Olenko ohan natsi? Imetysasiaa..
Esikoinen söi aikoinaan tissiä 9kk saakka ja lopetti itse. Ei suostunut katsomaankaan tissiin päin. Yritin monta viikkoa kunnes luovutin.
Meille syntyi pari kuukautta sitten vauva. Nyt esikoinen pyytää minulta tissiä. Haluaisi siis tissille.
Itse ajattelen, että hänen imut on jo imetty, mutta mies on eri mieltä. Hän itse lopetti myös imemisen itse 9 kk iässä aikoinaan. Miehen suhde äitiin on jäänyt hiukan vailinaiseksi ja jostain ihmeen syystä pelkää nyt, että sama tapahtuu esikoiselle, jos en anna hänenkin välillä päästä tissille.
Kumpi oikeassa. Siis antaako vai ei?
Kommentit (10)
Ja suhteemme on erittäin läheinen, välillä liiankin! Eli ei se kyllä imetykseen suoranaisesti liity!
Jos olisin sinun tilallasi, niin en kyllä imettäisi enää. Ja mielestäni imetyksen kuuluu tulla luonnostaan, eikä miettimällä, että pitäisikö. Jos mielestäsi ei tunnu " oikealta" , niin silloin sinulla on jo itselläsi vastaukset käsissäsi :)
Onnea kuitenkin, päätitte sitten suuntaan tai toiseen!
ä. Ja hän saakin, todella paljon. Hellitään ja halitaan. Nyt vaan alkanut pyytää tissiä ja mies on sen verran kiedottu pikkurillin ympärille, että on ihan kauhuissaan, kun en anna.
T: Ap
Ei sinun kannata imettää lasta väkisin. Imetys on äidin ja lapsen välinen asia, ei isän ja lapsen :)
Kyllä se lapsi tietää olevansa rakastettu muutenkin kuin antamalla tahdon läpi imetyksen alkaessa uudestaan! Isä voi vaikka aina sinun imettäessäsi tehdä esikoisen kanssa jotain mukavaa, kahdenkeskistä (mahdollisuuksien mukaan tietysti).
Tsemppiä!
Kun sen esikoiselle selittää, että " mitäs jos pikkuiselle ei sitten riitäkään enää maitoa, niin eikös se olisi ikävää?" ja antaa esikoiselle muuten sitten huomiota, niin luulen että ongelma ratkeaa.
Minä olen imettänyt lapsiani 1v ikäsiksi, mutta yhtä " vain" 8kk. Ja ei ole kyllä yhtään sen kummemmat suhteet siihen kuin muihinkaan lapsiini. Kannatan imettämistä, VAUVOILLE, mutta kyllä nyt olet vähän hassu jos annat isomman tulla imemään rintaa.
Hellyyttä voi antaa muutenkin kuin imettämällä! Sano ukolles että ei se tissin syömisestä voi johtua, jos hänellä ja äidillänsä on vaillinaiset välit. Vai mitä se kuvittelee niistä äideistä jotka ei syystä tai toisesta imetä lainkaan!?
Pidä vain ap itsesi tiukkana. Mielestäni olet ihan oikeassa!
ei osaa imeä enää. Mä imetin mun esikoisen 1v7kk ja pari kuukautta myöhemmin kerjäsi tissiä ja annoin koittaa. Ei todellakaan hajuakaan imuotteesta puri hiukan rinnanpäätä. Kun on yrittänyt anna maistaa maitoa lusikasta, ei varmaankaan enää pidä mausta.
Isä on lasten elämässä mukana vanhempana siinä missä minäkin. Nytkin ovat esikoisen (joka poika) kanssa miesten päivää viettämässä keskustassa, käyvät syömässä ja uimahallissa. Lapsi saa siis varmasti vanhempiensa huomiota, alkanut kai vain vauvan myötä vähän vauvattamaan :)
T:Ap
Meillä myös esikoinen halusi maistaa tissiä ja annoin ei hän edes imenyt kokeili vaan miltä se tuntui, ei siis saanut edes maitoa suuhunsa. Ei ilmeisesti edes ymmärtänyt että sitä tisuli pitää imeä että sieltä maitoa saa. Samalla sitten selitettiin. että vauvan ruokaahan se tissi onkin.
Eli siinä vaiheessa kun lapsi kävelee/juoksee/puhuu ja tulee välillä leikin lomasta äidin paidan alle hörpylle, niin se on mun mielestäni luonnotonta.
Jokainen kuitenkin tyylillään, en tuomitse niitä jotka tahtovat vielä taaperoa imettää. Mutta kuten sanoin, mielestäni se ei ole kaunista tai luonnollista!
Minua on imetetty vain 3kk ja minulla on hyvin lämmin suhde äitiini. Voi sitä lasta muutenkin pitää lähellä ja hyvänä, ilman että antaa tissiä. Eiköhän se tissi ole nyt sen pienen vauvan ruokaa eikä enää isonsiskon (vai oliko se -veli?)