Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisunaiset 14.1.2008

14.01.2008 |

Meni vähän myöhään päivän aloitus, mutta tässä taas yhteenveto

[size=2]

Nimi:

Lähtö kg, Tavoite (vko 12) kg, (Lopullinen tavoite, kg), Paino nyt kg, Muutos edelliseen kg, Tot pudotus kg, Matkaa välitavoitteeseen kg,

Vkoa edessä että välitavoite toteutuu, (Arvio se saavuttamisesta), BMI nyt (pituus)

[color=green][b] Allakka [/b]♥[/color]

94.8 kg, 80.7 kg, ( 62 kg), 81.9 kg, -0.3 kg, 12.9 kg, 1.2 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 29.7 , 1.66 m

[color=fuchsia][b] Chicky [/b]♥[/color]

93.7 kg, 90 kg, ( 75 kg), 92 kg, 2.0 kg, 1.7 kg, 2 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 30.4 , 1.74 m

[color=green][b] Emonamoha [/b]♥[/color]

92.2 kg, 76.3 kg, ( 72 kg), 78.5 kg, -0.6 kg, 13.7 kg, 2.2 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 26.5 , 1.72 m

[color=fuchsia][b] Henniina [/b]♥[/color]

83.3 kg, 58 kg, ( 58 kg), 59 kg, 0.0 kg, 24.3 kg, 1 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 20.9 , 1.68 m

[color=green][b] Ht.78 [/b]♥[/color]

78 kg, 78 kg, ( 63 kg), 78.7 kg, 0.0 kg, -0.7 kg, 0.7 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 29.6 , 1.63 m

[color=fuchsia][b] Johkulainen [/b]♥[/color] Tauko on ohi

89 kg, 79.1 kg, ( 65 kg), 81.8 kg, 0.0 kg, 7.2 kg, 2.7 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 31.2 , 1.62 m

[color=green][b] Katti [/b]♥[/color]

90.2 kg, 75 kg, ( 68 kg), 79 kg, 0.0 kg, 11.2 kg, 4 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 28.0 , 1.68 m

[color=fuchsia][b] Kääpäle [/b]♥[/color]

TAUKO. Palaa vuoden 2008 alussa

[color=green][b] Körömölli [/b]♥[/color] Se ¿himskatin¿ vaaka

95 kg, 79.9 kg, ( 68 kg), 81.5 kg, 3.7 kg, 13.5 kg, 1.6 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 29.9 , 1.65 m

[color=fuchsia][b] Minlee [/b]♥[/color]

95.5 kg, 76 kg, ( 72 kg), 77.1 kg, 0.4 kg, 18.4 kg, 1.1 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 24.3 , 1.78 m

[color=green][b] Napos [/b]♥[/color]

71 kg, 64.6 kg, ( 64 kg), 68.6 kg, -0.7 kg, 2.4 kg, 4 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 24.3 , 1.68 m

[color=fuchsia][b] Nolaana [/b]♥[/color]

102 kg, 93 kg, ( 85 kg), 94.4 kg, -1.2 kg, 7.6 kg, 1.4 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 34.3 , 1.66 m

[color=green][b] Ororo [/b]♥[/color]

90 kg, 78.5 kg, ( 70 kg), 79.6 kg, 0.0 kg, 10.4 kg, 1.1 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 26.3 , 1.74 m

[color=fuchsia][b] Pommeriina [/b]♥[/color]

91.9 kg, 86 kg, ( 74 kg), 91.2 kg, -0.7 kg, 0.7 kg, 5.2 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 29.1 , 1.77 m

[color=green][b] Ronja1982 [/b]♥[/color]

65 kg, 59.3 kg, ( 58.5 kg), 60.9 kg, 0.0 kg, 4.1 kg, 1.6 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 22.1 , 1.66 m

[color=fuchsia][b] Unnika [/b]♥[/color]

70.5 kg, 68.4 kg, ( 58 kg), 70.4 kg, 0.0 kg, 0.1 kg, 2 kg,

10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 26.2 , 1.64 m

[color=green][b] Volga [/b]♥[/color]

90 kg, 76.1 kg, ( 70 kg), 77.6 kg, 0.0 kg, 12.4 kg, 1.5 kg, 10 vkoa, ( Maaliskuu ) , BMI: 24.0 , 1.80 m

[color=blue][/size][size=1]

Suurin pudotus viime kerrasta:[b]

Nolaana : -1.2 kg

[/b]

Ajallisesti lähinnä vko 7 tavoitetta [b]

Kaikilla se 10 viikkoa ¿.

Laihdutustietoja, kaikki Sisunaiset huomioiden:

mukana: Allakka, Chicky, Emonamoha, Henniina, Ht.78, Johkulainen, Katti26, Kääpäle, Körömölli, Minlee, Napos, Nolaana, Ororo, Pommeriina, Ronja1982, Unnika, Volga

Laihduttajia: 17

Painomme oli alussa: 1483 kg

Painamme nyt: 1334 kg

Tavoitepainomme (vko 12/2008): 1295 kg

Paino tippunut edelliskerrasta: +2.6 kg

Kokonaispainonpudotus: 148 kg

Matkaa tavoitteeseen: 40 kg

[/color][/size]

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Minleelle taulukosta. Tavoite passaa mulle.

Viime viikosta miinusta 700 g. Jes. Nyt painoni 67,9. Toiset päivät helppoja, toiset haasteellisempia.

Iloista mieltä ja kevyttä kroppaa!

Vierailija
2/23 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on nyt tosi hyvin pudonnut...mut siihen syyt eivät ole niin kivat:/.

Haen avioeroa tost yhestä.ku en tarvi taloon enempää lapsia ja hän on yks laps lisää.Olen siitä jo niin monta vuotta sanonu,et nyt loppu kärsivälisyys.Menkööt oman äidin helmoihin jos haluaa olla viel paapottavana.

Mut siihen painoon...Tänään vaaka näytti tasan 81kg,eli on toi paino tullu alas päin juu.Ei ole ruoka maisutunu melki kuukauteen mitenkää...väkisin olen syöny ettei jalat lähe alta...Mut nyt tää alkaa pikkuhiljaa helpottaan,ja tunnelin päästä näkyy valo=)=)Ehkä se elämä viel tälle tytölle hymyilee....

Hyvää jatkoa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli tälle tytölle lisäpaukkuja! Perheemme juhlakausi stresseineen ja herkkuineen on taas ohi (kolmet synttärit, joulut ja uudet vuodet 1,5 kuukauden aikana) ja aikaa omalle navalle löytyy taas.

Huomenna ilmoittelen painon, mitään ihmeitä ei ole viime lukemasta tapahtunut johtuen em. syystä, mutta nyt on kaikki mahdollisuudet onnistua ennen kesää=)

Kiitos MINLEE listasta, tavoitteeni on ihan onneton johtuen omasta junnaamisestani. Toisaalta ei se mua oikeastaan haittaa, eipä ainakaan tule stressiä..... Oikea tavoitteeni pääsiäiseen mennessä on 75 kiloa, aika kova tahti saa olla, mutta paukkuja tosiaan pitäis riittää!( Voit muuttaa tämän jos muistat)

Olen liikkunut ahkerasti koko joulun ajan ja myös sen jälkeen, mutta olen myös syönyt yhtä ahkerasti.....Tässä on ollut todellinen herkkukausi meneillään ja oikeastaan voin sanoa, että ei se mua kauheasti haittaa, kyllä elämässä pitää olla löysää välillä.

Kirjasin ylös tämän viikon liikuntasuunnitelmani.

Tänään kävin 35 minsan lenkillä,

huomenna on tiedossa vajaan kahden tunnin salitreeni

(kaikki lihasryhmät ja n30 minsaa aerobista),

Torstaina astangajoogaan ja

sunnuntaina 45 minsan lenkille.

Sain synttärilahjaksi sykemittarin ja koitin sitä intona tänään. Vaikka tykkään kuunnella kehoani ja en usko kaiken maailman härveleihin, niin täytyy sanoa, että mittarin kanssa juokseminen oli antoisaa!

Kysyisinkin sisunaisten juoksuasiantuntijoilta (EMO HUHUUU), että juoksinkohan liian korkeilla sykkeillä?

Alkuun( n. 10 min) syke pyöri siinä 140-155, mutta loppuajan (vaikka tahti oikestaan hidastui) syke oli pääosin välillä 158-168. Koitin hidastaa ja olo oli ihan hyvä, mutta siellä se syke kuitenkin pysyi. N. kymmenen minsaa lenkin jälkeen syke oli vielä 90 lyönnin luokkaa vaikka leposykkeeni on 41- 48. Hmm tarkoittaakohan tämä, että kuntoni on huono ( vaikka sen ei todellakaan pitäisi olla sitä näillä liikuntamäärillä) kun sykkeen laskeminen kestää niin kauan? Vastailkaa jos jaksatte=)

Kivasti tosiaan tulee motivaatiota kun pääsee seurailemaan sykettä ja muutenkin....

Huomiseen!

Ororo

Vierailija
4/23 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla omanapaista monologia tämä mun kirjoittelu=)

Ilmoittelen tämän aamuisen painon vaikka mieli tekis odottaa huomiseen lukemaan kun yö tuli nukuttua huonosti ja turvotus on aikasmoinen...... No, ehkä tämä tulos tsemppaa ens viikkoon...

Laitankin vaihteeksi viikon tavoitteen ja haastan muutkin samaan, eli teen kaikkeni, että ens viikon maanantaina tai tiistaina aamulukemani on 78,5 kiloa. Tänään lukema oli 79,9 kg, eli pudotusta pitäis tulla 1,4 kiloa! Tiedän kuitenkin, että tuo määrä on nesteitä, eli mikään mahdottomuus se ei ole!

Tässä tulokset:

Paino nyt 79,9 kg

Paino viimeksi: 79,6 kg

Plussaa: 300g

Ororo

Vierailija
5/23 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna käyty jälleen hyvien tapojen mukaisesti puntarilla.. tulos: -1,0kg vähemmän kuin viime viikolla; eli nyt se oli sen 93,4 (eilen muuten olis ollu 93,3 himskatti sentään ;))

Tää pisteiden lasku todellakin on auttanut!! :) Ja syksyn sairastelu-lötköily-putken jälkeen on taas uutta puhtia muutenkin ;) (liekö sitten jo kevättä rinnassa.. ainakin on mielessä jo ensikesän uimarannat..josko sitä meitsikin uskaltautuisi ihan yleisille uimarannoille, ilman että tarttee pelätä että joku hoksaa soittaa green peacen paikalle ja ilmottaa että tänne on joku valas eksyny.. ;))

Olen muuten jotenki luullut että kun tässä pari vuotta sitten painoin lähes 104 kiloa, että se olisi suurin lukema mitä mulla on koskaan ollu.. Mutta eipäs ollutkaan! Katselin tässä päivänä eräänä omia raskaus-ajan neuvolakortteja.. Kun olen alkanu tuota meidän kuopusta oottamaan (kesä 2004), olen ekassa neuvolan mittauksessa painanut miltei 108 kiloa!!! Tokihan siinä on varmaan ollu vaatteet päällä mitatessa..mutta toisaalta mulla yleensä on myös tippunut paino vähäsen ekaan neuvolakertaan mennessä, pahoinvoinnin takia. Mutta on kyllä ollu aikamoiset lukemat nuokin.. ihmekös tuo sitten, olen varmaan yrittäny kaikin keinoin unohtaa moiset lukemat ;)

no niin.. pitiköhän jotain muustakin kirjotella.. enpä just nyt muista.. mutta tässäpä nää tärkeimmät.. :)

Viikonjatkoja...!! meitsi lähtee nyt polkemaan kuntopyörää.. moido!

Vierailija
6/23 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis niihin sykkeisiin, joita [b]Ororo[/b] kyselit :)

Muistaakseni olet n. kolmekymppinen, eli sykkeesi saavat olla sen mukaisesti korkeammat kuin itselläni (mittarissa ihan kohta 39 - kääk!) koska maksimisykkeesi on korkeampi. Oikeaoppisesti oikea sykealue lasketaan ns. Karvosen kaavaa hyödyntäen ja se kaavahan on:

((maksimisyke-leposyke)x0,65) + leposyke

Sijoitin kaavaan valmiiksi halutun prosentin, joka on tuo 65% (=aerobinen kynnys), mikä kertoo optimaalisen tehon.

Omaksi maksimisykkeekseni olen arvioinut (ei koskaan mitattu enkä ole koskaan moista lukua sykemittarissa nähnyt...) 182 ja leposykkeeni on 54, joten kaavan mukaan minun pitäisi harjoitella kutakuinkin sykkeellä 137 (=oma aerobinen kynnykseni). Hatusta voisin heittää, että sinun kynnyslukusi olisi jotain 142-145 luokkaa.

Alkumatkasta sykkeet pysyvät yleensä matalammalla ja rasituksen lisääntyessä kroppa tarvitsee enemmän tehoja --> syke kohoaa. Se, kuinka paljon syke loppua kohti samalla vauhdilla juostessa nousee, kertoo kyllä peruskestävyyden tasosta... itse otin esim. Naisten Kympillä kilometrin-kahden välein väliaikoja ja kyllä se kilometrien keskisyke kummasti kohosi loppua kohden n. 10 pykälällä ollen lopussa selkeästi anaerobisella alueella. Rauhallisille peruskestävyyslenkeilläni olen määritellyt vauhdin aina sykkeen mukaan, joten samaa ei tapahdu - pyrin pitämään sykkeen siinä 137 tuntumassa.

Mitäpä jos tekisit saman? Ottaisit viikko-ohjelmaan kaksi sellaista lenkkiä, joilla pidät sykkeen aerobisella kynnysalueella (+/-5) ja niistä toinen saisi olla 45-55min ja toinen n.1,5h pitkä. Matkalla ei ole väliä! Viikon kolmas lenkki sitten sellaisella sykkeellä, kuin hyvältä tuntuu - niin, että askellus on lentävä ja nautit juoksemisesta. Aikaa siihen voisi mennä 35-45min. Katsot sitten keskisykkeen vaikka vasta kotona. Miltäs kuulostaa? Jos joku lenkki jää väliin, niin mikä tahansa muu, mutta EI SE PITKÄ :) Tai no, 10 päivän väleinkin hölkätty pitkis on hieno saavutus...

Huoah, kun saisin itsekin nyt taas hölkkäohjelmani alkuun... saisinkohan sinusta tsempittäjän?

Ai niin. Aamupaino tänään 78,4kg eli miinusta kokonaiset 100g. jee.

Pöh, onneksi en luota tähän tekniikkaan: taas kirjoitin niin pitkän viestin, että sisäänkirjautumiseni oli jo umpeutunut ja koko pitkä messu olisi mennyt taivaan tuuliin... no, minäpä kopsasin viestin sisällön ennen sen lähetystä - suosittelen muillekin monisanaisille ;-)

Emo

Vierailija
7/23 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyny vieläkään puntarilla kun aamulla oli polvi niin jumissa, että meni sitä päivitellessä. No lähin töihin, mutta parin tunnin seisomisen jälkeen kävelin kuin puujalalla. Vissiin nestettä kertyny ku ei taivu.

Viimeviikolla menin melkein joka aamu kävellen päiväkodille lasten kanssa ja sieltä pyörällä töihin. Höh nyt ei sitten sitä hyötyliikuntaa voi harrastaa vähään aikaan. Yritän huomenna käydä vaakassa.

Vierailija
8/23 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa en ainakaan mä olisi jaksanut uudestaa kirjoittaa noin paljon=) Kiitos kauheasti kun jaksoit vastailla! Kyllä se melkeinpä kävelyvauhtiin menee jos pysyisin siinä 135-140 sykealueella, mutta voihan se tosiaan olla niin, että peruskuntoni ei ole päässyt kehittymään koska harjoittelen aina niin korkeilla sykkeillä. Täytyy tosiaan muuttaa ajattelutapaa, mä todella haluaisin kehittyä juoksijana,tavoitteena mulla on edelleen juosta 10 kilsaa josssain vaiheessa ( ehkä kesällä?). Kehitystä ei ole kuitenkaan tapahtunut sen jälkeen kun pääsin tuohon kolmen vartin lenkkejen juoksemiseen. Juokseminen on ollut itsensä voittamista, kun opin juoksemaan viime kevääällä, tuntui kuin olisin ylittänyt itseni- kaikki tuntui olevan mahdollista. Tästä syystä haluan jatkaa ja saada onnistumisen tunteita! Miten olis EMO jos laitetaan kesäksi yhetisiä juoksutavoitteita? Mulla olis tuö kymmenen kilsaa ja sulla sitten tavoite joka sopisi sulle?

Nyt kun täällä etelässä on ollut lumetonta juoksemisen pitäis olla helppoakin, kunhan vaan tulis valoisaa niin iltalenkkien tekeminen houkettelis enemmän...

Nyt ylös, ulos ja lenkille=)

Ororo

Vierailija
9/23 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei oikein suju. Eilen aamulla paino peräti 83kg. Plussaa siis yli kilo viikossa. Olen saanut kyllä suurimmat mässäilyt kuriin, että vähän ihmettelen tuota tulosta. Luulen että yksi syy on se mun maha toimii tosi laiskasti. Tosin niin se on toiminut koko raskauden ajan tai niin no luulen että vitamiinit joita otan niin niissä on rautaa on vähän vielä hidastanut lisää. Sain tietää että mun kilpirauhasarvot on hieman alle raja-arvojen. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että ei aleta vielä lääkitystä vaan otetaan uudet testit jonkun ajan päästä. Matalat kilppariarvothan kertoo hitaasta aineenvaihdunnasta. Että saas nähdä nyt miten tän painonhallinnan kanssa käy. rv 21+

Vierailija
10/23 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuin pommiin ja aamun kaaos oli valmis, mutta käyn huomenaamulla ja ilmoittelen sitten tuloksia. Viikko ei ole kyllä mennyt kovin hyvin, olin lauantaina pitkästä aikaa juhlimassa ja juotua tuli vaikka mitä ja yöllä grillin kautta kotia ja sunnuntai meni maatessa ja syödessä, mutta kerankos sitä juhlitaan en jaksa siitä ottaa morkkista kun olen viimeksi ollut juhlimassa noin puoli vuotta sitten!

Aivan innoissani luen teidän juoksu juttuja, minä haluaisin kans jaksaa juosta.. nyt olen tehnyt niin että kun käyn lenkillä niin juoksen (hölkkään) aina pienen matkan ja kävelen vuorotellen mutta mikäs olisikaan ihanampaa kuin jonakin päivänä jaksaa juosta se 5,5km:n lenkki jonka nyt siis pääosin kävelen. Jos teillä olis antaa hyviä vinkkejä aloittelijalle niin mielelläni otan vinkkejä vastaan

Vierailija
11/23 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino samassa kuin viime viikolla eli 91,2kg!

Vierailija
12/23 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän teet ihan oikein, [b]pommeriina[/b]! Just noin pitää juoksuharrastus aloittaa - juoksua, kävelyä, juoksua, kävelyä jne. Jos sulla ei sykemittaria ole, niin seuraa olotilaasi. Jos pystyt puhumaan tai juttukaverin puuttuessa hengittämään nenän kautta pääsääntöisesti - on vauhtisi sopiva. Jos pitää alkaa haukkomaan henkeä suun kautta on tehoja liikaa ja pitää höllentää. Näin jatkat kunnes jonain päivänä huomaat pystyväsi hölkkäämään koko ajan!

Juoksemisessa taloudellinen askellus on myös aika tärkeä juttu. Ei mitään pitkiä, harppovia kanta-alas-askelia vaan tasajalka-alastuloja ja/tai päkiäjuoksua. Askeleen korkeus sellainen, että Hesariin kompastuu, postikorttiin ei. Askeltiheydeksi olisi sopiva semmoinen n.3 askelta/sek!!! Kuulostaa vaikealta, mutta kyllä sen minäkin opin - vanha harppoja :)

[b]Ororon[/b] tavoitteena siis 10km... hmm... mulla OLI tavoitteena juosta Länsiväyläjuoksun 17,4km tänä vuonna, mutta sairastelujen takia se nyt on jäissä. Mieluummin lähtisin melkein vain parantamaan sitä viime vuoden aikaani 6,5km matkalla ja lupaisin juosta sen tänä vuonna alle 45min. Tällöin kilometriajaksi tulisi alle 7min/km mikä on [b]minulle[/b] ihan kova tavoite. Naisten Kympillä parannan aikaani myös ja sen juoksen ajassa 1h10min tai alle. It' s a deal!?

Ja sitten sokeri pohjalle: kiitos sinun, Ororo, lähdin eilen kokeilemaan hölkkää!!! Kyllästyneenä lasten jokailtaiseen telkkarintuijotukseen kysyin, josko joku haluaisi mukaan ja KAIKKI halusivat :-/ Pakko oli jättää yksi 3-vuotias rannalle, koska en olisi pystynyt auttamaan kahta pyöräilevää 3-vuotiasta ja pitää samalla koiraa flexissä... onneksi sopeutuvainen nuorimmainen suostui jäämään isin kanssa saunanlämmitykseen. Niin me sitten suuntasimme pimeässä ja tihkusateessa lenkille, minä, koira, 6v poika ja 3v tyttö :) Aikaa saimme kulutettua 30min ja keskisykkeeksi minulle tuli 124 - lenkki osin kävelyä, osin juoksua. Ai että oli ihanaa!! Ja sen päälle saunaan...

TAAS minä tein romaanin... ehkä kompensoin laihdutusta höpöttämällä - mene tiedä, mutta jospa tästä lähtisi uusi alku :)

Ai niin vielä hyötyliikunnasta... Uusin Sport-lehti kertoi, että jos käyt kolmesti viikossa hikijumpassa, saman verran kuluu kaloreita kun jos lisäät jokaisen muun valveillaolotuntisi kulutusta 11kcal:lla! Kuulostaa vähältä, eikö? Vähän portaita, imurointia, auto kauemmas parkkiin tai seuraavalta bussipysäkiltä vasta kyytiin jne jne. Tarkoitus ei ollut kertoa, että hikiliikunta kannattaa jättää väliin vaan sen kulutuksen voi [b]tuplata[/b] hyötyliikunnalla :) Miten me voisimme tätä soveltaa?

Mukavia lenkkejä ja askelia ihan jokaiselle!!

Emo

Vierailija
13/23 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut niille kenen paino on pudonnut.

Johkulainen tsemppiä sulla on menossa tosi rankka vaihe elämässä. Ei ole helppoa erota vaikka kuinka asia olisi itselle selvä.

Pommeriina hyvä tulos. Viikonlopun juhlimisesta huolimatta paino ei noussut hienoa.

Kiva lueskella noita juoksujuttuja. Ehkä siitä tarttuu itsellekin jotain tonne muistilokeroon. Joskus aikoja sitten mä sain ensin oman kuntoni paremmaksi sillä että kävin sauvakävelylenkeillä. Lenkit on mulla ainakin silloin tehokkaampia kuin pelkällä kävelylenkillä. Kunto nousi ja huomasinkin että jaksoin jopa juosta vähäsen. Siitä sitten innostuneena kokeilin aina pieniä pätkiä kerrallaan ja kyllä ne juoksupätkät kasvoi siitä pikku hiljaa. Suosittelen sauvakävelyä. Se on tosi tehokasta. Ehkä mäkin sitten taas joskus pääsen lenkille...

Vierailija
14/23 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipäivän höpinää...siis taukoa liikunnasta. Huomenna on ohjelmassa astangajoogaa ja lauantaina ja/tai sunnuntaina lenkkiä.

Syömiset sujuu tosi hyvin, nyt on motivaatiota vaikka muille jakaa!

Kattelin KuntoPlus lehden sivuilta juoksuohjelmia. Ajattelin alkaa soveltamaan niitä itselleni, siellä on nimittäin just tuo kymmenen kilsan harjoitusohjelma. Laitanpa linkin tähän jos teitä kiinnostaa, tästä löytyy muuten POMMERIINALLEKIN oivaa opastusta:

http://www.kuntoplus.fi/polopoly.jsp?d=1775&a=11142

Itse ajattelin jättää pois tuon 2.juoksuohjelman viikon toisen lenkin, niin, että juoksen vain kaksi kertaa viikossa kolmen sijaan.(Päälle pitäis saada mahtumaan joogat ja salit) Mahtaakohan tämä haitata kehitystä?

EMO: kuullostavat hyviltä nuo sun tavoitteet, mikä sun kympin aika oli aikaisemmin? Olet sä aikamoinen pakkaus kun tuollaisen lössin kanssa juoksentelet, ei voi kuin ihailla! Kyllä se vaan niin on, että liikkumaan pääsee jos vaan tarpeeksi haluaa...hätä keinot keksii=)

Nyt unten maille.......zzzzzzzzzzzzzz

Ororo

15/23 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei kaikki!

Me vaihdettiin tietokone tällaiseen läppäriin ja mulla on nyt sitten mennyt jonkin aikaa ennen kuin opin käyttämään tätä konetta edes sen verran, et yksin viitsin yrittää tällä jotakin tehdä...Tästä siis johtuu tää mun passiivisuus kirjoittelun suhteen,mutta nyt koitan siten parantaa tapani:)

Laihdutuksen kanssa olen taas pikku hiljaa pääsemässä sinuiksi,joten voi olla et jopa tällä viikolla viitsisin käydä puntarilla pitkästä aikaa:) Mutta katsotaan nyt...

liikunnat on ollut nyt aika minimissään kun nuo kelit ovat olleet niin kauheat jo pidemmän aikaa.No syömisten kautta yritän nyt pitää tätä laihdutus projektia yllä, mutta valitettavasti lipsun kyllä lähes joka päivä herkuttelemaan...suunta siis nyt kuitenkin parempaan vaikka paljon vielä parannettavaa olisikin!

Mä olen varmaan muuten ollut Sisunaisissa kohta vuoden!Jee:)

Vierailija
16/23 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun tänään meni niin hienosti ja sitten ratkesin syömään muromysliä kauhean( oikeasti kauhea) läjän. Okei, ei se haittaa, mut harmittaa kun tulin joogasta ja sitten anoppi aiheutti paskan fiilarin ja sit söin harmitukseen/ stressiin----------PLÄÄÄH.

Eihän se tietty missään näy, mulla on vaan se oma tavoite ens viikoksi saada 1,4 kiloa pois. Haluan onnistua koska silloin saan hyvän alun kevättalven painonpudotukseen.

Nyt lähden paaaljon tiukemmalle linjalle kuin mitä koko syksynä oli, se on ainoa tapa saada tulosta. Tollaset mysliahmimiset saa nyt loppua!

RONJA kirjoitteli olleensa kohta vuoden täällä sisunaisissa. mäkin tajusin eilen ihan saman. Viime vuoden tammikuun lopussa se tais olla kun mä täällä aloittelin...... Eipä olis silloin uskonut, että vuoden päästäkin tällä hengaillen.....

Silloin muistaakseni uhosin osavaani pudottaa painon ihan kevyesti, mutta se painon pitäminen oli mielestäni se vaikein juttu......onnistuispa edes se pudottaminen.....

Alkuun mulla oli tavoitteena 75 kilon paino ( lähtö oli vissiin 89 kiloa) ja oikeastaan olinkin ollut aika lähellä sitä syksyllä (77 kiloa). Tavoitteeni muuttui kuitenkin matkan varrella 70 kiloon jolloin bmi:ni olisi n. 23 joka olis aika kiva tulos. Sitä paitsi kevyempänä jaksaa paremmin juosta=)

Mulle tais tulla hyvin, hyvin omanapainen puheripuli.......kertokaa tekin sisunaisten historiaanne=)

Ororo

Vierailija
17/23 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä ennenkuin vallan unhoittuu; aamun lukema oli tasan 91, eli pudotusta kilon verran.

Ollaan oltu naapurin rouvan kanssa reippaita, ja käyty joka ilta kävelyllä. On se kuulkaa vaikeeta saada itteään lähtemään ulos kylmään, mutta lenkin jälkeen on tosi hyvä olo (ja nälkä...valitettavasti).

Johkulaiselle toivotan paljon voimia... Ero on aina tosi kipeä ja vaikea asia, (nimim. kokemusta on), mutta toivottavasti kaikki sujuu kuitenkin mahdollisimman sopuisasti ja kivuttomasti. Sylikaupallinen onnea uuteen alkuun! Muistathan kaiken keskellä pitää huolta itsestäsi...

Mä aloin kanssa miettimään, että koskahan mä liityin sisunaisiin... kääk, siitä on ainakin 3 vuotta! Toiseks nuorin oli kuukauden-pari, ja mä yritin raskauskiloja sulatella.... Sitten kävin taas " äitiyslomalla" ja nyt on jo nuorinkin pian 1 vee! Ja mä aina vaan roikun täällä! *huoh*

Tää täti alkaa nyt siivoamaan. Aaah, hyötyliikuntaa parhaimmillaan!

Ihanaista viikonloppua, ystävät!

18/23 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viikko ei ole sujunut taas kovinkaan hyvin..en tiedä mikä nyt taas tökkii tässä " laihduttamisessa" ja missä mun itsekuri on..ehkä nuo uuden vaa´an lukemat pisti mielen vähän matalaksi eikä innostus taas riittäis millään, mutta yritän nyt kumminkin sätkiä etiäpäin, kun luovuttamaankaan en suostu..

Paino oli siis tänään 81,2kg, joten pudotusta tuli ainoastaan 300g, mutta parempi tuokin, kun ei mitään!!

Kaikille kovasti tsemppiä ja mukavaa viikonloppua!

~köris~

Vierailija
19/23 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä köris, 300 gramman pudotus on ihan hyvä pudotus. Joka ikinen gramma mikä menee alaspäin tarkoittaa sitä että taas on vähän lähempänä tavoitetta. Ymmärrän kyllä sen että kun uusi vaaka antoi korkeemmat lukemat niin kyllä se muakin harmittaisi ja motivaatio karkais varmaan vähäksi aikaa. Mutta just siihenkin nähden niin toi pudotus oli hyvä!

Vierailija
20/23 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se kuntoplussan linkki jonka ororo laitoit oli tosi hyvä. Ajattelin nyt alkaa harjoittelemaan sen mukaan! Mä oon sit ihan " vahingossa" tehny oikein kunto vaan on niin huono että kovin pitkiä vielä nuo mun juoksu osuudet eivät ole, mutta harjoitus tekee mestarin:)

Viikko on mennyt hyvin,mutta tänään mennään mummoni luo syömään ja olen yrittänyt psyykata itteäni että söisin lautasmallin mukaan.. mutta mutta mummon ruoka on niin hyvää eikä varmaan ihan kevyimmästä päästä! Jos jättäis kahvipullat kokonaan väliin, se voi onnistuakin kun sinne on tulossa enemmän porukkaa niin ei ehdi vahdi että kastanko minä mitään:)

Tänään kävin puntarilla kurkkimassa lukemia ja hyvältä näytti mutta katsotaan mitä tiistai aamu tuo tullessaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän