Päältä- vai edestä täytettävä pesukone?
Kumman ostaisit, jos nyt vaihtaisit koneen? Kuivausrumpu ei tule missään tapauksessa koneen päälle.
Kommentit (23)
Sen päälle on kiva kasata tavaraa :)
Siinä voi vedellä ne pyykit suoraan koppaan
En koe mitään tarvetta kykkiä lattian rajassa ottamassa pyykkejä koneesta. Ja miksi haluaisin ne johonkin koppaan vedellä? En oo niitä mihinkään viemässä, vaan ripustelen koneen viereen kuivumaan. Päältä täytettävä on ergonomisempi mun mielestä. En tiedä onko koneiden ergonomiaa tutkittu oikeasti.
No joo, päältätäytettävät on kalliimpia, mutta silti ne. Parempi ergonomia ja kivemman näköisiä.
Tykkään päältä täytettävästä, tottunut. Jos edestä, sen pitäisi olla melko korkealla, ettei lattianrajassa.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään päältä täytettävästä, tottunut. Jos edestä, sen pitäisi olla melko korkealla, ettei lattianrajassa.
Samaa mieltä.
Edestä täytettävä, pyykkien vellomista rummussa on terapeuttista tuijottaa
Edestä täytettävä, mutta ei lattianrajassa, vaan korokkeen päällä, jonka alle saa pesuaineet.
Vierailija kirjoitti:
No joo, päältätäytettävät on kalliimpia, mutta silti ne. Parempi ergonomia ja kivemman näköisiä.
Mielellä on hyviä edestätäytettäviä pesukoneita, jotka linkoavat tehokkaasti ja ovat silti hiljaisempia kuin mm. Electroluxin koneet.
https://www.miele.fi/e/pyykinpesukoneet-1015696-c?q=:price-asc
Vierailija kirjoitti:
Edestä täytettävä, pyykkien vellomista rummussa on terapeuttista tuijottaa
Paitsi se ei ole sallittua lestadiolaisille, jos siellä sattuu vilahtamaan naisten alusvaatteita.
https://www.kaleva.fi/tarinat-tulimeresta-ja-pesukoneista-ovat-juurtune…
Edestä täytettävä 9kg:n pesukone. Mahtuu kerralla kaikki lakanat koneeseen. Kuivausrumpu on myös ehdoton.
Se rummun luukku on tosi ärsyttävä päältätäytettävissä. Tai mistäs mä tiedän onko se sellainen enää kuin ennen. Niin kauan ollut jo sivusta täytettävä.
Vierailija kirjoitti:
Se rummun luukku on tosi ärsyttävä päältätäytettävissä. Tai mistäs mä tiedän onko se sellainen enää kuin ennen. Niin kauan ollut jo sivusta täytettävä.
Joo, pyykit pakkautuneena jollekkin reunalle rumpua ja yrität pyörittää sitä epätasaisesti pyörivää rumpuan aukon kohdalle ja toisella kädellä niitä jousitettuja luukkuja auki :D
No vitsi, ei se nyt noin hankalaa ole, mutta en ole opiskeluaikojen koneeni rikkouduttua ostanut enää päältä täytettävää.
Edestä täytettävä, kun tulee vanhaksi ei jaksa nostaa niitä pyykkejä sinne koneen uumeniin eikä sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Edestä täytettävä, kun tulee vanhaksi ei jaksa nostaa niitä pyykkejä sinne koneen uumeniin eikä sieltä pois.
Mimenomaan vanhuuden vuoksi mulla oltava päältä täytettävä.
En pysty kyykkimään ja köyrimään siinä koneen edessä.
Myöskin koneen laakerit kestää paremmin, kun on tasapainoisesti molemmin puolin.
Liekö niissä enää tekniikassa suuria eroja. Ne päälliskoneet ostetaan usein siksi, että ne ovat kapeampia ja pienempiä. Jos tarvii sellaisen. Kannattaa mitata se tila kylppärissä.
Ei tahdo gallupini onnistua... =)
ap