Ammatteja joissa tarvitsee olla mahdollisimman vähän ihmsten kanssa tekemisissä
Tutkija varmaan joillain aloilla, mutta paljon siinäkin palaveerataan. Tuttu on Tekniikan tohtori ja tutkija ja paljon on sosiaalista kanssakäymistä, mitä olen tajunnut. Kirjalija, mutta sillä taitaa elää Suomessa vain harva. Kirjanpitäjää olen nähnyt joskus ehdotettavan, mutta ei pidä paikkaansa. Kirjanpitäjällä on paljon asiakaskontakteja.
Kommentit (36)
Kirjastohan on yhtä asiakaspalvelua, ellei sitten ole jotain taustatyötä. Mutta tökavereitahan siinäkin on väkisinkin isoissa kirjastoissa paljonkin.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 19:26"]
Kirjastovirkailija.
[/quote]
???
Siivooja. Osa ihmisistä ei huomaakaan sinun, vaikka kävelisit vastaan kapealla käytävällä.
Kirjasto on nykyään menossa siihen suuntaan, että oltaisiin enemmän asiakkaiden kanssa tekemisissä, rohkeasti keksitään uusia juttuja yms. jotka herättäisivät keskustelua, kysellään mielipiteitä yms, ja kirjastoissa saa myös enemmän metelöidäkin kuin ennen vanhaan.
T. Kirjastovirkailija
jonkinlainen laboratoriotyöntekijä, joka siis lähinnä tutkii näytteitä tms.
ttu mulle riittää kans tää sossunhomma.
En hoida enää yhdenkään perheen asioita enkä selvittele ihmissuhdesotkuja.
Alan metrokuskiksi.
mulle rupee riittään.
Patologi. Avustaja, poliisi ja hautausurakoitsija siinä käy, ellei ole suuntautunut vain mikroskopoimaan. Tai avaussalin siivooja, joks menee vasta, kun patologi ja avustaja ovat poistuneet.
Varastotyössä ei ainakaan tarvitse pahemmin tavata ulkopuolisia ihmisiä, työkavereita on tietysti.
Veturinkuljettaja taitaa olla yksi sellainen, joskus saattaa joutua kuuluttamaan jotain ja siinä kaikki. Töitäkin saa tehdä yksin.
Varastomies. Järjestävät paketteja koneella ja ilmapiiri on sellainen ettei tarvi puhua kenellekään. Sama muilla miesvaltaisilla aloilla. Rekkakuski. Maalaaja. Metallimies. Painaja. Koneenasentaja. Kaikissa näissä oot koneen kanssa ja sovit työhön sitä paremmin mitä vähemmän puhut.
Ok, yksi tuttu joka ei koskaan saa mitään suustaan opiskelee kirjastoalaa, siitä vain tuli mieleeni. Ja onhan kirjasto perinteisesti ollut hiljaisten hissuttejien työpaikka. -2
Haudankaivaja, luontokuvaaja, hornet lentäjä, sikalan siivooja, onhan noita.
Ei kannata. Metroihin ei kohta tarvita kuljettajia, ne automatisoidaan.
Ratikkakuski olis hyvä, siinä ei tartte sanoa mitään, ajaa vaan.
Tuomarin homma on mukavan hiljaista. Senkus lausut tuomion ja byebye. -Varatuomari
Hevosenhoitaja/tallimestari laiskan tallinomistajan tallilla. Omistaja talven ulkomailla, työntekijä hoitaa yksin koko tallin ja hevoset. Jos ei kukaan tarvitse eläinlääkäriä, voi mennä kuukausia ilman ihmiskontaktia.
Siivoan öisin ja en tapaa ketään ( jos joku töissä, riittää kun moikkaa, koskaan ei oo tarvinnut jutella ). IHANAA! Vaikka itse työ onkin tappavan tylsää...
Kirjastovirkailija.