* ELOKUISTEN viikko 3*
Tässä linkki edelliseen superpitkään pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=12124104&p=2&tmo…
Ei voisi uskoa, että tämä päivä on lähtenyt hienosti käyntiin, verrattuna koko viime viikkoon. Poika taisi myös oppia syömään kiinteitä. Tähän näköjään auttoi se, että pojalla on oma lusikka toisessa kädess, niin on valmis laittamaan suun auki ja maistelemaan uusia makuja ja osasi myös niellä. Ihanaa. Tämä henkisesti helpottaa, että esim. hammaslääkäriajoilleni miehellä on jotain syötettävää pojalle, jos hätä iskee.
Toivotankin myös muille oikein hauskaa viikkoa!!
Västis ja poika 5kk
Kommentit (36)
mulla on sama homma.eli toisten lapsia hoitaisin.ja tämä " unelma" työpaikka olis vielä pienten ryhmässä.nyt jäin siis äippälomalle erilaisesta työstä,hoivatyötä sekin...mutta tolle tulis haku kai syksylle...
painin asian kanssa mitä teen.mulla ois mahkut olla varmaan vuodenvaihteeseen kotona,ehkä jotenkuten.mutta sitten se työpaikka vois taas olla ihan mikä tahansa.
on tää ihan hirveetä.laittaa pieni 1v hoitoon,ei mene mun jakeluun =( mutta kun rahaa ei noin vain tehdä ja taiota ei...
Jep, niinhän sitä tuli laitettua alennusmyynteihin iso summa rahaa. Mutta kuten Nanillekin sanoin, niin minulla on nyt hanat auenneet ja olisin valmis ostelemaan vaikka mitä. Nyt tosin ostin ihan järkeviä ulkovaatteita lapsille. Molemmille on nyt ensi talveksi talvipuvut ja esikolle välikausipuku ja jotain pientä muutakin tuli mukaan hinnalla, jolla saisi normihinnalla vain molemmille talvipuvut. Nyt vain ei voi enää ostella tässä kuussa juuri ruokaa kummempaa, kun ostovimma on tyhjentänyt hyvin tiliä. Toki nämä ostokset ovat kaikki olleet tarpeellisia, mutta kaikkea uusittavaa meillä löytyisi muutakin. Uutta sohvaa tekisi mieli, mutta pitää kai tuon nykyisin ottaa tämänkin vauvan pulautukset ja muut tuotokset vastaan ennen kuin uutta viitsii ostaa. Nanille vielä iso kiitos kyydistä ja kaukalon tuomisesta! Meidän neiti jopa käveli matkan kotiin tosi reippaasti.
Esikoiselle porkkana ja ananas tekivät punotusta vauvana. Nyt isompana punotusta tulee raa¿asta tomaatista ja sitruksista. Saa nähdä, miten tämän kaverin kanssa menee. Nyt selvästi alkaa ummetus vaivaamaan maissin seurauksena ja taas ruusunmarja taisi tehdä vähän turhankin löysäksi. Nyt taas muistuu mieleen nämä asiat esikoiseltakin. Aika tarkkana sai alussa olla ruokalajien ja määrien kanssa.
Nyt on selvästi meidän pojan suussa turvotusta. Ne hampaan alut ovat olleet näkyvissä kauan, mutta nyt on jotenkin tuo kohta ikenissä paksuuntunut. Pian siis voi alkaa kunnon itkut. Tai sitten nämä kitinät ovat jo sitä hammaskitinää. Välillä joku lelu on suussa ja tuntuu olevan ihan hyvä juttu, sitten se yhtäkkiä saakin pojan itkasemaan. Muistaakseni esikoinenkin teki samaa. Ikeniä kutittaa, mutta välillä jokin lelu sattuukin niihin samoihin kohtiin. Meillä kyllä kitistään myös lelujen perään tai siis sitä, että ei pääse niiden perään. Ja on myös suuttunut siitä,että ei saanut olla enää kylpyammeessa tai ei saanut enää pitää ruokaista lusikkaa suussaan tms. Isoja alkavat nämä vauva jo olla. Aika menee vauhdilla.
Pian poika voikin jo herätä, joten taidan mennä tekemään jotain hyödyllisempää.. ;)
Västis ja poika 5kk12pv
Käyn minäkin pikapikaa helssaamassa, jos tuo poju ei juuri nyt kutsu itkuhälyttimestä...
En millään ole ehtinyt oikein lukea kuin kirjoittakaan, sillä Samuli on heräillyt tosi tiheään jo alkuillasta ja huusi täyttä tajutonta huutoakin nelisen yötä, flunssainen, kurkkukipuinen ja tukkoinen kun oli, huuh. Samaan syssyyn sitten kriisiä miehen kanssa, aivan älytön ja perusteeton mustasukkaisuuskohtaus hänen taholtaan (mulla tuli vanha, miespuolinen kaveri kylään vaimonsa kanssa Moskovasta pariksi tunniksi!). Kuten Emma taisi toivoa miehen työmatkan jo alkavan, olin minäkin varsin helpottunut, kun örmyke hilasi itsensä toiselle puolelle Suomea viikoksi. Koettihan se olla pönttöyksiensä jälkeen niin hellää ja ystävällistä että ja auttoi tyttömme synttärijuhlien järkkäämisessä ennen matkallelähtöään, yms., mutta ei se asiasta puhua osannut. Ja nyt ei osaa puhelimessakaan ja tilanne kärjistyi uudelleen. On se kumma, miten samaan ihmiseen mahtuu fiksu, lämmin ja huumorintajuinen huolehtija ja sitten stressitilanteissa keskustelukyvytön ärjyjä.
Samulikin saattaa ryömiä vauhkona jokusenkytä senttiä pehmeällä alustalla, muuten kierii ja kieppuu paikasta toiseen. Nuhan myötä ei kauheasti jaksa olla vatsallaan, kun nenä on heti ihan tukossa. Kirkuu ja kitajaa tämäkin, mutta toisaalta isommat saavat sen nauraa rätköttämään innosta. Uusin villitys on, ettei voi enää istua köllötellen sitterissään vaan pönöttää sieltä pystyssä kuin pudoten jäykkänä pää edessä tahtomatta hellittää tästä yli-istuvasta asennostaan. Eilen neuvolassa kyseltiin, ovatko varpaat löytyneet - ja ne itse asiassa löytyivät heti palattuamme, kun hänet tuohon sitteriin lykkäsin: on nyt kippurassa kumartuneena etukenossa sukkiensa ja varpaidensa kimppuun, repii sukkansa irti, kastelee ne litimäriksi ja ihmettelee sormeillen varpaitaan.
Kokoa 5-kk-nlassa oli pojulla 68cm ja 7830g.
Sivusilmällä katselen tässä A talkisa vai mikä tuo nyt on ja mietin, onko tuo PÄivärinta vai mikä sen nimi onkaan raskaana: ääni on kuin raskaana olevalla ja vaatetuskin antaa ymmärtää...
Juuri sain vauvauutisia, ihanaa! Itseä ei vauvakuume tässä tilanteessa polttele, kun kolme on ihan peräjälkeen putkahtanut eikä tässäkään tunnu kykenevän repeämään joka suuntaan, mutta toisten lapsista iloitsen sitten sitä suuremmin tärinöin!
Yömme ovat yhä syvältä. Niitä pitkiä unia odotellessa teitä tervehtii ja voimia allergoiden, parisuhdekiemuroiden, kitisevien pikkuihmisten ja muun hässäkän puristuksiin lähettelee Vitanova. Ü
tuohon maitotaisteluun! Eräältä kuulin, että heidän lapselleen ainoa sopiva maito aikoinaan oli riisimaito. Toivottavasti teille löytyy sopiva valmiste! Mekin ollaan ehditty kokeilla elokuisemme kanssa kaikenlaiset vastikkeet Neocatesta Pepti-Junioriin pulauttelujen ja kovien itkujen ja ilmavaivojen vuoksi, mutta sittemmin tavallinen Nan kelpasi. Meillä kyse ei ollut onneksi sen kummemmasta kuin vissiin kypsymättömistä sisuskaluista ja ehkä herkästä vatsasta.
Voi Mona! Meillä herra herää normaalisti 4.30 edelleen! Nukkuu yössä n. 8 t ja on aurinkoinen ja pirteä heti herättyään. Päiväunirytmi on ihan mitä sattuu. Yks päivä nukkui 5 tuntia putkeen, toisena puolen tunnin pätkiä, mutta useimmiten 2-3 tuntia ainakin kerran päivässä. On se " kiva" , että edes yörytmi on ja sekin noin hitsin aikainen! Tänään kyllä poikamme nukkui 5.30 asti eli 9 tuntia, ja olen aivan onnessani! Itsekin kun menin esikoisen kanssa nukkumaan n. klo 21, niin olen ihan pirteä jopa itsekin. Kaksi ruokailua yössä meillä on edelleen.
Kovasti poju kasvaa. Eiliset viisikuukautismitat olivat 8190g ja 66cm. Lattialla kääntyilee ihan hyvin ja varaa suorille jaloille. Seisoisi varmaan koko päivän sylissä, jos voisi! Pystyasennossa on halunnut olla ihan alusta asti.
Esikoisen ilmoitin eilen yksityisen steinerpäiväkodin jonoon syksyä tai ensi vuotta varten. Kyse on meidän tapauksessa vain aamupäivähoidosta. Mietin, kuinka iso tyttö meillä jo on ja vauvakin kohta puolivuotias... Aloitan osa-aikaiset työt elokuussa (osittain jo kesäkuussa). Mummin ansiosta näissä hoitoaikatauluissa on pelivaraa. Hän siis hoitaa vauvaa sitten aamupäivisin. Mummi on nytkin tiiviisti arjessamme mukana ja korvaamattomana apunani arkipäivisin, joten olen saanut kallisarvoisia päiväunia nukuttua esikoisen kanssa syksyn mittaan. Muuten en tiedä, kuinka olisin jaksanut näiden aikaisten aamujen takia.
Ai niin, meillä menee miehen kanssa edelleen ilman tappeluita ja elo on ihanan tasaista. Kumpikin ollaan rauhallisia luonteita, eikä turhista haluta riidellä. Toki väsyneenä on tullut tiuskittua yön pimeinä tunteina... Petihommat ovat kyllä ihan vaiheessa meillä. Syksyn mittaan aktivoiduimme tasan yhden kerran...
Nyt aamupalahommiin ennen kuin mies kipittää töihin!
Hannele9
Ihanaa kun tuo pikkukakkonen tulee nykyisin aamullakin!! Meillä esikoinen jo heräsi, mutta alkoikin vain katsoa lasten ohjelmia. Saan juoda aamukahvini rauhassa ja vasta sitten kohta laittelen lapsille aamupalaa.
Oikeastaan kävin täällä jo eilen lukemassa juttunne ja kirjoittelinkin todella pitkät pätkät, mutta sittten.. hups vaan ja bittiavaruus oli nielaissut kirjoitukseni. Kyllä meni taas hermo..
Kamalia kelejä on ollut. Toivottavasti tänään olisi parempi!!! Meillä ainakin isommat lapset käyvät ihan ylikierroksilla jos eivät ole kunnolla ulkoilleet enkä sisällä keksi mitään kivaa tekemistä.. Onneksi on sentään nuo kerhot!! Ja sitten ollaan tässä hiljattain hankittu akvaario ja sitä poikien kanssa askarreltu. Eilen sitten saatiin lopulta ne kalatkin!! On ollut edes jotain sadepäivien tekemistä.
No nyt täytyy mennä..
pönttö-örvelö
Voimia huhtikuunvauvalle ja muille allergioiden kanssa painiskeleville!!!!!
Lattialla viihtymisestä vielä: Meillä ei enää paljon yksin lattialla viihdyttäisi. Aina pitäisi olla touhua ja seuraa!! Parasta seuraa olisivat isoveljet. Isompien touhuja jaksaisi pienikin tuijottaa vaikka kuinka kauan. Kaikkein paras on joulupukin tuoma brion puinen junarata. Sen kasaaminen ja varsinkin kun juna pörrää ohi jo ties kuinka monennen kerran jaksaa ainavain kiinnostaa!!!!! Kantoliina on meillä myös kovassa käytössä sekä tietysti yritän saada touhuiltua kaikenlaista päiväunien aikaaan.
No taas täytyy mennä...
joulunaikaan alkoi olla levottomampaa,mutta ei vielä niin paljoa kuin nyt...
ne päivät on tosin vitinäkitinää,mutta ehkä se on sitä " tekemisen puutetta" ,tai kun syli vaihtuu,on taas kivaa...jne...
mutta yöt ollut nyt enenevissä määrin yhtä viuhdontaa.aikansa kai kutakin...
mutta on tosi levotonta tälleen yks kaks.nukkui tossa pari yötä hyvin,onneksi siis sain itsekin unta.nyt taas ihan kädestä pari viime yötä.tuli olo jo että viitsiikö sitä mennä olleskaan nukkumaan ite,kun kokoyön saa olla hereillä.
vauva heräilee KOKOAJAN.ja ihan muuta kun syömään.viuhtoo ja sohii käsillää,potkii jaloillaan,eikä saa unen päästä kiinni.tuntuu että hetken nukkuu mutta taas jo herää.tätä aikansa,nukkuu se sitten 2-3tuntiakin jossain välissä putkeen...mutta tuntuu että ehkä vasta aamulla,ja ite tarvii esikon kanssa nousta...
hirveesti jyystää nyrkkiä oikein raivolla,ja leluja kalvaa,en vain näe hampaita...
eikä minusta ole vatsavaivainenkaan...mitään kummoisempia makuja ei olla testattu...
megaväsynyt neitiniiskunen ja kiukkuinen pikkumies 4,5kk ja ihana esikko kohta 5v =)
Pikaisesti tulin kertomaan keskiviikkoisen 5kk neuvolakäynnin jutut.
Elikkäs painoa on neidillä tuhdit 8460g ja pituutta 67cm. Suojaheijasteet kaikki ok, ja selän lihakset jämäkät eli Linnea saakin alkaa istua syöttötuolissa ja rattaissa. Eilen kokeiltiin hyppykiikkua, se onkin hauska juttu! Kysyin toki neuvolatädiltä ensin luvan ja sanoi että saa keinuttaa 10 min kerrallaan muttei joka päivä ollenkaan ettei tule sitä varvastusta mikä kuulemma hidastaa kävelyn opettelua. Linnea kääntyy vatsalta selälleen ja selältä kyljelleen molemmille puolille.
Nyt pitäsi aloittaa liha-ja kanaruuat ja Nann2, hui! Ajattelin viikonloppuna kokeilla, toivottavasti ei tule vatsanväänteitä pikkuiselle!!!
Sellanen pikanen sepustus tällä kertaa!
Mukavaa viikonvaihdetta kaikille eloisille =)
Terv. Hell-in ja Linnea 5kk ja 10pv.
Pikkumiehellä nyt ikää 5kk ja neuvolassa taas käytiin.
Painoa on 9050g ja pituutta hurjat 72,1cm, serkkupoika on vuoden ikäinen ja samanpituinen.! Jos tätä menoa kasvaa niin vuoden ikäisenä on reippaasti yli 80cm. Meillä ryömitään ja käännytään, kuolaa valuu runsaasti, 2 hammasta suussa. Pääasiassa syödään vain maitoa, perunaa ja persikkaa on maisteltu. Seisoa tarvisi sylissä koko ajan tai pomppia, ihana pikkuinen mies!
Tuntuu että tämä viikko on mennyt tosi nopsaan. Enää väsymyskään ei paina ihan niin pahasti kuin alkuviikosta. Viime yönä selvittiin vain kolmella heräämisellä ja kerran tyyntyi jopa pelkällä tutilla.
Nani, meikäläiselläkin tuota kuumetta pukkaa jo päällä. En oo itsekkään kehdannut mihinkään kuumeileviin tuppautua, kun on tosiaan tämä pikkumies vielä niin " vauva" . Täysimetyksellä mennään, että ei ole raskautumista oletettavissa hetkeen, mutta toiveissa kuitenkin.
Neitiniiskunen, meillä on ollut myös ilmassa tuota tyytymättömyyttä ja koko aika pitäisi vaan kanniskella. Jos on vieraita tai ollaan paikassa jossa enemmän lapsia, viihtyy katsellen niiden touhuja, mutta muuten saa äiti toimia monitoimiviihdekeskuksena ja kuljetella sylissään pitkin päivää. Jaksamista huonon nukkumisen kanssa ihan samaa kuin meillä alkuviikolla.
Huhtikuunvauva, Toivottavasti teille löytyy pian sopiva maito pikkuiselle. Ei ole helppoa noiden allergioiden kanssa. Onko teillä hyvä lääkäri?
Töihin menosta. Mulle tarjottiin kesän alusta työpaikkaa, mutta taidan jättää välistä. Poika olis kuitenkin vasta n.9kk, eikä meillä olisi tuttua hoitajaa, vaan pitäis palkata joku kotiin hoitamaan näitä. Kiirettä ei onneksi taloudellisien seikkojen puolesta ole ja viihdyn kyllä varmasti ainakin vielä kesän yli kotosalla. Josko sitten odottelis jo uutta nyyttiä : )
Tänään ihanan rauhaisa päivä. Esikoisellekkin sattui aamu ulkoilulla mukavaa leikkiseuraa puistoon ja on nyt ihanan rauhallinen kun sai kunnolla leikkiä.
Hauskaa viikonloppua kaikille elokuisille!!!
Kaisuli ja pojat
Vauveli03 vauvan mitat ovat huikeat!!
Meidän poika on nyt pari päivää ollut taas ihan oma itsensä eli kitinöitä ei ole enää niin paljon kuin alkuviikosta. Muutenkin elo on ollut helpompaa loppuviikkoa kohti.
Hartiat alkavat olla jumissa täälläkin. Joku mainitse, että rintarepussa hartiat ovat kovilla. En yhtään ihmettele. Rintareppu on ergonomisesti kaamea vekotin kantajan hartioille (. Myös vauva on siinä hassusti pyllynsä päällä, mikä tuskin on kamalan mukavaa. Kantoliinassa ja kantorepussa on sekä kantajalla että kannettavalla parempi asento ja ei käy samalla tavalla hartioihin. Itsekin pitäisi jaksaa aina virittää se liina, eikä vain kantaa muuten vain sylissä. Nytkin liina on ollut kai koko viikon rauhassa. Ja ei ihme, että hartioissa tuntuu kantaminen.
Ihanaa, että nähtiin eilen vieraita. Vauvakin nukkui ulkoillessa hyvin. Pitkästä aikaa ei herännyt heti kun tultiin kotipihaan. Ja isommat lapset löysivät iloa kurasta..
Vauva on ollut hyvin kiinnostunut ruokapöydästä, joten täytyy pian koettaa tuota meidänä syöttötuolia. Vielä meno sen verran kontrolloimatonta, että en ihan vielä uskalla.
Västis ja poika 5,5kk
Meillä ollaanki ihan kolmestaan minä kahen nuoremman poitsun kanssa, iskä ja esikko lähtivät sählyturnaukseen. Jooel posottaa päikäreillään terassilla ja isompi versio hakkaa konetta..
Ilmoista: nyt täällä tulee niin sakeana lunta tai mitä lie rättejä niin ettei tuosta ikkunasta kovin pitkälle näe...hyvä vaan että tulee jotaki " kirkkaampaa" eilen oli niin p...a keli että veti kyllä pohjat...pilvet roikku ihan maassa ja vettä tihkutti, oli niin harmaata ettei koskaan!
Västis: Eipä kuule mitään! Kiitos itellesi vaan seurasta! Oli kyllä todella virkistävä reissu, olisin kyllä viihtyny pitempääki ku ei mulla tuota aikuisseuraa kauheesti ole jos mies on reissun päällä..
Mitähän tuo Jooel tuolla nyt vikisee? Aika levoton päikkärinukkuja on tuon sairauden jäliltä vielä...käydäppä hyssyttämässä..palaan pian
Nani76 ja Jooel 5kk ja 10pv
noh lyhyeksi jäi neki päikkärit...vajaa tunti...höh...siellä se pikkumies tapitti silmät suurena, tais ollu jo jonki aikaa hereillä..no nyt hän tököttää Bumbossaan tuossa vieressä...ja ihmettelee miksen anna naputtaa tietsikkaa :)
kauheeta! mulla on tuossa telkku päällä niin joku veti syöksylaskussa (vauhtia 140km/h) nurin maaliin tullessaa (ja 30v syntymäpäivä kuulemma tänään..) ja sätkii tuolla rinteessä taju kankaalla, tais aika pahasti käydä :( hirveen näköstä!
Kaisuli79: hih onneksi en ole ainut! tää tunne on sellanen kyllä jolle ei voi mitään!
Meillä kans pitää olla koko ajan pystyssä tai istaalleen, " vauva-asennossa" ei suostu olemaan ku rinnalla..
Niin tais Jooelilla masusta ottaa ku nyt tuossa pulauttelee niin kovasti ihan ku oksentais mutta meillä nää pulauttelut on vielä tooodella runsasta...jännä miten ne ei mitenkään reagoi tuolla neuvolassa nuihin vaikka joka kerta niitä ihmettelen, ku meillä tää on ihan uutta sillä ei nuo kaks ekaa ole tälleen pulautellu missään vaiheessa..muutenki viime neuvolakäynti jäi mielestäni töpöksi ku meillä oli ihottumakontrolli ja lääkäri, joten terkka otti vaan mitat, eikä mitään muuta...joten jäi vähän sitte kaikki muu kuten osaamiset jne käymättä läpi...roketekki jätettiin pöpön vuoksi vielä ens kuulle.
Meillä on nyt ihastuttu nokkamukiin, josta saa juoda vettä! Aivan pikkumies tärisee innoissaan ku mukia tarjotaan, hyvin ottaa ite sen suuhunsa mutta ei osaa vielä kaataa kunnolla ite joten sen verran täytyy auttaa, muuten vettä menee liikaa suuhun ja muuallekki :)
Väsymys vaivaa täälläki..Jooel heräs jo seiskan jälkeen (meille " jo" , teille toisille se voisi olla jotain ihan muuta) siihen että meidän keskimmäinen mölisi tuolla...menin kattomaan niin siellä toinen takoo jo tietokonetta (meillä siis ei saa pelata muuta ku viikonloppusin sen vuoksi ku he ei muuta tekiskään) ja pitää jotain ihme ääntä ja isolla volyymilla...olivat kuulemma heränneet ennen seiskaa (tätä ei tapahu koskaan viikolla vaikka seiskalta pitää koulun vuoksi herätä vaan mun täytyy ne joka aamu " repiä" sängystä ylös) Sanoin heille ettei meillä aleta sitä varten heräilemään että pääsee pelaamaan..ja sovittuna on ollu ettei konetta aukasta ennen ysiä...voih ku meni hermot väsyneenä, Jooelki söi taas ainaki parin tunnin välein yöllä...huoh!
Meillä on viikonloppusin (pe/la) illalla saanu valvoa hiukka pidenpään mitä kouluiltoina, just sen vuoksi ku aamulla saa ja voi nukkua pidempään, mutta jos tuollain aletaan heräämään jopa aikasemmin ku viikolla pitää niin eihän sitä voi valvoa enää samalla lailla....ei tule unta tarpeeksi...Hirvittää tuo pelaaminen ihan tosissaan...kuulemma ei ole mitään muuta tekemistä =))) ja mitähän me lapsena tehtiin ku ei noita vempaimia ollu ollenkaan????
No, täytyy tuo pikkumies taas ruveta laittamaan uudellen unille, ihan jäi unet kesken, sillä siihen malliin vikisee ja hieroo silmiään..jotain mulla oli kommentoitavaa ku meni taas näin omanapaseksi, sori...mutta ihanan valoisampaa lauantaita, heti on mieli parempi ku lunta tulee ja ei oo niin pimeää!
nani taas
kaikki härvelit vaan tänne kiitos ja suosituksia =) missä vähäänkään viihtyy!
nyt oon pitäny rintarepussa paljon,ja siinä ei kitistä.mulla on liinoja,muttakun mä oon laiska sitomaan.pitäisi ottaa itteä niskasta kiinni.koska nyt voi jo käyttää erilaisia sidontoja mitä ollessaan 1kk,jolloin tuota liinaa käytin todella paljon.nyt voinee jo kantaa lonkalla ja on niitä muitakin niksnaks sidontoja.pitäis saada aikaseksi muistella kantoliinakanavan sivuilta....
ulkona sataa paskaa.eipä oo tainnu tällasta olla sitten miesmuistiin tammikuussa...
Mä tein eilen hyvän päätöksen miehen kanssa.
Esikoinen tehnyt nyt siis osapäivää tarhassa,tai siis n.10pv/kk.(mikä on ollut tosi hyvä ratkaisu,tähän astiseen tilanteeseen)
ja mulla on toisena vaihtoehtona mennä " pakosta" töihin syksystä.
Otan esikoisen 5v pois tarhasta,olen siihen asti kotona kun alkaa eskari ja tämä pikkumies on 2v.
me ollaan säästetty lapsilisiä,mutta nyt tämän vuoden osalta ei niitä säästeltäis.
kun oon paskapalkkaisella alalla töissä,ja päiväkotimaksut kuitenkin kahdelta lapselta aika kiitettävää luokkaa...ihan totta mä laskin että erotus ois ihan jotain sadan euron luokkaa.että pojat on mun kanssa kotona,tai se että mä olen niskalimassa töissä,ja arki menee pinnaa kiristellen,hoitoon viedessä,ja tuodessa,ehkä paljon sairastellessa jne..
OLEN TOSI ILOINEN,ja vielä kun tuo mieskin oli samaa mieltä.
Meillä kun ollu kinoja nyt enenevissä määrin,ja on ollut piruuuttaankin JOKA ASIASTA mun kanssa erimieltä kun joku uhmaikiäinen...
Ja meillä meni viime yö HYVIN,josta olen myös iloinen.no tää rytmi on ihan ok.kaksi huonoa yötä ja yksi hyvä yö...silleen jaksaa valvoa =)
suhteellisen virkeä neitiniiskunen ja partsilla nukkuva älämölökitinävitinä 4,5kk++
Saana nukkui SEITSEMÄÄN!!!!!!!! Ihan ihmeellistä! Nousin sitten kuudelta kuunteleen, et onko yli päätään hengissä! Sekin on tyhmää... Sitten kun kerrankin toinen nukkuu, niin sitten itse nouset vahtaamaan! Jsko meillä nyt taas opittais sen KIROTUN vesirokon jälkeen nukkuun pidempään?! Peukut pystyssä...
Olen itsekin piipahtanut pari kertaa tuolla vauvakuumeisten puolella... Mutta taidan liittyä sitten vasta, jos ja kun tässä joskus onnituisi taas raskautumaan, suoraan odottajiin ;)!!!
Saanalla jäi sitten ikään kuin kostoksi pitkistä yöunista päikkärit ulkona kesken jostain syystä ja nyt vinkuminen on sen mukaista! Tarvii kohta tupata ruokaa ja koittaa uudelleen ulos. Tuntuu, etten oikein osaa pukea tuota pienokaista oikein ulos. Aina liian kuuma tai kylmä! Tai oikeasti se on näiden mokomien kelien syy ;)!!!
Leivottiin esikon kanssa mokkapaloja piiiiitkästä aikaa.. Kyllä on NIIN hyviä kahvin kanssa!!! Aih!!! Ja kilot tykkää...Huoh... Mutta nythän on karkkipäivä!
Nyt meillä ylitetään tietyt desibeli rajat huudossa joten kai se on mentävä!! Enpä paljon ehtinyt kommentoida...
T:Mona, huutava Saana kohta maagiset 6kk!!!! Ja esikko 3v.
ei lukeminen onnistuu mutta kirjoittaminen ei. Nyt sain poitsn hetkeksi lattialle ja jo kuuluu sieltä kitinä mutta nyt saa hetken kitistä. Tiedä sitten mitä yuo johtuu. Joonaksella on ihan hyvät rytmit eli kahdet kunnon päikkärit ja ihan kohtalaisen hyvät yöunetkin vaikka nyt pari yötä on mennyt ilmavaivojen kanssa taistellessa.
Minuakin jo painaa töihin meno. Keän aion olla kotona vaikka miten mutta syksystä on apkko ilmoittautua työkkäriin kun ei kotihoidon tuella meidän asuntolainaa maksella nyt kun ostettiin tämä talo. Yhtään ei huvittaisi viedä Joonasta hoitoon kun tuntuu niin nurinkuriselta että oma vauva menee jonkun muun hoidettavaksi ja minä sitten hoidan joidenkin toisten lapsia. Päiväkotiin kun varmaan töihin menen.
Huhtikuunvauvalle tsemppiä allergiataisteluun.
aliisa ja Joonas