Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suurperhemassujen viikko 3 :0)

14.01.2008 |

Aloitetaampas uusi viikko ja uudet kujeet!

Synnytystuulia Pikkikselle ja Neronjalle! :)

Omppis

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että jännittää teitin puolesta tuo synnyttämään lähtö! Niin monella jo semmoinen tilanne, että voi tulla koska vaan. Toivotaan, että ajallaan tulevatkin, eivätkä jää ylitöihin sinne masuun. Tosi mukava oli lueskella aiemmista synnytyksistänne. Kohta lueskellaan jo sitten, kuinka nämä masuvauvat maailmaan putkahtivat!

Me6: lle voimia loppuraskauteen. Ja koko perheelle jaksamista.

No, täällähän sitten sain sen vatsataudin, joka ei ollut ihan helpoimmasta päästä. Aloin jo itsekin uskoa siihen rotavirukseen. Lapset oksensivat meinaan kahteen otteeseen kaikki. Sehän meinaa parantua, mutta ei sittenkään. Tauti tuli sitten meihin kaikkiin , mutta hengissä ollaan. Nyt odotellaan flunssaa tulevaksi.

Neuvola oli viime viikolla ja tässäpä terveiset:

Verenpaine ok, hemppa vaan 117, paino puoli kiloa plussan puolella ja pissassa ei mitään vikaa. Puhuin siitä käynnistystoiveesta ja terkka aikoi laittaa jo 35 viikolla lähetteen Taysiin synnytystapa-arvioon. Aikoi kirjoittaa siihen edellisestä synnytyksestä ja tuosta pelosta. Saas nähdä miten ämmän käy.

Joku kyseli tuosta mun nimimerkistä. Erikoistuin opintojen jälkeen seikkailukasvatukseen. Siellä koulussa sain tuon lempinimen kuuluisan suomalaisen tutkimusmatkailijan Adolf Nordenskiöldin mukaan. Tietysti se vääntyy mun etunimestä, eikä tule hurjista saavutuksistani ja seikkailuistani!

Voimia teille jokaiselle masun kasvatukseen. Käykäähän loppumetriläiset kertoilemassa ahkerasti mitä länsirintamalla tapahtuu.

Hengessä mukana,

Noora ja Taimi 23+4

Vierailija
42/44 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nordenskjold: Just yks päivä mietin, ettei sua ole näkynyt. Arvelinkin, että oisko tauti iskenyt sitten kuitenkin. Harmi, mutta onneksi on ohi. Toivottavasti flunssa pysyy pois.

Vai tuommoisesta tuo nimimerkki tulee (minä olin se utelias, joka kyseli;). Enpä ole moisesta tutkimusmatkailijasta koskaan kuullutkaan, aukko sivistyksessä... Hyvä, että pääset tuonne synnytystapa-arvioon hyvissä ajoin. Eiköhän ne sun taustalla kuuntele ihan tosissaan toiveita. Toisin kuin meikäläisellä ;( Mä oon varmaan täällä yliaikaisena vielä sittenkin, kun sullakin on jo nyytti sylissä.

Mua eilen nyppi tosissaan tuo alkuviikon lääkäri. Ja perjantain neuvola. Ja vähän kaikki. Olisin halunnut edes tänne omalle lääkärille aikaa viimeistään kun on viikon yli, jotta voitais tehdä uutta painoarviota, mutta ei oo aikoja, ei. En tiedä onko joku aavistus vaiko ihan turhaa pelkoa, mutta jotenkin oon vaan ihan satavarma, ettei tämäkään täältä tule ilman käynnistystä ja että 2 viikkoa yli päästettynä on jo hirveä jätti. Pitänee sitten yliajalla alkaa tosissaan vaatia jotain. Vaikka sitten sanoa, että vaadin sektion, jos viimein mahdollisena käynnistypäivänä arvioidaan isommaksi kuin nuo aiemmat. Taas mä murehdin näitä, toivottavasti turhia, mutta en mahda mitään tälle tunteelle.

Tänään ollut kanssa inhottava olo koko päivän. Mutta se johtuu siitä, kun viime yönä näin niin hirveää painajaista, että huh. Mä oon vähän tyhmä hermoheikko, mutta jotenkin pelkään, ettei hoitajat (jos niitä on) täällä pärjää, kun olen laitoksella, että joku lapsista joutuu hukkaan tms. No, yöllä ei joutunut kukaan lapsista hukkaan, vaan mies. Se oli yks´kaks vaan kadonnut, ja myöhemmin selvis, mitä hirveää oli tapahtunut.. Ihan järkyttävä uni!! Ja just niitä painajaisia, joista herää helpotuksesta huokaisten, kun huomaa olleen vain unta, mutta jotka jatkuu samasta kohdasta heti, kun silmänsä ummistaa.

No, aamu alkoi silti ihan kivasti, kun koitettiin sitä yhtä ässää (tosi pikaisesti lasten katsoessa telkkua=) Ja sitten kävin kävelylläkin, ei kyllä pitkästi, mutta lykkäsin mukanani tuplarattaita noin 25 kg:n painolla;) Mutta tuskinpa noistakaan on mitään apua, eikähän tässä nyt vielä ole edes " eräpäivä" ummessa.

Juu, nyt meni vähän omanapaiseksi. Sori.

Mukavaa pyhäpäivän jatkoa kaikille. Tulkaahan muutkin turinoimaan!

