Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli mitta tayteen naita kalliita asuntojen hintoja. Ei meilla ole varaa espoosta ostaa omakotitaloa, joten haikein mielin myymme asuntomme.

Vierailija
14.01.2008 |

Asumme siis Espoon leppävaarassa. Nyt on mitta täynnä näitä kalliita asuntoja, joten päätimme muuttaa maalle. Sieltä saamme melkeinpä samalla rahalla omakotitalon, kuin mitä tämä kerrostalomme maksaa täällä.

Kysyisinkin nyt teiltä, että mitä välitysfirmaa kannattaa käyttää? Mikä " paras" ja kuitenkin hyvän hintainen? Mitä meidän tulisi nyt ottaa huomioon, kun laitamme tämän asunnon myyntiin? Entä jos myisimmekin asuntomme itse? Löytyyköhän tälle ostaja? Uskaltaako ihmiset ostaa suoraan yksityishenkilöltä? Kyseessä uudehko neliö saunalla.

Kiitos ja tervemenoa maalle. ;)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myimme Espoon-asuntomme todella nopeasti välittäjän kautta. Ja saimme halvalla ihanan omakotitalon maalta!! (Tosin vain vajaan tunnin junamatkan päästä Hgistä, ettei liikaa ahdista...)

Vierailija
2/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisen asunnon myitte? Paljonko noin suurinpiirtein ja hinta ja välityspalkkio? Mietimme juuri tuota, että välittäjä yleensä saa paremman hinnan asunnosta... Ja saitteko samalla rahalla kivan talon maalta?

aah, minäkin kohta pääsen omakotitaloon. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla useampikin tuttu myynyt asuntoa Helsingissä/Espoossa viimeisen vuoden aikana. Joku hankkiakseen isomman, toinen muuttaakseen muualle.

Asunnon pohja ratkaisee ensinnäkin kiinnostuksen. Toiseksi, hinnan on oltava kohdallaan. Jotkut välitttäjät (ainakin eräällä oli Kiinteistömaailma) asettavat hintatavoitteen liian korkeaksi. Sitten kun hintaa pudotetaan, saattaa lähteä kerralla 60.000 pois - mikä mielestäni herättää kysymyksiä ostajaehdokkaissa. Jos hinta alunperin liian korkea, paljonko vielä ilmaa?

Eli miettikää tarkkaan, paljonko haluatte asunnosta vähintään saada. Sitten kysytte arviota realistisesta hinnasta ja välityspalkkiosta 2-3 eri välittäjältä. Hinta asettuu sitä kautta kohdalleen.

Itse myimme yksiön vuosi sitten Tapiolasta ja välittäjien asettama haarukka myyntihinnaksi oli 88.000 - 106.000. Pyynnöksi laitettiin 102 ja saimme 94: omasta mielestämme lähtöhinta olisi voinut olla 99. Igglon tavoitehinta oli pienin, samoin välityspalkkio, käytimme SKV:tä joka oli keskitasoa.

Vierailija
4/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hinnasta tingimme vain 5000¿.

Vierailija
5/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidettiin saada siitä silloin (markka-aikaan) n. 90 000 e ja omakotitalosta maksettiin n. 120 000 e. Välityspalkkio oli joku tietty prosentti myyntihinnasta, en kyllä muista... Mutta oli helppoa, kun ei tarvinnut itse tehdä myynnin hyväksi mitään.

Vierailija
6/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä maalle??

Miksi alunperin edes muutitte Espooseen?

Vierailija
8/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itselle helpompaa, mutta muistaakseni välityspalkkiot ovat aika hurjia... saisihan sillä välityspalkkiorahalla ostettua vaikka uusia huonekaluja. Mutta saako sitä sitten itse myydessä niin hyvä hinnan kuin välittäjä.

ap

Vierailija
9/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjä hoitaa tosiaan paitsi näytöt, paperityöt sun muut juridiikat. Ja näinä aikoina ihmiset kyllä ostavat mieluummin välittäjän kautta kuin yksityiseltä suoraan.

Kysy hintoja!

Vierailija
10/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä syystä voisimmekin yrittää myydä tätä itse. Uskoisin, että menisi kaupaksi, kunhan hinta on kohdallaan..

ap

Vierailija
11/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan myyty asunto itse eikä ollut mitään ongelmaa. Ei se paperisota mitään hurjaa ole.

Vierailija
12/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn perässä tänne tulimme. Tosin ei se työpaikka tästä mihinkään muutu, mutta haluamme silti " maalle" . ;) Haluan tilaa ja luontoa ympärilleni. Lapsien takia myös pois täältä. vaikkakin lapset viihtyvätkin täällä erinomaisesti.

Olemme siis, kuten useat muutkin, muualta kotoisin ja siksi lähteminen täältä pois ei tuota tuskaa. Tai no ehkä vähän ahdistaa, kun ei ole enää kaikki palvelut vain muutaman minuutin päässä, mutta mietin, että säästyyhän rahat, kun ei tule käveltyä houkutusten keskellä koko ajan. ;)

Mutta rehellisyyden nimissä... JOS meillä olisi ylimääräinen 200 tuhatta euroa niin emme varmasti muuttaisi maalle. Mutta nämä hinnat niin kovasti ahdistava. Ja kyllä me sitä luontoakin kaipaamme.. Tämä on niin ristiriitaista...

ap

Vierailija
13/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija:

Välittäjien haarukka on laaja ja pienemmissä asunnoissa myös pienempi

Välittäjä hoitaa tosiaan paitsi näytöt, paperityöt sun muut juridiikat. Ja näinä aikoina ihmiset kyllä ostavat mieluummin välittäjän kautta kuin yksityiseltä suoraan.

Kysy hintoja! !

Vierailija
14/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin? Eikö paperisota tosiaan ollut kova? Eikä kovinkaan kallista ilmeisesti?

ap

Vierailija:

Jos on haluttua seutua, voitte ihan hyvin myydä itse.

Mekin ollaan myyty asunto itse eikä ollut mitään ongelmaa. Ei se paperisota mitään hurjaa ole.

Vierailija
15/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä näkymin takaisin kotiseudulle eli lähes maalle. ;)

Mutta toki ajatukset matkanvarrella saattavat muuttuakin.

ap

Vierailija
16/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi helppoa. Ei siinä mitään paperisotia ole! Myytiin itse rivari-asuntomme kahdessa viikossa. Netistä löytyy paljon tietoa että mitä papereita pitää olla yms.

Vierailija
17/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olisin ostanut välittäjältä, mutta ei ollut mitään ongelmaa. Me teimme itse kauppakirjan, johon laitoimme pykälät mahdollisesta luovutuksen viivästymisestä ja sakoista, myyntihinnasta, sen osien maksusta ja päivämääristä, vastikevelvollisuuden siirtymisestä myyjältä ostajalle ym. Eli valmiita pohjia toki löytyy vaikka kirjakaupasta mutta on monta tärkeää asiaa huomioitava.

Vierailija
18/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko kertoa enemmän?

ap

Vierailija:

Myykää itse!

Tosi helppoa. Ei siinä mitään paperisotia ole! Myytiin itse rivari-asuntomme kahdessa viikossa. Netistä löytyy paljon tietoa että mitä papereita pitää olla yms.

Vierailija
19/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin (Hki 2-alue) saa pulittaa lähemmäs puoli milliä jostain kälysestä kerrostaloluukusta 70-luvun betonibunkkerista. Ei paljon innosta. Eikä tämä nyt kuitenkaan mikään manhattan ole.

Miksi ostajat suostuvat maksamaan tuommoista ja ylläpitämään tätä hintakuplaa?

Vierailija
20/26 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisit ostanut mielummin välittäjältä? Miksi ihmiset luottavat enemmän välittäjään?

ap

Vierailija:

Mieluummin olisin ostanut välittäjältä, mutta ei ollut mitään ongelmaa. Me teimme itse kauppakirjan, johon laitoimme pykälät mahdollisesta luovutuksen viivästymisestä ja sakoista, myyntihinnasta, sen osien maksusta ja päivämääristä, vastikevelvollisuuden siirtymisestä myyjältä ostajalle ym. Eli valmiita pohjia toki löytyy vaikka kirjakaupasta mutta on monta tärkeää asiaa huomioitava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan