Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

grilliruoasta?

07.09.2007 |

syöttekö te miten paljon/usein grilliruokaa? olen nyt rv 35+6ja syön aikalailla joka viikonloppu 2 kertaa kebab ranskalaiset. onko siitä jotain muuta haittaa kun että liikakiloja tulee?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus ennen on maistunutkin, mut ei enää nykyään. Hesellä tulee poikettua silloin tällöin.

Eipä siitä mitään muuta haittaa taida olla, kun kilojen kertyminen.. mutta uskoisin että itelle ainakin lisäis vielä närästystäkin, kun sitä tuntuu aiheuttavan ihan noi pannulla paistetut ruoatkin nyt raskausaikana. Ootkos sä huomannut alkaako närästämään grilliherkun nauttimisen jälkeen?

Vierailija
2/12 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos pelkästään ravinnoksi syö moista joka päivä niin varmasti puutostiloja vitamiinien suhteen pääsee syntymään itselle :)

Mutta kokeile grillaa kasviksia, hedelmiä.. Esim tomaatteja,paprikaa, valkosipulia,maissia, kesäkurpitsaa, perunaa, sipulia, omenaa, päärynää, banaania

Tomaatin väliin tietty jotain tuorejuustoa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus varsinkin yöllä rupee närästää jos on illalla käynyt kebab annoksen syömässä.kaikista eniten närästää rautalääkkeet.aivan koko ajan.

on se kyllä niin hyvää ku vielä valkosipulimajoneesia ottaa annokseen niin nam!

Vierailija
4/12 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikailojen lisäksi aino huono asia on(joka nyt tulee mieleen), että jos grillillä ei ole muistettu pestä ruokiin tulevia salaatteja ja muita vihenneksia hyvin, niin niistä on mahdollisuus saada jonkinlainen virus/bakteeri, joka voi vaikuttaa niin äitiin kuin sikiöönkin. Samoin kuin lihasta voi saada jotakin pöpöä, jos sitä ei ole kypsennetty kunnolla.

Vierailija
5/12 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän on pakko vastata. Syön itsekin joskus kebabia, on hyvää mutta nyt huomasin, että menee maha sekaisin rasvasista ruuista näin raskausaikana. Joten meikäläinen ei kauhean usein varmaan tule näitä herkkuja syömään, ellei sitten halua mahaa sekaisin=))

Toinen juttu sitten on se, että majoneesiahan ei saa syödä raskausaikana- sisältää raakaa kananmunaa ja sehän aiheuttaa listeria vaaran.

tuija + masuasukki rv 10+2

Vierailija
6/12 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään majoneesiin laitettava kananmuna-" valmiste" on kyllä pastöroitu.

Vierailija
7/12 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei grillillä varmaankaan ole osuutta pöpöjen syntyyn...

Vierailija
8/12 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis riski on lähinnä kotitekoisissa majoneeseissa. Ja sekin riski on kyllä hyvin pieni, sillä suomalaisissa kananmunissa ei ole ollut salmonellaa aikapäiviin. Kaupan tai hampurilaispaikkojen majoneeseissa ei ole mitään riskiä, ne on kyllä käsitelty siten, että kaikki pöpöt kuolevat.

Itse olen syönyt sekä majoneesia että kebabia. Potentiaalinen riski kebab-paikoissa voisi olla, että joskushan kebblihasta on tavattu EHEC-bakteeria, mutta nuo ovat kyllä ollet ihan yksittäistapauksia. Kesällä tuli itse tehtyä grilliruokaa syötyä melko paljon. Itse ajattelin lähinnä sitä, että grilliruuassahan on karsinogeenejä, jotka siis aiheuttavat syöpää eli eihän se nyt hirveän terveellistä ole, mutta kun nyt ei ihan mustaksi asti grillaa, niin lienee ok silloin tällöin.

tuikku73:

Toinen juttu sitten on se, että majoneesiahan ei saa syödä raskausaikana- sisältää raakaa kananmunaa ja sehän aiheuttaa listeria vaaran.

Vierailija
9/12 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin lähnnä esim. hampurilaisten väliin laitettavia raakoja vihanneksia, salaatteja, tomaattia, kurkkua yms., joita ei kuumenneta. Jos niitä ei ole pesty hyvin, niin sitten voi olla häviävän pieni mahdollisuus saada jonkinlainen virus sieltä. Ja ranskis- ja kebabaterioihin tulee kai myös jotakin salaattia myös.

Tässä vielä linkkiä:

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165…

Vierailija
10/12 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ko. linkin listalta tarkoitan kohtaa " tuoreet vihannekset" .

Jos ne pestään hyvin, niin asia OK.Itse en vain usko siihen, että joka paikassa on hygieniaan kiinnitetään riittävästi huomiota.

Vierailija
11/12 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry siis jos jotain sekoilin noitten pöpöjen kaa, mutta meillä neuvolantäti sano, että kannattais vältellä tota majoneesia, eihän ne pöpöt terveelle aikuiselle vaaraksi oo, mutta lisäävät kai keskenmenon riskiä. Näin olen ymmärtänyt.

Vierailija
12/12 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Suomalaisissa kananmunissa esiintyy salmonellaa äärimmäisen harvoin - suomalaisia kananmunia voi syödä turvallisesti"

" Tutkimuksessa rakennetun matemaattisen mallin mukaan keskimäärin 0,3 prosentissa munantuotantoparvista ja noin 0,0002 prosentissa tuotetuista kananmunista esiintyy salmonellaa. Edelleen tutkimuksessa arvioitiin, että raportoiduista ihmisten kotimaista alkuperää olevista salmonellatapauksista hyvin pieni osa eli noin kolme prosenttia, olisi ollut kananmunien aiheuttamia."

Lähde: http://www.evira.fi/portal/fi/el__intauti-_ja_elintarviketutkimus/ajank…

KL.