Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++LOKAKUUN TOIVEET VKO 3++

14.01.2008 |

Pistetään viikko pino kun en tykkää pitkistä ketjusita. Yritän siirtää seuraavakis viestiksi tän viikon kirjoitukset edellisestä pinosta.

T:Vacsuli Kp 4/30-37, yk4

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoitteluista. On kyllä harmittanut, mutta ihmeen hyvin tällä kertaa selvisin. Ehkä tää clomikierto nostattaa toiveita.

Koralli: Ei kuitenkaan merkkejä tädistä, hyvä!

Inhottavaa, kun pienellä on korkea kuume. En ainakaan muista, että meillä muuten olisi ilman flussaoireita tullut kuume kun vauvarokossa. Ihan kirjan mukaan oireet eteni. Ensin kuume, sitten vähän näppyjä.

Kiitos (taas) tiedoista! Varasin tänään ajan seurantaultraan kp 12 ja pyydän samalla Teroreseptin. Lääkärihän ei pitänyt tuota seurantaultraa tarpeellisena, mutta kun siitä tenttasin, ehdotti varaamaan sen =).

Muistan muuten, kun sulla oli yk13. Ja muistan ajatelleeni, että onpa paljon. Ja nyt se on sitten itsellä...

bee83: Mulla on omenaviinietikkakapselit käytössä. Nyt oon vähän lipsunut niiden ottamisessa. En tiedä onko niistä hyötyä, mutta mulla ne ainakin hillitsee pahinta makeanhimoa. Ainakin niin uskon.

Huomenna sitten ensimmäinen Clomi. Nyt ei tunnu alkukiertokaan niin tylsältä, kun on uusi juttu. Vähän jännään mahdollisia oireita. Täti jyllää, lääkettä oon ottanut useaan kertaan.

Plussaonnea kaikille!

AnniHelen@ kp2 yk13

Vierailija
42/50 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizza ja muut julkisellapuolella lapsettomuushoidoissa käyneet:

Pitkästä aikaa palstoilla olen, ekaa vauvaa meillä vielä kovasti toivotaan. Himmeitä viivoja testeihin tullut, mutta ei koskaan mitään kunnolista. Acon 10 erityisesti näyttäneet usein himmeää +, ovat ilmeisesti liian herkkiä mulle - aiheuttaneet pettymyksiä kerta toisen jälkeen.

Ensi viikolla aika omalle gynelle joka luultavasti antaa lähetteen julkisenpuolenhoitoihin, ainakin näin oli puhe..jännityksellä jo niitä odotetaan. Yrityskieroja en ole edes laskenut pitkään aikaan, mutta monta niitä on jo takana. Miestä ahistaa se spermanäytteen otto, mutta on onneksi valmis tarvittaviin tutkimuksiin, jotta meille vauva jonain päivänä saataisi.

Oli mielenkiintoista lukea kokemuksianne, toki samalla ikävää kun niinkin monta vanhaa tuttua vielä täällä kuumeilu palstalla on...

Nyt kysymyksiä: Onko jonot niihin hoitoihin niin kamalat kuin sanotaan ja minkälaisia kustannuksia niistä aiheutuu, esim. jollekin oli tehty inseminaatio - mitähän semmoinen maksaa? Mitä tutkimuksia yleensä tehdään ja kuinka miesten näytteenotto tapahtuu - sairaalassa vai kotosalla?

t.Kata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin miestä ahdistaa mahdollinen tuleva spermatesti. Kävin yksityisellä gynellä ultrassa lokakuussa tarkistuttamassa, että kaikki on kunnossa. Hän ultrasi ja katsoi että olen ovuloimassa. Olin edellisenä päivänä saanut ovistestiin plussan. Ovista ei kuitenkaan sitten tapahtunut. Lämmöt eivät nousseet. Hän sanoi että ovulaatio tapahtuu varmasti, mikäli lämmöt nousevat sen jälkeen ja pysyvät koholla. Sanoi että kun olen seurannut lämpöjä, niin siinä pääsee jo hieman eteenpäin päätelmissä ja tietää että ainakin yleensä ovuloin. Hän antoi lähetteen miehelle spermatestiin. Suositteli yrittämään vielä jonkin aikaa ja sitten vasta mennä testiin ellei onnistu. Ajattelin että keväällä ehkä menemme, ellei sitä ennen onnistu, silloin tulee vuosi täyteen. Sanoi että on aivan normaalia että raskaaksituleminen kestää 1-2 vuotta. Sitä on vaan niin pirun vaikeaa uskoa.

Viime kierrossa mulla on pientä epäilystä että mulla olis voinut olla kemiallinen raskaus. Lämmöt oli edelleen koholla samana päivänä kun täti tuli. Normaalisti laskevat alas samana päivänä. Lisäksi täti tuli päivää liian aikaisin. Sitä edelsi voimakkaat krampit jotka sai mut kaksinkerroin. Kun menin vessaan niin tuli verta. Normaalisti alkaa tulla aluksi vähäistä ruskehtavaa tuhrua. Sitähän on sanottu että suuri osa raskauksista päättyy ennenkuin nainen tietää edes olevansa raskaana.

Siitä spermatestistä. Ohjeessa lukee että " on toivottavaa että 3-5 päivää on kulunut edellisestä siemensyöksystä näytettä otettaessa. Siemensyöksyn annetaan tapahtua mahdollisimman täydellisesti suoraan astiaan. Epätäydellinen näyte antaa virheellisen kuvan löydöksistä. Näytettä on suojattava pakkaselta ja kuumuudelta, mutta se kestää hyvin tavallisen huoneenlämmön. Näyte toimitetaan tutkittavaksi tunnin kuluessa. Mikäli potilaalla on pitkä matka voidaan ottaa näyte laboratoriossa."

-Annique, kp 4/26-29, yk12-

Vierailija
44/50 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään dpo10 tuli herkkään testiin nega. Menkkaoireitakin on jo ollut, kuten aristavat rinnat 5pv ennen tädin saapumista.

Eli en ole kovin toiveikas ja tätiä sit vaan odotellaan.

Minuakin kiinnostaa kovasti tuo miehen spermatesti. Mitäköhän yksityisellä maksaa? Pääsiskö sinne nopeammin ja ilman selittelyjä vai onnistuuko kunnallisella puolella heti, jos haluaa?

Meilläkin tulee kevään lopulla vuosi täyteen yritystä ja ainakin tuo spermatesti olisi kiva tehdä ja onko omat putket auki ollenkaan??? Gynellä ei näitä vissiin näy (ei ainakaan maininnut mitään, enkä muistanut/tajunnut kysyä).

Tsemppiä kaikille ja voimia tähän välillä niin uuvuttavaan projektiin!!

-fatmama-

Vierailija
45/50 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päästiin julkiselle hoitoihin omasta mielestäni varsin pian, sillä varasin ajan kesäkuussa lokakuulle. Toisaalta olihan siinä sitten se 4 kk kestämistä, kun odotti vain hoitojen alkamista.

Me toimitettiin simppatesti yksityiselle, ja se maksoi muistaakseni noin 60-70 euroa. Heille piti ilmoittaa muistaakseni edellisellä viikolla, että näyte ollaan tuomassa seuraavalla viikolla tiettynä päivänä.

Vierailija
46/50 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kp 23/31 ja tänään vuotoa on tullut ihan pikkasen. Ihan samanlaista tuhrua kuin ennen menkkoja. Ei auta kuin katella ja ootella, onko kiinnittymisvuotoa vai menkkojen alkua. Ei tosin pitäs ihan vielä alkaa.. Peukut pystyyn!!!

Pikkumyy78 kp 23/31 ja yk6

Vierailija
47/50 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä mamman pää että kroppa....

En nyt tiiäkään siitä oviksesta kun tuli vielä perjantaina ja lauantaina ovislimoja ja tänääkin aimo kasa valkkaria... kummaa... mahaa nippailee vähän väliä ja väsyttää tajuttomasti... kroppa menny ihan sekaisin...

Ja se pää, no minä vannoutunut kotiäiti näin ilmoituksen ihan mahtavasta työpaikasta. Juuri sellaista kun oon toivonut. No se ois vaan vuoden määräaikainen, loppuis helmikuussa 2009. Palkkakin olisi parempi kuin mul on koskaan ollut. Nyt sit pähkäilen, ett hakeakko vai ei, koska hyvät mahikset ois saada se, koulutus ja kaikki löytyy... Muru täytyis laittaa päiväkotiin ja sit pitäis vauvaprojektia lykätä muutamalla kuulla...Maaliskuussa 2009 vois syntyy =) noita vauvojahan ku pystyy niin hyvin ajoittamaan... nojoo, tätä oon nyt pähkäilly viikonlopun...

Anteeksi taas omanapaista...

Täällä oli puhetta lapsettomuushoidoista. Rankoilta kuulostaa, yksi kaveri oli pitkään hoidoissa, muistan kun puhui miten piti pistellä jotain mahaan ja miten sattu kun monta munasolua kypsyi kerralla. Mutta saivat hekin sitten vihdoin pikkunyytin =) Onneksi nykyisin on noita kaikkia hoitoja, tosi monihan niistä saa avun.

Muutama piinailijakin oli, kovasti plussatuulia sinnepäin =)

Kovista kivuista, mulla on toisessa munasarjassa aina kovat kivut ovulaation aikaan, toisessa ei. Kai joku kysta, vaikka ei gyne nyt mitää sanonut. tai sit on jo puhjennut. Ei varmaan mitään vakavaa.

murunmamma joka ei yhtään tiedä missä mennään

murunmamma, joka ei yhtään tiedä missä mennään.

Vierailija
48/50 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs mä muistan kuulleeni, ettei julkisella puolella tehtäis lainkaan spermatestejä, vaan että ne tehdään aina yksityisellä...? Vai onkohan niin vaan meidän kunnassa?

Laskin muuten just että mun kierto oli viimeksi vain 24 päivää!! Normaalisti ei oo ollut alle 26 päivää.

-Annique, kp 4/24-29, yk12-

Vierailija
49/50 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan hoidoissa julkisella. Simppatestiin mies sai lähetteen, mut näyte vietiin tosiaan yksityisen labraan (tekevät siis yhteistyötä tuo julkinen ja yksityinen täällä jotenkin). Mut ku on suht pieni paikka, niin yksityinenkin vielä lähetti näytteen kai lähimpään yliopistokaupunkiin. Mä en tiedä, tai kai ne itse asiassa tutki sen jotenki sit tuolla yksityisellä jo ja lähettivät vaan tulokset sit analysoitavaksi sinne yliopistokaupunkiin, tuskin se näyte oli sitä matkaa kestänyt. Hmm..en tiedä. En ole lääkäri tai muutenkaan alalla :)

Meillä mies otti näytteen kotona, ei huolinu mua apuun ;) ja sit vei purkin paidan alla sinne labraan. Kyllä sitä vähä nolotti, mut onneksi vei.

Meilä meni niin nopsaan, että kävin syyskuussa gynellä ja sain ekan käyntiajan lokakuun loppuun. Tosi nopsaan siis. Joulukuus alotin clomit ku simppatestin tulokset tuli ja niillä nyt mennään.

Mut nyt nukkumaan. Ja testit siis näyttänee yhä negaa. Luget on pitäny tiputtelun nyt poissa, se on sentäs positiivista, mut olis se positiivinen testiki kyl saanu tulla ;) No pitää olla vähään tyytyväinen. Huomenna vimppa luge ja sit alan ootella tätiä.. :I

Mukavaa alkavaa viikkoa! Äsh, täähän oliski pitäny tulla jo uuteen pinoon, no, menkööt nyt :)

Koralli73 kp 27/25-30 dpo 12-14 yk19

Vierailija
50/50 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisin tänne teidän joukkoon uutena, kun tuolta syyskuisista tipuin. La-aamuna tuli selkeä nega vaikka mukamas olin niin varma, että raskaana ollaan. Onneksi menkat kuitenkin alkoivat vajaa vuorokausi testin jälkeen, jotta pääsee pian uuteen yritykseen. Toka yrityskiertohan tässä vasta alkoikin, joten vielä ei huolestuta ja positiivisin mielin yritetään vaan ahkerammin peittoja heilutella tällä kertaa;).

kp 2/31