Saatko edelleen vanhemmiltasi rahaa tai muita avustuksia?
Kommentit (23)
rahana antavat aina minun ja lasten synttärilahjan, 300,-.
ja jouluksi saadaan koko perheelle tarkoitettu raha, viime jouluna 700,-.
lisäksi olen saanut 2 kertaa ennakkoperintönä sen sallitun verottoman, 3400,-.
miehen vanhemmat antavat silloin tällöin lahjaksi hiukan rahaa, mutta mummo tykkää myös ostella lapsille leluja ja vaatteita...
tiedän että olen onnekas ja osaan arvostaa sitä!
toivon että voin itse auttaa aikuisia lapsiani joskus, siksi säästänkin sukanvarteen... =)
Jouluna minun vanhemmilta 1000¿. Molempien vanhemmat osallistuvat toisinaan lasten hankintoihin. ( talvihaalarit, pyörä...)Miehen vanhemmilta pyydettäessä lastenhoitoapua, koska asuvat aika lähellä. Harvemmin kyllä tarvitaan, saattavat joskus viikonloppuisin hakea lapset ulos yms..
että pyytämällä maksatan ostoksiani vanhemmillani. Vanhempani maksavat ostoksiamme/hankintojamme, koska saavat suurta iloa voidessaan näin tehdä. Vaihtoehto todennäköisesti olisi, että saisimme jatkuvasti kaikennäköistä " kivaa" ja lapset hukkuisivat esim. leluihin. Mielestäni tämä on parempi systeemi, voivat antaa näin jotain tarpeellista kun kerran kuitenkin antaisivat. He ovat enemmän mielissään siitä, että voivat olla näkemässä ja kokemassa esim. lasten riemun yhteisistä lomamatkoistamme, kuin että tietäisivät meidän tekevän vaikka niitä lomamatkoja samoilla rahoilla sitten kun ovat jo kuolleet.
Itse en kyllä äitinä voi ymmärtää sitä näkökulmaa, että olisi noloa, että annan halutessani/voidessani lapselleni rahaa (tms.), oli tämä minkä ikäinen tahansa.