonaan pois, mutta ruokaa ei voi jättää. Joka kerta syöminen laukaisee uudestaan ja uudestaan sen pakottavan tarpeen syödä. Silloin on ihan turha tulla kertomaan hedelmistä ja mehukeitoista, ei niillä saa sitä himoa laantumaan. On helppo sanoa, että käytä järkeäsi, ja päätät vaan olla syömättä. Sano sama pakkoliikkeistä kärsivälle: Päätät vaan ettet heiluta sitä päätäsi!
Kun raskaus on ohi, alkaa minulla aivan järkyttävä jano. Juon juon ja juon, ja muutamassa kuukaudessa olen taas entisissä mitoissa.
Täällä jotkut lihoo näköjään noin helposti niin kertokaapa mullekkin miten saisin painon nousemaan ainakin 5 kg? Oon ollut lihotuskuurilla lokakuusta saakka ja oon silti laihtunut. Tiedän että syön liian vähän mutta kun syön niin yitän syödä paljon kaloreita sisältäviä ruokia, teen tosi raskasta työtä fyysisesti ja taukoja on tasan yksi päivässä. Harrastan salia ja pumppia ja olin jopa 3 kk käymättä että olisi edes vähän lihonut mutta ei niin ei. Painan nyt 47 kg ja reilu 50 kg olisi bueno!
ei sitten ilmeisesti tätä ns." lihottavaa-sairautta" ole kun siellä on pelkkiä luurankoja. Onpas outo juttu.
Jos jo kaupassa käydessä ostaa vain tarpeellisen määrän ja terveellistä ruokaa, niin ei sitten tule " lääkkeiden vaikutuksen alaisena" mässäiltyä ylimääräistä.
Kumma kun se vika ei ole koskaan syöjässä?
Vierailija:
ei sitten ilmeisesti tätä ns." lihottavaa-sairautta" ole kun siellä on pelkkiä luurankoja. Onpas outo juttu.Jos jo kaupassa käydessä ostaa vain tarpeellisen määrän ja terveellistä ruokaa, niin ei sitten tule " lääkkeiden vaikutuksen alaisena" mässäiltyä ylimääräistä.
Vierailija:
Jos jo kaupassa käydessä ostaa vain tarpeellisen määrän ja terveellistä ruokaa, niin ei sitten tule " lääkkeiden vaikutuksen alaisena" mässäiltyä ylimääräistä.
Vierailija:
Toivottavasti sä et oikeesti ole noin TYHMÄ!
Onkohan tämän " sairauden" nimi ITSEHILLINTÄ?
Ainakin sitten hoikka ja tyhmä.
43
olin myös masentunut. Söin pahaan olooni, mutta se valitettavasti vain lisäsi ahdistusta. Sitten sairastuin anorksiaan kun yritin laihduttaa. Huvittavinta tässä on se, että kun olin sairaalakuntoinen (BMI16-17) tutut kehuivat minua kauniiksi...
Onneksi olen nyt parantunut ja hyväksyn itseni juuri sellaisena kuin olen, viis veisaamatta siitä, mitä muut ajattelevat. Onko teillä hoikilla, jotka täällä lihavia haukutte huono itsetunto, jota pönkitätte vertailemalla itseänne " olen paremman näköinen kuin toi ämmä tuolla" , vai mistä tuo tarve mollata muita tulee? Syyllistämällä ja haukkumalla ei ketään saada motivoitua laihduttamaan!
Oma kummitätini sairastui syöpään ja kaikki ne lääkkeet, mitä hänelle annettiin, aiheuttivat hirveää turvotusta. Paino nousi 30 kiloa ja ihminen meni aivan muodottoman näköiseksi. Vielä kun oli lyhyt, niin näkyi aivan selvästi.
Äidilläni eräs psyykelääke aiheutti kamalan lihomisen. Palautui ennalleen, kun lääke lopetettiin. En tiedä tarkkaa painonnousua, mutta arvioisin, että noin 15 kiloa.
tietoisuus siitä, että muut " töllää läskiä" . Sain tosi paljon voimaa ajatuksesta, että kerran minäkin vedän 36 -kokoiset kuteet päälle ja näytän niille töllääjille.
Jos vain taputetaan päähän, että syö vain jos siltä tuntuu, ei varmasti laihdu.
Vierailija:
No minut ainakin motivoi laihduttamaan se
tietoisuus siitä, että muut " töllää läskiä" . Sain tosi paljon voimaa ajatuksesta, että kerran minäkin vedän 36 -kokoiset kuteet päälle ja näytän niille töllääjille.Jos vain taputetaan päähän, että syö vain jos siltä tuntuu, ei varmasti laihdu.
Juuri näin!
rauksiin. Sehän olisi vain mukava, että lähimmäiset voisivat paremmin. Sama, mihin itsekin tähtään elämäntavoissani.
Siellä kaiki lihavat vastasivat että ovat ihan omalla syömisellä lihonnut.
Eli kyllä se vaan niin on että suurin osa lihavista lihoaa ihan vaan omalla mussuttelulla.
joku turvotus on ihan eri asia kuin oikea lihavuus, mikään lääke ei itsessään lihota, ne kyllä voivat lihottaa, jos ei vähennä syömistä.
On toki olemassa sairauksia ja lääkkeitä, jotka lihottavat, mutta kyllä suurin syy lihomiseen on väärät ruokailutottumukset ja vähäinen liikunta. Eli ihan itseaiheutettu tila.