Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko elää onnellisena yksin?

Vierailija
27.03.2026 |

Erosin ja muutin kaupunkia. En tunne ketään ja en ole työelämässä. Päivät netissä kotona, kaupassa käynti vaan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Lähde muiden ihmisten joukkoon pois netistä.

Vierailija
2/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi kannustetaan tähän ja kokoajan suomalaisessa yhteiskunnassa työnnetään ihmisiä elämään täysin yksinäisinä ja itsenäisinä. Nykyarvot ovat sellaisia että pitää olla mahdollisimman itseohjautuvaa ja itsekäs. 

Hyvät ja terveet arvot on heitetty roskiin. Käytöstavat, perinteet, yhdessäoleminen on kuin ruttoa nykyajan ihmisille. Ei saa enää tuntea mitään tunteita kun sulta kielletään kaikkea, ei saa kaivata, ei saa kehittää, ei saa haaveilla.

Auta armias jos haaveilet lapsista tai muuten vain normaalista elämästä niin sinua haukutaan niin lyttyyn.

En ymmärrä miksi ilmapiiri ja ihmiset ovat mennyt niin järkyttävän koviksi ja armottomiksi. Kaikki haluu vain olla erakkoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

Lähde muiden ihmisten joukkoon pois netistä.

älä vastaa jos ei ole parempaa sanottavana. Monet meistä käy jo nytkin kaupassa, postissa ja lenkillä.

Vierailija
4/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
5/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voi. Nyt keväällä kun ilmat lämpenee, voi olla enemmän ulkona. Tunnetko kaupungin nähtävyydet? Kesällä rannalle ja uimaan, kirjastossa voi käydä vaikka päivittäin lukemassa lehdet ja lainaamassa kirjoja tai elokuvia. 

Vierailija
6/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin onko muilla sitten elämä parempaa? Niillä joilla on parisuhde ja ystäviä vai onko sekin vain teatteria muille?

Ap

Vierailija
7/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti erakkoluonteinen ainakin voi ja kyllähän yksineläminen huonot ihmissuhteet voittaa ihan 6-0, mutta en mä itseäni voi näin totaaliyksinäisenä onnelliseksi väittää.

Olen onnellisempi mitä olin vääränlaisessa seurassa, mutta en todellakaan onnellinen.

Vierailija
8/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä.  Itse olen nähnyt hyvät ja huonot puolet sekä suhteessa että yksin olossa.

Jos ihmisellä on suuria intohimoja harrastuksiin, niin jossain tapauksissa parisuhde on esteenä toteuttaa täysin harrastuksellisia intohimojaan. Parisuhde on aina enemmän tai vähemmän kompromisseja ja vastaantuloa. Tottakai myös toimiessaan antaa paljon lisäarvoa ja monipuolisuutta elämään toimiva parisuhde.

Itse olen elänyt elämäni onnellisimmat ajat vuosi parisuhden alkamisen jälkeen, sekä vuosi sen päättymisen jälkeen yksin. Aivan yhtä onnellinen molemmissa tilanteissa.

Vierailija
9/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, sinkkuelämäni ennen ja jälkeen pitkän parisuhteen on ollut elämäni parhainta aikaa.

Vierailija
10/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandeeko hylätä toiveet parisuhteesta? Kuka nyt ystävättömän eläkeläisen 48v naisen huolii.

Ap

Vierailija
11/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempaa yksin. onnellisimmat ihniset eivät tarvitse toista viereensä

Vierailija
12/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnelliset ihmiset ovat ne jolla on turvallinen verkosto ympärillä. Ehjä ja kokonainen perhe- suku jossa ollaan henkisesti terveitä ja ystävät samassa kaupungissa. Nämä ihmiset jolla on tätä luksusta loistavat ja ovat toimintakykyisiä kun on sitä turvaa ympärillä.

Vierailija
13/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisempana kuin paskassa seurassa.

Vierailija
14/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti erakkoluonteinen ainakin voi ja kyllähän yksineläminen huonot ihmissuhteet voittaa ihan 6-0, mutta en mä itseäni voi näin totaaliyksinäisenä onnelliseksi väittää.

Olen onnellisempi mitä olin vääränlaisessa seurassa, mutta en todellakaan onnellinen.

Olen erakkoluonne ja onnellisempi parisuhteessa. Mutta monia ihmisiä en tarvitse ympärilleni, esim mulla ei ole kavereita sillä olen mielestäni outo enkä tule kovin hyvin toimeen ihmisten kanssa. Lisäksi ujokin, joten kavereita vaikea saada.

Vierailija
15/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väität että ihminen on ihan ok täysin yksin? Kyllä jokainen tarvitsee jonkinlaista seuraa. Sen takia me keräännytään tänne palstallekin jakamaan ajatuksia.

Vierailija
16/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kandeeko hylätä toiveet parisuhteesta? Kuka nyt ystävättömän eläkeläisen 48v naisen huolii.

Ap

Ainakin jos vietät päivät kotona ja  joskus käyt kaupassa,  et anna itsellesi edes mahdollisuutta kohdata uusia ihmisiä. Pienikin harrastustoiminta, vapaaehtoishommat, seuratoiminta tms voi tutustuttaa ihmisiin ja lopulta voi kohdata jonkun kiinnostavankin. Älä hylkää toiveita mutta älä odota että se suhde tulee ovikelloa soittamaan. Mitä enemmän tekee, sitä enemmän näkee ja kohtaa ihmisiä. Äläkä ajattele että kuka minut nyt huolisi, käännä tilanne toisin päin - kenet sinä tahtoisit :)

Tsemppiä!

(Vähän samankaltaisessa tilanteessa itsekin ja tiedän että ei se helppoa ole mutta elämä on ollut hyvää myös ilman suhdetta. Vaikeampaa on jos paikka elämässä on ollut hukassa, edes löyhät siteet joihinkin ihmisiin lähistöllä luovat turvaverkkoja ja auttavat asettumaan kodiksi uuteen paikkaan ns itsellisenä ihmisenä.)

Vierailija
17/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedä, mutta meistä taitaa olla jopa runsaudenpulaa. Toisaalta se selittäisi sen, ettei kiinnostuneita miehiä ole näkynyt.

N48 (yksinäinen ja pitkäaikaistyötön)

Vierailija
18/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä voi. Katsoin tästä juuri Youtube videon ns. self-sufficient introvert. Voisi kääntää vaikka omavarainen introvertti. 

Mutta suurin osa kai ei voi. 

Vierailija
19/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väität että ihminen on ihan ok täysin yksin? Kyllä jokainen tarvitsee jonkinlaista seuraa. Sen takia me keräännytään tänne palstallekin jakamaan ajatuksia.

Niin, mutta ei täällä palstalla tarvitse olla sen kummemmin sosiaalinen.

Jos lähden nyt tästä jonkun ihmisen luo kylään, se vie multa ihan hirveästi voimavaroja, joita ei nyt ole. Kstson mielummin itsekseni taitoluistelua ja viesteilen vähän somessa. 

t. introvertti

Vierailija
20/24 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla perheet asuu yhdessä tai lähellä toisiaan. Suomessa muutetaan mahd.nuorena omilleen ja sukulaisia nähdääm vaim 10 vuoden välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä