Ammatteja joissa tarvitsee olla mahdollisimman vähän ihmsten kanssa tekemisissä
Tutkija varmaan joillain aloilla, mutta paljon siinäkin palaveerataan. Tuttu on Tekniikan tohtori ja tutkija ja paljon on sosiaalista kanssakäymistä, mitä olen tajunnut. Kirjalija, mutta sillä taitaa elää Suomessa vain harva. Kirjanpitäjää olen nähnyt joskus ehdotettavan, mutta ei pidä paikkaansa. Kirjanpitäjällä on paljon asiakaskontakteja.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 19:37"]Ok, yksi tuttu joka ei koskaan saa mitään suustaan opiskelee kirjastoalaa, siitä vain tuli mieleeni. Ja onhan kirjasto perinteisesti ollut hiljaisten hissuttejien työpaikka. -2
[/quote]
Jep niin olen itsekin hiljainen hissukka ihminen, vaikka vapaa-ajalla olen aika kova rääväsuu punkkari.. Ei uskoisi.
Mutta oikeasti jos ei halua ihmisten kanssa olla tekemisissä, niin kirjastoala ei käy. Siinä on paljon asiakaspalvelua ja kysymyksiin vastailua yms.
T. Kirjastovirkailija
-yövartija
-miltei kaikki muu yötyö.
-kaikki kotona tehtävä etätyö. Kääntäminen, koodaus ym.
-taiteilija (tosin myynti vaatii ihmissuhteita...)
-insinöörit (ne jotka piirtää koneita, usein muut osastot hoitaa kaiken sosiaalisen)
-graafiset työntekijät (ne jotka suunnittelee mainoksia)
-tehdasompelijat
Korjatkaa jos olen väärässä..
Joo, loistoehdotus tuolla ylempänä! Nyt kaikki av-mammat rupee hävittäjälentäjiksi! Ai niin, ne ei mahdu koneiden ohjaamoon, kunto ei riitä eikä äo:kaan...
VIERAILIJA 11.04.2014 klo 19:33 11/27
Tehdastyöntekijä
Maataloustyöntekijä
Eläintenhoitaja
Eläinlääkäriasemalla työskennellessäni eläintenhoitajana olin kymmeniä kertoja päivässä ihmisten kanssa tekemisissä. Valitettavasti ne elukat ei yksin klinikalle pääse. Siksi alanvaihto edessä..
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:31"]
Joo, loistoehdotus tuolla ylempänä! Nyt kaikki av-mammat rupee hävittäjälentäjiksi! Ai niin, ne ei mahdu koneiden ohjaamoon, kunto ei riitä eikä äo:kaan...
[/quote]
Mulla riittäisi äly ja kunto, eikä painoa ole liikaa, mutta ikää on. T. ap. PS, usko tästä mitä haluat.
Metsäkoneenkuljettaja... luulisin.
Sarjakuva piirtäjä kari korhonen taisi sanoa että päivät menee kotona erakkona en ole varma...
Vierailija kirjoitti:
Siivooja. Osa ihmisistä ei huomaakaan sinun, vaikka kävelisit vastaan kapealla käytävällä.
Olenkin ihmetellyt, kun pitää päästä samaan aikaan ahtaaseen tilaan missä siivoilen, he eivät vaan huomaa minua ja vaunujani.
oon postissa yötöissä. Jos hyvä syrjäinen työpiste, saa olla aika rauhassa. Ja tauoilla yöllä enemmän "sosiaalinen oikeutus" olla omissa oloissaan, kun kaikki ovat enemmän tai vähemmän pökerryksissä
Vierailija kirjoitti:
ttu mulle riittää kans tää sossunhomma.
En hoida enää yhdenkään perheen asioita enkä selvittele ihmissuhdesotkuja.
Alan metrokuskiksi.
mulle rupee riittään.
Vittuako olet tuommoiselle alalle hakeutunut tuommoisena epäsosiaalisena paskana jos vaan tappaisit itsesi
Vanha ketju, mutta ehdotukseni roskakuski, anteeksi "raaka-aineen kerääjä", kuten nykyään pitää sanoa. Yksin saat ajella ja kippailla jäteastioita. Jos joku introvertti vielä ammatinvalintaa miettii. On sitäpaitsi arvostettu työ, jos jää tekemättä, kaikki huomaa poissaolosi.
Alussa mainittiin kirjailija, mutta en ihan usko tähän.
Ehkä joskus oli kirjailija joka salaperäisesti lähetti teoksensa kustantajalle ja se riitti, vaan ei enää.
Kirjailijan pitää markkinoida itseään ja moni varmasti kokeekin sen rasitteena mutta pakko on silti. Antaa haastatteluja, mennä kirjamessuille, kirjakauppoihin allekirjoittamaan kirjoja ja puhumaan mukavia lukijoille, somettamaan.
Java-koodaaja. Projektiluontoisesti kaikki hoituu koneen välityksellä etänä.