Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatteja joissa tarvitsee olla mahdollisimman vähän ihmsten kanssa tekemisissä

Vierailija
11.04.2014 |

Tutkija varmaan joillain aloilla, mutta paljon siinäkin palaveerataan. Tuttu on Tekniikan tohtori ja tutkija ja paljon on sosiaalista kanssakäymistä, mitä olen tajunnut. Kirjalija, mutta sillä taitaa elää Suomessa vain harva. Kirjanpitäjää olen nähnyt joskus ehdotettavan, mutta ei pidä paikkaansa. Kirjanpitäjällä on paljon asiakaskontakteja. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Java-koodaaja. Projektiluontoisesti kaikki hoituu koneen välityksellä etänä.

Vierailija
22/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdenjakaja. Kesäisin voi poimia mustikoita myyntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 19:37"]Ok, yksi tuttu joka ei koskaan saa mitään suustaan opiskelee kirjastoalaa, siitä vain tuli mieleeni. Ja onhan kirjasto perinteisesti ollut hiljaisten hissuttejien työpaikka. -2

[/quote]

Jep niin olen itsekin hiljainen hissukka ihminen, vaikka vapaa-ajalla olen aika kova rääväsuu punkkari.. Ei uskoisi.

Mutta oikeasti jos ei halua ihmisten kanssa olla tekemisissä, niin kirjastoala ei käy. Siinä on paljon asiakaspalvelua ja kysymyksiin vastailua yms.

T. Kirjastovirkailija

Vierailija
24/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-yövartija

-miltei kaikki muu yötyö.

-kaikki kotona tehtävä etätyö. Kääntäminen, koodaus ym.

-taiteilija (tosin myynti vaatii ihmissuhteita...)

-insinöörit (ne jotka piirtää koneita, usein muut osastot hoitaa kaiken sosiaalisen)

-graafiset työntekijät (ne jotka suunnittelee mainoksia)

-tehdasompelijat

Korjatkaa jos olen väärässä..

Vierailija
25/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, loistoehdotus tuolla ylempänä! Nyt kaikki av-mammat rupee hävittäjälentäjiksi! Ai niin, ne ei mahdu koneiden ohjaamoon, kunto ei riitä eikä äo:kaan...

Vierailija
26/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIERAILIJA 11.04.2014 klo 19:33 11/27

Tehdastyöntekijä

Maataloustyöntekijä

Eläintenhoitaja

Eläinlääkäriasemalla työskennellessäni eläintenhoitajana olin kymmeniä kertoja päivässä ihmisten kanssa tekemisissä. Valitettavasti ne elukat ei yksin klinikalle pääse. Siksi alanvaihto edessä..

Vierailija
27/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 20:31"]

Joo, loistoehdotus tuolla ylempänä! Nyt kaikki av-mammat rupee hävittäjälentäjiksi! Ai niin, ne ei mahdu koneiden ohjaamoon, kunto ei riitä eikä äo:kaan...

[/quote]

Mulla riittäisi äly ja kunto,  eikä painoa ole liikaa, mutta ikää on. T. ap. PS, usko tästä mitä haluat. 

Vierailija
28/36 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiin pukija.

Vierailija
29/36 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ne vasta joutuukin olemaan asiakkaiden kanssa tekemisissä.

Vierailija
30/36 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäkoneenkuljettaja... luulisin. 

Sarjakuva piirtäjä kari korhonen taisi sanoa että päivät menee kotona erakkona en ole varma...

Vierailija
31/36 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset atk-alan työt

Vierailija
32/36 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivooja. Osa ihmisistä ei huomaakaan sinun, vaikka kävelisit vastaan kapealla käytävällä.

Olenkin ihmetellyt, kun pitää päästä samaan aikaan ahtaaseen tilaan missä siivoilen, he eivät vaan huomaa minua ja vaunujani.

Vierailija
33/36 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon postissa yötöissä. Jos hyvä syrjäinen työpiste, saa olla aika rauhassa. Ja tauoilla yöllä enemmän "sosiaalinen oikeutus" olla omissa oloissaan, kun kaikki ovat enemmän tai vähemmän pökerryksissä

Vierailija
34/36 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ttu mulle riittää kans tää sossunhomma. 

En hoida enää yhdenkään perheen asioita enkä selvittele ihmissuhdesotkuja. 

Alan metrokuskiksi.

mulle rupee riittään. 

Vittuako olet tuommoiselle alalle hakeutunut tuommoisena epäsosiaalisena paskana jos vaan tappaisit itsesi 

Vierailija
35/36 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta ehdotukseni roskakuski, anteeksi "raaka-aineen kerääjä", kuten nykyään pitää sanoa. Yksin saat ajella ja kippailla jäteastioita. Jos joku introvertti vielä ammatinvalintaa miettii. On sitäpaitsi arvostettu työ, jos jää tekemättä, kaikki huomaa poissaolosi.

Vierailija
36/36 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa mainittiin kirjailija, mutta en ihan usko tähän.

Ehkä joskus oli kirjailija joka salaperäisesti lähetti teoksensa kustantajalle ja se riitti, vaan ei enää.

Kirjailijan pitää markkinoida itseään ja moni varmasti kokeekin sen rasitteena mutta pakko on silti. Antaa haastatteluja, mennä kirjamessuille, kirjakauppoihin allekirjoittamaan kirjoja ja puhumaan mukavia lukijoille, somettamaan.