Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaako lähteä päivystykseen?

Vierailija
02.11.2008 |

Mulla on ihan selvästi poskiontelotulehdus. Tuolla sairaalan päivystyksessä on aina kauhea kiire ja en toisaalta tahtoisi tällaisen pikkujutun takia kuormittaa. Toisaalta minä tarvitsen ne antibiootit niin pian kuin suinkin.

Kehtaako tällaisen takia mennä päivystykseen??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskionteloiden kanssa voi ihan hyvin odotella huomiseen ja omalle terveysasemalle. Ei ole kiireellinen tapaus. Johan se tauti on kehittynyt reilun viikon.

t. hoidon tarpeen arvioija

Vierailija
2/12 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin kehtaa mennä aina. Ja yhteispäivystyksessä on usein kiire ja jonot ja tuommoisen asian takia joudut varmasti jonottamaan koska ei ole kiireinen. Mutta jos siltä tuntuu niin tietenkin voit mennä sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin nenäsuihketta ja söisin kipulääkettä huomiseen saakka.

Vierailija
4/12 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisten suositusten mukaan kun poskionteloita mieluummin paranneltaisi nenää avaavilla lääkkeillä, antibiootit tepsivät vain n. 30 prosenttiin tapauksista.

Vierailija
5/12 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen hienoa merisuolaa. Huuhdo sillä ahkerasti, luultavasti et tarvitse antibiootteja.

Vierailija
6/12 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen päivystyksen asia tuo ei ole.

Vierailija
7/12 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kaikki akuutit tulehdukset hoidettiin heti. Nykyisin odotellaan. Ettei vain ihmiset ole liian vähistä vaivoista valittelemassa. Tuloksena se, että tauti ehtii monessa tapauksessa pahemmaksi ja ihminen on joka tapauksessa "kuormittamassa" julkista terveydenhoitoa ja lisäksi joutuu vielä toden näköisesti olemaan poissa töistä.

Ja KAIKKI kuuluu julkiselle sairaanhoidolle, kenenkään ei ole pakko mennä yksityiselle koska julkisella terveydenhuollolla on velvollisuus hoitaa. Se jos on liian vähän resursseja tarpeeseen nähden EI ole potilaan ongelma.

Vierailija
8/12 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kylläkään kuitenkaan menisi, koska en jaksa istua päivystyksessä koko päivää.

Vierailija
9/12 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vaikka se siis toimisi fyysisesti sairaalassa). Tuollaisen vaivan takia ei ole asiallista lähteä päivystykseen myöhään illalla tai yöllä, mutta ei nyt viikonlopun yli tartte odottaa, kyllä vaan nykyäänkin poskiontelontulehduksia hoidetaan antibiooteilla, ja jos se aloitetaan kuitenkin, ei hoidon alkua ole järkeä lykätä.

T:lääkäri

Vierailija
10/12 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainaki menisin tk:seen. Itse viimetalvena sitkeänä sissinä odotin viikonlopun yli ja sitten kun menin niin ei muuta kun punkteeraus, kun oli jo niin pahaksi mennyt :/ ei ollut mukava kokemus!

Vierailija
11/12 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten odottelin kotona 40asteen kuumeessa "vaaditut" 3 päivää.

Tulos: olin viikon sairaalassa antibioottitipassa, CRP 200 ja diagnoosina poskiontelotulehdus.

Vierailija
12/12 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo "sarvikuono" huuhtelukannu on hyvä. itse söin aina lääkekuurin, nyt kun alkaa tuntua että poskiontelutulehdusta pukkaa, niin useesti vaan huuhtelee suolavedellä, alkaa pikkuhiljaa helpottaa. kannattaaa ainaski kokeilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme