Mielipiteitä taaproimetyksestä? ja minkä ikäiseksi oot imettäny?
En imettäisi yli 1v. Imetin 9kk ja seki tuntu pitkältä ajalta.
Kommentit (56)
Koulutetut imettävät pitempään ja suhtautuvat taaperoimetykseen myönteisemmin. White trash -luuserimammat siellä huutelee pedofiliasta yms.
Suosittelen lämpimästi. Mahtava tapa nukuttaa lapsi unille muutamassa minuutissa. Lapsi rakasti imetystä ja itsellenikin imetys oli todella mukava ja rauhallinen hetki päivässä. Todella positiiviset muistot jäi.
1-vuotiaasta asti vain kotona 0-2 kertaa päivässä.
Itse en imettäisi ikipäivänä yli 1 vuotiasta. Esikoistani imetin 6kk.
teitä on sitten varmaan hyväksikäytetty tai sitten koitte itse jotain sairasta mielihyvää imettäessänne sitä viikon ikäistä..ja hyvä kun tajusitte lopettaa ajoissa. Mä tiedän pari mammaa, jotka imettivät 2kk ja polttivat ketjussa tupakkaa...stringit vaan vilkkui ja niissäkin teksti kannabis persauksen kohdalla. Yäk..Ihan oikeasti sairasta porukkaa...tiedän oikeasti hyväksi käytetyn lapsen ja olisikin tämä lapsi saanut mielummin rintamaitoa, kuin hiplaavan isukin.
Joku 1,5 vuotta olis mun ehdoton takaraja, en jaksaisi enkä lapsen kannalta näkis välttämättömänä pidempää imetystä.
Puoli vuotta on ihmeellisen lyhyt aika (kuten joillakin näyttää olevan), miksi ihmeessä lopettaa niin aikaisin, kun ei lapselle kuitenkaan voi vielä lehmänmaitoa antaa vaan ÄIDINmaidonKORVIKETTA, jos aitokin riittää??
Muiden imetyksiin en ota kantaa, mutta 2-vuotiaalla alkaa olla jo toisenlaiset kehitystehtävät ja mielenkiinnon kohteet, pottatouhut ym. ison pojan tai tytön asiat tulevat ajankohtaisiksi, ehkä rinta jo sitten joutaisi syrjään?
positiivista syytä, hampaat menee, purenta vääristyy.
Mää en imettäisi yli 1,5 vuotiasta.
(loppui koska en saanut/osannut hakea apua ongelmiin imetyksessä, sekä vaikean elämäntilanteen takia), toista lasta imetin 1v2kk ja kolmatta, 1v4kk, imetän yhä.
Takarajaa en ole miettinyt, imetän x kertaa/pvä, ehdottomasti myös ns. julkisesti ja lapsi osaa pyytää maitoa vaikkakaan ei vielä oikein sanoin :)
3kk
ja
1.6v en olisi koskaan kuvitellut imettäväni noin pitkään,mutta se tuntui sopivan lapselle ja minulle ja maitoa riitti
mun mielestä on ihan ok jatkaa tuonne 1v tietämille. en kertakaikkiaan ymmärrä miksi isompaa lasta pitäisi tai olisi järkevää imettää, tuntuu ettei olla oikein valmiita siirtymään seuraavaan kehitysvaiheeseen vaan pidetään se lapsi siinä kiinni äidissä ja äidin tississä.
Se ei ollut etukäteen suunniteltu juttu enkä äitinä saanut siitä nautintoa, mutta lapsi tuntui saavan kosolti turvaa ja lohtua, joten jatkoin pitkään. Myöhemmin kiitosta on tullut gynekologeilta, jotka ovat todenneet sen olleen äidin terveydelle yksinomaan hyvä asia (en hanki useampia lapsia ja pitkä imetys saattaa suojata rintasyövältä; saman terveysvaikutuksen kuulemma saa, kun imettää useampia lapsia lähes tuon 3 vuotta yhteensä tai jopa yli)- ja lapsen kannalta läheisyyden ja välittämisen muoto. Kukin tyylillään silti. En kehota, en tuomitse.
esikoista imetin 1v1kk, kuopusta 1v3kk.
en halunnut antaa lapsilleni korviketta, joten noihin ikiin se sitten meni, kun vuoden ikäisenä alettiin lehmänmaitoon totutella.
MIKSI IMETTÄÄ KU KAUPASTA SAA VAUVALLE HYVÄÄ MAITOA?
Mutta kukaan ei kummastele, että ihmisvauvalle aletaan antaa lehmänmaitoa jo nelikuisena. Tai jo syntymästä asti.
Aikoinaan kun käytettiin imettäjiä, imetys jatkui tosiaan useamman vuoden. Ja kumpikohan oli läheisempi lapselle, imettäjä vai oma äiti?
Nyky-yhteiskunta työvoimapoliittisine sun muine syineen puhumattakaan ulkonäkökeskeisyydestä, pelosta rintojen rupsahtamisesta, on täysin vieraantunut lapsen todellisista tarpeista.
Puolitoista vuotta omat imetykset.
" Mä imetin 3 viikkoa, taaperoimetys on sairasta" - vastaukset ;))
Mulla jo useampi lapsi, mutta vasta nyt tämän kolmannen kohdalla imetys on sujunut hyvin. Siis niiden hirveiden alkuvaikeuksien ja epävarmuuden jälkeen. Nyt meillä 10kk ikäinen, joka kasvaa kaikkien yläkäyrien yläpuolella, vaikka vieläkin tissi tosi tärkeä (kiinteistä ei niin välitä) ja vieläkin, varsinkin sairastaessa, meinaa välillä lipsahtaa täysimetyksen puolelle..
Siksi tuntuukin haikealta ajatella, että imetyksen pitäisi nyt kahdessa kuukaudessa loppua kokonaan, ettei vaan menisi sairaan puolelle :( Saapa nähdä, miten käy. Tuo kaksi vuotta on kyllä minullakin aina ollut joku " ehdoton takaraja" imetyksen suhteen.
Ja lopuksi vielä hatunnosto Hensku-80:lle (meniköhän nimimerkki oikein?)!!!! Uskomattoman jaksava olet, kun kolmea imetät!
Parempi että imettää pari vuotta kuin että pari kuukautta.
Itse imetin esikoista 1v1kk. Tuntui pitkältä ajalta, kun koko ajan kyseltiin että vieläkö imetät. Toista imetin 1.5v ja se tuntui lyhyemmältä ajalta kun en enää kuunnellut muiden mielipiteitä vaan tein niin kuin itsestä tuntui parhaalta.
Ensimmäistä imetin 4kk. ja toista 3kk. täysimetyksellä jonka jälkeen molempia puolivuotiaaksi asti muutaman kerran päivässä. Mielestäni on parempi antaa lisämaitoo kun sitten se että vauva roikkuu koko ajan tissillä ja huutaa nälkäänsä jatkuvasti. Neuvolassakin on kokoajan sanottu että anna lisämaitoa jos siltä tuntuu.
molemmat imetykset ihan ok.