Pikkis 38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

nordenskiöld' ille toivotus, ettei se flunssa nyt ihan heti tulis, vaan kerätkää välillä voimia tuon kurjan oksushown jälkeen;)

Pikkis, oliko sulla ne x-adventure twincot? Yritin netistä saalistaa niitä, onnistumatta. Mistä sinä ostit ne? Olisko jotain nettiosoitetta heittää, kävisin tutustumassa.

Toivottavasti pian rupeaa sulla SITÄ JOTAIN tapahtumaan, vaikutat olevan ihan valmis laitokselle..

Hyvin ne kotona pärjää sillä välin, usko pois. Kaameita tuollaiset unet, lopeta niiden katselu;)

Kun noista synnärikertomukseista oli puhetta, lisäänpä tähän lyhyesti omani..

Eli eka käynnistettiin kohdunsuuta kypsyttävällä geelillä. Se rupes vaikuttamaan järkyttävän nopeasti, lähdin suihkuun, mies kaffille, ja luulin kuolevani sinne yksinäni.. Kivut tuli tautisena, ja kamalana ensisynnyttäjälle. Supparit tuli kuin hyökyaalto, ei mitään mahista kerätä yhtään voimia kun jo uusi tuli. Kokemus oli lyhyt, vaan 2ja puol tuntia, mutta järkyttävä. Onneksi ei tarvinnut ponnistaa kuin 3min.

Toinen alkoi luomusti supistelemaan, lähdettiin ' tarkistys' käynnille klo20 ja lapsi syntyi klo 01.

Tämä kuopus sitten, olin yliaikaskontrollissa (kaikki nämä siis menneet yliajalle, eka 2vkoa, toinen viikon, kolmas 2vkoa) ja lääkäri teki keskipäivällä sisätutkimuksen ja olis halunnut minut osastolle, kalvojen puhkaisua varten.. En missään nimessa halunnut käynnistykseen viittaavaakaan tuon esikoiskokemuksen myötä, lähdin kotiin luvatessani seur aamuna tulla takaisin. No klo 17 rupesin kirjoittamaan paperille suppareiden välejä, ne kun tuntu jo niin napakoilta, ne tuli 2 ja 3 min välein! Matkaa sairaalaan 45 min - minä epävarmana vielä onko tarpeen lähteä, mutta mies että mennään nyt tsekkaamaan tilanne. Menen suihkuun ja lapset heitetaan mummolaan matkalla, sairaalassa klo 19, ja kuopus syntyi 40 min myöhemmin. Luulin kyllä jo että autoon tulee, kun oli sen verran napakkaa touhua. Sairaalassa vielä oli ruuhkaa, ettei ne voineet ottaa meitä sisälle, vasta kuin puol tuntia myöhemmin. Kätilö tuli meidän luo, ja matkalla saliin kysyi että ponnistuttaako (omat vaatteet ulkotakkia myöten mukana) sanoin ettei, mutta heti kun seur suppari tuli - sain ähkästyä että joo nyt ponnistuttaa.. Oli vähän hurjaa. No eipä siinä kummempia kivunlievityksiä ennättänyt saada, kaikki meni supervauhtia vaan eteenpäin.. Mutta ihana synnytys oli kaikenkaikkiaan niin kuin se keskimmäinenkin.

Minusta on niin ihana fiilistellä synnytyksiä, ja lukea toistenkin. Että antaa tulla vaan:)

Nyt vähän mietityttää, kuinkahan tämän nelosen kanssa käy, no yliajalle tietenkin, mutta entäs se vauhti millä maailmaan tullaan, saa varmaan telttaleirin laittaa sairaalan nurkille sitten kun on siellä yliaikaskontrollissa käynyt:)

nyt luritukset saa loppua mun osalta, kuopus nukkuu supermyöhäisiä päiksyjä flunssaisena, menen herättelemään.

Hyvia vointeja kaikille, antaa vauvojen kasvaa, ja sitten vasta maailmaan lupa!

sinuvi rv13

Vierailija
44/44 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kauniiista sanoista =) Ja kiitos synnytyskokemusten jakamisesta, minäkin tykkään niitä lueskella. Saat sä tosiaan miettiä, missä vaiheessa nyt sitten lähdet synnärille. Ettei tuu välille. Hui!

Juu, muistit oikein, mulla on nuo x-adventure twincot. Ostin ne vauvatar -nettikaupasta. Mutta muistelen jostain lukeneeni, että näiden maahantuoja ois lopettanut, eli niitä ei sitten taida enää uutena saada kotimaasta, ei näkynyt tuolla vauvattaren sivuilla ainakaan olevan. Mutta jostain ulkomaisesta nettikaupasta kenties? Tai sitten jostain nettikirppareilta tai huuto.netistä. Mutta jos käytettyä katselet, niin varmistahan, että ne on -05 mallia tai uudempaa - jos vanhempaa, niin niihin pitää olla vaihdettu se eturattaan kannatinsysteemi, kun niissä vanhemmissa se hajosi herkästi. Ja uudemmissa siis on joku uusi systeemi vai olikohan uutta ainetta. En oo mikään asiantuntija, mutta hyvin nuo meidän on pelittäneet. Tänäänkin tuolla sohjossa =)

Juu, nyt petiin, ja en aio katsoa kauhu-unia!

Pikkis