Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luuletteko te idiootit todellakin, että lihavuus on AINA ihmisen itse aiheuttamaa???

Vierailija
14.01.2008 |

Ette sitten ole kuulleet, esim. jotkut lääkkeet lihottavat, samoin kuin jotkut sairaudet.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemminkin vika on just siinä psyykkeessä, se kun renkkaa niin elämää aletaan täyttää syömisellä ja haetaan siitä lohtua.

ja syöpälääkkeetkään ei selitä sitä että liki puolet porukasta on lihavia. Ei me sentään niin syöpäsiä olla

Vierailija
22/47 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin kolmessa kuukaudessa reilu 15kg. Ruokailu- ja liikuntatottumukset eivät muuttuneet sillä aikaa miksikään. Oikeaa annostusta haeskeltiin muutama vuosi jonka jälkeen kilot karisivat ihan itsestään. Joten aina lihavuus ei ole itsestä riippuvaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli periaatteessa siinäkin on itseaiheutettua...

Vierailija
24/47 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut sitä mieltä että jos on just kilpirauhasen vajaatoimintaa taikka aineenvaihdunta ongelmia niin oikeanlaisella lääkityksellä saa itsensä kuntoon.

turha vaan selittää mulla vaan on tää aineenvaihduntahäiriö kuten yks tuttu monesti sanonut. en vaan käsitä miks se ei edes yritä tehä asialle mitään.

Vierailija:

Minä lihoin kolmessa kuukaudessa reilu 15kg. Ruokailu- ja liikuntatottumukset eivät muuttuneet sillä aikaa miksikään. Oikeaa annostusta haeskeltiin muutama vuosi jonka jälkeen kilot karisivat ihan itsestään. Joten aina lihavuus ei ole itsestä riippuvaista.

Vierailija
25/47 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli periaatteessa siinäkin on itseaiheutettua...

Vierailija
26/47 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/47 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin voin erittäin hyvin ja syön ehkä puolet siitä, mitä suosituksissa sanotaan. En vain saa mätettyä kupuuni niin paljon kaikkea, mitä oppaissa käsketään. Enkä ole alipainoinen (161/52).

Vierailija
28/47 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä juuri joku puhui, että AINA esim. sairauksissa se lihominen johtuu siitä, että syö liikaa siihen nähden mitä siinä tilanteessa pitäisi syödä että ei lihoisi. Joo, sitä pitäisi sitten syödä tosi vähän, mikä ei sinällään olisi enää terveellistä, mutta kuitenkin loppujen lopuksi se sairaus EI aiheuta sitä lihomista, vaan se, että syö liikaa.

Vierailija
29/47 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai todettua sairautta pitää hoitaa.

Vierailija
30/47 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä ainakin voin erittäin hyvin ja syön ehkä puolet siitä, mitä suosituksissa sanotaan. En vain saa mätettyä kupuuni niin paljon kaikkea, mitä oppaissa käsketään. Enkä ole alipainoinen (161/52).

Vierailija
31/47 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten alkaa kertomaan että mitä sitten faktisesti on päivän mittaan syönyt (hänen mukaansa " ei mitään" ) ja hyvänen aika, mä en viikon aikana syö niin paljon!!! Lihavilla on ihan ihmeellinen käsitys siitä, miten paljon oikein pitää syödä, että ihminen pärjää!

Vierailija
32/47 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla heikentävät aineenvaihduntaa. Eli oikeaa lihomista, ei pelkkää turpoamista.

Vierailija
33/47 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin synnyttämässä. En voinut kävelläkään, kun jalat olivat niin turpeat. Sukkia ja kenkiä en saanut jalkaan, sormet eivät taipuneet ja muutenkin oli hankala olla. Meni useampi viikko synnytyksen jälkeen, kun sain laukata vessassa pissalla.

Vierailija
34/47 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/47 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, kuka voisi ihan puhtaalla omallatunnolla sanoa olevansa lihava lääkkeiden käytön tms. seurauksena. Kyllä siihen myötävaikuttaa myös se, mitä kyseinen henkilö pistää suuhunsa.

Vierailija
36/47 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän sitä aina selitetään lihavuus, se ei ole koskaan lihavan oma syy vaan AINA vika kaikissa muissa.

Vierailija
37/47 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 80 kg:aan ja me sitten varovasti, kun puheeksi kanssaan tuli, kysyimme, että oliko jokin sairaus tms. mikä sen painon nosti. Tämä vaan tuumasi, että paskat! ihan itse on syömällä ja juomalla ja liikkumattomana sanoi aiheuttaneensa sen...

Toisaalta joillakin se voi olla jokin muu joka aiheuttanut...

Vierailija
38/47 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteturvotus näyttääkin ihan erilaiselta kuin läskimakkarat.

Niin ja minä olen läskin 162/85

Vierailija
39/47 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus lihotti minut. Ei lääkkeet, vaan hirveä alakulo jota omahoidin syömällä.

Mutta suurimpaan osaan lihavuudesta löytyy ratkaisu mielenlujuudesta. Myös pitäisi kannustaa lapsia pienestä asti liikkumaan. Enkä tarkoita harrastuksia vaan hyötyliikuntaa. harva aikuinen hyötyliikkuukaan.

Kuinka moni tälläkin palstalla hankkii kakkosautot ja pennuille omat telkkarit, dvdt ja tietokonepelit. Just tuollainen elämäntapa lihottaa. Käydään mäkkärissä syömässä kerran viikossa ja pidetään sitä normaalina.... Jättipusseja karkkiaa ja sipsiä karkkipäivänä...

Aika moni ajaa kolmen kilsan työmatkan autolla, vaikka voisi kävellä tai pyöräillä.

Ikävä kyllä minkä kotonaan oppii, sitä yleensä aikuisiällä jatkaa.

Vierailija
40/47 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari kaveria, jotka ovat lihoneet huomattavia määriä sairauden takia. Ihan yks kaks. Ja kilot eivät lähdekään pois.

Se on kuulkaa kova paikka elämänä hoikkana olleelle.

Tottahan se tosin on, että suurin osa liikalihavuudesta on itse aiheutettua.