Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohduttoman lihava

Vierailija
15.11.2008 |

opiskelin kokiksi 3vuotta jolloin paino nousi,raskaus välissä ja ammatin harjoittamisessa paino lisääntynyt hissukseen...ei siellä mässäillä,mutta syödään kuitenkin hyvin.Kroppani ilmeisesti kaipaa vain kasviksia ja vettä,jotta pysyisin hoikkana.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei tarvii mitään yksityistä personal traineria tms.

Mä oon ollu pitkään rasvattomalla ruokavaliolla ja lipsunu tietty aika ajoin herkkuihin ja rasvasiin ruokiin. Sitten tuossa karppasin 2-3kk (ihan tarkkaan en enää muista) kuitenki lipsuen välillä hiilariruokiin. Eli lipsumista tapahtuu kummassaki ruokavaliossa. Ideana on antaa se itselle anteeksi ja jatkaa taas uutta ruokavaliota sen jälkeen!

Nyt oon unohtanu kummanki tyylin ja syön kaikkea kohtuudella transrasvat ja rasvattomat tuotteet unohtaen kuitenki hiilareita kohtuudella samoten hyviä rasvoja. Liikutaan oon kyllä kanssa lisänny, mutta reilussa kuukaudessa on lähteny 2,5kg ja enää kaks kiloa niin oon normaalipainon puolella painoindeksillä mitattuna!!

Vierailija
2/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen se 52 kg mittarissa, vaikka laihduttamisesta on jo 5 vuotta. Tässä välissä olen pyöräyttänyt myös kaksi lasta. En lainkaan pidä siitä, että ruokavaliossani olisi jotain, jota ei saisi syödä. Perunasta en itse pidä lainkaan, mutta ilman leipää (jopa vaaleaa) en voi elää. Tänään söimme sushia lounaaksi, päivälliseksi on lasagnea.

Mulla on niin vähän arkisin työpäivien jälkeen aikaa, etten ehdi lasten- ja kodinhoidolta kauheasti jumppaamaan tai liikkumaan. Siksi järkevä ruokavalio on ainoa vaihtoehto normaalipainossa pysymiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä opit syömään oikeaoppisesti, ilman rasvan karttamista!!

Vierailija
4/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki mitä päivän aikana syöt. Siis ihan kaikki.

Karkeissa on ihan järkyttävä määrä kaloreita. 100 grammassa vähintään 400 kilokaloria ja sata grammaa on pieni määrä.

Lisäät kasvisten määrää, lautasmalli toimii hyvin. Herkkuja voi syödä, mutta kohtuudella. Minun on helpompi olla kokonaan ilman kuin pysyä kohtuudessa, joten mä en syö herkkuja.

Liikunta ei laihduta. Tunnin juoksu kuluttaa noin 400 kilokaloria normaalipainoisella. Toki liikuntaa kannattaa lisätä, mutta jos samalla syö entiseen malliin niin mitään ei tapahdu.

Tee ostoslista äläkä osta mitään sen ulkopuolelta.

Vierailija
5/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrki Sukula laihdutti karppauksella ja sillä on tai ainakin on ollut Helsingissä ravintola jossa tarjoillaan vähähiilaripitoisia ruokia.

Vierailija
6/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ts. joudut syömään mauttomampaa ruokaa.

Perunaa ei tarvi kukaan. Se on suomalaisen ruuan jumala, mutta paljonko sitä syödää muualla maailmassa? Syöpä kunnon rasvainen pihvi rasvaisen kastikkeen kanssa,siihen paljon vihanneksia seuraksi. Paljon parempi olo siitä tulee ja pitää pidempään nälkää kuin jos siinä ois perunaa täyttämässä hetkeksi mahaa ja rasva pois.

Karppauksesta on monenlaisia ennakkoluuloja (mullakin oli) mutta jo viikon päästä olo oli NIIN LOISTAVA, etten enää ikinä aio tunkea itseeni turhaa hiilarimömmöä.

Vierailija
7/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottama ruokavalio ole terveellinen vaikka silllä laihtuukin.

Mua pelottaa millainen terveysongelma meillä näissä karppaajissa muutaman vuoden päästä on, kun niiden verisuonet alkaa paukkua eläinrasvasta:(

ennen ku tuut laukomaan puolitotuuksia täytenä totena!!

Karppaus ei tarkota sitä, että syödään vaan lihaa ja mahdollisimman rasvasta sellasta vaan käytetään paljon hyviä rasvoja kuten lohta, pähkinöitä, oliivi-/rypsiöljyä jne. Transrasvoja ja eineksiä vältellään ja syödään paljon kasviksia. Miltä tämä kuullostaa sinun korvaan??

Vierailija
8/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile reductil-laihdutuslääkettä. tai vlcd-kuuria. kysy mahdollisuuksia päästä laihdutusleikkaukseen. tututustu näihin nettisivuihin www.terhi.net

terveisin kohtalotoverisi, 165 cm ja 152 kg

Vierailija
9/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottama ruokavalio ole terveellinen vaikka silllä laihtuukin.

Mua pelottaa millainen terveysongelma meillä näissä karppaajissa muutaman vuoden päästä on, kun niiden verisuonet alkaa paukkua eläinrasvasta:(

Karppaamalla saat todella hyvän ja energisen olon, sinun ei tarvitse nähdä nälkää ja saat herkutellakin -tietyissä rajoissa. Saat myös syödä todella maistuvaa ruokaa -paljon.

Itse olin myös lohduttoman lihava, painoin pahimmillani 116kg ja olen vain 155cm pitkä. Aloitin karppaamisen maaliskuussa ja nyt painan 89kg. Toki olen edelleenki lihava, mutta kuitenkin jo IHAN eri näköinen kuin keväällä. Yritän päästä vuoden loppuun mennessä 82 kiloon, sen olen painanut, kun tapasin mieheni 10v sitten. Toki matkaa normaalipainoon jää sittenkin, mutta tuo on jo paino, jossa tunnen itseni edes jollaintapaa ihmiseksi, muodottoman läskilaarin sijaan.

Vierailija
10/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lihasten kasvaessa ne kuluttaa enemmän mitä vastaava osuus rasvaa. Eli täysin ei kyllä liikuntaa kannata unohtaa vaan ruokavalion kohdalleen laitto ja vähintään viitenä päivänä liikuntaa niin alkaa tuloksia näkymään hyvinki äkkiä!!

Vierailija
11/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 91 kg. Liityin Painonvartijoihin ja olen ollut mukana enemmän ja vähemmän 2 vuotta. Välillä takkuilee, välillä paino putoaa. Vielä 2 v sitten en harrastanut yhtään mitään liikuntaa, mutta nyt liikun 3 krt viikossa. Tärkeämpää kuin karisseet kilot, on se, että kokoni on pienentynyt 54:stä 44:ään. Voitko kuvitella, että painan edelleen 90 kg ja mulle menee 44 farkut!!!! Se on liikunnan ansiota se.

Omat vinkkini ovat:

- jos et halua mitään valmista ohjelmaa, pidä kuitenkin ruokapäiväkirjaa. Näissä asioissa itsensä huijaaminen on todella helppoa. Erilaisista valmiista ohjelmista on se hyöty, että oikeasti opit mikä ruoka on kaloripommi, mikä ei. Esim. salaatti on ns. kevyt ruoka, yleensä siihen tulee laitettua reilusti salaatinkastiketta, jossa taas on paljon rasvaa. Myös niissä kevyissä. Jauhelihakeitto on huomattavasti kevyempää ja täyttävämpää!

- lautasmalli on todella hyvä malli ja riittäisi monelle painontarkkailuun! Puolet kasviksia, neljäsosa perunaa, riisiä, pastaa ja neljäsosa kastiketta tms.

- liikunta auttaa. Ei ehkä heti, mutta muutaman kuukauden päästä. Itselläni liikunnan ilon löytymiseen meni 6 kk. Sen jälkeen saatoin sanoa, että tämä on kivaa! Liikunta on auttanut pitämään kilot pois myös silloin kun olin pois ohjelmalta.

Ja voin kokemuksesta sanoa: jokainen kilo alaspäin tuo kevyemmän olon ja paremman mielen!

Vierailija
12/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin ota selvää painonhallinnan perusteista. Läski ei tosiaankaan katoa kasviksia mutustamalla ja näännyttämällä itsensä nälkään. Tuloksena on vain hillitön nälkä ja lopuksi repsahtaminen ahmimaan herkkuja. Aloita vähentämällä turhat hiilihydraatit ja tarpeettomat herkut, niin saatat yllättyä kuinka paljon ns. kunnon ruokaa voit syödä lihomatta.

Ja kyllä, lihavat ihmiset ovat vastemielisiä. Lihavuus kertoo itsehillinnän puutteesta ja aloitekyvyttömyydestä.

Vierailija
13/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanon, koska itselläni se johtuu noista...:( Pitäisiköhän minunkin tutustua Painonvartijoihin? Tiedän kuinka syödä teoriassa jne., mutta tarvitsen "kurin" tai mässään kahta kauheammin.

Vierailija
14/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Suosittelen sulle lämpimästi ruokapäiväkirjaa!

Itse laihdutan ns. maalaisjärjellä ja kiloja on tippunut 14 viikkoon 18 kiloa. Olin hieman yli satakiloinen aloittaessani.

Jätin kaikki herkut pois, muutaman viikon välein on herkkupäivä. Syö 3 välipalaa päivässä ja 2 lämmintä ruokaa. Pidä itsesi kylläisenä koko ajan se tuhoaa kaikki ruoan himot 99%:sti.

Minä en karppaukseen lämpene saatikka vihanneslinjalle. Suomalaista kotiruokaa ja kevyitä tervellisiä välipaloja.

Näillä eväillä minä olen pienentynyt, vielä on toinen mokoma jäljellä mutta eiköhän sekin sula,

Paljon tsemppiä sulle!

Vierailija
15/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei kannata yrittää elää porkkanoilla, koska ei sillä tavalla kukaan elä.

mun vinkit:

- ota vaikka kahden vuoden tavoiteperiodi: vuosi laihdutusta ja sitten ylläpitoa, eli koitat mitä voit syödä että pano pysyy samassa

- mieti vähän miksi syöt, onko ahmimishäiriötyyppistä vai syömisen ilosta syömistä

- hyväksy se, että et enää voi syödä kaikkea mitä haluat. kaikkia ruokalajeja kylä, mutta et niin paljon kuin ennen

- liikunta ei varsinaisesti laihduta. toki kannattaa liikkua, mutta eniten kannattaa vähentää syömistä

- älä karppaa, mutta karsi hiilihydraatteja. tarvitsetko joka aterialla perunaa tai pastaa? ja kuinka paljon? pieni kauhallinen riittää

- lopeta voileipien syöminen

- muista että myös hedelmät "lihottavat", niissä on paljon kaloreita.

- syö korkeintaan 4 kertaa päivässä: aamiainen, lounas, välipala (pieni) ja illallinen. karsimalla syömiskertoja on helppo pitää kirjaa siitä mitä suuhun on mennyt. eli ei tule huomaamatta popsittua kolmea juustopalaa tai kahta keksiä jossain välissä. syö kaikki mitä aiot kerralla, älä ikinä napostele. jos napostelet, niin ymmärrä syöneesi

- mieti mistä pidät: onko pulla lemppariasi vai tottumus? entä suklaa? entä voileivät?

t. näillä keinoilla syömisen hallintaan saanut

Vierailija
16/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sellaisia hommataan?ei kuitenkaan ole varaa mihinkään personal traineriin ja terapeutin luokse pääsee vain pahoista syömishäiriöistä kärsivät,anorektikot jne.

Vierailija
17/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep,mutta sehän ei ollut asian ydin...ilman ruokaa ei kuitenkaan kukaan pärjää,ei jaksa mitään jne.

Vierailija
18/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omapahan on asiasi

Vierailija
19/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32v.äiti,lapset 12 v.ja 3kk.Painoa on tullut viimeisten 12v.aikana paljon,ensimmäisessä raskaudessa lähemmäs 30kg,sitten ammatin varjopuolena20kg ja nyt viim.raskauden jälkeen painan 130kg ja pituutta 176cm eli jotain pitäis tehdä,mutta ei vaan jaksa kituuttaa porkkanoilla ja kasviksilla,tahtois nauttia ruuasta ja herkuistakin,paino nousee luvattoman helposti :(

Nyt olen yrittänyt muutaman viikon herkuttelematta,alkanut kuntoilla jne.ja mitään ei tapahdu,grammaakaan ei lähde ja toivottomuus iski! Inhoan läskejä ja olotilaani,erilaisia vaivoja,mutta itsekuri ei riitä elämänmuutokseen,kamalaa!

Eniten ärsyttää sosiaalinen eriarvoisuus,moni katsoo kuin halpaa makkaraa vaikka varmasti olen parempikin ihminen kuin moni muu,onko siis oikeutta kohdella lihavia kaltoin...vaikka syyt lihavuuteen olisivat mitkä...sehän ei kuulu kenellekkään.Ystäväni totesi raskausaikanani,että lähdetään heti risteilylle kun vauva on syntynyt ja saat kiloja pois...voi p!pinnallista on elämä nykyään.Oletko törmännyt samaan kohteluun?

Vierailija
20/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen totuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan